ik zelf vraag geen geld of wat dan ook aan een bijrijdster. Het enige wat ik wil is wat ervaring. Iemand van 14 met veel ervaring vind ik ook goed als de ervaring ermaar is. Tog is er niks te vinden
Juist Haf had ik dus ook.. Vroeg er niks voor gewoon goede rijervaring en het liefst vanaf 15 / 16 jaar omdat ze dan toch iets verantwoordelijker zijn.
Op het moment heb ik nu iemand ze heeft al 3x gereden en het gaat steeds beter.
joyce B
Hier ook moeilijk... Helemaal nu ik in een buitendorp woon (wel paarden aan huis nu, dus verzorgster is niet noodzakelijk), en de eerste grotere plaats op 6/7km afstand ligt en de rand van de regioplaats op zo'n 10km. Dat is voor velen toch wat ver om te fietsen (toch wel half uur flink doorfietsen)
Niet altijd een heel makkelijke pony, maar wel heel erg lief over het algemeen. Erg jonge meiden kunnen hem niet aan als hij wat sterk en eigenwijs is, volwassenen zijn snel te groot of te zwaar (pony van tegen de 1,50 dus tot 1,70 lang en zo'n 60kg gaat prima) Daarbij is hij al wat ouder en niet meer 100% gezond, dus intensief trainen en rijden redt hij niet meer. Je moet het dus hebben van mensen die het leuk vinden wat relaxed en recreatief te rijden en te prutsen met paarden.
Ik heb nu gelukkig iemand die hem liefde en aandacht geeft en een handje helpt en af en toe rijd, maar die heeft het ook erg druk en de pony zou best vaker wat extra aandacht en beweging kunnen gebruiken.
Ik heb ook weinig eisen voor mijn gevoel. Netjes mijn paarden en spullen behandelen en rijden zonder rukken en plukken, en je afspraken nakomen en openheid over wat je wel en niet wil of kan of durft vind ik erg belangrijk. De verzorging hoort erbij (iedereen hier helpt mee) en liefde voor het dier vind ik ook belangrijk.
Het is hier nog andersom.. Veel is er hier niet te vinden, via via misschien. Er staan op marktplaats genoeg advertenties met aangeboden verzorgers/bijrijdesr, al tijden maar bijrijdpaarden zijn hier nog moeilijk te vinden.. Die staan er dan weer niet op.
het is wel redelijk apart ja, ik bedoel, ikzelf en ook meerdere meisjes die ik ken zijn echt heel lang op zoek (geweest) naar een verzorgpaard. Het ligt er maar net aan of er in jouw woonplaats veel paarden staat en of die mensen iemand zoeken. Uiteraard is dit andersom ook zo, maarja... Bij mij duurde het in ieder geval allemaal heel lang
Ik weet niet of het ok is met het bokt forum om dit zo te plaatsen, maar de verwijzing naar dit forum zit ook bij mijn info.
Ik heb namelijk een hyves aangemaakt speciaal voor paarden verzorgers en wannabee verzorgers. Hier heb ik een stuk of 10 websites opgesomd waar je kan zoeken en berichten kan plaatsen voor een verzorgpaard / bijrijdpaard.
Bij ons valt het mee een bijrijder te vinden.. een goede wordt echter moeilijker. Vaak blijken mensen niet eerlijk of niet open, en daar houden we niet van. Ik heb nu gelukkig drie hele leuke enthousiaste meiden bij ons op stal helpen en dat gaat allemaal super! Ik mag mijn handen er mee dicht knijpen in ieder geval.
Ik ben heel blij met mijn verzorgpaarden adres. In mijn beleving kan ik met de eigenaar praktisch alles gewoon bespreekbaar maken en ik zie dat iig als een goede basis om fijn met elkaar en met de paarden te werken.
Hoe doen de mensen dit als ze op vakantie gaan en geen bijrijder/ster hebben? Ik denk dat ik iemand op stal ga vragen hem elke dag even los te gooien of te longeren
OohafoO: kan je geen briefjes ophangen in Zoetermeer/Leidschendam? Stompwijk is nml. ook weer niet al te goed te bereiken met OV, toch? Misschien dat er dan mensen op af komen die in de buurt wonen
Heb ik al meerdere keren geprobeert. Het enige wat er op afkomt zijn mensen die gelijk de eerste keer vragen waneer ze mogen buitenrijden. Nou dat gaat er bij mij niet in.
Nee dat snap ik... misschien eens op een manege in de buurt kijken? Dan kan je zelf observeren en mogelijk mensen aanspreken. Of aan de staleigenaar vragen of zij iemand weten.
Wel raar dat er niemand echt reageert, je hebt toch een leuk dier (alleen een beetje klein voor mij )
Hij lijkt kleiner dan hij is hoor. 1,48 m is niet zo klein tog? Ja mensen reageren wle maar merendeel mensen met dat soort opmerkingen of geen ervaring
Nee maar misschien kan je bij een manege in de buurt aan manege-eigenaren vragen of zij iemand weten die niet persé wil rijden (meteen) maar wel een verzorgpaardje zoekt. Dát bedoel ik
Ik rijd op een kleinschalige haflingerfokstal, waar tot voor kort 3 merries stonden en mijn eigen jaarling. Ik ben 1 van de 2 bijrijders, en voor de derde merrie zochten we nog iemand. Niks te vinden hoor! Terwijl wij echt een leuke merrie in de aanbieding hebben met leuke mogelijkheden: er zijn geen kosten aan verbonden, de mogelijkheid tot wedstrijden starten, dressuur/springen/mennen, heel veel vrijheid & verantwoordelijkheid!
Echt een superplekje, ik heb 't er erg naar m'n zin. Helaas is een aantal weken terug de betreffende merrie verkocht. We konden er niemand voor vinden, allebei de bijrijders studeren dus de optie om 2 te rijden werd 'm ook niet. Erg jammer!
Ik ben ook al zo lang op zoek naar een bijrijdster, toen ik zelf mijn paard nog niet had was het moeilijk om een verzorgpaard te vinden, nu ik me eigen paard heb is het moeilijk om een verzorgster te vinden haha !
ik zoek juist een verzorg pony:P had eerst 1 reactie maar die vroeg 50 euro per maand en dan mocht je op dinsdag komen nou dat vond ik iets teveel ik ben niet beroerd iets te betalen maar dat was wel beetje teveel.
Roelke_, balen zeg waar woon jij eigenlijks in Friesland op het met iemand kennen die nog iemand zoekt?
Ik heb besloten om maar eindelijk te gaan inschrijven voor een sport die ik graag wil doen. Maar nu is het wel zeker dat ik een gratis paardje moet vinden aangezien ik niet én sport én een betalend paard kan bekostigen.