wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joedt

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:57

Ik mag eigenlijk ook alles. Behalve knotjes in de mannen, dat vind de eigenaar lelijk! (maarja het is een tinker met lange manen, ds ik zou het ook niet doen.)
Ik mag vaak zelf me dagen kiezen, mag overal heen, bos, wedstrijden, bak, springen etc. Verder doe ik vaak ook de stal, maar dat is vaak ookal gedaan, ik heb gewoon ongelovelijk mazzel met mijn paardje en haar fantastische eigenaar! Haha!

NanC_Spekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:46

Ik mag zo ongeveer alles met mn verzorgpony. zoals buitenritten, springen, toileteren en zulke dingen.Mag er ook zovaak komen als ik wil, als ik het maar ff van te voren aangeef.
De eigenaresse vertouwd me ook en is daarom gewoon heel makkelijk. Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:48

Mijn verzorgpaard is nog niet bereden...

*Stal uitmesten
*Nieuw hooi/stro pakken uit de hooischuur
*Longeren
*Poetsen

Ja en dat is het eigenlijk ook wel, want ik kan nog niet op haar rijden! Tong uitsteken
Ik en de eigenaresse doen wel alles samen, als de zon schijnt liggen we ook gewoon met zijn tweeën op het erf in de zon (wel op een schoonplekje grond of stoel)...
Ik hoef niets te betalen, ik denk; ik rijd en verzorg haar paard dus dan zou zij mij moeten betalen inplaats van ik haar. En met toestemming neem ik privé-les op mijn eigen kosten, omdat ik dat zelf wil, en zij dat niet hoeft te betalen voor mij..
Ik kom er wanneer ik wil. zowiezo elk weekend, of het regent of niet ik ben er (alleen als het onweert niet Vork )

*edit; tekst toegevoegd

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:22

ik mag gewoon in de bak ryden ik mag eigenlijk alles maar de eigenaar moet erby zijn..

aangezien ik zon 35-40 kilo weeg XD en het een forse D pony is welsh x arabier en behoorlijk wat energie heeft voor een 13 jarige.

want buiten is ze altyd heel dribbelig

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:14

Ik rij er nog maar net, allemaal heel erg toeval, zag een advertentie, bellen en mocht direct komen kijken, praten en rijden.

Ik mag
1) Poetsen
2) Wandelen
3) Grondwerk
4) Rijden in weiland( Mooi land waar je ook bordjes kunt plaatsen) dus dressuur rijden, wijken enz. Sprongetje maken, zonder zadel
5) Buitenrit, dagtocht , naar de manege
6) Met de jaarling poetsen, wandelen, handmak maken. Volgend jaar beginnetje longeren enzo.

Niet
Euh.. Te rare dingen doen, of met sporen rijden. Maar ik heb eerder een rem nodig dan een zweep...

ben blij

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:02

Jaaa, gewoon niet bijv. manen afknippen of zomaar wegrijden of weet ikveel wat raars:P

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:41

Ik mag eigenlijk alles wel doen wat ik wil.
Rijden, longeren, buitenrijden, opladen in de trailer en naar de bossen of naar het water rijden, wedstrijden.. het kan allemaal.. stallen mesten is niet eens verplicht maar ik doe het gewoon omdat ik dat wel zo netjes vind en fijn voor de paarden, vooral ook omdat de eigenaresse er heel vaak niet aan toe komt omdat ze het zo druk heeft. Ik hoef ook niks te betalen dus ik heb het goed getroffen, al zeg ik het zelf Bloos

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:27

ik mag wel alles doen wat ik wil ik hoef verder geen bijdragen betalen en de eigenaar is van mijn leeftijd 14 jaar ik rij vaak met haar buiten met haar anderen pony.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:01

Het ligt denk ook een beetje aan de leeftijd van de verzorgster... Ik zelf ben 19 en ik doe op het moment alles alleen (eigenaar is pas bevallen van haar eerste kindje). Ik ben dus geheel verantwoordelijk voor de verzorging, beweging enz... Als ik dingen echt niet weet dan kan ik dr altijd (proberen te) bellen. Maar verder regel ik dus alles Lachen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:27

met mijn verzorgshetlander mag ik eigenlijk alleen niet van het terein af, verder kan je het zo gek niet verzinnen. ze heeft nu een veulentje en dat mag ik ook opvoeden. Ik heb nu ook een huurpony op dezelfde manege waar ook mee kan rijden. ik hoef nooit paarden binnen te zetten (ze loppen over een afgezet terein zelf naar hun stal) ik voel me wel verplicht bezig te gaan met m'n verzorgshet. ik wil haar niet laten vallen omdat ik toevallig ook een huurpony heb.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:52

ik mag bijna alles behalve in de manen/Staart knippen
maar dat kan ik ook niet dus dat laat ik aan de eigenaar over.

LALALA_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:37

ik mag eigenlijk alles met mijn verzorgpony , behalve wedstrijden .. omdat haar eigenaar ook nog met haar rijdt Lachen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:36

Mijn verzorgster mag niet van het erf af, dus niet buiten wandelen / rijden.
En niet weet ik het hoeveel verschillende vriendinnetjes mee nemen om op hem te laten rijden.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:45

Ik ben een verzorgster
en ik mag:

* Poetsen; borstelen, manen trekken, wassen, hoeven vetten, enz..
* Wandellen (of joggen Haha! Tong uitsteken )
* Losgooien
* Longeren
* Knuffellen
* Spelen
* Voeren

Eigenlijk mag ik alles met mijn vz paard diego.

Alleen rijden doe ik er niet op omdat hij al ouder is (bijna 21) en met pensioen is.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:06

Ik mag érg veel met mn verzorgpaardje. Lachen
Altijd rijden, ook op de dagen dat ze eigenlijk wordt gereden door haar baasje. Als ik dat gewoon eventjes op tijd vraag. Ja
Dressuren, springen, longeren, buitenritje, wedstrijdjes (onderling). Ik denk dat er veel kan bij haar, als ik het maar netjes en op tijd vraag. Ze weet dat ik voorzichtig ben. Dat is voor haar het belangrijkst. Voor haar pony, maar ook voor mij. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:19

Het meisje wat mijn Pony verzorgd Mag er niet alleen mee op buitenrit..
Ze mag rijden in de bak, knuffelen poetsen.. sprongetje maken.. Alles eigenlijk als ze maar op t erf blijft.. wel hebben wij een schriftje in de zadelkamer, Waarin ze elke x schrijft wat ze gedaan hebben en hoe het gegaan is, vind ik wel zo prettig, en leuk..
En verder vind ik het allerbelangerijkste, dat als er iets-wat dan ook- gebeurt is, ze het eerlij kaan me verteld..Lachen wat ze ook doet..

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:36

Met mijn ene verzorgpaard gaat het vaak niet zo goed. Hij is niet de jongste meer en heeft vaak kwaaltjes, dus nu mag ik al een half jaar lang alleen met hem stappen. Maar ik mag er dan wel op zitten dus dat doe ik dan lekker zonder zadel en dat maakt het al iets leuker Knipoog ook mag ik natuurlijk poetsen, hem in de paddock zetten, longeren (maar dat doe ik eigenlijk nooit)...
Maar ik mag nooit het erf af. Vorig jaar mocht ik wel eens op hem met een les mee naar het bos, en dat vond ik echt onwijs leuk! Maar omdat het nu niet zo goed met hem gaat is het bos niet zo'n strak plan..

Met mijn andere 2 verzorgpaarden mag ik een stuk meer. Ik mag ze poetsen, longeren, freestylen, wandelen, en ik mag eigenlijk ook al op ze rijden, maar daar wacht ik liever nog even mee, want ik ben nu nog bezig met hun conditie opbouwen en laten wennen aan het werk Lachen

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:53

Ik mag bijna alles, zolang ik het maar vraag.
Rijden, zonder zadel, wassen, poetsen, buitenritjes maken, springen, les nemen, wedstrijd rijden, wandelen enzo Knipoog

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:34

Bij mijn verzorgpaarden mocht ik ook altijd alles.
Rijden/longeren/poetsen/wassen/wandelen en dergelijke.

Wel waren er bepaalde 'regels' zoals bijvoorbeeld voor het rijden het paard poetsen, maar dat vind ik toch allemaal redelijk normaal dat zoiets van je wordt verwacht Ja

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:48

Ik mag:
* poetsen
* rijden
* voeren
en natuurlijk doe ik ook alle klusjes zoals de stal uitmesten+alle waterbakken vullen.
Ik ga 6x per week, en doe dan alles..ik neem dus eigenlijk alles uit handen van de eigenaar, zij doen zelf ook niks meer met de paarden (hij is 85, zij iets in de 70 ).
Ik mag niet op buitenrit (wel altijd gemogen maar er is een ernstig ongeluk gebeurd op een weg die dichtbij ligt, en nu vind de eigenaar het een beetje eng ).

een paar jaar geleden had ik een verzorgster onder mij ( die met mij beauty mee verzorgde, maar de eigenaar vond dat ik maar moest bepalen wat ze wel en niet mocht, want dat weet ik na 10 jaar wel ).
wij hadden afspraken van dagen ( zodat er 6 dagen iemand zou komen , op zondag mocht hij op het lang blijven ).
de afspraak om alles op te ruimen, geen dekens op het paard eventueel alleen na het werk eventjes, en tijdens het rijden hadden we ook afspraken wat wel en niet met beauty gedaan mocht worden.
Binnen de korste keren liep het trouwens mis tussen mij en haar, en is er besloten dat ze niet meer mocht komen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:21

De verzorgster van mijn pony mag niet rijden als ik er niet bij ben. Vind ik gewoon niet fijn.
Verder mag ze eigenlijk alles wel Lachen . Meestal loopt ze een eindje met haar over de dijk of gooit ze haar los.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:30

ik verzorg een pony, daar mag ik alles mee, rijden zonder toezicht, buitenrit maken, poetsen, wassen, longeren, stallen uitmesten. alleen de pony heeft nu een blessure dus kan jammer genoeg nietbereden worden! Verdrietig maar blijf er nog wel de rest doen enzo.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:16

ik verzorg 3 paarden Haha!

met Snowy (shet) mag ik vrijveel: rijden/wandelen/losgooien/vrijspringen/wassen/poetsen etc. (rijden doe k trouwens niet meer, af en toe nog in de buitenpaddock zonder zadel en hoofdstel) ik mag ook vriendinnen meenemen als de eigenaar het maar weet (als die lichter zijn dan mij mogen ze er vaak nog op ook. Als er op stal kleine kinderen rondlopen mag k die er vaak ook even opzetten (k moet er dan wel bij blijven, maar het is een echte kinder pony)

Met Orvik (FJord) kan ik nog niet zo heel veel, alleen losgooien en uit de wei halen, maar dat heeft een reden. Hij is een erge heethoofd & schrikt snel. Ook is hij in december opnieuw ingereden en heeft in die tussen tijd een aantal maanden stil gestaan. de eigenaar is bezig om hem weer goed te rijden. Daarna mag ik er als het goed is ook op.

Met Valeida (KWPN) Kan ik eigenlijk nog niks, alleen losgooien en poetsen. HIer zit ook een rede achter Knipoog jong, fel, soms onberekenbaar, niet al te lief naar andere paarden (in het begin kon niemand, behalve de eigenaar, in de boks komen) het is wel de bedoeling dat ik hier over 1 tot 1½ jaar op ga Knipoog

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:16

Ik mag bijna alles. Mag altijd extra komen naast mijn twee vaste dagen, dan sms ik van tevoren en dan is het goed. Mag lessen & onderlinge wedstrijden rijden (betaal ik zelf, soms de eigenaren), mest altijd uit als ik er ben en mag alle spullen gebruiken (koop zelf ook veel omdat ik dat leuk vind Schijnheilig).
Spring ook met hem, onderhoud het tuig en zorg dat pony er netjes bijloopt.

In de meivakantie ben ik zelfs met m'n vzpony op kamp geweest.

Buitenrit doe ik altijd samen met de eigenares op haar andere paard, omdat pony nog niet alleen naar buiten kan. Ik mag wanneer ik wil rijden. Schrijf altijd in een schriftje op wat ik heb gedaan.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:32

eigelijk heb ik het super getroffen bij ons op stal dachten ook heel veel mensen in het begin dat sundance gewoon mijn paardje was dit is jammer genoeg niet maar ik mag bijna alles zoals:

* dressuur
* springen
* buitenrijden
* longeren
* wassen
um verder mag ik alle spullen gewoon gebruiken ik koop zelf ook vaak nieuwe dingen omdat ik er gewoon verslaafd aan ben(a)
en ik hoef niet uit te mesten wat ik wel vaak doe als er poep in zun stal ligt;) ik geef sun ook meestal nog wat mueslie met wortels bij verder maakt het niet uit wanneer ik kom mag elke dag alleen de eigenaar lest op maandag ochtend verder komt ze niet zo veel;)
ik hoef er niks voor te betalen en mag toch redelijk veel