Myukii schreef:Gelukkig zijn er genoeg mensen met goede ervaringen van verzorgsters. Natuurlijk zijn er altijd negatieve ervaringen. Maar (om maar weer met bijv. het werk aan te komen) dat heb je ook bij verschillende werknemers of werkgevers. Dat heb je ook bij vrienden en kennissen en heb je ook bij paarden en hun eigenaren.![]()
En daarbij kunnen mensen die geld betalen toch net zo goed onvoorzichtig zijn met je spullen? Ik bedoel, een bezem een keer niet opruimen overkomt mij ook wel eens, maar daarom zou ik mezelf nog geen slechte verzorgster willen noemen (als ik dat van mezelf mag zeggen).
He gaat zich ook niet alleen om die bezem. Het is die bezem EN de borstels EN touwen EN (wat ik nog het ergste vond) die riek, enz enz.
Jij mag misschien dan wel denken dat de meesten wel goed met je spullen omgaan, omdat je zelf ook zo bent (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten), maar ik ben door schade en schande wijzer geworden. Ik ben echt niet zo'n mierenn**ker die overal op zit te vitten. Ik ruim het meestal maar weer wat gelaten zelf op. Het zijn ook mijn dieren, dus ik heb zelf de eindverantwoordelijkheid. Maar het is niet leuk als je niet eens op een ander kunt vertrouwen en dat je de ander altijd maar moet controleren. Geld heeft hier ook helemaal niks meer mee te maken.
Ik vind de opmerking pas raar van mensen die schrijven, dat ze het niet vreemd vinden als ze een bijdrage moeten betalen, voor het geval ze iets kapot maken

Ik vind een maandelijkse bijdrage, echt een bijdrage in de onderhoudskosten. Niet voor eventuele toekomstige schade.