Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
(zonder bedoeling dat zij zou gaan verzorgen) In die periode nam ik haar een paar keer mee naar mijn pony. Het klikte zo goed tussen ons (en pony) dat ik haar maar heb gevraagd om mijn pony te verzorgen (had ik ook iemand die kon invallen als ik ziek was of op vakantie was). Een paar maand lang zijn wij altijd met zijn tweeen heen gegaan, zodat ik haar alles kon uitleggen en ik kon helpen en bijsturen met rijden. Ze mocht uiteindelijk kleine stukjes (lees: veilige) alleen rijden om te zien of ze hem aankon. Ging super! Ze mocht zo steeds verder. Totdat ik dacht: kind, je redt je er wel mee!
.
Qua rijden, omgang en verzorgen zijn wij aan elkaar gelijk. Ik kan niet merken dat zij heeft gereden en andersom
.
.
(en mijn pony ook niet!)
Wat een advertentie allemaal niet teweeg kan brengen
Alwiene schreef:Ik heb een oproep staan hier op bokt, maar nog niemand gevonden. Echter ik zoek geen bijrijder (mijn pony wordt op het moment niet bereden) en ook geen zelfstandige verzorger, maar iemand die met mij meegaat om te helpen met verzorgen, wandelen etc. Beetje ander verhaal dus weer dan bij de meesten.

Ze komen meestal 1x in de week, afentoe ook 2x. Maar ik heb liever niet dat ze komen als ik er niet bij ben. Fucsia schreef:Een verzorgmeisje aan mijn paard?
No way, geen enkele weg!
Volgend verhaal gaf mij de doorslag;
Paard van een vriendin werd verzorgt door een meisje.
Best leuk en aardig, todat ze wilde "zwemmen" in het kanaal hier verderop.
Dus zo gezegd zo gedaan alle mogelijke moeite gedaan het paard te water te krijgen.
Paard in kwestie moest nog van een kreupelheid herstellen dus zwemmen was geheel onverantwoord.
Inmiddels stond ze met het paard tot aan de nek van het dier in het water. En het dier maar proesten.
Toevallig kwam de eigenaresse van het paard net even chekken of er nog genoeg hooi was, en hoorde ze zielig gehinnik nabij het kanaal.
Ze is meteen gaan kijken en trof daar haar paard en verzorgster aan. Ze is -heel dom misschien- meteen gaan schreeuwen, de verzorgster schrok zo dat ze in het water van het paard afviel. Het paard sprong op de kant en is naar de wei gegalopeerd. Het meisje is met een reddingsboei uit het water gered. (ze kon niet zo goed zwemmen omdat ze lederen laarzen droeg en een cap)
De vriendin van me heeft haar verzorgster meteen na die avond ontslagen. Ook zij wil nooit meer een "miepje" aan haar paard.
Gelukkig heb ik een goede vriend die veel met paarden van doen heeft. Hij kan af en toe inspringen indien nodig.