hebben jullie een verzorger waarom wel/niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Softijs

Re: hebben jullie een verzorger waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:22

Ik heb geen verzorgster, omdat ik eigenlijk bijna elke dag iets met mijn pony doe. Dus eigenlijk is een bijrijdster/verzorgster overbodig. Lachen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:20

Ik snap je probleem wel hoor!

Ik heb zelf voor mijn paard ook een verzorgerster (11 jaar)
Vooral aan het begin vond ik het toch wel moeilijk om mijn paard door iemand anders te laten doen, maar dat is nu eiegenlijk helemaal niet meer zo.
Ze is er bijna elke dag, haalt hem er een extra keer uit. Belt me netjes als ze iets met hem gaat doen/gedaan heeft. En is gewoon heel lief met hem.
Ze mag hem nu ook elke donderdag helemaal alleen doen, en 1x per maand met hem in de les.

Daarbij vind mijn paard het ook heerlijk die extra aandacht!

Dus ik denk dat het grotendeels gewoon even wennen is, en dat je echt een lieve verzorgster moet hebben. (en die zijn vrij moeilijk te vinden laatste tijd Knipoog )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:49

ik heb 1 bijrijdmeisje. Vind het hartstikke gezellig als ze meegaat naar de paarden, kan de hulp wel goed gebruiken en ik ben zelf geen echt rij-mens. Ik doe liever grondwerk en verzorgen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:18

Ja, ik heb een 'verzorgster'. Zij is tevens mijn beste vriendin, en degene waar ik zo'n 6 jaar mee paarden heb verzorgd. Ik weet precies hoe ze denkt, doet, met paarden is etc. En zij weet wat mijn 'verwachtingen' op dat gebied zijn. We zitten met eigenlijk alles in de paarden op 1 lijn. Ik vertrouw haar alles toe, en vind het fijn dat ik soms mijn paard zo kan 'delen' en dat zij ook nog lekker met paarden bezig kan zijn.

Als ik haar niet had, zou ik geen verzorgster hebben. Ik zou niet zomaar iemand bij mijn paard laten, daar is het t paard niet voor. Dan zou ik gegarandeerd in de stress zitten steeds. Om mijn apard, maar ook om de 'welzijn' van de verzorgsters Vork

Sun_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:44

Nee want ik heb geen eigen paard. ik ben zelf verzorgster maar ik denk wel eens zo van waarom zou je een paardje nemen om hem door iemand anders te laten verzorgen.. ik snap dat niet hoor, maarja de verzorgers (zoals ikke!) zijnd aar wel blij mee hoor Haha!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:20

Ik heb een verzorgster cq bijrijdster en mijn oude verzorgster doet am 1 keer in de 2 weken(ze kan geen afstand doen van haar,daarvoor betekend am te veel)
Waarom een bijrijdster?
Dit omdat ik te weinig zin had in mijn paard en zo iemand de kans geef om lekker bezig te zijn voor weinig.
Niemand die op haar handen kijk,gewoon de vrijheid die ze met een eigen paard ook zou hebben zonder de hoge kosten.
Ook is het voor mij een uitkomst omdat ik ook nog een gezin heb die tijd kost en vraagt.

Maar ondanks alles kan en wil ik mijn paard niet weg doen dus heb ik het zo opgelost.
Ik tevreden,zij tevreden en paard tevreden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:25

Ik ben zelf verzorgster.
Maar als mijn vriend en ik over een paar jaar een eigen paard kopen, willen wij ook geen verzorgster.
Want eerlijk is eerlijk, vaak zijn dat toch van die meisjes die alleen willen rijden en alleen komen met mooi weer Bloos
( Ik zeg dus niet iedereen voordat iemand zich aangevallen voelt)

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:44

Ik heb verzorgsters gehad, maar over slechts 1 ben ik echt tevreden geweest. De rest was toch vooral van het type 'manegetutjes' (sorry) die dan leuk op de manege gingen roddelen over het wel en wee van mijn paarden, hoe zielig ze waren, het hele pennyverhaal van: het is een zielig paard maar door mijn verzorging zijn ze weer goed, blabla. Tevens hielden ze er vaak na een half jaar weer mee op, dus op dit moment doe ik het gewoon helemaal zelf, al kan ik het soms niet aan ivm buitenland, maar dan heb ik lieve ouders en een hele goede vriendin die het van me over willen nemen. Geen verzorgsters meer voor mij dus!

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:50

ik zal het nog wel doen
ik ben zelf op zoek naar een verzorgpony die een eigenaar heeft met veel ervaring want ik rij zelf geen paard op de manege dus ik wil graag dingen leren.!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:31

Ik heb een verzorgstertje op mijn mini shet van 3 jaar.
het jongetje is 3 en komt 1 keer per week.

Dit omdat mijn shetlander er van geniet, en het een beetje afwisseling is.
zelf ben ik er echter wel altijd bij.

Mijn haflinger heb ik geen verzorgster, ik wil niemand bij mijn paarden als ik er niet bij ben. Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:59

Ik wou nooit een verzorger, totdat ik een advertentie van mijn lieve buurmeisje zag op marktplaats dat zij een verzorgpony zocht. ik ken haar al bijna mijn hele leven en ik dacht: weet je wat, ze mag wel eens een keer met mij mee Lachen (zonder bedoeling dat zij zou gaan verzorgen) In die periode nam ik haar een paar keer mee naar mijn pony. Het klikte zo goed tussen ons (en pony) dat ik haar maar heb gevraagd om mijn pony te verzorgen (had ik ook iemand die kon invallen als ik ziek was of op vakantie was). Een paar maand lang zijn wij altijd met zijn tweeen heen gegaan, zodat ik haar alles kon uitleggen en ik kon helpen en bijsturen met rijden. Ze mocht uiteindelijk kleine stukjes (lees: veilige) alleen rijden om te zien of ze hem aankon. Ging super! Ze mocht zo steeds verder. Totdat ik dacht: kind, je redt je er wel mee! Haha!.
Nu 3 jaar later verzorgt ze mijn pony nog steeds met heeeel veel liefde Lachen Qua rijden, omgang en verzorgen zijn wij aan elkaar gelijk. Ik kan niet merken dat zij heeft gereden en andersom Lachen.

Ik heb haar niet aangenomen uit noodzaak, maar omdat ik haar echt een schat vind, betrouwbaar is en nog een super voor mijn pony Lachen.

Hoewel het eerst echt de bedoeling was dat zij gewoon af en toe eens meeging naar mijn pony, is uitgegroeid tot een volwaardige bijrijdster die ik voor geen goud wil missen! Lachen (en mijn pony ook niet!)

Het is van buurmeisje tot dierbare vriendin geworden Lachen Wat een advertentie allemaal niet teweeg kan brengen Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:02

Alwiene schreef:
Ik heb een oproep staan hier op bokt, maar nog niemand gevonden. Echter ik zoek geen bijrijder (mijn pony wordt op het moment niet bereden) en ook geen zelfstandige verzorger, maar iemand die met mij meegaat om te helpen met verzorgen, wandelen etc. Beetje ander verhaal dus weer dan bij de meesten. Knipoog

Even een quote van mijzelf, ik heb inmiddels, enkele weken geleden iemand gevonden Haha!
Niet al te veel ervaring, maar dat vind ik niet erg aangezien ik er zelf toch altijd bij ben, en het leuk vind om haar nog dingen te kunnen leren. Wel lekker enthousiast, doet het liefste zo'n beetje alles, maar vind het ook prima als ze bepaalde dingen van mij (nog) niet mag doen Lachen

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:31

Nee, ik wil alles zelf met me shet doen.
Ja me buurmeisje van 8 ''verzorgt'' hem, die mag van mij best naar hem toe gaan en poetsen.

Zadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 07:22

Ik heb wel 2 verzorgsters, omdat ik zelf te groot ben om te rijden. En de pony's genieten van alle extra aandacht en de dames vinden het geweldig. Haha! Ze komen meestal 1x in de week, afentoe ook 2x. Maar ik heb liever niet dat ze komen als ik er niet bij ben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:29

Fucsia schreef:
Een verzorgmeisje aan mijn paard?
No way, geen enkele weg!
Volgend verhaal gaf mij de doorslag;
Paard van een vriendin werd verzorgt door een meisje.
Best leuk en aardig, todat ze wilde "zwemmen" in het kanaal hier verderop.
Dus zo gezegd zo gedaan alle mogelijke moeite gedaan het paard te water te krijgen.
Paard in kwestie moest nog van een kreupelheid herstellen dus zwemmen was geheel onverantwoord.
Inmiddels stond ze met het paard tot aan de nek van het dier in het water. En het dier maar proesten.
Toevallig kwam de eigenaresse van het paard net even chekken of er nog genoeg hooi was, en hoorde ze zielig gehinnik nabij het kanaal.
Ze is meteen gaan kijken en trof daar haar paard en verzorgster aan. Ze is -heel dom misschien- meteen gaan schreeuwen, de verzorgster schrok zo dat ze in het water van het paard afviel. Het paard sprong op de kant en is naar de wei gegalopeerd. Het meisje is met een reddingsboei uit het water gered. (ze kon niet zo goed zwemmen omdat ze lederen laarzen droeg en een cap)
De vriendin van me heeft haar verzorgster meteen na die avond ontslagen. Ook zij wil nooit meer een "miepje" aan haar paard.
Gelukkig heb ik een goede vriend die veel met paarden van doen heeft. Hij kan af en toe inspringen indien nodig.

Jemig, wat erg!
Dan zou ik ook zeker geen verzorgster meer willen!
Met een verzorgster is het altijd maar afvragen wat ze doen als je er niet ben...

Ik ben zelf ook verzorgster maar ik heb mijn verantwoordelijkheid. Hoor in mijn omgeving ook vaak verhalen van anderen, dan denk ik: waar zijn die mee bezig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:42

Mijn vriend en ik doen samen met ons paard en af en toe rijdt mijn zusje hem, bijvoorbeeld als we op vakantie zijn. Ik vind dit heel fijn want we hebben allebei een drukke baan en kunnen het zo samen goed regelen. We hebben wel naar de mogelijkheid gekeken om ieder een eigen paard te hebben (is toch leuker als je een buitenrit maakt) maar dan moet je toch gaan denken aan een bijrijdster of verzorgster en dat staat me tegen omdat ik het zorgen voor een paard mijn eigen verantwoordelijkheid vind. Daar komt bij dat ons paard qua verzorgen niet de liefste is (eigenlijk is hij ronduit chagerijnig) wat het vrij lastig maakt om hem helemaal alleen te poetsen en te zadelen als je z'n streken niet goed kent. Als er al eens een vreemde op hem rijdt zijn wij er altijd bij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:50

Nee ik heb geen verzorgster en wil ook geen verzorgster.
Heb best een eigenheimer als pony en hou hem het liefst zelf in de hand.
Hij heeft flinke streken vooral onder de man.. en dat wil ik niemand aandoen.

Als ik weg moet of echt niet kan (is in 1,5 jaar 3x gebeurt) dan gooit Famke_93 of Door_tje hier van bokt hem even los. Hij zal ook nooit stil staan of niet werken of los gaan al moet ik midden in de nacht het zelf nog doen.
Straks als April van Door_tje te drachtig is dat ze niet meer kan rijden vertrouw ik haar hem wel toe maar aan meer mensen toch niet....

Ben zelf altijd bijrijdster geweest had veel verantwoordelijkheidsgevoel maar ikvertrouw toch niemand anders mijn pony toe...

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:41

ik ben blij dat ik er eindelijk vanaf ben
Knipoog

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:36

Ik heb 3 paarden en voor mn oudste merrie wel altijd een verzorgster. De andere 2 doe ik zelf altijd. We hebben al een aantal verzorgsters gehad en het valt niet mee om iemand te vinden waar je echt iets aan hebt. De meesten willen alleen maar rijden en dan ook het liefst alleen bij mooi weer en bellen bij elke regenbui af. Dat schiet dus niet echt op. Ze hoeven bij ons niets te betalen en alle toebehoren zitten bij het paard en ze mogen komen wanneer ze willen. We zijn hier ook van alle gemakken voorzien, buitenbak met verlichting enz...Als het heel slecht weer is dan huren we een binnenbak om te rijden. Ik ben vroeger zelf ook altijd verzorgster geweest en werkte me de rambam voor mn verzorgpaarden en moest ook alles zelf voor ze kopen. Daarom verbaast het mij dan ook zo dat er verzorgster zijn die zo makkelijk zijn met een andermans paard en spullen. Ik zou vroeger dolbij geweest zijn. Maar schijnbaar is dat niet meer zo.

Maar we waren al zover dat we niemand meer wilden tot zich toevallig iemand melde. En dit gaat heel goed. Ze is echt stapelgek met ons paard en dat doet me enorm goed. Ze wil alles wel doen en niets is haar teveel. Ze is niet echt een topruiter en een beetje bang, maar ons paardje is supermak en betrouwbaar dus dat gaat prima. En we kunnen het met elkaar ook goed vinden. Dus al met al ben ik toch wel een stuk positiever geworden sinds we deze verzorgster hebben.
Maar over het algemeen valt het niet mee om iemand te vinden die er echt iets voor over heeft.

xEmkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:35

Ik heb 1 pony, meestal rij ik haar zelf, maar als het een keer niet goed uit komt rijd de oude eigenaar haar. Ze staat daar namelijk nog steeds op stal.. Tong uitsteken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:22

ik heb geen verzorgstertje voor mijn pony,s.....ik kan het prima allemaal zelf....en mijn 3 jarige heeft echt zulke mooie manen en staart en ik word al gek van het idee alleen al dat er iets zou kunnen gebeuren met die manen...

klinkt egoistisch maar is het niet,mijn 3 jarige is wel heel makkelijk maar ik heb ook een 2 jarige die absoluut niet makkelijk is tegen anderen mensen.....ik wil liever niet dat er dingen misgaan...

wel is er een meisje die mijn 3 jarige rijd zo nu en dan....dat is omdat het zooo super klikt tussen die 2 en het meisje voelt mijn pony ook echt aan met rijden..

myrthjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:53

ik heb nu net men eigen paardje, maar ik heb jaren op paardje van iemand anders gereden..
dat ging altijd heel goed en we hadden gewoon duidelijke afspraken over wat wel en niet mocht.
ik heb nu ook een verzorgster voor mijn paardje, anders rijdt ze maar 4x per week.
we hebben ook weer duidelijke afspraken gemaakt en tot nu toe gaat het heel goed. Ik vind het geen probleem dat er iemand anders op mijn paardje rijdt, ook omdat ik weet dat mijn verzorgster echt goed met haar omgaat. xx

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:11

Nope. Het is een Anda, en die richt zich eigenlijk maar op één mens. Nu we net een goede band hebben, wil ik niet dat die weg gaat als iemand anders er constant op rijd/verzorgt, hij is al heel gevoellig. Als ik even niet kan, vraag ik aan de manege eigenaresse of hij in het weiland kan of in de paddock. Want in stal laten staan vind ik zielig. Soms vraag ik wel is of haar dochter errop wilt rijden, die is 22, dus weet wel wat ze doet, en kan hem ook nog dingen bijleren wat mij niet lukt. Maar echt een verzorger/bijrijder, nee, niet nu ik toch tijd genoeg heb, misschien later.

me_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:14

Nou ik heb wel een verzorger, maar het rijden doe ik voornamelijk zelf.
Niet omdat ik haar niet vertrouw maar omdat ze zelf niet echt goed op mijn paard durft te rijden. Knipoog

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:47

ik vind het lastig om erachter te komen of ik er een verzorger bij wil.
het lijkt me zo moeilijk om echt een geschikt persoon te vinden.
heb al vaker mee gemaakt dat ik mensen per mail had gesproken over het verzorgen van mijn pony, en dan kwam ik later te horen dat ze zeiden dat ze mijn pony al verzorgde enzo terwijl dat niet eens zo is. en dat waren meestal meiden van een jaar of 12/13.

maar als ik straks stage heb dan zit ik elke dag van half 8 tot 4 uur op mijn stage plaats. en dan heb ik onmogelijk tijd om te rijden. want het word al vroeg donker. dus wil er wel iemand bij... maar probeer het zoveel mogelijk op te lossen met een vriendin van mij waar mijn pony staat. want haar ken ik goed en haar vertrouw ik ook.
ben ook vaak bang dat er een verzorgster komt die dan alleen maar wil rijden enzo.

vind dit maar een moeilijk punt.. Clown Clown