hoeveel betaal jij per maand voor je verzorgpony? en...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

15 euro per maand 3x per week verzorgen/rijden =

Veels te duur
5 (4%)
Te Duur
8 (7%)
Goed bedrag
58 (55%)
Te weinig
22 (20%)
Veels te weinig
12 (11%)

Totaal aantal stemmen: 105

shadowm

Re: hoeveel betaal jij per maand voor je verzorgpony? en...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:47

ik hoef helemaal niks te betalen Tong uitsteken
ik kan in de bak rijden
naar buiten gaan
alles eingelijk(alleen met springen moet er iemand bij zijn)
veder mag ik alles doen;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:25

Ik betaal niks. Ik mag rijden, poetsen, longeren, en alles wat erbij hoort maar ik moet niks betalen, omdat ik de paarden onderdak heb geven op m'n weide, en daar betalen de eigenaars ook voor. De eigenarese is als een moeder voor mij dus vind het wel lief van haar Haha!

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:07

Ik mag mijn paardjes beschouwen als eigen. Ik hoef niets te betalen. Als ik iets nodig heb krijg ik geld en mag ik het kopen. Alles word geregeld! Super toch! Knipoog

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:58

15 euro is echt onzettend weinig en 3X per week rijden.
mjah ik weet eigenlijk niet zo goed verder met mijn verzorgpony's is alles Gratis.
ik mag wedstrijden rijden.
hij is nog niet ingereden maar mag nu op een andere pony rijden zodra mijne klaar is kan ik elke dag rijden als ik wil en mag komen wanneer ik wil.
hij zegt ik betaal alles voor de pony want die is mijn verantwoording.
en als je moeder maar jou verantwoording is.
nou mooi toch.
we hebben ook nog een binnenbak en alles is gratis nou je hebt het maar ! Tong uitsteken

GR. Sandra

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 20:45

sommige hier hebben het getroffen maar dat ligt er denk ik ook aan in welke regio hier word er per maand wel gevraagt of ze mijn pony mogen verzorgen, en mijn kennisen kunnen niemand vinden in een andere regio om hun parden te verzorgen en daar mag dat ook op gereden worden geheel gratis,,

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:17

ik betaal 50 euro voor 2x per week rijden, mag dan ook alles doen. Ik vind het persoonlijk niet erg om een bijdrage te doen. vind 15 euro voor een shet een mooi bedrag.

Ik denk dat de bijdrage mss ook af moet hangen van de bijrijder. Ik kan die 50 euro goed missen, en de eigenaar is ermee geholpen (3 delers, elk 50 euro per maand, zo haalt ze de kosten voor haar wat omlaag) maar als 50 euro voor de bijrijder een rib uit haar/zijn lijf is moet je mss een lager bedrag hanteren

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:44

Ik rijd helemaal gratis en ik mag om de dag komen!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:58

Gratis en ik mag altijd komen en als ik zou willen ook altijd rijden, maar omdat ik dat niet eerlijk zou vinden mest ik ook regelmatig uit, veeg iik en help met van alles en nog wat.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:16

Ik betaal nu 25 euro / maand.

Ik mag vrijwel alles doen en mag zo'n 3 a 4 keer / week rijden.

Daarnaast krijg ik ook nog 1 keer / week les van de zus van de eigenaresse, die een vriendin van mij is (1/2 a 1 uur).

Verder help ik ook met klusjes zoals: weide uitmesten/stallen uitmesten/tuig en dekens onderhouden.

Het scheelt wel dat de paardjes bij het huis staan en dat er geen stallingsgeld betaald hoeft te worden, maar dan nog vind ik het een vriendenprijsje.

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:15

Ik vind het wel goed 15 euro,
als ik zelf een verzorger zou nemen hoeft die van mij niks te betalen, het is dan meestal omdat je zelf tijd voor je zelf wil hebben en dan helpt de verzorger je alleen maar, dus ik vind het genoeg 15 euro!
Zelf moest ik vroeger vooor een paard 80 euro betalen maar dat was maar 3 keer omdat die werd verkocht aan een andere eigenaar, maar die 80 euro vond ik persoonlijk wel veel ookal betaalde mijn ouders het (voor 2 keer in de week!!) en bij die andere eigenaar moest ik 75 betallen voor 3 kee r in de week en dat vond ik wel beter maar als nog wel veel! Maar gelukkig nu niks meer omdat die eigenares er hetzelfde overdenkt als ik er over zou denken, jij (de verzorger) helpt mij en je doet veel dingen (vegen voeren mesten invetten soms iets kopen...) dus gelukkig hoefik nu niks te betalen en ik ben de enige die op het paard rijd omdat die eigenares ook nog 2 andere paarden heeft te berijden en er staan er nog meer op stal en die doet haar man en ik rij zelf ook nog een ander paard soms,en ik mag wedstijden rijden, en zelf geeft ze les aan andere soms dus ook aanmij en daar hoef ik ook niks voor te betalen!!

maar 15 euro vind ik goed voor iemand die een shet 3keer per week mag rijden!
dat is mijn mening

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:45

ik vraag niks voor het verzorgen van mijn paarden. IK heb besloten ze te kopen en ze te onderhouden en ik beslis ook of ik daarbij wat hulp kan gebruiken. In ruil voor de hulp mag je rijden en andere leuke dingen doen.. In ruil voor de hulp die ik krijg hoef ik geen geld.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:17

Ik betaal helemaal niets.... De eigenaar heeft het standpunt we helpen elkaar..... Zij kan twee keer per weerk naar haar andere sport en ik mag lekker het paardje verzorgen Haha!
Mag er verder ook alles mee doen....

maar 15 euro vind ik nog niet veel.... als je kijkt wat je op een manege betaald voor 1 uurtje les....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:29

Ik betaal 50 euro per maand en mag dan elke dag komen
Ik doe het nu ongeveer anderhalf jaar en heb de pony volgens mij allang afbetaald Clown

15 euro is een mooi bedrag voor een shetje

Aan de ene kant vind ik betalen voor een verzorgpaard goed, je betaald immers ook voor de manege
maar aan de ander kant ben je 'in dienst' van de eigenaar, diegene mag blij zijn dat je zijn paard rijd.

Sun_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:43

ik niets alleen borstels enzo weetjewel, Dat komt omdat die eigenaren heel blij met mij zijn want zji willen zelf hun paardje niet verzorgen. jah dan denk ik ook wel eens van waarom heb je hem dan Boos! maar ik verzorg hem wel goed hoor !

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:27

ik heb goed bedrag gestemd.
dit omdat het hier over een shetlander gaat die (als ik het goed begrijp) de eigenaar 80 euro per maand kost.
80 euro vind ik niets, en daarom vind ik 15 euro wel een mooi bedrag.

zelf kost mijn paard mij 300 euro per maand en ben ook op zoek naar een bijrijdster voor 2 a 3 dagen maar het maximum van wat die mij zou hoeven betalen is toch echt wel 75 euro.

een eigenaar kiest er zelf voor om een paard te nemen, ik vind het dan ook belachelijk dat een bijrijdster die een paard bijvoorbeeld 3 of 4 dagen doet de helft van alle kosten zou moeten betalen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:21

Ik betaal ook niks, maar ik vind het ene goed bedrag, want ze doet het mesten ze houd je pony in conditie ze zorgt voor plezier met hem/haar nou dat vind ik al goeie arbeid Knipoog dus eigenlijk vind ik eht gewoon een goed bedrag zou mooier zijn als ze niks hoefde te betalen Knipoog

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:15

Ciaraaa schreef:
Ik hoef helemaal niks te betalen voor mijn verzorgpaardjes,
ik doe wat me gevraagd wordt, ik heb plezier,
en dat is het enige wat ze vragen, dat ik plezier heb in wat ik doe! En dat ik hun paarden goed verzorg en dat ik ook de tijd neem voor ze!?!?!

Zo heb ik het dus ook..
Als ik haar paardje maar goed verzorg en er tijd insteek en dat we het beide naar ons zin hebben, vindt zij het goed ! Haha!

xLianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:02

ik vind het ook raar dat je er voor moet betalen wees blij

ik hoef ook niet te betalen en mag doen wat ik wil Haha!
ik rij niet zo vaak want ik ben nog 11 jaar maar kan niet zo vaak komen want moet met de overbuurvrouw mee

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:19

Ik betaal ook niets, mag er alles mee doen zolang het maar verantwoord blijft. Rijd eigenlijk alleen nog buitenritten omdat de pony 26 is en al jaren alleen nog maar buiten gereden. Ben echt superblij met haar + de situatie; mag komen wanneer ik wil en ben de enige die er op rijd. Haha!

vlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:07

ik moet zelf 50 euro betalen per maand, en mag elke dag erheen gaan : )...opzich kan ik het wel begrijpen dat eigenaren iets vragen, deels omdat je toch wel hun spullen etc. (en hun paard ; ) ) gebruikt..maar vooral (en dat was ook meer bij mij de reden) dat de eigenaren weten dat je het wel serieus neemt, dat je niet zomaar afzegt etc.
Dat was bij hun de vorige keer met een andere verzorger gebeurd, die kwam dan gewoon een week niet, en als je betaalt zit je er 'meer aan vast'

Niet dat dat voor mij nodig is, ik heb er alleen maar lol in om te gaan, zie het helemaal niet als een verplichting..maar het blijft moeilijk om te weten voor beide partijen of het klikt met alles..
Het best is om dat met zen tweetjes te bespreken

Dus 15 euro vind ik netjes hoor : ), het is een kleine bijdrage voor de verzorger, en voor jouzelf toch iets...
De verzorgster vind het ook prima toch ? Lachen

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:11

Mijn verzorgster betaald mij 50 euro per maand. En ze mag echt alles met hem doen en rijd ook de wedstrijden met hem.
Buiten rijden op een andere locatie dan bij ons is natuurlijk wel in overleg, maar ze is heel vrij in wat ze doet met hem.
Ik vraag een bijdrage omdat ik het niet meer dan redelijk vind, maar steek de bijdrage niet in eigen zak maar in mijn paard zijn spaarpot. Ik gebruik dat dan weer als hij wat nieuws nodig heeft, of de hoefsmid wormen kuur , veearts enz.

Ik ken ook mensen die die vragen een hoop geld omdat anders zelf hun paard niet kunnen betalen, dan denk ik was er dan ook nooit aan begonnen. Helaas zie je altijd dat het paard de dupe is, want hij krijgt nooit voldoende wat hij nodig heeft.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:59

Ik betaal eigenlijk helemaal niks,
nouja alleen de hoefsmid maar dat word ook vaak zelf gedaan door diegene die daar ook verzorgt, er zijn daar 4 of 5 verzorgers en dan 4 paarden dus ongeveer 100 : 4 of 5 dat moet ik 1 keer in de 2/3 maanden betalen

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:28

Ik mag Melody rijden, longeren, grondwerk met hem doen... En mn ouders hebben besloten om €40,- per maand aan de eigenaar te geven, omdat we haar spullen gebruiken enzo... Haha!

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:31

Ik betaal zelf ook niks, Maar ik vind dit niet veel!
Ik heb in mijn omgeving ook wel mensen gehoort die dan voor een verzorgpony moesten betalen,
en die waren veel meer kwijt.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:17

Mijn ouders betalen €50,- per maand voor mijn huurpony.
Mag er elke dag op rijden (lukt helaas niet door mijn rooster Boos! ) dressuur, springen,
buitenrit enzo.
Mesten en voeren word gedaan door de eigenaren.

Vind alleen wel, dat de eigenaar wel moet zorgen voor passend tuig.
Wat in de meeste gevallen niet zo is.