kristie schreef:Volgens mij is dat toch wel erg 'plek gebonden' hoor.
Bij ons (en iedereen in mijn omgeving) betaalt iedereen voor zijn verzorgpony/paard, er is echt niemand die ik ken die betaald wordt door de eigenaar.
Dat is helemaal waar. In de Randstad is het vrij normaal heb ik begrepen, omdat er zo weinig paarden zijn en heel veel wannabe verzorgers.
Hier in de regio daarentegen betalen alleen de absolute beginners. Kun je zeg maar op B-niveau rijden dan valt er gratis wel wat te rijden en rij je op L/M-niveau dan kun je echt wel plaatsen vinden waar je betaald wordt.
De enige keer dat ik betalen zou overwegen is als het een paard is waar ik veel van kan leren maar ZZGP paarden worden niet aangeboden als verzorgpaard helaas

Overigens wil ik met het paard dat ik rij wel lessen ( a 80 Euro per uur) en op wedstrijd gaan op eigen kosten en met eigen vervoer etc., dus het paard vermeerdert ook in waarde dan.
Ik kan de keren niet op 1 hand tellen dat ik een paard een paar maanden reed, paard ging fijn lopen en werd gewoon onder mijn kont uit verkocht. Nu maak ik er geen probleem meer van want ik heb mijn centjes gehad dan, maar stel ik had er tijd, energie en ook nog eens geld ingestoken dan zou ik echt behoorlijk pissig zijn! En vroeger heel verdrietig natuurlijk want je hebt ook dromen en toekomstverwachtingen met een paard, tegenwoordig probeer ik me niet meer te hechten aan paarden.
Wat ook gewoon een nuchtere overweging is: ik geef les, dus het gebeurt wel eens dat iemand vraagt of ik ipv lesgeven het paard/de pony even bij wil schaven. Zij betalen daar geld voor. Dan zou het toch krom zijn dat ik ergens anders weer geld betaal om zo'n zelfde paard te rijden?