neem je soms iemand mee naar verzorgpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Pukkie_

Re: neem je soms iemand mee naar verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:59

Ik ga zelf wel eens mee naar een verzorgpony van een vriendin..
Volgensmij vinden die eigenaren dat niet zo erg..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:12

Eigenaar zie ik nooit, maar hem boeit het ook niks als ik iemand anders laat rijden. Hem boeit eigenlijk niks wat ik allemaal met het paard doe Lachen

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:20

Bij Avaro neem ik regelmatig iemand mee, die staat namelijk bij mijn eigen paard op stal, dan stap ik zelf op Avaro en zet iemand anders op Leonardo (die van mij dus) en dan lekker naar buiten ofzo, Avaro is ook niet de makkelijkste, daar zet je niet zomaar even iemand op Sigaar Maar vandaag heb ik hem waarschijnlijk aan iemand anders gegeven, ik heb even gereden, zei erop, eigenaresse was erbij en die vond het prima.

Infante rijdt ik nog niet zo lang, anderhalve week pas Clown gisteren heb ik mijn vriend meegenomen, die heeft bij de dochter van de eigenaar op de basisschool gezeten dus die moest zoiezo een keer mee, we zijn gaan wandelen en toen ik fante weer op stal ging zetten had de eigenaar gezegd: Volgende keer moet je ook maar eens rijden, ik heb nog wel een paard voor je Tong uitsteken Fietste we terug (ik wist niet dat die man dat gezegd had) zei hij: Misschien ga ik ook nog wel een keer paardrijden Clown (hij heeft al 2 keer op mijn paard gezeten Vork )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:44

Wat ik me afvroeg: vragen jullie het altijd voordat jullie iemand anders erop laten? Of voordat jullie iemand anders ermee laten lopen?

Als een eigenaar niet uitdrukkelijk gezegt heeft dat het niet mag, nemen jullie dan mensen mee zonder het te vertellen?

En even van mij: als verzorgster nam ik maar heel zelden iemand mee. Ik ben te jaloers om iemand anders met m'n paard te zien tutten.

Als eigenaar komt er zo goed als nooit iemand mee, alleen m'n ouders voor het wegbrengen en ophalen. Voor de rest komt alleen de eigenaar van stal eraan. Als ik een verzorgster zou hebben zou ik niet willen dat ze iemand mee nam zonder dat ik het zou weten. Laat staan erop rijden... Ik ben verantwoordelijk als er iets gebeurd...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:51

Bij Olga mocht ik wel iemand meenemen. Ik vroeg het altijd eerst en dan was het ok, mochten er dan ook wel eens op rijden. Lachen Of als ik wist dat er niemand thuis was nam ik ook wel eens iemand mee, gewoon omdat ik niet graag rijd als ik helemaal alleen ben.

Bij mijn nieuwe vz-paardje ben ik zowiezo bijna altijd met een andere Bokker, want ik heb haar dankzij haar gevonden dus ik ga als zij er is. Lachen

Sabiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:03

Ik ga meestal ook met zijn 2en want anders is het zoooooooooooo saaii omdat de eigenaresse werkt.. Verdrietig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:09

Vjestagirl schreef:
Wat ik me afvroeg: vragen jullie het altijd voordat jullie iemand anders erop laten? Of voordat jullie iemand anders ermee laten lopen?

Nee ik vraag het niet.
Zowiezo niet of ik iemand mee mag nemen, dat is toch wel goed. Verder staan de paarden bij de eigenaren aan huis, dus als er iemand mee is zien ze dat zelf ook gelijk.
Daarbij doe ik geen onverantwoorde dingen, en kan ik prima inschatten of iemand er op kan rijden of niet, dat ik nooit een probleem. Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:51

Mocca schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee ik vraag het niet.
Zowiezo niet of ik iemand mee mag nemen, dat is toch wel goed. Verder staan de paarden bij de eigenaren aan huis, dus als er iemand mee is zien ze dat zelf ook gelijk.
Daarbij doe ik geen onverantwoorde dingen, en kan ik prima inschatten of iemand er op kan rijden of niet, dat ik nooit een probleem. Lachen

Heb je het de 1ste keer wel gevraagd?

Ik zit me namelijk af te vragen hoe dat zit met aansprakelijkheid. Volgends mij ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk als je paard aan iets of iemand schade veroorzaakt... Dus ik ben benieuwd hoe andere eigenaren hiermee omgaan, en natuurlijk hoe verzorgster ermee omgaan.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:10

vriendlief gaat vrij vaak mee, ondanks dat de paarden (2) aan huis staan, ben ik vaak in mn eentje bezig.. dus vrij ongezellig. ook is er al eens een vriendin meegeweest, en de eigenaresse vind het prima, zolang het maar rustig is in de buurt van de paarden, en er natuurlijk niets met de paarden gebeurd wat niet de bedoeling is...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:07

Mocca schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee ik vraag het niet.

Inderdaad en dat is dus de reden dat er bij niemand zonder overleg op mag, meenemen geen probleem, maar zonder overleg komt er niemand op.

Heel veel verzorgsters vergeten wie er verandwoordelijk is en denken echt overal veels te makkelijk over.

Ik zit me namelijk af te vragen hoe dat zit met aansprakelijkheid. Volgends mij ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk als je paard aan iets of iemand schade veroorzaakt... Dus ik ben benieuwd hoe andere eigenaren hiermee omgaan, en natuurlijk hoe verzorgster ermee omgaan.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:20

Ik neem heel soms mensen mee, maar dan alleen als de eigenaar niet gaat rijden, er komt wel vaker een vriendin van mij in de wei waar mijn vz-pony staat, en ik rij ook vaak buiten met haar, maar echt iemand meenemen die geen pony heeft, niet zo vaak.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:17

Mijn beste vriendin is wel eens meegeweest ja.
De eigenaresse vroeg toen zelf of ze de volgende keer geen cap mee wou nemen, want dan kon ze ook rijden. Ze hebben er dus totaal geen problemen mee, als ik het maar van te voren even vraag/meldt.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:54

Ik neem wel eens iemand mee. Maar niet zo vaak. Als ik bij mijn vz ponys ben is er soms al iemand, van de andere paarden. En als die er niet zijn, nou ffies lekker tijd voor Bella en Bertus. Radio aan, en dan vind ik het ook prima. Heerlijk ontspannen.
Vroeger melde ik het eerst even, maar ik kom er nu al zo lang dat ik gewoon iemand mee kan nemen Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:19

Ik mag wel iemand meenemen, maar niet teveel verschillende mensen. Dat vinden ze niet zo fijn. De pony staat bij hun in de achtertuin, dus op gebied van privacy is dat natuurlijk niet zo prettig. Mijn nicht (xLienepienx hier op bokt) gaat best vaak mee, daar doen ze niet moeilijk over. Verder, als ik iemand mee wil nemen, willen ze er zelf altijd (iig de eerste keer) bij zijn.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:11

Ja, maar niet vaak.
Het is niet voor niks een pensionstal en we willen het lekker rustig houden.
Zowiezo laat ik ze er niet zomaar op zonder toestemming ofzo, maar af en toe kijken mag best !

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:31

Jahoor, zo vaak Lachen

Vinden ze helemaal niet erg

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:28

Ja, ik neem wel eens iemand mee, maar vind het ook vaak leuk alleen! Lachen
Dan ben je wat meer met de pony bezig enzo. Heb al wel afgesproken met iemand die mee gaat als de pony hier weer staat,

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:23

ja, ik neem soms wel iemand mee.
maar dat laat ik wel altijd van te voren weten, ze vindt het niet erg.

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:28

Ik neem ook weleens iemand mee. ik geef het wel even door aan de eigenaar.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:19

Ik vraag nooit of er iemand mee mag, de eigenaar krijgt het wel te horen. Of diegene die met mij mee is erop mag hoef ik niet te vragen, dat heeft hij liever niet dat heeft ti al eens eerder gezegt. 't Is leasepony, vandaar

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:46

Ik neem wel eens iemand mee, vind de eigenaar alleen maar leuk. *LOL*

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:37

Ik doe het iedere week eigenlijk wel... Alleen kan, maar met 2 pony's die onafscheidelijk zijn is dat erg lastig. Maar dat heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vind met z'n 2e gewoon gezelliger.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:54

Vjestagirl schreef:
Mocca schreef:

Nee ik vraag het niet.

Pfft dat weet ik niet eens meer, maar denk haast van wel. Lachen
Meld het vaak ook wel even hoor, als er iemand mee komt, maar het is echt nooit een probleem. En als ik gewoon zelf gereden heb en mijn vriendin niet, zegt de eigenaresse vaak: wilde jij niet rijden dan?? Haha!
Nee ze vindt het alleen maar leuk.
Weet overigens niet hoe het zit met de aansprakelijkheid eerlijk gezegd. Nu hoef ik me daar met Amo eigenlijk geen zorgen over te maken want die zet geen stap verkeerd, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan.
Zowiezo als er iets stuk gaat vergoed ik het gewoon, maar met ongelukken etc. heb ik geen idee.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 13:00

Eigenaar is met een ongeluk verandwoordelijk voor haar paard, mits ze kan aantonen dat de berijders iets onverandwoordelijks hebben gedaan.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:39

Tot nu toe nog niet.. Maar mijn verzorgpaarden doe ik ook pas drie weken + het zijn dekhengsten dus daar kan ik zowiezo niemand anders op zetten.. Misschien ga ik volgende week iemand meenemen maar dat vraag ik wel eerst ff, wel zo netjes vind ik! Knipoog

Mijn eigen pony overigens, daar zet ik zo al mijn vriendinnen op. Zolang ze niet hard hoeft te werken is ze braaf.. Moet ze dat wel tja.. dan moeten ze het zelf uitzoeken.. Dan is het of keihard wegcrossen of je proberen eraf te bokken Clown