Dilemma: Aanbod aannemen/afwijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

erat

Re: Dilemma: Aanbod aannemen/afwijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:17

Tsja, lastig....

Aan de ene kant zou ik zeggen: doen! Ga in onderhandeling met haar, spreek een aantal dingen af (over voer, bodembedekking, enz.)

Aan de andere kant: Weet waar je aan begint. Ze klinkt me nogal makkelijk in de oren. Wie zegt dat ze het straks niet ineens genoeg vind en het paardje verkoopt? Of je wordt na een paar weken vriendelijk bedankt en het gaat weer op oude voet door.....

Moeilijk hoor, je moet er dan nogal wat tijd en moeite insteken en je weet niet zeker wat je daarvoor terug gaat krijgen. Tegelijkertijd is het wel een uitdaging!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:02

@ricaroopa: Ze is 20 jaar, er zitten zelfs papier bij! Tong uitsteken ze hebben haar vanaf haar 8e, dus nu 12 jaar ofzo, het drinkpotje doet het niet, toen ik de 1e keer kwam, had ze redelijk dorst, dus heb ik haar laten drinken... De 2e keer stond er een emmer water naast de stal, en ze had geen dorst gelukkig... Het probleem is, ze krijgt nu geplukt gras en brandnetels.. Het hooi van die vrouw hooi bestaat uit echte stekels, dat is niet goed voor het paard, dus opzich kan ze dan maar beter dit eten, denk ik dan..
Mijn doel nu is het beestje weer naar buiten te krijgen...

@erat: het is zeker lastig, ik kon het aanbod niet weerstaan toen ik haar heb zien en horen hinniken in het kale stalletje.. dus ik ben er nu 2x geweest.. Het is een heel apart mens, ze zegt vanalles doet hartstikke aardig enzo, maar doet nooit wat ze zegt... ecth een stiekum mens..
Ik mag gelukkig wel veel, ben met haar de weg uit gegaan te wandelen.. ze fleurde helemaal op! totdat ze weer op stal moest.. Verdrietig
Ik denk niet dat ze wordt verkocht, dan hadden ze dat allang gedaan..Ik ben opzich wel bang, dat als ik het voorelkaar zou krijgen, dus paard in de wei en weer handelbaar en weer te gebruiken, dat het toch weer trapje af zal gaan...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 16:08

k ben er net geweest, mijn dag is weer goed..
Ik heb de manen eraf geknipt, lekker kaal, lekker luchtig...! Er is een liksteen besteld! en ik heb haar in de wei gezet... de eigenaresse haalt haar vanavond weer binnen, en als dit goed gaat, dan wil ze dit elke dag doen...
Het volgende wat ik aan wil kaarten is ontworming...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:52

Ik heb de foto's gezien, en dit vind ik een gevalletje dierenbescherming. Ze heeft geen degelijke huisvesting en is zwaar ondervoed.
Weet waar je aan begint, dit diertje heeft heel wat nodig. Sowieso als hij wel op stal blijft staan (ook 's avonds) is stro om op te staan/liggen een vereiste. Daarnaast voldoende ruwvoer en brok om hem weer aan te laten komen.

Hoe zien de hoeven eruit?

Ik vind het heel goed wat je doet hoor, maar weet waar je aan begint.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:58

Ooh wat zielig!? Als je echt voor dit beestje wat wil doen..
zou ik helpen met het verzorgen. Maar ik zou er niet heel errug
gehecht aan raken. Als dat vrouwtje erachter komt dat het houden van
een pony geld kost zou ze hem misschien wel willen verkopen. En dan heb
je weer een ander probleem. Knipoog

Wat je ook doet, denk er wel goed over na... Want er gaat waarschijnlijk
enorm veel tijd in zitten. Zo'n paardje moet weer vertrouwen in mensen krijgen
en nog meer van dat soort dingen.

Wat je ook beslist, super veel succes ermee! Bloos

J_V_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:31

of anders kan je altijd even de dieren bescherming na laten kijken.
zij nemen niet gelijk beslag maar monitoren het gebeuren van verbetering,
van de schapen en de fjord.
indien dit echt niet verbeterd dan nemen ze meestal wel aktie tot in beslag,
namen.
ik ken helaas ook zo geval en heb ook al het een en ander gedaan,
het gaat nu bij beetje better bij die personen maar er woord wel scherp,
na gekeken nu.

sterkte er mee verder zo zaak is altijd wel ...... Verdrietig

groejes JVD

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:16

aannemen, doe het voor het dier, je kunt ook een wormenkuur geven zonder toestemming, oke eigenlijk niet, maar dan ben jij fout. Maar de eigenares is nog fouter, dus jij staat daarom weer goed Lachen geef hem die wormenkuur en verzorg hem Lachen

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:11

@ farouche, ik ben bang als ik zo ga beginnen, dat de eigenaresse steeds luier wordt, en denkt dat ik alles wel ff ga halen en doen... (oke ze doet nu ook al nix, behalve soms wat gras plukken)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:34

Ik vind jou echt top! Ik denk niet dat ik het zou kunnen ik blijf dit zeker volgen...

furora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:49

Dapper van je als je verbeteringen probeert aan te brengen voor deze fjordendame.
Ook ik ga dit volgen......
De dierenbescherming is altijd een moeilijk verhaal, als buurtschap hebben we wel eens actie ondernomen i.v.m. verwaarloosde paarden hier in de buurt. Ze stonden in de winter een heel eind in de blubber , tegen een muur aan geleund met een beetje zaadhooi. Daar gingen ze van ellende en vermoeidheid maar op liggen.....Was nog niet ernstig genoeg volgens de dierenbescherming om ze in beslag te nemen. De mensen kregen een waarschuwing en een dwingend advies. Voor een aantal was het helaas te laat, de rest is gelukkig verkocht.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 19:55

Bij deze link gaat het er ook over, dus het is wel handig dat je hier ook mee kunt lezen als je het wil volgen...

viewtopic.php?f=53&t=664680

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:24

Jeetje.. wat zielig.. Ik heb de foto's gezien,
Misschien een idee om dierenbescherming in te schakelen?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:06

Toen je over het schuren vertelde dacht ik meteen aan eczeem. Dat zou evt. nog kunnen als ze al een hele tijd op stal heeft gestaan, dat het eczeem is afgenomen , maar ze ziet er niet als een eczemer uit in elk geval.
Maar ja, ik zeg altijd, "mijn fjord word dik van de lucht". Nu zie je wel dat dat niet klopt. Stekels zijn op zich niet erg, als mijn man ze op het land omhaalt met de zeis, staan ze een half uurtje later verheugd om het maaltje. Maar ze moet natuurlijk wel ontwormd en voldoende te eten. Ze is broodmager, dat kan echt niet. Als ik jouw was zou ik toch wel een strak plan opzetten wat je nu wilt gaan doen. Anders modder je misschien te lang door zonder dat er iets verbeterd. Je kunt haar misschien vragen stellen, zo van, vind u haar niet veelste mager? Is ze altijd zo mager geweest? Wat zullen we daar aan gaan doen?
Of stel voor dat ze de pony weg doet, maak er wat leuks van, dat je nog iemand kent die een pony zoekt en of ze haar niet weg wilt doen?
Succes ermee hoor, dit is niet zo makkelijk......maar een wormenkuur, een goede, zou ik er zeker in investeren..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 09:27

De eigenaresse vind haar ook veel te mager, maar ze denkt dat het ook met ouderdom temaken heeft.. niet dus..
Ik heb met haar afgesproken, dat zij hem elke dag in het weiland zet, toen ik er gister kwam stond ze er ook! ze heeft er dag en nacht gestaan..Lachen
Die stekels... brandnetels krijgt ze ook ja, die vinden ze wel lekker als ze opgedroogd zijn.. Maar daar kunnen ze hun voedingsstoffen toch niet uithalen? Dat zie ik meer als bijgerecht:P
haar hooi bestaat uit echte stekels, met doorns erop.. nou ik denk neit dat ze staan te popelen dat op te moeten eten... en eczeem, ik weet het niet, ik heb in ieder geval de manen helemaal kort geknipt, die waren ook niet geschuurd en dat vond ze(eigenaress) helemaal goed... de staart is echt helemaal afgerost en ik zag een plekje aan de buitenkant van de staartwortel...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:48

Ja dat schuren aan die staart zal dan wel door wormen komen, maar ze kan ook luizen hebben, of een schimmel......
Nou gelukkig dat ze nu lekker op het land heeft gestaan, als je goed hooi hebt kan ze daar wel de voedingstoffen uithalen, en brandnetels ook, zijn op zich juist goed. Eet ze die stekels wel op? Als je nou weer met fototoestel heen gaat maak dan even een foto van dat stekelvoer. Misschien kun je voorstellen dat ze wat mais krijgt bijgevoerd of slobber of wat biks. Want ze heeft wel een extra'tje nodig om weer wat bij te komen.
Hou je ons op de hoogte..?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 14:34

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:16

Nou, het is een leukerd in elk geval, leuke foto's. Je ziet op deze foto's wel haar ruggengraat lopen, maar d'r ribben zie ik niet, maar dat zal wel aan de foto's liggen. Hoewel, misschien heeft ze zich de laatste 2 dagen het schompus gegeten? Leuk, d'r maantjes zo.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 15:59

Dankjewel, ja zelfs net voor en na het bekken zie je de graad liggen... maar ik denk dat dit ook wel even tijd nodig heeft wil het 'dichtgroeien'. Haar ribben zijn nog steeds te zien, maar ze was net gewassen, de haren stonden overeind..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:13

het ziet er wel beter uit, fijn dat ze zich lekker even heeft kunnen uitleven, en dat jullie dr gewassen hebben! ik denk dat dit paardje goed kan opknappen met jou hulp!

clouds2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:15

Ik zou het meteen doen. Vind het prachtig om zo'n dier op te zien knappen. Maar zou wel zorgen voor een soort contractje waarin je met de eigenaar afspraken hebt staan. Wie wat betaalt ( voer, hoefsmit, DA, tuigage etc ). Dat het paard niet zomaar verkocht mag worden enzo.
Leuk beest is het aan de fotos te zien Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:57

dat het paard niet zomaar verkocht mag worden..clouds2?
ten eerste heb je daar niks over te vertellen en kun je daar ook niet iets over afspreken,
ten tweede zou dit paard waarschijnlijk beter af zijn als ze wel verkocht word (of weggegeven, want echt verkopen zit er nu niet in denk ik)
het is niet echt te overzien welke schade is toegedaan aan de gezondheid, door wormen e.d.

depaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:14

arm beestje echt zieluggggg !!!!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 13:27

Idd, het paard is van haar en in wezen heb ik helemaal niks over haar te zeggen, maar ik mag best veel.( had haar ongevraagd meegenomen naar mijn huis)
Eigenlijk wil ik haar best wel kopen, het is een heel lief beestje en loopt lekker voor een fjord in deze conditie!!!
Maar veel kan je hier toch neit voor vragen? ik bedoel ze ziet er niet uit..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:38

Als ik jou was en je hebt de middelen, tijd en energie ervoor zeker kopen! Het beestje zal je dankbaar zijn. Je kunt toch gewoon vragen wat ze ervoor wil hebben? Maar meer als een paar honderd euro is ze niet waard (zelfs bij de slacht niet even hard gezegd)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:09

Als je d'r wilt kopen, is het ook maar net hoe graag jij d'r hebben wilt en er voor over hebt. Voor hetzelfde geld wil de vrouw haar helemaal niet kwijt, maar voor hetzelfde geld is ze blij als iemand het paard meeneemt en ze de verantwoording kwijt is... voorzichtig vragen?