Uiteindelijk toch de beslissing genomen, het is genoeg...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ju1982

Re: Uiteindelijk toch de beslissing genomen, het is genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:57

Mirjammie schreef:
Dit gaat waarschijnlijk alweer een lang verhaal worden, sorry, ik zal mijn best doen om het zo kort mogelijk te houden! Scheve mond Ik moet het toch even kwijt...

In mei heb ik al een keer flinke ruzie gehad met de eigenaar van Odette over haar hoefijzers, hij zet haar namelijk echt verschrikkelijk slecht op haar ijzers, en laat haar vervolgens 3 maanden zo rondlopen totdat de ijzers er ongeveer vanaf vallen en heel haar hoeven in beginnen te scheuren en af te brokkelen (omdat ze naast haar ijzers gaat lopen, de hoef groeit er overheen). Ik stelde hem toen voor om hem iets minder te betalen per maand en dan voortaan zelf het beslag te regelen (omdat ze voor het buitenseizoen ook nog eens achter op ijzers moest, en dat vond hij al helemaal een probleem, dat kon hij niet meer allemaal enzo).
Klik HIER voor het hele verhaal...

Ik ben dus in oktober 2004 begonnen met het rijden van Odette, zo'n 4 dagen in de week, de eigenaar verhuurt haar per maand aan mij en een ander meisje voor in totaal 160 euro per maand. Dit bedrag is altijd inclusief beslag voor geweest. De eigenaar wilde heel graag dat met het paard wedstrijden gereden zouden worden, hij fokt nog steeds met haar moeder, en verwacht veel van het paard. Ik wilde graag ook weer wedstrijden gaan rijden en ben dit dus met haar gaan doen. Alle kosten voor wedstrijden, vervoer, lessen enzovoort betaal ik zelf, bovenop die 80 euro per maand. De eigenaar wilde me op geen enkele manier tegemoet komen, ook niet door me bijvoorbeeld af en toe naar wedstrijd te brengen, sterker nog, hij wilde dat ik hem in totaal 40 euro betaalde om de auto en trailer te gebruiken voor wedstrijden, per wedstrijd! Gelukkig kon ik af en toe mee met mensen met de vrachtwagen voor veel minder, en dat was nog veel gezelliger ook! November 2005 reed ik mijn eerste wedstrijd, dus nu ongeveer een jaar geleden. De B vlogen we door, iedere wedstrijd winst, en na 5 wedstrijden kon ik over naar de L1. Dat ging in het begin nogal lastig (outdoor bleek een stuk lastiger dan indoor, en ze stond op ijzers zonder gaten Boos!) En toen begon het gezeur...

Achter mijn rug om begon de eigenaar te klagen dat ik niet snel genoeg ging met de wedstrijden, dat mijn instructrice niet deugde en dat Odette allang M dressuur had kunnen lopen (met het meisje wat er voor mij op reed, die is gestopt omdat ze gek werd van de eigenaar met al zijn regels en het continu gezeur om meer geld). Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar hij betaalde helemaal niets aan mijn wedstrijden mee, ik rijd ze toch echt voor mezelf! Omdat ik voor vervoer afhankelijk ben van anderen en het allemaal naast mijn studie moet betalen, kon ik dus gemiddeld nog minder dan 1x per maand op wedstrijd, en ja, dan gaat het niet zo hard...

Ook begon hij iedere maand weer te klagen dat 160 euro toch echt niet genoeg was, omdat hij haar ook moet beslaan (terwijl ik hem ook al iedere keer als hij haar vierkant op ijzers zet 40 euro betaal, als hij haar alleen voor beslaat dus niet). Tot nu toe heb ik me daar maar niet teveel van aangetrokken, maar toch.. Ik begon steeds meer te twijfelen of dit nu was wat ik wilde, het is tenslotte mijn hobby, en zo had ik er echt niet zoveel plezier meer in. Verdrietig Maar ja, voor mijn gevoel zou ik odette in de steek laten als ik stopte, hij doet echt niets met zijn paarden, dan staat ze dus gewoon een paar dagen per week alleen maar in haar stal in een hoop mest! Bovendien waren we inmiddels L1+7, dus kwam de L2 in zicht.

Hij bleef alleen maar moeilijk doen over die ijzers, dat hij er eigenlijk de tijd en kracht niet meer voor had, dus ik toch maar weer het balletje opgegooit van minder betalen per maand, en zelf het beslag regelen. Hij had in de zomer toegezegd dat er dan 20 euro per maand af mocht, dus dat heb ik hem voorgesteld, al vond ik dat eigenlijk te weinig, maar ik had geen zin in weer een hele rel. Een paar dagen hoorde ik niets, tot afgelopen vrijdag... Ik was de auto nog niet uit en hij begon tegen me te schreeuwen, ik was echt helemaal overrompeld, snapte eerst ook echt niet waar hij het over had, bleek dus dat het weer over die ijzers ging. Het kwam er op neer dat hij stopte met zelf beslaan en we in totaal gewoon 160 euro per maand moesten betalen en ik moest maar uitzoeken hoe ik het deed, maar dat ik vanaf nu maar zelf een smid moest regelen en betalen! Hij was echt helemaal over zijn toeren (hoorde later van anderen dat hij echt heel de dag al niet te genieten was) en riep dat ik er anders maar mee moest stoppen want dan zou hij wel iemand gaan betalen om haar te laten uitbrengen op wedstrijden Rolleyes Dan maakt geld ineens niet meer uit kennelijk!

Dit was voor mij echt de druppel, hij had echt mijn grens bereikt, zo laat ik niet met me omgaan. Zo heeft hij het nu dus voor de zoveelste keer voor elkaar dat er iemand weggaat (de meeste mensen houden het echt maar een paar maanden uit, ik 2 jaar). Ik heb nu dus zaterdag al mijn spullen opgehaald (hij heeft nu alleen nog een zadel zonder singel en een oude winterdeken, de rest was allemaal van mij), en met ontzettend veel moeite afscheid genomen van Odette, ik ga haar zo erg missen!! Ik was vrijdag echt helemaal over mijn toeren, en zaterdag natuurlijk weer, toen ik afscheid van haar had genomen.. Ik heb zo erg het gevoel dat ik haar in de steek heb gelaten, maar ik kon gewoon niet meer. Huilen Ik ben ergens wel opgelucht dat ik me er geen zorgen meer over hoef te maken, want dat deed ik de laatste tijd echt continu.. Het heeft echt een jaar geduurd voordat ik een band met haar had opgebouwd, ze ging nu echt door het vuur voor me. Ik kan nu alleen maar hopen dat hij haar echt laat uitbrengen, dan wordt er tenminste goed voor haar gezorgd....

Bedankt voor het lezen in ieder geval...

*Zucht.....*

Ja ik weet wie jij bedoelt en het paardje ken ik ook. Nou ja kennen een vriendin van mij heeft een tijdje getway bijgereden en dus hetzelfde verhaal en mee gestopt ook omdat die boer zo raar deed en steeds liep te zeuren!!! Ik heb je ook ff ge-pmd over een verzorgpaard ik zeok nog iemand!!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:34

Ik heb een heel leuk paardje gevonden waar ik 2 dagen in de week op mag gaan rijden. Ik ben echt blij! Haha!

Odette blijft wel echt continu in mijn hoofd, ik vraag me echt steeds af hoe het met haar gaat, ik hoor van stalgenootjes dat ze af en toe een paar dagen alleen maar op stal staat, arm dier Verdrietig

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:31

Wat fijn voor je!!! Is het paard een beetje in de buurt en krijg je ook weer de kans om wedstrijden te rijden? En wat voor een paard is het?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:23

Het is een 4 jarige die net 3 maanden onder het zadel is, ze moet nog heel veel leren, maar kan al wel (vooral in stap en draf) netjes nageeflijk lopen! Ze is echt heel lief, en wil echt voor je werken. De eigenaresse heeft haar zelf beleerd (had altijd al jonge paarden ingereden) en ik was dus ook de eerste 'vreemde' die er op ging zitten. Dat pakte ze ook echt heel goed op.

Het is nog wel echt een lelijk eendje (zoals de eigenaresse het zegt), ze moet nog flink wat bespiering krijgen, en heeft al een veel te lange vacht, maar dat gaat vast helemaal goedkomen! Haha!

Ze staat op de Utrechtse manege, dus dat is echt ideaal voor mij Ja Ik mag er lessen mee gaan nemen als ik dat wil, over wedstrijden heb ik het nog niet gehad, maar dat hoeft van mij ook voorlopig even niet. In januari gaat de eigenaresse er zelf mee starten, dus ik ga maar eens kijken hoe dat gaat Knipoog

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:11

Super fijn voor je!!! Hoef je ook niet meer zo'n eind te reizen... (helmaal nu de winter eraan komt)

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:54

hey super dat je zo snel een nieuw verzorgpaard hebt gevonden.. echt super veel plezier en succes

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:45

hey mirjam, fijn dat je een nieuw verzorgpaard heb gevonden! heel veel plezier en succes ermee! ben benieuwd naar de foto's!

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:16

Hé Mirjam,

Wat toevallig! Afgelopen zaterdag bij de teamdag van de Bosruiters spraken we elkaar al even over Odette en nu lees ik hier op Bokt over de hele voorgeschiedenis. Wat is die Gijs toch ook een nare man! Ik ken hem niet persoonlijk, maar de verhalen die ik over hem heb gehoord zijn nooit positief. Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het was om de beslissing te nemen om te stoppen met Odette. Maar ik vind het wel heel knap van je. Door al dat gezeur met Gijs heb je ook veel minder plezier in het rijden en dat is wel heel belangrijk! Gelukkig heb je nu de mogelijkheid om bij Stal van Brenk te rijden. Volgens mij is het daar veel gezelliger dan bij Gijs. Het zijn in ieder geval normale en eerlijke mensen. Ik heb er alleen maar goede herinneringen aan over gehouden van toen ik mijn paard daar 2 jaar geleden gekocht heb.

Ik spreek je vast wel weer eens bij de club of op Bokt!

Groetjes, Lieke

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:43

Heej meid,

heb je verhaal gezelen...

Vind dat die eigenaar wel wat aardiger had mogen doen en het paardje goed had mogen behandelen, maar helaasbestaan er zulke mensen.

Ik hoop dat je wel over je verdriet heen kom van Odette.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:57

Sjeetje wat een ongelooflijke hufter!!!
En hoewel het ongelooflijk hard is, het was niet jouw paard, en hij maakte op de banketstaaf manieren misbruik van jouw goedheid tegenover Odette!

Ik denk dat je het beste gedaan hebt, en ik hoop dat Odette snel een nieuwe verzorgster krijgt die ook het beste met haar voor heeft!

Geniet jijzelf nu maar van je nieuwe verzorgpaard!