5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55609
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:19

Sylleke schreef:
De meeste tips zijn al gegeven zie ik.
Wat ook is, vind ik persoonlijk, hoe meer je in het wereldje terechtkomt, des te meer aanbiedingen je krijgt viavia. Lachen


Hier ben ik het helemaal mee eens.. Ja

Je moet een hoop paardenmensen kennen en binnen no time heb jij een bijrijdpaard hoor Ja

schaaap

Berichten: 80
Geregistreerd: 12-01-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:37

leuke dat je deze hebt aangemaakt.
wand ik ben al lang op zoek naar 1.
een paar daarvan heb ik al gedaan
en nu de rst nohg dankjewel (Y)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:08

Sticky gemaakt Lachen

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:15

Sjors heb ik gevonden toen ik met mijn hond aan het wandelen was. Toen kwam ze naar me toe om te vragen of ik een verzorgster wist. Ik verzorg hem nu bijna een maand 5x per week. Maar dit komt waarschijnlijk niet vaak voor Tong uitsteken Voor mij was de beste manier toch om gewoon langs de deuren te gaan Ja Of misschien een briefje ophangen bij een pensionstal?

Trice

Berichten: 602
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:00

SimoneDV schreef:
Ik ben zelf ook een verzorg paardje aan het zoeken, al had ik de dingen die hier staan zelf al wel bedacht eigenlijk maar als nog wel handig.
Ik zoek heel vaak op marktplaats enzo maar het probleem is dat ze vaak iemand zoeken vanaf 18 jaar. En tja ik ben geen 18 Clown

Je kunt er natuurlijk altijd op reageren. Het kan vaak voorkomen dat de mensen in kwestie een verantwoord iemand zoeken en dan een leeftijdgrens van 18 maken. Maar als jij laat zien dat jij echt serieus en verantwoord bezig bent, zijn er ook veel mensen die je dan alsnog een kans willen geven!

Niet geschoten is altijd mis!


Dit is trouwens een heel goed sticky! OK dan!

Anoniem

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:55

Ik ben het inderdaad eens met Trice.
Proberen kan altijd, maar zorg wel dat je duidelijk maakt dat je nog geen achttien bent en waarom je dan wel reageert.
Verder is het ook belangrijk om vanaf het begin te weten wat je wel en niet mag. Zo voorkom je misverstanden Knipoog

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:21

Idd. Goede afspraken maken voorkomt een hóóp problemen. Ja

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:54

Een reactie van de "eigenaren-kant":
    Minimum leeftijd: bedenk dat de eigenaar van het paard/pony altijd verantwoordelijk is. Ik zoek bijv. een ruiter vanaf 15 jaar. We zijn overdag meestal niet thuis, en ik verwacht dat iemand vanaf die leeftijd alleen kan rijden en nadenkt bij wat hij/zij doet. Dat wil niet zeggen dat iemand van bijv. 13 niet in aanmerking zou komen, maar daar zou ik dan andere afspraken mee maken. Bijv. je mag alleen rijden als de instructrice er is (komt 2x per week, kun je toch al 2x rijden), of als een van de oudere ruiters er is. Op andere dagen mag je wel komen, maar alleen poetsen.
    Ik zoek zelf actief een ruiter, en reageer op advertenties op bokt en marktplaats waarin een verzorgpaard gezocht wordt. Het valt me op dat ik zelden een reactie krijg. Hoe serieus moet je dit soort advertenties nemen?
    Het is al gezegd: wees eerlijk! wil je rijden, zeg dat dan, en wees eerlijk over je niveau.
    Nog een tip: vraag altijd of je les mag nemen. Ook al ben je een redelijke ruiter, elk paard is anders, en elke ruiter heeft er recht op daarbij geholpen te worden. Waarom zou de eigenaar daar op tegen zijn?
    En de laatste: als je een advertentie plaatst op EA, hou je dan aan de spelregels. Elke spatie, komma of punt op de verkeerde plaats zorgt ervoor dat het moeilijker wordt om elkaar te vinden!
    Succes!

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:07

Ik durf niet echt langs de mensen na te gaan. Ik woon trouwens in België, hier is het nt echt een rage met die vz-paarden en lease-paarden enzo. En als ik hier kijk op bokt zie je natuurlijjk ook bijna enkel Nederlanders en bokt.be is ook niet zo groot.

BellyBel

Berichten: 1279
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Twente Leeftijd: 18jr.

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:12

Sylleke schreef:
De meeste tips zijn al gegeven zie ik.
Wat ook is, vind ik persoonlijk, hoe meer je in het wereldje terechtkomt, des te meer aanbiedingen je krijgt viavia. Lachen


Volledig mee eens Ja
Ik verzorgde eerst bij een boer, ja,ja, gewoon in het weiland rijden etc. etc. Weet je wel? Die heeft nu handelspaardjes (doe het nog steeds daar, is gewoon erg leuk en zoveel vijheid is gewoon niet normaal) Maarja. Ik kwam er in te regt, steeds meer mensne gingen mij kennen kwamen mij tegen op onderlinge wedstrijdjes met handelspaardjes en tja.. als ze zagen hoe die paardjes eerst waren en hoe ik ze later op wedstrijden reed (ze zagen ze altijd in de weide staan Tong uitsteken) vonden ze dat altijd erg knap (viel nog wel mee hoor, deed alles alleen en af en toe hielp me vriendin me.. het was volgens mij gewoon een kwesite van consequent rijden) Mja. ze wouden mij dus graag hebben als bijrijder van hun paardjes, ik nam het altijd graag aan! En tja toen kon ik op de manege helpen en mocht de echte goede, dure wedstrijdpaardjes rijden! Klinkt echt als een penny-droom.. Bloos.. en nu kan ik misschien omdat ik al zoveel ervaring heb opgedaan met die handelspaardjes ( Haha! ) op Arabian Fantasie helpen!! Haha!
Dus tja, de mensen leren je kennen en ik ben bij dat boertje gekomen door gewoon langs de duren te gaan Nagelbijten / Gniffelen was toen 10 jaar.. en nu 15 (bijna 16) Knipoog En niet denken: Het is maar een boertje, hier kom ik nooit verder! Ga er voor en je zult zien dat het je lukt Ja

Wees consequent, ga niet snel afhaken en ik probeerde me altijd zoveel mogelijk aan de eigenaar aan te passen (ik paste ma altijd aan,, had nooit echt een eigen style Tong uitsteken nja bij het boertje wel maar bij de andere die ik gereden/verzorgd heb niet) MIsschien dat ze me daarom ook zo ,,mogen'' ?

flor123
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-01-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 03:32

goh

BellyBel

Berichten: 1279
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Twente Leeftijd: 18jr.

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:29

??

voicenel

Berichten: 75
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Koudekerke

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:26

He hallo,

ik las jullie topic, en vondt dit er wel tussen passen,
is er iemand van jullie die in Zeeland woont?
In de buurt van Nieuw en sint joosland?
Want ik heb nog een verzorgster nodig voor mijn pony.
Dus als je dichtbij woont en je hebt intresse, stuur dan even een privé berichtje!

Groetjes van Neline en mijn pony Voice.

Melia
Berichten: 9856
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:17

@ voicenel: dit hoort hier niet, je kunt beter een advertentie plaatsen op bokt of ergens anders Knipoog

floor__

Berichten: 1503
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Pijnacker

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:49

Wel handig topic dit Ja Langs de deuren gaan vind ik alleen wel heel eng... Dan kijken ze je zo raar aan.. denk ik Bloos

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:25

magli schreef:
Ik durf niet echt langs de mensen na te gaan. Ik woon trouwens in België, hier is het nt echt een rage met die vz-paarden en lease-paarden enzo. En als ik hier kijk op bokt zie je natuurlijjk ook bijna enkel Nederlanders en bokt.be is ook niet zo groot.
Check www.kapaza.be een keer. Knipoog

Daar heb ik via via mijn vorige vz-paard gevonden.

xannemijn

Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:37

Jhaa gOed Tropic

000
Berichten: 1785
Geregistreerd: 10-02-07

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:19

het zijn goede tips, ik ben zelf ook opzoek namlijk.
heb ze allemaal uit gevoerd
( behalve dat langs deuren gaan , ik ben niet zo'n held maar ik wil het wel gaan proberen!)
heb een hoop advertensies staan dus nou maar afwachten of er iemand reageerd.
als iemand meer tips heeft voor mij of iets voor me weet, pm me dan
alles is welkom Knipoog

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:53

nog een tip;
als je mag gaan kijken, stel gewoon veel vragen over het paard/pony. Zo toon je veel interesse, en dat vinden de meeste eigenaren/eigenaressen toch erg prettig!

xxsoofxx
Berichten: 731
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Oegstgeest

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:15

ik ging een paar jaar geleden gewoon langs de deuren, maar dat had niks opgeleverd, toen een advertentie op marktplaats gezet, het duurde best lang, maar ik had een verzorgpony, daardoor sloot ik me aan bij een rijvereniging, ik werd te groot voor de verzorgpony, en had zo weer een nieuwe, door die rijvereniging, mensen die ik daar kende, dus ik zou zeggen, sluit je aan bij een rijvereniging Tong uitsteken

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:00

ik ben een heel dorp rondgefietst, niks gevonden..
ik gaf 't op.. maar mijn vriendin zei: Kom op, hier 1 x vragen!! ik dacht van.. dit is hier zo leuk en ze zien er zo verzorgd uit.. ze moeten al iemand hebben! maar dat was dus niet het geval.. nu heb ik 2 springpaarden als verzorgpaard Pling

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:36

Olympia schreef:
Sylleke schreef:
De meeste tips zijn al gegeven zie ik.
Wat ook is, vind ik persoonlijk, hoe meer je in het wereldje terechtkomt, des te meer aanbiedingen je krijgt viavia. Lachen


Hier ben ik het helemaal mee eens.. Ja

Je moet een hoop paardenmensen kennen en binnen no time heb jij een bijrijdpaard hoor Ja


Is helemaal waar, nu ook weer een VP gevonden via-via Clown (nou hebben wij ook wel een groote manege met zo'n 70 pensionklanten, dus er is bijna altijd wel wat te vinden Knipoog )

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:07

Op een manege kom je er volgens mij gewoon veel sneller aan. Meestal zijn de eigenaren van de manege wel op de hoogte van mensen die een bijrijder of verzorger zoeken en kun je via hen in contact komen met....

Ik zelf was niet eens opzoek, ik reed gewoon met plezier manege paarden en toen kwam de aanbieding ineens naar me toe, die kon ik natuurlijk niet laten liggen Haha! en ben ik nog altijd heel blij mee.

Ook leeftijd speelt denk ik toch wel een grote rol. Als je jonger bent heb je mss minder verantwoordelijkheid gevoel (wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn, maar is wel eerder de verwachting) en daarbij hebben oudere mensen vaak gewoon meer rijervaring. En dan verschilt het natuurlijk ook heel erg of je echt een verzorgpony zoekt om mee te troetelen e.d. of een paard waar je mee kunt rijden.

Alison__
Berichten: 369
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:03

ik heb all dingen die hier opgenoemd word eigenlijk al een sgedaan, maar nooit echt met goed resultaat hoor. meestal vinden eigenarenhet zelfs vervelend als er iemand naar ze toekomt om te vragen of hun nog iemand zoeken, heb ik in ieder geval een keer meegemaakt.

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: 5 Manieren om een verzorgpaard te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:08

Heel vaak zie ik van dit soort advententies:

HEeY MensUh iick z0ek een verz0rgponY

Nou, als ik een eigenaresse was, dan had je al afgekeurt voor de advententie alleen al.
Al zie ik in mijn vorige post ook een typo Bloos