Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Op de manier zoals jij nu over haar praat in je eerste bericht, kwam ik niet eens meer bij je rijden, ook al kreeg ik er geld bij
Verder kies jij er voor om er een paard bij te nemen, niet je bijrijdster.
Persoonlijk vind ik het dan ook niet haar probleem dat jij weer 200 euro per maand meer moet neertellen, dat is je eigen keuze.
Natuurlijk is het fijn dat ze lekker veel kan rijden, maar aan de andere kant ben jij geholpen dat je paarden beweging krijgen.
En dan vind ik dat er niet betaald hoeft te worden.
Beide hebben namelijk er profeit van
(voor de duidelijkheid) russel schreef:Helemaal mee eens.Ik weet niet wat ze allemaal nog doet in de verzorging, maar eigenlijk is dat al onbetaalde arbeid en als ze daartegenover staande dan gratis mag rijden is het betaling met gesloten beurs. Nu ook geld vragen omdat jullie steeds meer paarden gaan nemen en dus jullie idd op hogere kosten komen te zitten en die kosten willen gaan verminderen door een ander daar in te laten bijdragen, vind ik dus niet eerlijk.
Die meiden doen kennelijk alles zodat jullie tevreden zijn, een goede betrouwbare verzorger en bijrijder is niet makkelijk te vinden. Jullie gaan uitbreiden en zij moeten nu mee gaan betalen voor jullie groeiende hobbie? Stel jullie verkopen een prima verzorgd en netjes doorgereden paard, krijgen zij dan een deel van de opbrengst??

[/quote]Sylleke schreef:russel schreef:Helemaal mee eens.Ik weet niet wat ze allemaal nog doet in de verzorging, maar eigenlijk is dat al onbetaalde arbeid en als ze daartegenover staande dan gratis mag rijden is het betaling met gesloten beurs. Nu ook geld vragen omdat jullie steeds meer paarden gaan nemen en dus jullie idd op hogere kosten komen te zitten en die kosten willen gaan verminderen door een ander daar in te laten bijdragen, vind ik dus niet eerlijk.
Die meiden doen kennelijk alles zodat jullie tevreden zijn, een goede betrouwbare verzorger en bijrijder is niet makkelijk te vinden. Jullie gaan uitbreiden en zij moeten nu mee gaan betalen voor jullie groeiende hobbie? Stel jullie verkopen een prima verzorgd en netjes doorgereden paard, krijgen zij dan een deel van de opbrengst??
Je bijrijdster kiest niet voor dat extra paard, dat doe jíj. En ja dat kost meer voor jou, je kan het bekijken dat zij ook meer kan rijden, maar jij koopt er een paard bij.
Als ik ineens zou moeten gaan betalen voor m'n vz-paard terwijl dat eerst niet moest, zou ik ook niet blij zijn.
Ik ga dan ook uit van het principe dat je elkaar een dienst bewijst, niemand moeten betalen. Maar dat is mijn mening.

ik vind het te zot voor woorden)
..

(bijdrage in stalling)