Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re: Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:48

ik ben vroeger begonnen op een manege, waar ik een jaar heb gereden... daar ben ik gestopt omdat ik dichter bij huis kon gaan rijden, waar ik meer mocht, een vaste pony had en ik langer kon rijden (op de manege een half uur, daar een uur). daar heb ik ook mijn eerste verzorgpony gehad. die hebben ze toen plotseling verkocht.
daarna ben ik naar een manege gegaan en heb ik uiteindelijk een eigen shet gekocht (grote pony/paard konden we niet betalen). aangezien ik TOTAAL geen manege mens ben en ik toch niet helemaal wilde stoppen met rijden ben ik opzoek gegaan naar een verzorgpaard en die heb ik nu sinds augustus !

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:42

om de mensen te helpen met hun paard als ze geen tijd hebben. En er zelf dan ook van te kunnen genieten om vaker in de week naar de paarden te gaan dan alleen manege lessen.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:55

Omdat ik een eigen paard niet kan betalen! En andere mensen wel! en als die nouw iemand zoekt om op hun pony te rijden is het makkelijk ja!

Je rijdt en je heb geen kosten! makkelijkert kan toch niet.?

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:25

Omdat ik de nog steeds de staatsloterij niet gewonnen heb!

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:54

Omdat ik geen eigen paard kan betalen, althans niet het soort paard dat ik wil. Bovendien is het paard dat ik nu rijd een super kans om zelf dingen te leren en een paard door te rijden.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:44

* Omdat ik maar 1x in de 2 weken prive-les heb en wel wat vaker wilde rijden.
* Omdat ik er niet elke dag tijd voor zou hebben (denk ik)
* Omdat we nog steeds niet de Staatsloterij hebben gewonnen

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:52

Ik was de manegelessen wel een beetje 'zat'. Buiten dat leerde ik gewoon echt niks, ik hobbelde elke week m'n zelfde rondje.

Toen ben ik opzoek gegaan naar een verzorgpony, en dat beviel me zo goed dat ik nooit meer anders wil *Zo lang ik mag blijven verzorgen natuurlijk*

Een andere reden, maar die veel minder telt, is dat we het geld en ik de tijd gewoon niet hebben voor een eigen paard. Dat zou natuurlijk top zijn, als dat wel 't geval zou zijn.

Yaleesa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:36

bij mij was het ook het zelfde al bij kayleigh_ , de manege lessen werd ik een beetje zat, en dat was ook maar 1x per week.
enjaa jammer genoeg hebben we het geld er niet voor om een eigenpaard te onderhouden.
maar ik heb nu wel een super verzorg/bijrijdt pony!!

hellahola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:00

ik ben op zoek omdat ik 1 keer per week rijden op de manege niet genoeg vind en omdat ik ook de vrijheid wil hebben die je bij een verzorgpaard/pony hebt, je kan dan alles op je eigen tempo doen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:50

Omdat ik na 7 jaar lessen het idee had dat ik het wel geleerd had, heb geen wedstrijdambities dus kwam niet echt verder in de manegelessen.

Bijna 3 jaar nadat ik stopte met lessen miste ik het toch wel ontzettend, het bezig zijn met paarden. Een eigen paard vond ik een te grote verantwoording, ik ben nog bezig met m'n studie, en financieel gezien zou ik dat niet redden.

Een verzorgpaardje was dus een logische keus: toch een paardje voor jezelf, maar niet de grote financiele last en verantwoording

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:53

ik kan het niet betalen,
en dit is veel makkelijker, ik mag alles heb niks te klagen en het kost niks tot weinig. okay ik kies er voor dat ik wedstrijden rijd, dus ja dat kost geld maar voor de rest niet

myrt_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:15

Ik vond het maar niks rijden op een manege achter al die ponies
aan. ik wil lekker rijden en doen waar ik zelf zin in heb niet dat
alles kan met een verzorgpaard maar je hoeft niet te doen wat een instructrice zegt, EN je kan een band opbouwen met een paard, op een
manege zijn er zoveel kinderen dat je niet echt een band kan
opbouwen.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:24

Ik heb geen plaats om een eigen paard te houden hier en voor de rest was alleen de manège een optie en dat wilde ik niet, dan ben ik 2 paarden gaan verzorgen, maar toevallig bij een fjordenstal hier in het dorp uitgekomen en ben ik gestopt met die paarden en zit nog steeds bij de fjord Ik kan er alles mee doen wat ik met m'n eigen paardje zou doen dus ik zie voorlopig geen reden om er zelf 1 te kopen

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:31

Omdat ik een eigen paard niet kan betalen!

_steffi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:57

Ik heb de tijd er gewoon niet voor om een paard te onderhouden, en hiervan wil ik zeker zijn voordat ik aan een eigen paard begin.
Nu heb ik een bijrijdpaard waar ik twee keer in de week heen ga!
echt Super!!

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:21

te weinig tijd en geld. Op mn verzorgpaard kan ik rijden wanneer ik wil ook al zou ik 6 keer per week willen...maar toch niet de plicht om elke dag te mesten, alle spullen kopen enz. een prima oplossing dus

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:05

Ehm nou.. de manege was geen uitdaging meer en er zit gewoon niet genoeg regelmaat in mijn leven om een eigen paardje te nemen, dat vind ik niet eerlijk tegenover het paardje. Dus een verzorgpaard trok me heel erg aan! Dus in Oktober gestopt met de manege en sindsdien heb ik verzorgpaardjes. Heb geen vaste dagen, mag komen wanneer ik wil en nouja, voor mij is dit voorlopig dé oplossing.

Anne_Bo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:19

Omdat ik geen eigen paard kan betalen. En mijn ouders het niet wilde betalen.

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:44

Ik reed op een manege, maar dan is het paard poetsen, uurtje rijden, paard afzadelen en weer naar huis.
Ik wilde graag meer met ze bezig zijn, en ook meer dan een uurtje in de bak hobbelen.
Vandaar dat ik op zoek ging naar een verzorgpony

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:49

mijn reden dat ik een verzorg /bijrijpaard heb is omdat mijn ouders het te duur vinden om een eigen paard te stallen op een manege en als we hem bij huis moeten zetten zouden we eerst moeten verhuizen, maar als we op een boerderij wonen met genoeg ruimte zou ik een eigen paard krijgen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:02

Ik heb er nog geen maar ik wil er wel heel graag een want ik wil graag meer met paarden bezig zijn en wij zelf geen paard kunnen betalen.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:28

Ehh .. Nou ik begin 5 jaar geleden met paardrijden en later mocht ik heel veel helpen en dat vnd ik echt super leuk! toen had mijn vriendin en verzorgpony en ik mocht vaak mee dat vond ik zo leuk dat ik er zelf een ging zoeken. Ik heb naar 2 jaar zoeken een vz paardje gevonde en die wie ik echt nooit mee kwijt... En toen je dat zei over Olympha hb ik even in je profiel gekeken ik vind het ech heel erg veel sterkte

RoosTaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:16

omdat ik ponies leuk vind en mijn tante kelly had een pony en daar mag ik op rijden en nu ook op een andere pony omdat ze daarzelf groot voor is

EthelLoverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:06

Omdat ik lekker met paardjes in de weer wil zijn.. ik rijd een keer.. en tiss gwn leuk!! Lekker wandelen longeren rijden lol hebbe

Charloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:36

heb geen eigen rijpaard (wel 2 shetlanders maar daar kan ik nu nog weinig mee, zijn net 1 jaar) en wou meer met paarden bezig zijn dan wanneer ik mijn paardrijlessen volg.