Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:34

hm, ik herken er wel wat in, zelf ben ik ook bijrijdster, maar ik probeer altijd mn best te doen, en kom meestal vaker dan dat mn dagen zijn Ik betaal de helft van de stalling, + ongeveer het grootste deel van de spullenheb hem ingereden, en doe hem zo'n 3/4 x per week. Alleen is nu juist het nadeel dat er erg veel gedoe over de eigenaren is op staldus met dat heb ik het dan weer niet zo best getroffen, maargoed het gaat om het pard. Maar ik zie soms echt meisjes, die zo druk en onvoorzichtig met die beestjes omgaan alsof het speelgoed is, en vaak hun plichten niet nakomen enz..

Sily

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:05

romanzo schreef:
waarom zoeken na een verzorgster kunnen jullie niet gewoon zelf voor je paarden/pony's zorgen? Ik heb al 23 jaar eigen paarden/pony's en ik heb altijd gewoon zelf er voor gezorgd alleen als ik heel erg ziek ben of op vakantie ben dan zorgen goede vriendinnen ervoor.

Ik ben te groot voor mijn shet

Reden voor mijn andere paarden zou toch die extra aandacht zijn, en ik denk ook niet dat het kwaad zijn als er eens iemand anders op rijdt, andere kijk op zaken etc.
En afentoe een dag vrij zonder dat de paarden daar onder hoeven te lijden is ook weleens lekker
Als ik ziek ben willen er oko genoeg voor me invalen, maar kanniet zomaar iedereen bij haar neerzetten of erop zetten want ze is nou eenmaal bij vreemden niet de makkelijkste.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:54

romanzo schreef:
waarom zoeken na een verzorgster kunnen jullie niet gewoon zelf voor je paarden/pony's zorgen? Ik heb al 23 jaar eigen paarden/pony's en ik heb altijd gewoon zelf er voor gezorgd alleen als ik heel erg ziek ben of op vakantie ben dan zorgen goede vriendinnen ervoor.

Ik ga elke dag naar mijn 2 pony's toe en meestal wel 2 keer om ook nog een keer los te gooien maar ik wil eigenlijk wel dat ze nog vaker aandacht krijgen en beweging krijgen.In de zomer staan ze lekker de hele dag buiten en is het niet echt een probleem maar nu mogen ze alleen met mooi weer buiten en dat is het niet elke dag en als ik ze dan 2 uren per dag uit de box heb vind ik dat eigenlijk nog te weinig.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:33

snoep schreef:
Is het bij jullie ook zo moeilijk een goeie verzorgster te vinden?
Hier is het geen doen. Ja ,wel meisjes van 12 met 4 jaar poets ervaring etc.
Of een die dan wel komt maar liever bij haar vriendje zit en er dus weinig tijd in steekt.

Ik begrijp het niet, ik liep vroeger de benen uit mijn lijf, was erg precies etc.

ik heb precies het zelfde, ik had dus blijkbaar een TE strenge advertentie op bokt gezet dus die heb ik maar van i net verwijderd... maar uit reacties vind je nooit wat je zoekt, idd meisjes van 12 met 4 jaar poets ervaring etc.
Of een die dan wel komt maar liever bij haar vriendje zit en er dus weinig tijd in steekt.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:13

Ik ben zelf verzorgster bij andere mensen, haha.

Maar het lijkt mij opzich wel makkelijk om er een te vinden, maar een geschikte; nee.
Laatst had ik ook een advertentie geplaatst voor mijn oude verzorgtinkers, aangezien ze écht verzorging nodig hebben.
Ze komen namelijk niet uit hun stal.
Maar toen kreeg ik allemaal reacties van 10 tot en met 12 jaar.
En dat lukt gewoon niet met de tinks.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:40

Snoep, het is zo te zien moeilijk om een verzorgster te vinden maar het is ook bepaald niet makkelijk om een verzorgpaard te vinden!

snoep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:42

Als ik alle reacties zo lees ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik zal een advertentie zetten ,kijken wie er reageert.

snoep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:44

Even nog over waarop ik mijn paard niet gewoon 7 dagen per week zelf verzorg:
Ik heb naast mijn paard een gezin, werk en een hond, en alles eist tijd en aandacht. Mijn paard hoeft hiet niet onder te lijden, als ik samen met nog iemand zorg dat hij er min. 1 x per dag (liefst meer) uit komt.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:27

VMR->VP

haffiemeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:40

M_hOrse schreef:
Snoep, het is zo te zien moeilijk om een verzorgster te vinden maar het is ook bepaald niet makkelijk om een verzorgpaard te vinden!

precies wat ik dacht.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:17

Barvrouwke schreef:
Goed zoeken. Ik ken het probleem, ik heb een verzorgstertje voor me shet lopen en ik vraag me soms af. Hoe kun je dat nou doen? Ik ben altijd heel zorgzaam, precies, netjes en zorgde altijd dat mijn verzorgspony lekker naar buiten kwam, minimaal een uur gepoetst werd, uurtje aan de hand grazen, rijden en stappen. Spaarde al mijn geld bijeen om wortels of zemelen te kopen, jatte de fruitmand thuis leeg voor haar enz. Ik vraag me ook af, waar de echte meiden zijn met een hart voor paarden.

ha hier is iemand!!! alleen heb helaas geen eigen paardje en ben al een tijdje opzoek naar een verzorgpaard maar vind helaas niks momenteel...dus heb ook niemand om die liefde aan te geven...ik had een verzorgpaardje waar ik altijd alles mee mocht doen en komen wanneer en hoevaak ik wou...ze was meer van mij dan van de eigenaar maarja...helaas door verhuizing was de afstand te groot dus nu iets hier in de buurt aant zoeken...maar ik koop ook altijd wortels en ander fruit (natuurlijk niet zodat het dier dik word door wat ik hem voer) maar geef ze altijd wat..poets ze zorgvuldig en niet snel snel en als ik ging rijden moest ik echt om 12 uur daar zijn om om 17 uur weer terug te zijn (moest ook half uur naar bos over drukke weg en ook weer terug...was geen rijbak ze had alleen haar wei)

maar ze zijn er wel hoor maar moeilijk te vinden en heb je dr een hebben ze vaak niet eens zin als jij ze eens vraagt te helpen met de stallen of ze in de weide te zetten ofzo!!!!

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:27

het is gewoon super moeilijk .
ik wil ook iemand die stipt de regels na loopt , verantwoordelijk is , lief ovor mijn paard en alles goed doet ... heb deze alleen nog niet gevonden
een vriendin van mij doet mijn paard soms , maar die kan niet zo vaak..
ben ook niet meer op zoek . ik weet dat als ik het zelf doe dat dat het beste voor mijn paard is...en al die rompsslomp om iemand te vinden die ouder is dan 16 , kan r9ijden , lief en verantwoordelijk is tegen over het paard..... als je zo iemand hebt.. houden! je hebt een lot uit de loterij

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:34

Waar staat je paard dan Snoep??

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:32

Ik ben ook heel lang naar iemand opzoek geweest. Was echt een ramp. Ik had overal advertenties geplaats op marktplaats, speurders, op bokt. En ook bij de supermarkt, mange en divoza had ik een advertenties opgehangen. Ik kreeg heel veel reacties van kinderen die dachten de wereld aan te kunnen. En waren eigenlijk allemaal te groot. Eindelijk een meisje dat geschikt leek....was ze nog dommer dan de achterkant van een varken . Daarna had ik iemand gevonden maar die woonde toch weer te ver weg .... en had al moeite om alleen één keer in de week te komen om te rijden. (was afhankelijk van ouders)
Toen was ik het zat en heb ik de huurder van de manege gevraagt wanneer hij lessen had voor de kleinste ruiters. Ben gewoon gaan kijken en heb de moeder van een ruitertje aangesproken. En zoals het nu lijkt gaat hij van het zomer wedstrijden rijden. (zie aan het einde van mijn profiel de foto's van het topstel )

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:54

Poeh.. het is ook erg moeilijk om een leuk verzorgpaard te vinden hoor! De ene keer moest ik te veel dagen komen, maar dat redde ik niet met school (VWO). En dan heb je iets gevonden en die gaat dan naar een andere stalling te ver voor jou.

Maar als je blijft proberen, vind je wel iets wat echt geweldig is!!

Nu heb ik echt zoiets leuks gevonden . Echt zo gezellig, maar het lijkt mij ook als eigenaar moeilijk om een verzorg(st)er te vinden. Je geeft wel iets wat je heel erg waardevol is uit aan handen van 'een meisje'. Lijkt me echt moeilijk om iets geschikts te vinden, iets wat met jou en je pony klikt.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:49

alles is moeilijk alleen het belangrijkste is NIET OPGEVEN!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:23

Idd.
Blijven zoeken, er zijn best wel goede verzorgsters.
Zoals gezegd op internet een advertentie plaatsen, in krantjes, briefjes ophangen. En je kan zelf ook op intern kijken naar aangeboden verzorgsters, er zal er toch wel eens één serieuze tussen zitten (hoop ik)?

Iig, véél succes!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:20

Tja, denk ook dat het wel lastig kan zijn(heb zelf nooit in die situatie gezeten). Het scheelt natuurlijk ook wel erg waar je woont en op wat voor stal je paard staat(denk dat het bij een manege een stuk makkelijker is).

Maar ik zou zeggen: zoekt en gij zult vinden. Inderdaad advertenties zetten, bij een manege in de buurt gaan kijken, etc.

Ik ben eigenlijk aan mijn bijrijpaarden gekomen toen ik mijn eigen peerdje nog had, toen wilde ik al zo vaak mogelijk rijden, dus misschien kun je het ook proberen bij iemand die zelf al een paard heeft maar graag bij wil leren.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:25

Er is bij mij wel een paar jaar overheen gegaan tot ik een goede verzorgster gevonden had en die heb ik nu eindelijk. Ik zocht ook echt iemand waar ik blind op kon vertrouwen en het er goed mee kon vinden. En iemand die mijn paardje gino mocht( paardje is niet zo makkelijk). duurt even maar uiteindelijk vindt je ze echt wel!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:27

Bij mij is het helemaal een ramp: Ik zoek al een maand een bijrijdster voor onze haf. Geen punt maar het is een western haf.
pff, nog geen reacties paard staat op vele site's.

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:28

marloes reed dresuur toen ze bij mij kwam maar rijd nu ook western:)Je moet ze gewoon eens laten proberen en ze zijn zo overgehaald

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:43

Op de stal war ik sindskort verzorg staat ook 1 westernpaard! Het is best leuk, terwijl ik eerst juist zo'n anti western miepie was...

Gewoon proberen dus!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:45

Maar onze haf is niet echt ervaren met western, dus om er nou ook iemand op te zetten die niet kan western rijden..

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:39

Ik hoor van de eigenaressen van de paarden op stal dat het zeker moeilijk is om een verzorger / bijrijder te vinden. Maar ik denk dat je gewoon door moet zoeken en niet met iemand in zee moet gaan waarvan je denkt dat het het niet is!

zorobri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:39

't is idd gewoon zoeken.. de mensen waar ik nu rij (4 jaar) ik was 15 toen ik er kwam waren aant zoeken als vervanging voor het meisje die er toen kwam (zei kreeg het erg druk met school) ze hebben mij gevonden viavia.. ik was niet eens speciaal op zoek zoals de meisjes bij mij op school die hadden soms 6 pony's tegelijk en ik snapte nooit hoe dat kon.. d8 dat je je handen wel vol zou hebben aan 1.. en dat klopte ook
maar denk dat het ook belangerijk is om de verzorgster te helpen, zoals lessen aanbieden... ik kwam nmlk regelecht van de manege af en een prive pony is echt wat anders!! maar ze hebben me aangeboden priveles met hem te nemen en dat heb ik nu nog.. en als de verzorgster maar genoeg uithoudingsvermogen en motivatie heeft ook al gaat het tussen pony en ruiter in het begin erg slecht (net zoals bij mij) komt het allemaal goed.. !! zie mijn profiel