Waarom kies jij NIET voor een verzorger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:49

ik zou het ook absoluut niet kunnen bij Rosa;
Sowieso dat iemand mijn über dierbare paard rijdt...
In mijn stal waar de verzorgster alles anders neerlegd en doet. Anders de stal uitmest, anders rijdt, anders met Rosa omgaat... En omdat ik een super zeikerd ben en er niet tegen kan als gewoon iemand anders mijn paard doet, misschien wel jaloezie, ik weet het niet. Ik zie ook altijd fouten bij iemand anders(en dat is natuurlijk totaal mijn fout)

Luckystory

Re: Waarom kies jij NIET voor een verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:16

Ik heb een tijdje gezocht naar een goede verzorger voor mijn paard, maar heb dit maar opgegeven.
De juiste verzorger voor mijn paard bestaat gewoon niet. Soms bekijk ik wel eens wat "verzorgpaard-gezocht-advertenties". Maar die voldoen nooit.
Ik heb geen piste ofzo, er kan dus alleen maar gewandeld worden met mijn paard. En ze is niet echt een simpel paard. Nou, vindt maar eens een verzorger die oud genoeg is en genoeg ervaring heeft om buiten te rijden maar die er toch genoegen mee neemt om alleen maar te wandelen.
Die bestaan gewoon niet. Ze willen altijd springen (wat mijn paard niet mag) of dressuur rijden (ya right) en anders zijn het twaalfjarige kinderen die ik absoluut niet alleen op pad durf sturen met mijn paard.
Dus dan blijft ze maar gezellig op de wei.
En de laatste maanden kan je er toch niet mee rijden, dus dat probleem heeft zichzelf opgelost.

Voor mijn shet heb ik wel een verzorgmeisje maar die komt alleen als ik er ook ben. Ze is maar 9, en haar alleen op de wei laten zou nogal onverantwoord zijn.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:59

Ik heb geen verzorger/verzorgster omdat :
- Memuska MIJN paard is en ik dus ook voor haar verantwoordelijk ben, als dat niet zou kunnen had ik haar maar niet moeten kopen
- ik durf haar aan niemand toevertrouwen, wat je zelf doet doe je beter
- er mag sowieso niemand anders op haar rug
- als iemand anders haar stal uitmest of haar borstelt (bv toen ik een ongeval gehad had en eigenlijk 24/7 moest platliggen, maar mijn moeder mij owv mijn immense gezeur toch elke dag naar haar toe liet gaan), ik het toch ga overdoen want het is toch nooit goed

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:03

Ik denk dat als ik later ergens woon, en ik heb de mogelijkheid, ik heel graag een paard zou willen, dat paard kan naar mijn idee niet alleen staan, dus neem ik er een pony bij en dan lijkt het me ook nog heel gezellig om zo af en toe een gezellig meid over de vloer te hebben... maarja das mijn mening hoor

Boktpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:44

pony25 schreef:
Ik hoef ook echt geen verzorger/ster
Ik heb mijn merrie zelf ingereden en ben haar zelf verder aan het doorrijden.
Ik heb mijn manier van rijden en iemand anders die van zichzelf.

Mijn merrie is geslagen geweest en is dus erg gevoelig.
1 ding verkeerd doen is soms weken of maanden terug in de tijd.

dit heb ik dus ook! ook is mijn paard enorm gehecht aan mij en heel eenkennig! mijn pony zou ik geen plezier doen met een verzorger...voor rijden komt ze niet echt meer in aanmerking dus dan word het tutten en wandelen...mijn pony houd niet van getut en zij wandelt met jou in plaats van jij met haar nee het zijn echt mijn schatjes waar ik varantwoordelijk voor ben en wil niet dat iemand anders met mijn beestjes''expirimenteert''

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:52

Ik ben zelf verzorgster en als ik een eigen paard zou hebben, ik zou het er ook moeilijk mee hebben dat er iemand anders op mijn paard zou zitten. Zoals Memuska ook zegt; wat je zelf doet, doe je beter. Dat heb ik ook.

Langs de andere kant, ik ben zelf verzorgster en ik weet hoe moeilijk het soms is om een vz-paard te vinden, dus ik denk dat ik dan ook weer zo 'n softie ben die mensen wel die kans wilt geven dan.

Maar ik weet het niet, zal nog eens oordelen als ik me ooit een eigen paard kan permitteren.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:20

Als ik een eigen paard zou hebben en ik zou nie genoeg tijd hebben om mijn paardje de aandacht te geven die hij/zij verdient zou ik wel een verzorg(st)er nemen.
Ik denk alleen wel dat ik geen makkelijke eigenaar zal zijn.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:23

Het is geen fiets die je uitleend en er komt wel wat meer bij kijken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:26

Ik heb zelf tijd voor mijn pony en vind het leuk om dr heen te gaan. dus waarom een verzorger.. ook als ik geen tijd had zou ik geen verzorger willen. Mn pony komt er iedere dag toch wel uit, wordt uitgemest en krijgt haar eten. Daarnaast rijden verzorgers anders als jou. en ik ben zuinig op mn pony en spullen..

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:28

Waarom ik geen verzorger wil? als ik niet genoeg tijd vrij kan maken voor mn paard vind ik het geen oplossing om er met zn 2en op te gaan rijden. Of ik moet er gewoon genoeg tijd voor hebben of ik ga geen eigen paard kopen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:33

Waarom ik geen verzorger zou nemen:
- Ik heb zelf genoeg tijd, behalve dan op woensdag. Dat is dan de rustdag van roompje. En voor pukkie heb ik zeker genoeg weten genoeg tijd.
- Ik deel m'n pony's liever niet ( klinkt best wel egoistisch )
- Als ik niet genoeg tijd zou hebben zou ik zelf beter een verzorgpony kunnen zoeken inplaats van dat je 2 pony's heb, dat lijkt me ook beter voor je pony's
Naja verder weet ik het niet echt, ik wil gewoon liever geen verzorger

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:59

Omdat mijn verzorgster niet altijd dacht aan het paard, maar meer aan haar eigen plezier.Er is meer dan paardrijden alleen er komt meer bij kijken,nu hij kreupel is geweest 4 weken heb ik haar niet gezien.De uitspraak blij als hij weer mag lopen op de weg zodat ik weer kan scheu... doet mij besluiten het zonder een verzorgster te doen.Al zou je er al 1 willen hebben dan zijn ze moeilijk te vinden.

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:54

Ten eerste ; JIJ hebt toch een paard als je je paard niet alle aandacht kunt geven wat nodig is neem dan geen paard (mijn mening sorry als het wat bot overkomt)

en waarom ik het nooit zou doen heb ik een goeie reden voor ik ga met mijn pony mennen als ze oud genoeg is en daar is vele vertrouwen voor nodig , + dat ze een naar verleden heb gehad bij 1 van haar vorige eigenaren

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:17

En als mijn paard een verzorger nodig heeft dan komt er een verzorger .

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:23

Tjaa ieder zijn eigen keusz,,

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:10

Pannie schreef:
Waarom ik geen verzorger wil? als ik niet genoeg tijd vrij kan maken voor mn paard vind ik het geen oplossing om er met zn 2en op te gaan rijden. Of ik moet er gewoon genoeg tijd voor hebben of ik ga geen eigen paard kopen

ben ik het mee eens zo zou ik het ook doen.. maar kijk.. er zijn van die mensen en die zijn bijv. 50 jaar als ze een pony kopen.. en dan zijn hun later zelf te oud om er wat mee te doen en dan zoeken ze een verzorg(st)er zodat ze het paardje wel kunnen houden en toch nog verzorgt word.. want ze willen dan hun paardje niet kwijt

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:49

Maar goed dat er mensen zijn die wel een verzorgster willen, anders was het maar zielig gesteld met ons verzorgmiepjes.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:57

Ik wil gewoon iedere dag zelf van mijn paard genieten en moet haar al delen met mijn man.
Ook ben ik bang dat ik me ga ergeren aan gebruiken van iemand anders..
Wel zijn er een aantal mensen die in geval van nood iets met haar kunnen doen maar voor 'vast' wil ik er niemand erbij...

Maar al zou ik door omstandigheden niet anders kunnen (gezondheid oid) dan zou er wel een verzorgster komen want ik vind het wel belangrijk dat mijn paard aandacht krijgt en beweging..

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:13

Ik ben zelf ook verzorger van een aantal paardjes. Maarja, waarom ik geen verzorger zou nemen al had ik een eigen paard:

*Stel ik heb een paard waarbij je zoorgvuldig moet omgaan, en waarbij veel geduld vereist is. En er komt opeens een mens aanhobbelen en gaat het paard op haar eigen manier berijden. Dan zou dat paard er alleen maar gek van worden niet?
*Oke, ten 2e, je hebt verzorgsters die niet altijd even betrouwbaar zijn, die vertellen mooie verhalen hoe goed ze wel met paarden omgaan, maar schijnen je paard te slaan als hij of zij zijn oren naar achter doet (en dit zijn echt niet alleen meisjes tussen de 10 of 13 jaar, maar ik ken dr een paar die zijn 19 en 20). Of ze gaan je paard met sporen bewerken of hulpteugels zonder dat jij ervan weet
* Ze komen niet omdat het pokkeweer is bijv. (daar zou ik in princiepe geen problemen mee hebben, maar dan moeten ze wel 12 uur van tevoren bellen )
* Je kan je paard niet volledig naar jouw hand rijden.
* Ik heb een paard waarschijnlijk gekocht voor jouzelf, dus waarom zou je er iemand anders op laten rijden als je wist dat je er geen tijd voor had?

Zou ik toch een verzorger nemen, zou ik:
*schriftelijke afspraken maken
*zowiezo de eerste paar keer met de verzorgster meegaan
*telefoonnumers uitwisselen mocht er wat gebeuren
*als ik op een pensionstal sta bijv. ook af en toe iemand vragen hoe het gegaan is (of hij of zij niet toevallig zijn of haar slofteugels uit de kast heeft gepakt en zijn of haar stang en trens *om maar even overdreven voorbeeld te noemen*)