verzorgpony kopen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:38

L*llig van dr, t is gewoon een rare hoor, ze geeft je eerst hoop en dan ineens zegt ze dat ze de dierenarts niet wil betalen, als ze verzekerd is dan is het toch geen probleem om een enting of wat te betalen?

Raar mens is t, vind het heel l*llig voor je, ik ga helpen zoeken naar een leuke grote pony voor je
Zo'n pony als Fleur is leuk voor je alleen dan een maat groter, haffies zijn vaak niet zo duur, ongeveer tm de 1500 euro, das ook een gemiddelde prijs voor een goeie pony!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:43

Lydian schreef:
Beetje vaag en onduidelijk verhaal... In ieder geval sucses ermee

Ja, ik snap het ook niet helemaal.. Succes iig

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 17:46

ik zelf snap er niks meer van dus laat staan jullie
ik weet het echt niet meer ik moet haar laten gaan en met die gedachten komen de tranen alweer boven
jes een pony zoals fleur zou idd heel erg leuk zijn
of een haflinger maar dan wel een die wat dressuur kan of hoeft nog niet te kunnne maar er wel aanleg voor heeft
ik heb me vader een mail gestuurd en het uitgelegt dus hopelijk komt me pa vanavond met het voorstel dat ik een andere pony mag zoeken
bedankt jes
en emmiej ook bedankt

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:53

Als jij alle spullen voor de pony hebt gekocht dan zou ik ze mooi weer mee nemen als ik jou was. Je zadel past misschien wel op een ander paard en anders kun je t altijd nog verkopen. Poetsspullen komen altijd wel van pas en dat scheelt weer geld in de aanschaf. Want je koopt niet alleen een pony he, je zal ook zadel enz. moeten hebben. Dan heb jij mooi alvast een begin!
(leestekens ajb:P)

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:43

ja idd miss vicky
maar nu wordt het moeilijkste een pony zoeken n die prijsklasse
jullie horen het nog wel hoe of wat

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:38

de eigenaar belde me dus net weer op
om te zeggen dat zij de helft van de dierenarts wilden betalen dus de verzekering enzovoort
dat is misschien 20 euro per maand of 25

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:56

Nog steeds niet doen. Als de eigenaar zo wispelturig blijft kan het net zo goed ineens weer veranderen. ga lekker op zoek naar n leuke pony die niet te veel kost en spaar anders door tot je genoeg hebt voor een leuke pony. Wat voor pony zoek je? dan help ik je wel , ken genoeg mensen via school enz

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:00

Idd, en als ze het zelf ook echt wil, zet ALLES op papier, dan kan de eigenaresse nergens onderuit!

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:06

Ja alles zwart op wit hebben, van de kleinste dingen tot de grootste, voor je t weet is er weer onduidelijkheid en kan ze zich er onderuit banketstaaf. T beste is denk ik om dit soort mensen niet te veel op te zoeken, vaak kun je voor t paard uiteindelijk weinig betekenen en ben je nog de banketstaaf ook als er iets fout gaat. Zulke mensen veranderen ook niet dus t is misschien voor nu wel opgelost maar t kan zo weer fout gaan en dan heb jij er nog meer tijd en energie ingestoken!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:07

ja daarom jes
ze is gewoon een zeurpiet

ze weet toch niet wat ze wil

misswvicky :
een pony vanaf de 146 zo dat ik niet te groot ben ik wil er dressuur mee gaan rijden maar hoeft hij of zij nu nog niet te kunnne liefts wel die zadelmak is hoeft niet helemaal ingereden te zijn
dank je wel iedegeval

me moeder zegt net dat ik goed moet na denken wat ik wil
maar ik heb gezget dat ik me keuze al gemaakt heb
om voor een andere pony te gaan
en ze zegt dat ik haar moet laten gana dat ze me vast wel weer beld voor het weekend

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:10

Dus je hebt ook toestemming( en geld van je pappie en mammie:P) voor een pony? dan ga ik namelijk alvast voor je zoeken:P waar woon je in de buurt? dan hoef je niet zo ver weg te gaan!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:11

Ik heb niet alles gelezen. Maar als je vader een paard wil kopen. Denk ik dat je beter na een leuk paard gaan zoeken. Waar je je hele leven wat aan hebt en niet die je over een paar jaar zult moeten verkopen!! Ik denk maar zo. De pony is hoe dan ook niet van mij ik betaal wel alles. Voor dat zelfde geld kan ik ook sparen en een ander paard kopen!!

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:12

Gaaf michelle ik denk dat je een hele goeie keuze heb gemaakt!
Is wel sneu voor Rox maar je wil toch voor jezelf ook plezier hebben, MissVicky ze woont vlakbij rotterdam.

cloaca

Re: verzorgpony kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:15

nou ik vind het raar dat je 50 euro aan hun moet betalen en ook nog van alles voor die pony moet betalen. en je verzorgt haar ook nog, pas op dat de mensen geen misbruik van je gaan maken!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:16

ja dat heb ik wel missvicky maar hoeveel weet ik niet denk wel onder de 1000 euro rond die prijs
mijn ouders hebben beide geen evrstand van paarden maar wieten wel dat we ene gezonde pony nemen haha

xjessx idd gaaf maar dan moet ik wel het juiste vinden voor het juiste bedrag
het is idd sneu maar daarom vraag ik ook ana karin of zij hem elke dag nog meer hooi wil geven
wel erg jammer dit zo te horen heb ene nieuwe deken halster touw en bandages bestelt in 1 set dat zou vandaag of morgen komen had het eigenlijk voor rox gekocht zo leuk zijn als ik saraby nam jes die zou het wel passen

cloaca dat doen ze al vindt ik nu wel
de eigenaar weet zelf niet eens wat ze wil
en ze zegt dat ze haar neit zal verkopen en ook zeker niet voor 500 euro
het is omdat ze hun 2 voor de prijs van 1 kreeg

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:20

Helaas moet ik een ander huisje zoeken voor mijn lieve e pony merrie van 14 jaar oud. Ze is 150 hoog, donkerbruin met zwarte manen en staart. Ze is 100% verkeersmak en betrouwbaar, loopt graag voorop, kan ook alleen naar buiten. In de bak is ze heel braaf en er kunnen kleinere kinderen op rijden. langs de weg is ze super rustig, schrikt nergens van, vrachtwagens, tractor, alles kan vlak langs haar gaan zonder dat ze een krimp geeft. In het bos of op het strand is ze lekker voorwaards , zal nooit opzij springen ergens voor, bokt en stijgert niet. Ik rij haar altijd zonder bit, gewoon met een losse teugel. Ze is lief in de omgang, betrouwbaar en braaf, heeft nette manieren. kortom een super lieve en fijne familie pony. Ook geschrikt voor een niet te zware volwassene. Haar regenwinterdeken, zadel ,hoofdstel, halster enz gaan met haar mee. Ik zie haar het liefst bij iemand die veel met haar buiten gaat rijden en een stal met uitloop of wei. Het is geen wedstrijdponymeer, ze is tenslotte al een dagje ouder aan het worden. In mei word ze 14 jaar. Met toebehoren vraag ik 850 euro voor een heel goed tehuis.ze heeft een wintec pro veelzijdigheidszadel van nog geen jaar oud! Op de foto is haar oude zadel, die zit er niet bij, maar de nieuwe, gekocht vorig jaar voor 629 euro.

Dit klinkt wel leuk, foto staat op marktplaats. Er staat alleen bij dat t geen wedstrijdpony is, ben ik t eigelijk niet mee eens tenzij zij natuurlijk een goede reden hebben. Ik ken zat mensen die met 18-jarige paarden wedstrijden rijden! Dressuurpaarden zijn rond hun 16e zelfs op hun top!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:22

Ik vind eigenlijk € 50,00 niet echt een gek bedrag als je verder zo vaak mag rijden en komen als je zelf wilt.

Als je zelf een pony hebt, wordt het bedrag alleen maar hoger hoor.
En voor € 500,00 een pony kopen, wordt denk ik heel erg lastig.
Dus overleg het nog maar eens goed met je ouders. Want zo goedkoop als je nu kunt rijden, kan je het met een eigen paard echt niet.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:23

Ik zie dat je je keuze hebt gemaakt Mies! Heel jammer maar voor jou de beste keuze!
Ik vindt het jammer voor jou dat Chantal zo vaag doet, en elke keer weer iets anders zegt, maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Tuurlijk zal ik Rox elke dag hooi geven en in de gaten houden hoe het met haar gaat.

Ik hoop dat je snel een leuke pony kan kopen om dit allemaal te vergeten! (al zal je dat nooit denk ik)
En ik zal ook helpen met z0eken

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:27

Te Koop: Mooie 3 jarige stamboek haflingermerrie. Incl. stamboekpaspoort en gechipt, zeer lief en braaf in de omgang. Stokmaat ± 1.45 m. , deze haflinger is nog niet beleerd maar zeer geschikt om als rijpony te gaan dienen, "modern" type. Vader: Steinfürst, Moeder: Rosa van de Bettekamp, Vader - vader: Steinadler. De haflinger kan zowel prima alleen als samen met andere pony's en paarden in de wei. We bieden deze haflinger te koop aan omdat we dicht bij de bossen wonen en ze afgelopen zomer soms last van jeuk had.

tadaa marktplaats vraagprijs is 850 maar kan vaak wel wat van af...

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:33

bedankt voor het helpen zoeken
boemel ik vindt dit niet helemaal waar
en ik heb ook niet gezegt dat ik een pony van 500 euro ga zoeken het budget bedrag weet ik nog niet precies
ik mog de pony zo vaak rijden als ik wil maar dat dee ik 1 omdat ik haar heb leren goede rondjes in de bak te lopen normale volte normale galop en dat soort dingentjes
de eigenaar kijkt er verder niet naar om alleen om het geld
ik vindt dan niet dat ik echt goedkoop paardrijdt als al mijn spullen waar de pony mee loopt ook van mij zijn zadel hoofdstel deken dekje halster touw en de rest

ik ken namelijk zat meisjes die ook een verzorgpony hebben en die dat gratis doen

en ik heb een haflinger op het oog staat hier 10 min vandaan me ma wil wel weten dat ze 100% goed wordt gekeurd of dat ze wel 100% gezond is is het is een merrie en is 146 ik ken haar via een mevrouw en heb een halfjaar geleden wel eens emt de merrie gewandelt heeft mooie manen en een volle staart en is net ingerden 3,5
Laatst bijgewerkt door Dors04 op 06-12-05 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:34

Ideale pony michelle, ik zou er zeker op reageren!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:36

Jeej dat is balen zeg!!! Maar het is gewoon niet normaal €50,00 betalen, zelf voer kopen en per maand nog eens meebetalen aan de verzekering en eventuele dierenartskosten. Je investeerd dan in een pony waar jij als het erop aan komt niks over te zeggen hebt. Ik zou echt alle spullen die jij gekocht hebt meenemen!!!

Het is absoluut niet banketstaaf bedoelt, maar als de pony niet duurder mag zijn dan €1000,00 kun je dan de stalling, voer, hoefsmid en dierenarts wel betalen? Heb je al een stalling in je hoofd en weet je al wat die gaat kosten. Het is heel varieert natuurlijk per paard/persoon, maar ik denk dat je per maand toch al snel €200,00 tot €250,00 kwijt zult zijn aan je paard. Denk daar ook goed over na hé!!!
Maar een pony zoeken van rond de €1000,00 is moeilijk hoor!!! Voor een ingereden haflinger of fjord betaal je al snel €1700,00. Een kleinere pony is wel goedkoper, maar weer geen optie omdat je eruit groeit. Een veulen of jaarling kun je wel rond die prijs vinden. Het nadeel is dan wel dat je wat jaren moet wachten voor je kunt rijden. Als het met het geld helemaal goed zit denk ik dat je eens heel serieus na moet denken over de pony die hierboven wordt aangeboden!!!

En staar je niet blind op één paard, maar ga er naar meerdere kijken. Neem altijd iemand mee die er veel verstand van heeft! Het is vaak moeilijk om objectief te blijven als je echt graag een paard wilt Zorg dat je er op mag rijden, zowel in de bak als buiten. En laat iemand het paard voorrijden, zodat jij hem ook onder het zadel ziet lopen. Laat een paard of pony altijd keuren!!!!! Dit kan vaak niet op dezelfde dag dus maak hier gebruik van. Ga voor de keuring nog eens langs om weer eens te rijden. Heel veel succes en ik hoop dat je niet al te veel verdriet zult hebben om Roxette

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:41

er springen om de halfuur wel een traantje uit me ogen
en ja ben vroige week wezen kijken bij de stalling hier in de buurt
en daarna alles gaan uitrekenen en met me ouders besproken
ik zou binnen enkele dagen wat laten weten het is inmiddels een week geleden dus hoop dat z enog een stal vrij hebben aangezien ik nu neit zeker weet waneer en of ik een paard zal krijgen
ik ga idd naar meerdere paarden kijken
en nee ik vat het niet banketstaaf op maar mijn ouders hebben zo ie zo geen verstand van paarden dus dan is het tog ook een hoop geld om even een pony van 1000 euro te kopen
en ja het is inderdaad moeilijk om een pony te vinden maar geduld

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:46

Nou bespreek alles eens heel goed met je ouders. Licht ze wat beter in over de prijzen die ze (eventueel) kunnen verwachten. En als het echt je droom is moet je er voor gaan!!!! Voor iedereen loopt er wel een droompaardje rond Heel veel succes!!!!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:13

ja idd

bedankt