Nannes schreef:DunDijk schreef:
Nannes schreef:
Eigenlijk vind ik betalen voor een verzorgpaard ook niet kunnen. Je doet wat voor hun en ze verdienen er nog mee ook. en vooral als je ook nog de stallen enzo moet mesten.
Maar jij mag WEL op hun paard rijden.
Als jij op een manege paard rijd moet je ook betalen.
Ja dat is waar, maar dat doe je ook voor hun plezier. Je doet het omdat hun die dag bv niet kunnen en anders het paard er dus niet uit komt. Ik ken ook iemand die er voor moest betalen en ook moest uitmesten enzo. Dat vind ik gewoon stom. Je doet wat voor hun en je moet er nog wat voor betalen ook. Je gaat toch ook geen geld ervooor vragen als iemand je kat komt voeren als jij op vakantie bent en die gene helemaal leip van katten is?
Op een manegepaard is een ander verhaal. Dat is hun inkomen.
Volgens mij weten sommigen echt niet wat een paard kost. De meeste paardeneigenaren zijn honderden euro's in de maand kwijt. Een simpel bezoekje van de dierenarts kost al snel 100 euro. Ik vind het niet meer dan normaal dat een verzorger of bijrijder een kleine bijdrage doet. Zij hebben toch ook plezier van het paardje? Dan is 50 euro per maand maar een schijntje van de werkelijke kosten. De eigenaars doen vaak ook zelf mesten, voeren, land schoonhoudern etc. (uitzonderingen daar gelaten.) Ik vind dat verzorgsters en bijrijdsters moeten delen in zowel de lusten, maar ook de lasten. En de lasten dan zowel financieel als met het helpen met klusjes.