Contract verzorgster opstellen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:35

Als je haar nog een kans wil geven, zou ik idd het gesprek aangaan met haar en haar moeder, en idd ook de stalgenoten erbij betrekken, dat die een oogje in het zeil houden dat het nageleefd wordt.

Met een contract zou ik oppassen dat het niet tegen je gebruikt wordt: ze kan er dan van uit gaan dat iets wat niet uitdrukkelijk verboden is in het contract, wel toegestaan is, en dan mag je weer je contract aanpassen of zo. Heb dat met pensionstallingsreglementen vroeger ook wel voorgehad, dat die iets te letterlijk genomen werden en er zo onbedoelde achterpoortjes ontstonden (kan me niet direct een voorbeeld herinneren).

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:36

Bedankt voor de vele en verschillende reacties. Ik moet er misschien even bij vermelden dat er buiten de paarden om wat dingen spelen waardoor ik de paardjes ook wat meer los gelaten heb momenteel dus daarom ook minder goed door had wat er speelde.

@Selina

Dat is ook heel vaak een probleem van mij , ik ben ook te lief. En zonder cap is op mijn pony onverstandig. Ik heb al heel vaak gezegd dat ik er vanaf ben gevallen en mijn cap mijn leven heeft gered.

Ik zat ook te denken aan een zelfgemaakt contract aangezien ik via internet al begrepen had dat ik altijd juridisch verantwoordelijk ben voor mijn dieren.

@captain

Ik vindt het altijd lastig om iemand te beschuldigen als ik het niet met eigen ogen gezien heb. Ik weet dat iedereen met een paard op stal heel goed op elkaars paarden let en dat ik er dus ook wel 100% vanuit kan gaan dat het zo is. Maar dan nog heb ik weinig toonbaar bewijs dat maakt het wel lastig.

@luusje_kviek
Dat is wel waar , alleen weet ik ook dat kinderen weinig inzicht hebben op gevolgen. En een penny-fase ligt daarbij wel op de loer. Maar ik heb wel zoiets van als je volledig wilt rijden dan is het beter om op zoek te gaan naar wat anders.

@polly
En daar probeer ik zeker rekening mee te houden. Ik heb zelf ook wel domme acties gehad met pony's waarvan ik zeker geleerd heb. Ik wil daarom ook met de ouders erbij het bespreken. Waarschijnlijk weten zij ook nu van niks.

@rosazorro
Ik denk ook dat dat het beste is , wel ben ik inderdaad bang dat het vertrouwen al wat is weggezakt.

@anjali
jammer dat dit bij jou al zo vaak gebeurd is! snap wel dat je nu zegt voor mijn geen verzorgsters meer. Het is ook lastig om iemand te vinden.

@Telpava
Dat is ook het probleem ik ben vaak te lief. En ik heb nu wat dingen aan mijn hoofd werk gerelateerd waardoor ik niet alles zo goed om mij heen meekrijg en daardoor ook wat dingen heb losgelaten en onbewust door de vingers heb gezien wat ook niet goed van mij is. Verder ben ik het zeker eens met je post.

@mywishmax
En daarom wil ook niet alle 12 jarigen over één kam scheren want er zijn natuurlijk ook genoeg die het wel kunnen. En ik denk vooral wat ik altijd met alles en iedereen heb dat ik heel direct en duidelijk moet zijn.

@powerofzoef
Ook een goed idee! Ik weet niet echt of ze schijt heeft maar ik denk eerder dat ze niet eens bewust nadenkt over de acties. En omdat er ook wel eens mensen mee gaan denk ik dat ze zichzelf ook wat op laat jutten. Maar ik denk ook dat een laatste waarschuwing beter werkt.

@cissy
Dat vindt ik ook! Ik zou het zelf ook fijn vinden om een tweede kans te krijgen. En ik weet ook heel goed hoe rot het voelt als je in een bepaalde situatie geen tweede kans krijgt.

@Kendra
uiteraard ga ik dit met haar moeder bespreken Bedankt voor de tips

--

Waarschijnlijk gaat het wel even duren er is opeens een fikse corona brandhaard ontstaan op werk dus daar ben ik wel even zoet mee de komende dagen.

anca

Berichten: 1820
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:43

Ik hoop dat je wel snel in overleg gaat en dan is ivm je paard. Als die niet kan of mag springen of galopperen dan is dat zo. Dan zou ik er niet te lang mee wachten wat nu krijgt ze meer schade.

Dan maar per app of mail maar wel op korte termijn

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:49

anca schreef:
Ik hoop dat je wel snel in overleg gaat en dan is ivm je paard. Als die niet kan of mag springen of galopperen dan is dat zo. Dan zou ik er niet te lang mee wachten wat nu krijgt ze meer schade.

Dan maar per app of mail maar wel op korte termijn


Kan inderdaad ook wel!

daffodil

Berichten: 10453
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:51

Nog even los van het feit of je haar nog kunt vertrouwen, wees je er wel van bewust dat jij voor de volle 100 procent aansprakelijk bent, contract of geen contract. Dus bij schade aan anderen, schade aan het kind zelf, draai jij (je verzekering) op voor de schade.

De ene 12jarige is de andere niet, mijn huidige verzorgster ken ik al heel lang en die was echt jonger toen ze mijn shet deed. Kind stond met r zusje voor 50 cent per kruiwagen het weiland te mesten. Super verantwoordelijk en alles vragen. Ze is inmiddels 16 en die mag van mij echt zonder dat ik erbij ben, alles doen.

Zertab

Berichten: 12472
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:54

Kan je haar nog wel vertrouwen? Wie zegt dat ze mét contract zich ineens wel aan de regels houdt?

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:54

daffodil schreef:
Nog even los van het feit of je haar nog kunt vertrouwen, wees je er wel van bewust dat jij voor de volle 100 procent aansprakelijk bent, contract of geen contract. Dus bij schade aan anderen, schade aan het kind zelf, draai jij (je verzekering) op voor de schade.

De ene 12jarige is de andere niet, mijn huidige verzorgster ken ik al heel lang en die was echt jonger toen ze mijn shet deed. Kind stond met r zusje voor 50 cent per kruiwagen het weiland te mesten. Super verantwoordelijk en alles vragen. Ze is inmiddels 16 en die mag van mij echt zonder dat ik erbij ben, alles doen.


Dat wou ik inderdaad ook nog vragen hoe het zit met aansprakelijkheid maar dat ligt dus volledig bij mij zoals ik het lees fijn dus heel goed om te weten.

Daarom wil ik ook niet elke 12 jarige over 1 kam scheren er zijn ook genoeg die het wel goed kunnen.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:55

Zertab schreef:
Kan je haar nog wel vertrouwen? Wie zegt dat ze mét contract zich ineens wel aan de regels houdt?


Vindt ik heel lastig in te schatten! Ik ben niet zo snel van het opgeven maar ik wil ook voor mijn pony kiezen.

daffodil

Berichten: 10453
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:56

Nee hoor het hoeft ook niet aan de leeftijd te liggen. Ik heb gedoe gehad met een volwassene die niet luisterde en eigenwijs was, vervolgens in de bak tegen iemand anders aan reed maar ze zat op mijn paard. Ze heeft mijn verzekering voor een dikke 40 mille geclaimd. Ik heb op een gegeven moment echt geprobeerd in te grijpen omdat werkelijk alles geclaimd werd en ik dit echt van de zotte vond maar ja ziektekosten zijn een soort ongrijpbaar.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 20:58

daffodil schreef:
Nee hoor het hoeft ook niet aan de leeftijd te liggen. Ik heb gedoe gehad met een volwassene die niet luisterde en eigenwijs was, vervolgens in de bak tegen iemand anders aan reed maar ze zat op mijn paard. Ze heeft mijn verzekering voor een dikke 40 mille geclaimd. Ik heb op een gegeven moment echt geprobeerd in te grijpen omdat werkelijk alles geclaimd werd en ik dit echt van de zotte vond maar ja ziektekosten zijn een soort ongrijpbaar.


Dat meen je! Jemig dat laat mij ook weer even goed nadenken

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:59

Ik zou het toch OOK met het kind zelf aankaarten, niét alleen met de ouders. Kom allemaal eens gezellig bij elkaar, en spreek hen dan beide aan. Ik maak uit je berichten op dat je wel blij bent met hen als verzorgers, dus ik zou het in dat geval ook nog wel een kans durven geven, maar alleen als ik tijdens dat gesprek merk dat mijn woorden aankomen. Maak duidelijk dat je écht verwacht dat ze zich aan de afspraken houden, ook als de moeder er niet bij is, en dat dit de laatste kans is.

Je zou idd een contract kunnen opstellen, maar ik weet niet of een 12-jarige daar wel zoveel besef van heeft. Het is maar een papiertje, in dit geval, snap je? Ik zou tijdens het gesprek heel goed opletten en proberen aanvoelen of de boodschap overkomt. Zoja, kan ze nog een kans krijgen - zoniet, jammer maar doei dan.

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:00

daffodil schreef:
Nog even los van het feit of je haar nog kunt vertrouwen, wees je er wel van bewust dat jij voor de volle 100 procent aansprakelijk bent, contract of geen contract. Dus bij schade aan anderen, schade aan het kind zelf, draai jij (je verzekering) op voor de schade.

De ene 12jarige is de andere niet, mijn huidige verzorgster ken ik al heel lang en die was echt jonger toen ze mijn shet deed. Kind stond met r zusje voor 50 cent per kruiwagen het weiland te mesten. Super verantwoordelijk en alles vragen. Ze is inmiddels 16 en die mag van mij echt zonder dat ik erbij ben, alles doen.


Precies dit ja. Kijk uit, want je bent aansprakelijk :j

Verder zou ik wel het gesprek met haar aan gaan en haar nog 1 kans geven, maar heel, heel, heel duidelijk aangeven dat je geen 1 uitspatting meer accepteert. Ze weet wat de regels zijn en als zij zich daar niet aan houd is het per direct klaar, zonder waarschuwing vooraf. Dus dan ligt de verantwoording of ze kan blijven nu bij haar. Ohja, en nu met corona zou ik eerst haar ouders even bellen hierover en daarna het kind zelf willen spreken. Als jou lieve pony simpel weg struikelt en het meisje valt met haar hoofd op het asfalt zijn de gevolgen niet te overzien, dus wees creatief en ga het liefst meteen nog het gesprek aan.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:01

Ik vind het niet zo gek dat de regels met de loop der tijd wat vervagen. Kan je een 12 jarige niet kwalijk nemen, en jou ook niet.
Een lijstje maken met wat er WEL kan (dus bijv stappen draven, maar dan wel met volledig tuig laarzen cap en alleen in de bak of wat je ook wilt).
En een lijstje met wat NIET kan.
Vrij zwart wit, maar op die manier heb je duidelijkheid en geen grijze gebieden. Veel beter voor een 12 jarige (en voor wie dan ook)
Deze op stal in de kast ophangen. Evt met een lijstje van ‘wat te doen kwa verzorging mesten voeren’.
Dan kom je een heel eind.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:09

Ik vind je ook erg lief. En ergens is het te prijzen dat je haar nog een kans wil geven.

Anderzijds ben ik het wel met de mensen eens dat het wel sneaky is dat ze wel braaf jouw regels opvolgt als je er bent en als ze alleen is opeens andere dingen gaat doen. Dan heeft ze idd prima door dat ze verkeerd bezig is. Daarbij brengt ze de gezondheid van je paard in gevaar. Ik gok zomaar dat ze niet gaan betalen als jij straks opeens een geblesseerde pony hebt staan die een dierenarts nodig heeft. Want bewijs maar eens dat het door dat galopperen komt. En dan is er nog zonder cap rijden. Zelf zou ik het vertrouwen kwijt zijn. Iedereen kan fouten maken, maar sneaky gedrag dat zou ik niet tolereren.

Als je haar echt nog een kans wil geven dan zou ik idd het gesprek aan gaan met ouders en het meisje. En dan echt duidelijke afspraken op papier zetten. En je stalgenoten inlichten zodat die ook weten wat je oke vindt en wat niet.

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:18

Vindt het goed dat je haar toch nog een kans wilt geven .
Zou inderdaad samen met haar moeder een gesprek aan gaan . En duidelijke afspraken maken .
En als ik jou was zou ik in ieder geval afspreken dat ze niet van het terrein af mag als er geen
Volwassen bij is . En heel duidelijk benoemen dat ze absoluut niet zo cap op je pony mag Sja dit nig een keer gebeurt in welke situatie dan ook is het klaar .
En de andere dingen ook duidelijk bespreken en
Ook nog een misschien goed uitleggen waarom het niet mag . En weet niet of je stalgenoten het willen maar als ze het willen afspreken als ze haar zien galopperen haar meteen laten af stappen en dat het dan ook klaar is . En ook aangeven dat stal genoten er ook iets van mogen zeggen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:22

Zebrastreep schreef:
Plausibel schreef:
Maar hoezo hoor je dit nu pas via via? Hoelang ben je er niet bij geweest als zij met je dier aan de slag was? Want het klinkt alsof ze dit al maanden doet? Hoe kan het dat je dit nu pas weet?
Ik neem aan dat van tevoren duidelijk is besproken dat ze niet mag galopperen, springen etc omdat paard dat niet kan/mag. Dan lijkt een waarschuwing/contract me weinig nut hebben want ze legt het toch naast zich neer.
Zou gesprek met dr aangaan en horen wat ze zegt. Daarna zou ik stoppen wegens gebrek aan vertrouwen.


Stalgenoten wisten niet helemaal goed of ze mij het konden vertellen. Als ik erbij ben gebeurd er uiteraard niks wat niet mag. Ik ben er niet altijd bij omdat ik zelf ook veel moet werken. Ik heb bijvoorbeeld geen duidelijke afspraken gemaakt over welke dagen ze komt omdat ik ze daar wel vrij in wil laten.

De dochter van de stalgenoot gaat veel om met de verzorgster van mijn pony omdat het dezelfde leeftijd is. Daarom had de stalgenoot mij uiteindelijk benaderd maar ze vond het wel heel vervelend om het bij mij aan te kaarten.

En waarschijnlijk gebeurd het inderdaad al wel een tijdje. Ik sta erg kleinschalig dus er zijn ook veel momenten dat er niemand op stal aanwezig is. En ik ging er ook wat vanuit dat haar moeder er ook regelmatig bij zou zijn.

Ik heb nu wel spijt dat ik het rijden heb toegestaan. Daar ga ik wel eerlijk in zijn. Ik gaf af en toe wel eens les , maar het is lastig om alles in de gaten te houden.

Hou er wel rekening mee dat het niet de eerste keer zal zijn dat stalgenoten een l u l verhaal vertellen om van iemand af te zijn. En als je pony nog steeds niet kreupel is na al die tijd dan ben jij er misschien wel iets te voorzichtig mee ;)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:24

oji schreef:
Het feit dat het niet gebeurt als je erbij bent, maakt voor mij dat ze dondersgoed weet wat wel en niet mag met de pony.


Zo begrijp ik het ook ja...

Ik heb zelf een 'poetsmeisje' van 15 gehad wat absoluut niet mocht rijden op mijn geblesseerde paard. Tuig zag ook achter slot en grendel. Ze kroop er blijkbaar regelmatig op zonder tuig. Ze had héle mooie foto's voor Instagram van hun in galop, omdat ik vroeger veel trainde op tuigloos rijden. Ik heb geen paard meer, want ze is nooit meer hersteld van haar blessure.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:08

Polly schreef:
Zijn we niet allemaal 12 geweest?
Ik denk dat TS dit heel goed oplost op deze manier, stevig gesprek met ouder erbij en duidelijk zijn dat dit de enige en laatste waarschuwing gaat zijn.
Ook uitleggen waarom bepaalde dingen niet mogen en wat de risico's zijn.

Ik heb ook zo'n verzorgmeisje gehad, jong ding dus ik was erg voorzichtig in wat ze mocht (niet van het erf, niet rijden etc) bleek niet helemaal volgens de afspraken te gaan. Maar na een gesprek waarom bepaalde dingen dat niet mogen en wat de risico's zijn is het uiteindelijk helemaal goedgekomen.


Zeker, met verzorgpaard en al. Maar als mij was gezegd 'Dit mag niet' dan zou ik 't niet on m'n hoofd halen dat alsnog te doen. Als ik het verhaal van TS zo lees doet ze het alleen als TS er niet is; dus ze wéét zo te lezen wat de regels zijn.

janderegelaa schreef:
Hou er wel rekening mee dat het niet de eerste keer zal zijn dat stalgenoten een l u l verhaal vertellen om van iemand af te zijn. En als je pony nog steeds niet kreupel is na al die tijd dan ben jij er misschien wel iets te voorzichtig mee ;)


Ik denk dat TS toch wel heel goed zal weten wat wel/niet kan voor haar eigen pony? Nu word 'ie wel heel mooi.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:25

Zebrastreep schreef:
daffodil schreef:
Nog even los van het feit of je haar nog kunt vertrouwen, wees je er wel van bewust dat jij voor de volle 100 procent aansprakelijk bent, contract of geen contract. Dus bij schade aan anderen, schade aan het kind zelf, draai jij (je verzekering) op voor de schade.

De ene 12jarige is de andere niet, mijn huidige verzorgster ken ik al heel lang en die was echt jonger toen ze mijn shet deed. Kind stond met r zusje voor 50 cent per kruiwagen het weiland te mesten. Super verantwoordelijk en alles vragen. Ze is inmiddels 16 en die mag van mij echt zonder dat ik erbij ben, alles doen.


Dat wou ik inderdaad ook nog vragen hoe het zit met aansprakelijkheid maar dat ligt dus volledig bij mij zoals ik het lees fijn dus heel goed om te weten.

Daarom wil ik ook niet elke 12 jarige over 1 kam scheren er zijn ook genoeg die het wel goed kunnen.


Vraag dit even na bij je verzekering. Ik weet niet hoe het bij minderjarigen is maar toen ik eens navraag deed zeiden ze dat er ook verantwoordelijkheid bij de bijrijder ligt als die onverantwoord is en er daardoor iets gebeurd ben jij niet verantwoordelijk (iig bij meerderjarigheid)

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:32

janderegelaa schreef:
Hou er wel rekening mee dat het niet de eerste keer zal zijn dat stalgenoten een l u l verhaal vertellen om van iemand af te zijn. En als je pony nog steeds niet kreupel is na al die tijd dan ben jij er misschien wel iets te voorzichtig mee ;)


In theorie zou je met mijn paard nog kunnen galopperen, dat doet zijzelf in vrijheid ook nog wel eens graag.
Maar in de praktijk is dat bij mij onder het zadel al.. goh nu moet ik echt diep denken hoor.. minstens 5 of 6 jaar geleden. Want mijn 20er heeft artrose, en ik spaar haar graag op, als grasmaaier :j

We mogen, vind ik, als eigenaar die beslissing vooral zélf maken. En daar heeft een verzorger zich maar bij neer te leggen, ook al steek ik mijn paard daarmee in een porseleinen kastje. Daar leg jij je als verzorger maar bij neer - of je zoekt een ander verzorgpaard, even goeie vrienden. Maar niet ik mijn gezicht akkoord gaan en achter mijn rug om andere dingen uitvreten dan wat we hebben afgesproken.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:46

Heb je het al met haar hier over gehad? Dat je hebt gehoord dat ze dingen doet waarvan jij hebt aangegeven dat dit niet mag? Zegt ze sorry, ontkent ze het? Dat zou voor mij ook al een leidraad kunnen zijn of je hier mee verder moet of niet.

Ik zou we denk ik klaar mee zijn. Maar ligt ook aan hoe vaak dit is gebeurd, haar houding als je dit aankaart....

Overigens is die opmerking hierboven van 'blijkbaar is het niet zo erg want je pony is niet kreupel...'. Als ik als eigenaar bepaaldr dingen wil dan heb je je daar aan te houden, ongeacht of dat voor de pony niet erg is of niet. Als je het als verzorgster anders wilt doen, ga je in gesprek met de eigenaar en als het niet strookt met jou manier van omgaan dan ga je wat anders zoeken.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:52

LWDaisy schreef:
janderegelaa schreef:
Hou er wel rekening mee dat het niet de eerste keer zal zijn dat stalgenoten een l u l verhaal vertellen om van iemand af te zijn. En als je pony nog steeds niet kreupel is na al die tijd dan ben jij er misschien wel iets te voorzichtig mee ;)


In theorie zou je met mijn paard nog kunnen galopperen, dat doet zijzelf in vrijheid ook nog wel eens graag.
Maar in de praktijk is dat bij mij onder het zadel al.. goh nu moet ik echt diep denken hoor.. minstens 5 of 6 jaar geleden. Want mijn 20er heeft artrose, en ik spaar haar graag op, als grasmaaier :j

We mogen, vind ik, als eigenaar die beslissing vooral zélf maken. En daar heeft een verzorger zich maar bij neer te leggen, ook al steek ik mijn paard daarmee in een porseleinen kastje. Daar leg jij je als verzorger maar bij neer - of je zoekt een ander verzorgpaard, even goeie vrienden. Maar niet ik mijn gezicht akkoord gaan en achter mijn rug om andere dingen uitvreten dan wat we hebben afgesproken.

Precies dit. Eigenaar bepaald wat wel of niet. Verzorgster gaat hiermee akkoord of zoekt wat anders.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:58

Ik zou een stapje terug doen. Een goed gesprek met moeder erbij. Voorlopig goed verzorgen en na een poosje kijken of ze weer mag rijden. En even op het terrein blijven. Eerst het vertrouwen terug winnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:38

:(:) dapper dat je het nog een keer wil proberen.

Ik heb dit vaker aan de hand gehad, eerste was een meisje van 15. Die anderen heeft laten rijden en galopperen en zelf ook veel te veel deed met een niet fitte ony met hoefkatrolproblemen. Dat was exit na een stevig gesprek,

De tweede keer betrof het een volwassene die samen met stalhoudster het een goed idee leek om een piepjonge tinker in een zware bak met een veel te zwaar persoon te laten rijden pittig. Gevolg blijvende rugschade. En exit verzorgster en exit stal.

Derde keer een 15 jarige verzorgster dezelfde tinker, mocht niet rijden, deed ze toch. Op vakantie de singel weggehaald. Is ze zonder zadel gaan rijden. Dat hoorden we na de vakantie. Exit verzorgster.

Vierde keer. Een 16 jarige Alleen op het terrein blijven, en helaas zij werd wandelend langs de weg gezien door iemand. Sinds die tijd geen verzorgers meer. :n

Vijfde keer heel wat jaren later ivm voeren en water geven poging gedaan met een volwassene. Zij kwam gewoon niet opdagen soms terwijl ik er wel op vertrouwde dat ze eten en drinken hadden.

Het gaat vaak toch verkeerd. -O- Dus dapper dat je het wilt proberen. Rijden zou hoe dan ook onbespreekbaar zijn als ik iemand al een kans zou geven nog

Zertab

Berichten: 12472
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:40

Overigens, toen ik 12 was had ik een verzorgpaard die ook niet mocht galoperen vanwege een blessure. No way dat ik het in mijn hoofd haalde om dat stiekem toch te doen.