Bijrijder zoeken, maar niet durven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:12

Moet de ene de andere wel kunnen compenseren natuurlijk. En als ik er zelf ook nog wat mee doe zijn er dus 3 personen en 1 pony.. Weet niet of dat beter is.

Vandaag eerste testrit geweest, maar geen succes. Denk dat nu alle opties van mensen die al op stal komen wel op zijn, dus dan wordt het via internet of dergelijke en dat is nog even een stap. Vandaag zat ik ook weer de hele tijd te denken: waarom doe ik het nu niet gewoon zelf... Misschien moet ik toch daaraan gaan werken en daar mijn energie in stoppen ipv in een zoektocht naar een geschikt iemand (die er zeker wel zullen zijn maar je moet ze maar net vinden).

:o

Maflinger_S

Re: Bijrijder zoeken, maar niet durven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:21

En wat is daarop uw antwoord? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:33

Uh, mijn antwoord waarop? :o

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:47

Lijkt me enorm lastig, gewoon ook in zijn algemeen, niet specifiek in dit geval, als je een brave buitenrij-pony hebt denk ik dat er best mensen te vinden zijn.
Over ruiter-lengte, ik zou persoonlijk naar gewicht gaan kijken ipv lengte.
Ik rij zelf op een pony van 1.42, eerder ook op 1 van 1,37 gereden. Zelf lengte van 1,77. Ideaal is misschien anders, maar met juiste gewicht is het geen probleem.
Heb je overigens wel een passend zadel? Of gaat dat ook nog een probleem zijn?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:54

Antwoord op: waarom doe ik het niet gewoon zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:03

Oh dat .. naja .. dat antwoord verschilt van dag tot dag, of zelfs van uur tot uur :+
Denk dat ik daar een volledig nieuw topic aan kan wijden, hahaha.

@ siskeh: ja, lengte is 1 ding, gewicht nog een ander inderdaad. Vandaag een persoon die toch zo'n 15 cm groter was dan mij, gewicht heb ik niet specifiek gevraagd maar had wel het idee dat ponybeest er moeite mee had. Vooral ook omdat ze niet goed in het zadel kon zitten en dat dan op zijn gevoelige plaats drukte (ooit vastgezeten daar, nu wel ok maar wil graag herhaling voorkomen). Dus dat is ook een dingetje inderdaad... al liet het beeld van vandaag mij ook wel twijfelen of ik zelf niet te zwaar ben voor hem := Heb wel gewoon een passend zadel voor hem, maar of het ook passend voor de ruiter is is nog iets anders.