Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pvdbosch
Berichten: 492
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:50

Froukje welke regio in Friesland, ik heb er 9.... dus als je zin hebt... (Blesdijke).

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:20

Ik zoek juist een verzorgpony maar kan die erg lastig vinden. Hoef er ook niet op te rijden. Ik woon in Goes, Zeeland. :-)

mavantos

Berichten: 3664
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:47

Ik heb een tijdje geleden 2 meiden op bezoek gehad, eentje deed het echt super leuk en heeft ook een tijdje verzorgt. Alleen bij haar ging het rijden toch weer kriebelen en is ze wat anders gaan zoeken. Andere meisje heeft een keertje meegelopen, maar was toch echt te onervaren voor mijn paarden.

Ik heb ook een super leuk paard (al zeg ik het zelf), maar er kan door iemand anders niet op worden gereden. Maar iemand vinden die het leuk vindt om te poetsen, wandelen, longeren en eventueel met mij mee te gaan naar lessen/wedstrijden is lastig (in overleg kan er een hoop, behalve rijden)... Ik heb het opgegeven :')

Anoniem

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:57

Ik wil juist super graag lekker tutten, maar kan nooit iets vinden in omgeving Noord Brabant. :') Reed jaren geleden zelf maar omdat dit al zo lang geleden is vind ik mezelf niet geschikt genoeg om mezelf aan te bieden ergens als bijrijder, maar wel het enorme gemis van de paarden. We blijven op zoek. _O-

kiwiwitje

Berichten: 20165
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:01

Shizzel schreef:
Ik wil juist super graag lekker tutten, maar kan nooit iets vinden in omgeving Noord Brabant. :') Reed jaren geleden zelf maar omdat dit al zo lang geleden is vind ik mezelf niet geschikt genoeg om mezelf aan te bieden ergens als bijrijder, maar wel het enorme gemis van de paarden. We blijven op zoek. _O-

Hier een beetje het zelfde. Jaren niet gereden en nu vind ik ivm gewicht dat ik voorlopig niet kan rijden. Maar Op stal bezig zijn, stalletje mesten (of meer stallen) vind ik dan weer geen probleem. Lekker tutten. Longeren, langelijnen, grondwerken een paar keer per week zou ik top vinden.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:15

Shizzel schreef:
Ik wil juist super graag lekker tutten, maar kan nooit iets vinden in omgeving Noord Brabant. :') Reed jaren geleden zelf maar omdat dit al zo lang geleden is vind ik mezelf niet geschikt genoeg om mezelf aan te bieden ergens als bijrijder, maar wel het enorme gemis van de paarden. We blijven op zoek. _O-


Dit heb ik precies hetzelfde. Heb al vier jaar niet gereden maar het begint weer zo te kriebelen, maar in mijn omgeving is er ook niet veel te vinden. Kan ze via Marktplaats iig niet vinden

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:17

Gewoon blijven zoeken , ik heb ook paarden gehad met famillie en verzorgd maar zelf niet gereden wel mee naar wedstrijden enzo.
Ben nu invalide dus kan niet meer maar die mensen bestaan dus.
Zelfs cursussen gevolgd.
Was heel leuk!

felicity

Berichten: 11281
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 19:59

Shizzel schreef:
Ik wil juist super graag lekker tutten, maar kan nooit iets vinden in omgeving Noord Brabant. :') Reed jaren geleden zelf maar omdat dit al zo lang geleden is vind ik mezelf niet geschikt genoeg om mezelf aan te bieden ergens als bijrijder, maar wel het enorme gemis van de paarden. We blijven op zoek. _O-


In welke omgeving?

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:13

Goh zo iemand zou ik ook wel kunnen gebruiken.
Nooit echt bij nagedacht om een verzorger te zoeken.
Krijg je helemaal geen reactie dan TS? Of echt alleen maar jonge mensen?

Woon zelf in de middle of nowhere.
Met de fiets hier naartoe is bijna niet te doen haha.
Dus ik verwacht dat een advertentie plaatsen voor mijn beestjes ook geen zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:42

Ik zou hier juist super erg voor open staan. Ik ben op dit moment niet op een gewicht waarop ik mezelf op een paard wil zien en daarnaast heb ik rijden nooit heel leuk vonden. Stapritjes misschien, maar de hogere dressuur is niet voor mij weggelegd en ik word bij onzekere paarden snel angstig. Op de grond vind ik dan juist weer heerlijk. Lekker stukje wandelen, beetje tutten of zelfs longeren kan ik echt super erg van genieten.

Bij mij is dan weer het probleem dat ik amper beschikbaar ben, en als ik het wel ben is het echt hooguit 1 dag per week. Plus, en dat is geen luiheid maar een fysiek dingetje, red ik het niet om hele zware stalklusjes te doen. Even wat stront opruimen of voeren is geen probleem maar echt mesten of met een zware kruiwagen door een weiland ploeteren red ik niet met mijn rug.

Maar goed. Mocht er iemand in Badhoevedorp of directe omstreken iemand zoeken om af en toe een stukje te wandelen, longeren of tutten hoor ik het wel :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:06

felicity schreef:
Shizzel schreef:
Ik wil juist super graag lekker tutten, maar kan nooit iets vinden in omgeving Noord Brabant. :') Reed jaren geleden zelf maar omdat dit al zo lang geleden is vind ik mezelf niet geschikt genoeg om mezelf aan te bieden ergens als bijrijder, maar wel het enorme gemis van de paarden. We blijven op zoek. _O-


In welke omgeving?


Heb je een PB'tje gestuurd!

N.a.v. dit topic wel twee PB's gekregen, helaas allemaal +- een uur afstand met de auto wat voor mij op het moment niet haalbaar maar dit topic opent wel al allemaal deuren moet ik zeggen! Hoop dat iedereen hier sowieso iemand gaat vinden voor zijn of haar paarden/dat iedereen paarden gaat vinden om mee te tutten. :)

Froukje_J

Berichten: 2235
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:44

pvdbosch schreef:
Froukje welke regio in Friesland, ik heb er 9.... dus als je zin hebt... (Blesdijke).

Ik zit helemaal boven in Friesland(Ferwert)... Helaas!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:48

Vind het eerlijk gezegd een beetje klinken als; wel de lasten niet de lusten. Ik neem aan dat jij je paarden ook hebt om te rijden? Niet alleen om naar te kijken of te borstelen of omdat stallen uitmesten zo therapeutisch werkt. :Y)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:52

antje_vip schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje klinken als; wel de lasten niet de lusten. Ik neem aan dat jij je paarden ook hebt om te rijden? Niet alleen om naar te kijken of te borstelen of omdat stallen uitmesten zo therapeutisch werkt. :Y)


Blijkbaar niet, en zijn er honderden mensen die niet hoeven te rijden om te genieten van het wezen Paard :j :)*

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:54

Dat zegt antje ook niet, alleen dat het overkomt alsof TS zelf die klusjes probeert te vermijden.
*kruipt terug onder steen*

Anoniem

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:02

In het geval van TS hoeven er geen klusjes gedaan worden dus het blijft een opmerking die nergens op slaat.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:03

Ja hier loop ik ook tegen aan. Of te jong of te ver weg.

Zou er ook wel iemand bij willen hebben maar zeker niet te jong omdat er ook een hengst tussen zit. Weliswaar nog een jaarling en geen hengstengedrag, maar toch ben ik liever voorzichtig.
Andere paard is vrij serieus geblesseerd en met pensioen, dus kan niets mee gedaan worden.

Meestal kijk ik regelmatig op marktplaats of bokt markt, maar zodra er het woord niet rijden valt dan krijg je gewoon niet eens meer een reactie terug. Grondwerk is wel mogelijk met de jaarling en vanaf het voorjaar lessen ook richting klassieke dressuur aan de hand. Maar dit is vaak niet voldoende helaas.

Dus mocht iemand in de buurt van Woubrugge nog iets zoeken dan ben je van harte welkom, staan in totaal 4 paarden op een paddock paradise.

Anne.

Berichten: 5135
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:08

Ik heb hetzelfde probleem, ik sta qua grondtraining dan open voor van alles, heb een onwijs leuk paardje in de aanbieding (houdt meer dan wie/wat dan ook van tutten :P ).. alleen rijden zit er helaas niet in. Verder geen klusjes, geen bijdrage. Alleen paardje uit de wei plukken en lekker aan de slag..
Zelfs wat jonger vind ik niet erg, zolang er maar een groot verantwoordelijkheidsgevoel is..

Als ik advertenties plaats krijg ik nagenoeg alleen maar reacties van ouders die iets zoeken voor hun dochter.. Prima, maar als dochters niet zo zelfstandig zijn om zelf te reageren, zijn ze zéker niet zelfstandig genoeg om mijn paard te doen :=

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:21

Ik zou het heerlijk vinden. Rijden wil ik niet meer maar tutten en poetsen vind ik wel leuk.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:23

Hier ook niet te vinden. Ze willen toch allemaal rijden. Zelfs de jongeren. En ouderen hebben vaak weer niet genoeg tijd.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:33

Ik ben het geval van 1 tot 2 keer per week heerlijk tutten met een paard vanaf de grond vind ik heerlijk. Helaas heb ik voor 2x per week al geen tijd op dit moment, zelfs als 14 jarige niet :')

mavantos

Berichten: 3664
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:41

antje_vip schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje klinken als; wel de lasten niet de lusten. Ik neem aan dat jij je paarden ook hebt om te rijden? Niet alleen om naar te kijken of te borstelen of omdat stallen uitmesten zo therapeutisch werkt. :Y)


Ik heb inderdaad zelf mijn paard om ook op te rijden, maar ik heb mijn paard niet alleen om mee te rijden. Er is zoveel meer! De hele omgang is in mijn ogen leuk. Ik vind dan ook niet dat je het kan zien als 'wel de lasten, niet de lusten'. Net of al het andere slechts een 'taak' is welke volbracht moet worden en je die het liefst door iemand anders laat doen zodat het geen moeite kost...

Daarbij reken even uit wat een paard iedere maand kost, dat zijn pas de echte lasten en die hoef je als verzorger/-ster dan weer niet de dragen :')

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:02

Ik ben tijden lang op zoek geweest naar een paard waarbij ik wel mocht verzorgen (eigenlijk alles als ik maar met mijn voeten op de grond stond). Overal wilde ze dat ik dan toch ging rijden of ik moest betalen voor hetgene wat ik wilde. Dat vond ik te ver gaan, bij rijden wilde ik best betalen maar dat was niet wat ik wilde. Uiteindelijk iemand gevonden die precies hetzelfde wilde als ik. Het is lastig maar blijf posten en blijf je advertentie heel duidelijk houden.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:14

Dat zou toch fijn zijn, iemand die uitmest en mn paarden wast en borstelt!
Maar ik ben bang dat ik er te precies voor ben.Ik flip al als er een borstel niet op zn plek ligt.

Isabel_k

Berichten: 4774
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:23

Ik ben ook stil op zoek naar een persoon die alleen wil verzorgen en niet rijden. En omdat ik niet echt luxe sta is dat echt een speld in een hooiberg :D

Overigens hoeven er geen klusjes gedaan te worden. Alleen borstelen en wat grondwerk.