joyce B schreef:Als je nog les hebt van een grand prix ruiter, op welk niveau train je dan met de haf?
Ik kan me voorstellen dat wanneer ze oud en versleten is en vaak niet meer fijn loopt, je liever voor een jong en fris paard gaat met dat andere mogelijkheden en meer uitdaging in het rijden. Voor anderen is de haf, ondanks leeftijd en iets minder fanatiek, juist een fantastische leerpony . Helemaal met zulke goede lesmogelijkheden.
Kun je niet samen met de eigenaresse op wedstrijd? Of af en toe een onderlinge oefenwedstrijd rijden? Of een keer naar een clinic? Voor de afwisseling een keertje longeren of werken aan de hand of lange lijnen? Paardenvoetbal doen in de bak? Of een agility parcourtje neerzetten?
Buitenritjes kun je ook laten door eerst samen een stukje te gaan wandelen. En dan als ze braaf voelt een stukje er op.
zo bouwde ik het ook op met mijn pony doen bij na verhuizing het erg niet meer af wilde.
Maar als je echt toe bent een een nieuwe uitdaging moet je het gewoon doen. Wees positief naar de huidige eigenaresse die. Wellicht snapt ze je wel. Ze is immers zelf ook overgestapt naar een jonger paard.
Neem dan gewoon die gok . Mislukt het kun je altijd weer verder zoeken. En die weet mag je eerst de haflinger blijven rijden/aanhouden tot je het zeker weet.
Ik heb ook heel lang getwijfeld maar vanwege te weinig progressie voor mijn gevoel, en wat lichamelijke probleempjes van mijzelf waar ik steeds meer tegen aan liep, ook de knoop doorgehakt. Beestje was gezond, liep op hoog niveau dressuur en mocht er bijna alles mee en hartstikke braaf. Wel klusjes en lessen maar geen leasebedrag. Wat wil je dan nog meer?
Ik heb gewoon net niet dat pittige karakter dat de pony nodig had om echt alles er uit te halen wat er in zat.
Was een moeilijke keus maar blij dat ik uiteindelijk het toch echt besproken heb en de knoop is doorgehakt.
Vrij vlot gekozen voor een beestje waar ik nog niet eens opgezeten heb! Dus ook nog afwachten of die klik er onder het zadel is. Maar het voelde heel goed dus we proberen het eerst. En lukt het niet? Dan kan ik altijd weer verder kijken.
Succes met je keuze.
Ik heb wel les maar het is puur eigenlijk mijzelf kunnen verbeteren de haf kan niet meer op z'n heel hoog niveau trainen want ze heeft gewoon al veel mee gemaakt en gedaan vanaf jongs af aan sommige paarden kunnen tot met hun 26e nog een leuk rondje doen maar sommige zijn gewoon wat eerder zwakker.
Ja klopt leer pony is ze echt soms rijden 2 meisjes erop die nog maar een half jaartje rijden harstikke leuk om tezien hoe de haf gewoon alles accepteerd van ze ookal geven ze verkeerde hulpen weten hun veel de haf vind het allemaal wel goed dus een leerpony is het zeker.
Meeste valt al snel af, longeren etc doe ik wel vaak als ik nog even snel tussen iets door heen ga.
Ja klopt wel ik ga vrijdag nog even heen naar dat andere paard en er nog een keer opgaan en alles bespreken zodat ik weet waar ik instap en het niet een grote tegen vallen gaat worden wat dus mijn grootste angst is.