Slechte communicatie met eigenaresse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somboby

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:29

Sjolvir, ik begrijp waar je vandaan komt, de eigenaresse weet dat zij met een jong meisje te maken heeft vanaf dag 1, dan had ze zo eerlijk moeten zijn om haar te vertellen dat zij het niet aan durft om haar te laten rijden. Kop op ts ga een gesprek met haar aan en ben daarin heel duidelijk wat jou verwachtingen waren en nog steeds zijn en laat haar dan maar met een goed argument komen waarom je niet mag rijden. Daar kun je zelf je conclusie uit trekken en daar naar handelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:33

Daarom leek mij voorstel om te gaan lessen heel passend, dan is er ook nog toezicht.
Als je als eigenaar je paard vertrouwt en je eigen instructeur zou dat moeten kunnen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:41

Ik denk dat je in je handjes moet knijpen en dankbaar moet zijn met wat je hebt. De eigenares kijkt ws voor je uit, je bent jonger dan de andere verzorgster zeg je. Daar heb je het dus al: jij bent kwetsbaarder en zij des te meer verantwoordelijk.
Ik ken je gevoel wel, ik mocht amper op mijn oude verzorgpony rijden maar toen ik mijn eigen paard kocht, mocht er ineens een meisje op die ten eerste geen klik had met het dier en het dier altijd stom vond. Het leven is vreemd en je moet het altijd maar van het positieve zien :+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 20:54

@Sombobu Dankjewel. Als het echt zo is dat ze toen ik begon al bedacht had dat dat niks ging worden zou ik dat echt vervelend vinden. Maar nogmaals: ik heb echt niet het gevoel dat het bewust gebeurt. Duidelijke verwachtingen vertellen is een goed plan, inderdaad.
@VivaByoux Ik ben ook zeer dankbaar voor wat ik nu heb hoor, ik kan echt goed ervaring op doen met een jong paard op deze manier :) En dat van de andere bijrijdster wordt verwacht dat ze verantwoordelijker is door haar leeftijd: oke. Maar kwetsbaarder? We zijn dezelfde grootte, in totaal verschillen we qua jaren volgensmij niet veel van rij-ervaring en rijden ook op ongeveer hetzelfde niveau (vinden we beide). Dus hoe ik dan kwetsbaarder ben is voor mij een beetje een raadsel.
Maar oei, dat is echt wel poedersuiker van die eigenaresse, ik zou dat zelf echt totaal niet kunnen waarderen. En eh, het leven is best heel simpel, mensen maken het zo lastig :+

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:07

En toch is iemand die jonger is wel kwetsbaarder, denken toch vaak een stuk minder na over gevolgen etc. Echt ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt! En dan lijken ze nog zo leuk en aardig..
Daarnaast ook ouders die een rechtzaak kunnen beginnen als er iets misgaat, liep laatst zelf nog een topic over hier...
Ik denk dat de eigenaresse je misschien wel aardig vond en je daarom wel met het paard bezig laat maar dat ze rijden toch te veel risico dus vind en je daarom ipv als bijrijder meer als verzorgster heeft genomen.

Dat van lessen vind ik trouwens een heel goed idee!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:22

Tussen de regels door lees ik dat de andere bijrijdster het ook heel vindt dat je niet rijden mag. Wellicht eens met z'n drieën om de tafel? Om te zorgen dat de aandacht wat meer bij het onderwerp blijft en wellicht kan de andere bijrijdster ook aanbieden om je te helpen, erbij te blijven omdat zij het paard tenslotte ook onder zadel kent?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:26

@Lienek Op die manier misschien wel enigzins ja, alleen fysiek niet echt naar mijn mening. En gelukkig heb ik niet zulke ouders :=

@Amable Die vindt het inderdaad erg vreemd en ziet ook in dat het paard doodbraaf is onder het zadel, op dat ene puntje na. Zij heeft toen na een heel gesprek (privé met de eigenaresse) kunnen regelen dat ik die enkele keer mocht uitstappen. Een gesprek met zijn drieën is inderdaad wel een goed idee, hopelijk kan ik dat realiseren :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:36

En, al een gesprek gehad? Nog iets verandert?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:43

Ik ben net weer terug van vakantie en ben er nog 1x heen geweest. Straks moeten we nog even iets anders bespreken en dat vind ik een mooi aanknopingspunt om het hier over te hebben en misschien een dag te regelen om even te praten. Als dat niet kan (die kans is groot) zal het maar via whatsapp moeten.

imke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:04

ik hoop voor je dat jullie tot een akkoord komen :)
hou je ons op de hoogte van de vorderingen? :D ( ik ben best benieuwd of het je gelukt is :) )

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 18:58

imke1 schreef:
hou je ons op de hoogte van de vorderingen? :D ( ik ben best benieuwd of het je gelukt is :) )

Ik heb een gesprek gehad. Rijden vindt ze geen optie door financiële redenen (oftewel: als ik val moet zij daarvoor betalen, denkt ze). Terwijl mij belooft is dat het mocht als het paard weer een tijdje onder het zadel was :') maar oke, helaas, hopelijk valt er nog iets van te maken. We overleggen nu over andere dingen die ik zou kunnen doen dus in dat opzicht is het wel een soort van oké.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:14

Als jij valt en in de vernieling ligt moet inderdaad haar verzekering daarvoor betalen. (en zij haar eigen risico).
Maar als het beloofd is is dat wel heel erg jammer...
Overigens zie ik liever eigenaar die voorzichtig is met bijrijders dan wat je hier ook wel eens op bokt leest, meisjes die op onbetrouwbare of nog niet doorgereden paarden zo ongeveer hun nek breken en eigenaars die het allemaal wel best vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:21

onbarefeet schreef:
imke1 schreef:

Ik heb een gesprek gehad. Rijden vindt ze geen optie door financiële redenen (oftewel: als ik val moet zij daarvoor betalen, denkt ze). Terwijl mij belooft is dat het mocht als het paard weer een tijdje onder het zadel was :') maar oke, helaas, hopelijk valt er nog iets van te maken. We overleggen nu over andere dingen die ik zou kunnen doen dus in dat opzicht is het wel een soort van oké.

Maar dat is toch ook het geval als de andere bijrijder valt? Heeft volgens mij niets met leeftijd te maken.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 19:27

@Bizzybijtje Dat klopt volgensmij inderdaad. Dat heb ik ook verteld, maar er werd overheen gepraat. Maar ja, ik 'mag een ander bijrijdpaard zoeken' :=

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:00

Oef, nou dan weet je dat ook weer :\
Wat kwam er verder uit het gesprek?
Of kwam het erop neer dat jij er voor de klusjes bent?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:25

onbarefeet schreef:

ze had van mij aan t gas gekund, eerst van alles beloven en dan niet afkomen

zet dan eerlijk neer ik zoek een werkezel met niets er voor terug, dat is pas eerlijk

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:27

@YamaSaki & @Ojajoh Ik denk niet dat het echt zo zit zoals jullie beschrijven, zo'n persoon is ze (denk ik?) niet. Ik ben aan het overleggen over andere dingen die ik misschien met het paard kan doen, op de grond :j.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:34

Maar wat is dan de reden dat jij er niet op kan, ondanks dat dit eerder wel was afgesproken zeg maar? :\
En wat bedoel je dan precies met "mag een ander bijrijdpaard zoeken"?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:39

YamaSaki schreef:
Maar wat is dan de reden dat jij er niet op kan, ondanks dat dit eerder wel was afgesproken zeg maar? :\
En wat bedoel je dan precies met "mag een ander bijrijdpaard zoeken"?

Reden waarom dat opeens veranderd is weet ik niet, maar er wordt gedacht dat ik te jong ben en dat als er wat gebeurt zij ervoor moet betalen (maar volgensmij hangt dat niet van leeftijd af?). En dat was in de context van, als ik een paard zoek om te rijden ik er gewoon een kan gaan zoeken, dat dat geen probleem is. Het was geen gemene sneer ofzo (denk ik dan), maar ik snap dat je dat zo kan lezen :=

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:43

Hmm, zou t zelf iig geen fijne situatie meer vinden.
Maar goed, dat moet je zelf bepalen natuurlijk, vind het wat apart dat er gewoon overheen gepraat werd. En dat er verder gedaan wordt alsof er niets aan de hand is, naar mijn idee.
En dat iemand zo lijkt, tja betekend helaas niet altijd dat iemand ook zo is :\
Hoop voor je dat er geen misbruik van je goedheid wordt gemaakt in ieder geval.

Snap gewoon niet zo goed, dat als jij als bijrijdster hebt gereageerd toen en er was afsgesproken dat je mocht gaan rijden ook, dat er niets meer mee gedaan wordt.
Dat het aan je leeftijd zou liggen, had ze in t begin ook duidelijk kunnen maken.

Die andere bijrijdster (straks dus meervoud), doen die net als jij ook de andere klusjes?
Of komen die echt alleen voor t rijden?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:45

Wat heb jij veel geduld zeg! ik zou allang denken ja daaag! Vooral omdat die vriendin wel mag rijden...
veel succes nog!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:47

Dat dus idd @Madhatter...en heb t idee/vermoeden dat TS echt flink de dupe is in deze situatie.
Al vind ze zelf wellicht dat t meevalt, en ze t niet al te erg vind omdat t paard zo leuk is :)
(wat opzich een goede eigenschap is hoor, maar je moet geen misbruik van je laten maken, dat is zo snel t geval in deze wereld helaas).

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:51

@YamaSaki De reden dat ik blijf is omdat ik een band heb met het paard en die niet zo aan zijn lot over wil laten. Ook zal de eigenaresse snel bevallen en dan vind ik ook niet dat ik zomaar weg kan gaan. De andere bijrijdster (of nouja eigenlijk de enige bijrijdster :=) doet gewoon ook alle klusjes en is net zo betrokken als ik.

@madhatter Zie bovenstaande, en: er zijn amper bijrijd/verzorgpaarden in deze regio, dus ik blijf liever, ook om gewoon nog meer ervaring op te doen :j.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:54

Gelukkig doet die dan ook alle klusjes :)
Hoop dat je er alsnog eens op mag, misschien met wat aandringen van de bijrijdster, zou wel zo leuk zijn natuurlijk :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:55

Over hoe lang word je 18? Misschien kan je nu alvast afspreken dat jij vanaf je achttiende rijdt. Met die andere samen.