Verzorgsterproblemen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:56

Probleem 1 en 3 lijken me hetzelfde: ze is niet betrouwbaar want komt afspraken niet na....afzeggen kan een keer gebeuren, met een goede reden (ziek oid). Probleem 2...tja, als iemand mijn paard ongevraagd te koop zou zetten dan wilde ik die persoon niet meer bij mij of m'n beesten in de buurt hebben. Ik zou meisje en moeder even uitnodigen voor een gesprek. De punten waar je tegen aanloopt bespreken en dan duidelijk maken dat je op zoek gaat naar een andere verzorger...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:57

Daar zou ik niet eens over twijfelen of een topic voor hoeven aanmaken. Weg ermee!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:58

Dit kan echt niet, vermoedelijk hangt ze tegen de pubertijd aan, gezien ze ook moeilijk en lastig is naar haar moeder e.d.
Dat is niets nieuws, maar brengt jou, TS, en de pony geen goeds, alleen maar ergernissen.
Dus ga maar op zoek naar een ander meisje dat het allemaal nog wél kan waarderen. Ze betaalt er immers niets voor, dus heeft ze geen poot om op te staan. Hoe moet dat straks wel niet met les? Dan denkt ze helemaal dat ze alles voor het zeggen heeft, zeker.

Je pony ongevraagd zelfstandig te koop aanbieden (maar dan vergezeld van allerlei negatieve bij-opmerkingen)gaat er wel vér (té ver) over.
Dit vergalt je je levensplezier, dus bedank haar vriendelijk voor de moeite tot heden, maar dat het niet is geworden wat je er van had verwacht. Tot nooit meer ziens.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 22-10-15 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Frankaas

Re: Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:00

Wegsturen, wat ontzettend brutaal van haar zeg!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:02

:wow:

Ik zou mega blij zijn met een paard wat ik gratis mag rijden in ruil voor klusjes.. Als ik een eigen paard had en zo'n verzorger had.. Die bleef dan niet lang. :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:02

Je bent echt veel te lief, zo iemand kun je beter wegsturen.

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:06

Wauw, die durft...
Wil er niet eens over denken dit bij de eigenaar van mijn verzorgpony te doen!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:32

Pfff wat een kind. Ik had ze al lang weggestuurd, na probleem 1 was het twijfel maar na 2 had ik dr heel snel weggestuurd!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:38

Je hebt geen verzorgsterprobleem. Jouw probleem is dat je te lief bent. Even doorpakken om van deze prepuber af te komen voordat ze nog meer schade aanricht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:47

Ik zou haar te koop zetten op Facebook. :D

Nu serieus: ik zou er een punt achter zetten. En voor de volgende keer: eerder ingrijpen en veel duidelijkere kaders geven. Kinderen / jongeren hebben duidelijkheid nodig. Ze moeten weten wat niet mag en vooral: wat wel de bedoeling is. Doen ze het goed: belonen. Gaat het niet goed: daar consequenties aan verbinden.

T zijn net paarden. Als jij niet stuurt, lopen ze hun eigen kant uit. ;)

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:51

Wow iedereen van bokt zou er haar uit bonjouren.

Misschien ben ik wat gematigder, als ze nog maar 9 of 10 jaar is, is het in mijn ogen nog maar een kind.
Ik zou haar aanspreken op haar gedrag en haar nog 1 kans geven. Als ze van de pony houd (en het dier aan haar gewent is) is wegsturen direct zo hard. Eens goed bang maken dat ze de pony kan verliezen kan ook al veel helpen ;-)

Bowiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:53

wegsturen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:53

Helaas zou ik bij dit meisje toch ook de knoop doorhakken en haar "de laan uitsturen"
Er zijn nu zo veel dingen voorgevallen

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:56

Wegsturen! Ik had ook iemand die op mijn pony reed en die heb ik ook vaarwel gezegd toen ze 'op een leukere pony wilde rijden en als dat ophield weer op de mijne' jaaa daag :evaw:

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:57

Vicky_Belle schreef:
Wow iedereen van bokt zou er haar uit bonjouren.

Misschien ben ik wat gematigder, als ze nog maar 9 of 10 jaar is, is het in mijn ogen nog maar een kind.
Ik zou haar aanspreken op haar gedrag en haar nog 1 kans geven. Als ze van de pony houd (en het dier aan haar gewent is) is wegsturen direct zo hard. Eens goed bang maken dat ze de pony kan verliezen kan ook al veel helpen ;-)

Juist omdat ze nog zo jong is hoort ze dit gedrag niet te vertonen. Je bent 10 jaar en dan al zo'n grote bek? Ik had haar allang al weggestuurd TS.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:00

komt gewoon wat in de pubertijd, ze proberen grenzen te verkennen en kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Ik zou duidelijk tegen haar zijn en zeggen dat als ze nu op een leeftijd is gekomen, dat ze moet leren afspraken na te komen en als een verantwoordelijk persoon te leren gedragen. Geef duidelijk aan dat wat ze doet niet kan. Als ze nog pony wil verzorgen verwacht je een normaal persoon en niet iemand die dit soort rare akties doet. Kan ze dat niet, dan krijgt ze geen herkansing en is het over en uit met pony verzorgen. Wees duidelijk en consequent.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:09

Soort gelijk meegemaakt...

Volgens mij staat op internet nog steeds dat mijn pony haar pony is die ze pas had :') (even nagekeken, nog steeds ja ;)) en dat ze er vanalles mee gaat doen (wedstrijden etc.) Ging van kwaad tot erger, leuk dat een kind het leuk vind, interesse heeft in die pony maar er zijn grenzen.

Het begon ook met wat brutaler als ze een keer niet mocht, of ik niet mee kon (sorry, maar ik zocht een verzorgster om MEER tijd te hebben, niet om te groomen dan kan ik er beter zelf op gaan zitten...)

Het ging echt van kwaad tot erger. Of ik vrij kon nemen, want ze wilde naar een wedstrijd en dan kon ik toch gewoon die dag vrij nemen om mee te gaan. Zelf geen trailer, maar die kon ik op MP toch zo kopen.. (Ja, met een C1 lukt dat, dus gevraagd of ik er dan ook een bijpassende kleur auto bij moest kopen... je had der gezicht moeten zien.. heerlijk als ze nog geen sarcasme snappen)..

Stalgenootje met wie ik het super kon vinden, was bang geworden. Ik heb een brave goedzak, haar kinderen van 4 en 6 stapten hem regelmatig uit, of ik zadelde hem even voor hun op om nog een paar rondjes te rijden (leuk voor de afwisseling).. Dus had haar voorgesteld om dan af en toe op mijn pony te rijden.... Was ze nog boos ook, want dat was niet fijn, want zij reed hem al en als ook iemand anders er op reed... (Het mooie, ik had geen tijd meer omdat ik alleen nog maar meeging om haar te helpen ipv zelf te rijden :') dus ze had hem ook echt voor haarzelf :'))

Uiteindelijk ook gezegd dat ze moest stoppen, pony liep steeds slechter, vaker kreupel... Dacht eerst nog: te veel binnen, dus van stal verhuisd, netjes in overleg... Geen binnenbak meer... Dezelfde week heeft ze nog aan andere gevraagd dat ze geen binnenbak meer had, dus of ze hun paard mocht verzorgen. En op de nieuwe stal wilde ze graag zeggen dat het haar paard was... Ja tuurlijk... en ik ben de gek die erbij loopt en je groomt en ook nog alles voor hem betaald... Prima joh! Doen we!

Het eisenpakketje werd steeds erger, afspraken nakomen was rampzalig... Zelfstandig kon ze niet, want ze had moeite met opzadelen... "Ik kan morgen wel", laat maar weten hoelaat... de volgende dag zelf kunnen appen "ow jaah, ik kan toch niet"... Het is een km of 7 fietsen, in het weekend (overdag gewoon licht) is dat echt wel gewoon een normale afstand? Maar dan nog, als ze niet met de auto gebracht kon worden... Ben der zelfs op gaan halen...

Nouja, om het verhaal mooi af te maken: gezegd dat ze moest stoppen, dat ik de pony op pensioen ging zetten omdat ie te vaak stijf liep... (kwam dus allemaal gewoon door het rijden :') altijd terug rijden, inhouden, met andere in de bak niet durven te rijden) en dat ik het gewoon af ging kijken en het zelf wel weer zou pakken. Setje meegegeven dat ze zelf uitgezocht had en ik nooit zou gebruiken (roze dekje, bandages, oornetje, nog een wit dekje met steentjes, laarzentas...) Krijgt ze het voor elkaar om nog dingen mee te jatten ook... "want dat mocht ze toch ook hebben"... Miscommunicatie...

Dus mjah... Ik zeg heel eerlijk... Een keer een grote mond, veel eisen, afspraken niet nakomen... EXIT... Er kan een keer iets tussenkomen... Maar bij sommige is het echt.. geef je ze een vinger, dan pakken ze heel je arm...

Ik heb ook ontzettend over me heen laten lopen, en ook omdat ik dacht "ik heb er nu zo veel tijd ingestoken, zonde..." Maar ben nog nooit zo blij geweest dat ze exit was. Lucht echt op.. Geloof me. Want dat soort kinderen leert het nooit...

(Nu ruim 10 maanden later, voegen vriendinnetjes van haar mij nog toe op FB en dan krijg ik een berichtje... geen hoi of wat dan ook maar een beval "Ontblock I eens". Ja, sorry... maar echt....) Ik hou voor je echt mijn hart vast als dat kind gaat puberen...

Zoek lekker iemand die er dankbaar voor is dat ze je pony's mag verzorgen, die afspraken wel nakomt etc. Want dat geeft zo veel meer rust. (Ben nu nog veelste lief, maar nu met iemand die vanuit thuis wel mee heeft gekregen dat ze in der handjes mag wrijven met wat ze heeft en ook echt laat zien dat ze het waardeert. Natuurlijk blijven het (pre)pubers, maar sommige worden gewoon niet opgevoed zoals het zou horen.

(Sorry voor het lange verhaal :') alle frustraties kwamen weer even naar boven :')) Maar echt.. als je nu al twijfelt, ga niet langer door, stop er niet meer tijd in... Hoe langer je ermee aan blijft modderen, des te meer irritatie, des te verder ze waarschijnlijk ook gaat.. Als ze al tegen haar ouders een grote mond heeft (had die van mij ook) dan gaan ze zo ook tegen jou doen na een tijdje.. respect kennen ze niet ofzo.. niet geleerd :S)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:15

ik rij zelf pony's bij sinds ik 11 ben, bij mij komt dit echt niet in me op om te doen, ik zou alleen maar blij zijn met een pony die gratis kan doen! Ik weet wel wat ik met haar zou doen... Wegsturen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:19

Iedereen zegt wegsturen maar ik hen de indruk dat dit meisje nog best jong is.
Persoonlijk zou ik met haar (en moeders) in gesprek gaan, even de grenzen duidelijk stellen en een tijd op 'probatie' laten lopen. Een allerlaatste kans geven. Misschien is een wake up call wel genozg om de voetjes op de grond te krijgen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:21

Ik sta ervan te kijken zeg!!!
Dat jij dat pikt en ons hier vraagt "wat zouden jullie gaan doen?"

Dat kun je toch wel zelf bedenken.

Direct wegsturen, hup weg ermee!
Voor haar zo 10 anderen.

Ik had haar direct weggestuurd, het moet wel leuk blijven.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-10-15 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:26

Ik vraag me vaak af om welke regio's dit gaat, ik (14) ben ook op zoek naar een verzorg en eventuele bijrijdpony, en het liefst een eigenaar die zijn grenzen aangeeft, ik ben erg verantwoordelijk en heb er moeite mee iets te doen waarvan ik niet zeker ben of het mag.
Echter had ik als ik een eigen paard had deze meid allang de deur uitgewezen, want zoals er al meer zeggen, zijn er genoeg meisjes die je paardje willen verzorgen :)

(is er ergens op bokt iets waarnaar je kan zoeken op 'verzorgpony gezocht' of zoiets? :) )

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:31

Sorry maar dit is niet 1 ding maar een heleboel dingen die niet ok zijn. Voor mij zou het ook einde verhaal zijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:32

Ohh die is erg
Denk dat je iemand moet zoeken die dit soort problemen = puberstreken, want dat zijn het, niet meer heeft.
Enne enkele reis, is ze nu helemaal van de pot......

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:32

Gewoon eruit gooien, wat denkt ze wel niet. Al zo'n grote mond op zo'n jonge leeftijd, wat wordt dat wel niet voor later.. Ik zou ook alles afprinten en er eventueel mee naar de ouders gaan.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 17:52

Waarom vraag ik dit nog????? Ik zie het al. Super dankjulliewel!! Soms heb ik iets een steuntje nodig in wat wel en niet kan!!