Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daar moet je echt niet te bescheiden over doen.
myk_en_shant schreef:Welkom in bijrijdersland, trek je er niets van aan.Dat zijn gewoon mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
Nu gelijk vanaf het begin duidelijk maken wat de eisen zijn en er ook niet vanaf wijken.
Dus minimaal 1 a 2 x rijden per week.
Op de dagen dat ze aanwezig is, drollen wippen.
1 x per .......zadel en hoofdstel schoonmaken en invetten.
Tuig schoon en netjes achterlaten na gebruik.
Ook zou ik er nog bij zeggen, wanneer iets bij verkeerd gebuik kapot gaat, zij voor de kosten staan.
troi schreef:Ik snap dat je door slechte ervaringen voorzichtig bent geworden maar het zou zonde zijn als deze, misschien erg fijne, mensen het slachtoffer worden daarvan natuurlijk. Wel zou ik vooraf heel duidelijk zijn met wat je bedoeling is en erg assertief zijn in het eerste gesprek. Dan weten ze waar ze aan toe zijn toch? Maak duidelijk dat jij hun een gunst verleent en niet omgedraaid, dat 1x per week minimum is, klusjes verplicht zijn en dat kapotte spullen voor hun rekening zijn. Ik zou zelfs overwegen het op papier te zetten en een krabbel te vragen. Das pittig maar wel duidelijk en iemand die echt serieus is zal daar geen moeite mee hebben. Mensen die je daarmee afschrikt kun je goed missen gok ik zo.
Op papier zetten vind ik net wat overdreven maar een duidelijker gesprek hebben vooraf lijkt mij wel erg belangrijk. Tinky12 schreef:Je kunt ze uitnodigen voor een gesprek en een proefrit,kun je even kijken of het klikt
ik ga niet zomaar zeggen van ''kom maar langs''Gydja schreef:Verder bedankt voor de tipsOp papier zetten vind ik net wat overdreven maar een duidelijker gesprek hebben vooraf lijkt mij wel erg belangrijk.
Gydja schreef:Proefrit en gesprek sowiesoik ga niet zomaar zeggen van ''kom maar langs''
Bij de vorige mensen leek het ook allemaal goed te gaan, genoeg tijd. De eerste weken zijn ze wel minstens 3x in de week gekomen en opeens nooit meer.
) mij soms in allerlei bochten om op tijd op stal te komen.Daar aangekomen was diegene dus gewoon niet komen opdagen...of als ik belde,ja met een uurtje.Precies op tijd om mij net de laatste stal te zien doen.
die was nog sneller het erf af dan dat ze met haar ogen kon knipperen
In mijn geval ligt het eigenlijk nooit aan de kinderen daar ontbreekt het niet aan want een paard is een paard en rijden is leuk op welke pony je dan ook gaat. In elk geval meestal je hebt er wel snot apen tussen zitten maar dat is dan ook weer deels door de ouders zo gepushed. En daar kan ik niet goed tegen, dat volwassenen zich als een stel kleine kinderen gedragen.
ik denk dat dat pas bij mij komt als ik zelf kinderen heb
Vanaf welke leeftijd kunnen ze normaal gesproken het paard zelf uit de wei halen, vast zetten en borstelen? En vanaf welke leeftijd is het verantwoord om ze alleen op buitenrit te laten gaan? tot nu toe is er nog altijd een volwassene mee geweest. Rijden in de paddock is in de zomer ook mogelijk, nu niet want nu is het blubber bende.