Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:40

Ts weg met haar! Niet normaal! Idd gaan dreigen met de politie. Dit zou ik meteen al doen aangezien ik uit maak van je berichten dat als je gaan zeggen dat ze niet meer mag komen ze dit niet zal doen. Echt kies voor jezelf en je paard/pony! Betaal je je paarden zelf of steunt je vader je? Als hij je niet steunt zou ik haar gewoon weg sturen. Als hij je wel steunt zou ik eerst goed praten met hem. :) succes!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:27

Kan er heel kort over zijn...op de mesthoop ermee en afvoeren.Is ze nu helemaal besodemieterd -:(-
Er is er maar een die bepaald wat er gebeurd en dat is de eigenaar...tips en suggesties zijn altijd welkom maar drammen en dreigen...nee dus.

Ik zou toch eens met je vader erover hebben,een paar extra ogen is altijd fijn maar als jij 6 paar ogen nodig hebt om die extra 2 in de gaten te houden :n

Slot erop en zeggen dat ze kan opwaaien,niet meer welkom.Ze is niet betrouwbaar,werkt op je zenuwen en bepaald zo je leven.Afkappen die hap.Als ze wil lopen bazen,koopt ze maar een eigen pony.

Ik dacht werkelijk dat het hier om een doorgeslagen puber ging maar qua leeftijd blijkt dat niet zo te zijn 8)7

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:56

Wow, hier sta ik van te kijken zeg!!! Lijkt wel een zeer verwende kind van ongeveer de 8 jarige leeftijd.

Ik had haar direct de deur gewezen.

Ik ben ook heel erg anti-verzorgster (door dit soort toestanden, ben ik wel erg anti geworden en met bazige moeders erbij ook nog), ik zorg zelf voor mijn eigen paard en anders iemand die er nuchter in staat en het niet claimt maar er gewoon van geniet en me helpt.

Zelf ben ik ook heel makkelijk met bijrijpaarden en/of verzorgpaarden, als de eigenaar het zo en zo wil, prima, want het is mijn paard niet en gaat ie verhuizen, ook prima dan neem ik gewoon ff afscheid en wens ze het allerbeste, klaar.

En ik hecht me er ook niet aan en anders koop je maar zelf een eigen paard.

Lazypony

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:09

Dat je die nog op je erf laat komen! Als het mijn pony was geweest had ik haar hele mondje verbouwd als ik wist dat ze op mijn pony reed zonder het te vragen, de paarden zomaar ging verzetten, of bijvoeren! Ik ben ook een beetje anti-verzorger, alleen een goeie vriendin en een jongetje van 3 mogen mijn paardjes soms doen als ze zin hebben! :')

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:13

Ik ben verbaasd over het feit dat jou vriendin (T.) jou nooit heeft ingelicht. Dat vind ik raar.

Daarnaast zou ik A. Zonder blikken of blozen even heel duidelijk de waarheid vertellen!
Niet meer welkom, geen vinger meer aan JOU pony.
Komt ze toch, dan aangifte doen.

Wegwezen! raar figuur.

butterflyVIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:17

niet meer terug laten komen
wat een respect maar niet heus

jij bent de eigenaar van die pony
jij beslist
en niet zij
het is leuk dat ze voor de pony gezorgd heeft
maar je bent duidelijk geweest

ga op je strepen staan en opzouten
met dat grietje

en TS je hoefd die pony niet weg te doen
er zijn vast wel bij jou in de buurt
kleine kindjes
die je zelf 1 x in de week een uurtje laat lessen op je pony
pony krijgt lekker zijn beweging
of ga zelf lekker met hem wandelen
en dat soort dingen
:)

ik wens je heel veel suc6 met dit vervelend kind

gr

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:21

De laan uit gooien
Des noods een klap stroom op het hek
Zoek een ander leuk verzorgertje voor je pony

Ik zou dit gedrag nooit tolereren en ik vind het van de zotte dat haar ouders hier aan mee doen

Ze heeft haar kans gehad en goed verpest, voor mij zou t einde verhaal Zijn

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:39

1,70 op 1,10. Mijn god. Nou ben ik niet snel van mening dat iemand te lang is, maar dit kan toch echt niet. Ik zou hier zo direct klaar mee zijn hoor. Als je camera's plaatst heb je ook extra toezicht op de wei.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:18

Het klinkt toch wel heel erg alsof A. niet helemaal 'normaal' is... Maarja, ken iemand die hier behoorlijk op lijkt.
Misschien een camera ophangen? En ook bordje ophangen met cameratoezicht. Haar vertellen dat ze welkom was, maar vanwege haar gedrag dit nu niet meer is, je wilt mensen bij je paarden hebben die je kunt vertrouwen en zij heeft je helaas laten zien dat ze niet te vertrouwen is, eigen schuld dikke bult maar ze heeft haar kans gehad. Ik weet niet waar je woont maar anders even pony een tijdje bij iemand anders neerzetten en zeggen dat pony verkocht is? Het is wel gemeen maar als A. echt zo vervelend is kan ze het zo krijgen ook!
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken... Hou ons op de hoogte!!!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:48

Cas123 schreef:
Ts weg met haar! Niet normaal! Idd gaan dreigen met de politie. Dit zou ik meteen al doen aangezien ik uit maak van je berichten dat als je gaan zeggen dat ze niet meer mag komen ze dit niet zal doen. Echt kies voor jezelf en je paard/pony! Betaal je je paarden zelf of steunt je vader je? Als hij je niet steunt zou ik haar gewoon weg sturen. Als hij je wel steunt zou ik eerst goed praten met hem. :) succes!!

Mijn vader betaald tijdelijk mee, aangezien ik wegens besparingen van mijn werk van een fulltime naar 18u/maand ben gegaan. :=

Ragdollcat schreef:
Wow, hier sta ik van te kijken zeg!!! Lijkt wel een zeer verwende kind van ongeveer de 8 jarige leeftijd.

Ik had haar direct de deur gewezen.

Ik ben ook heel erg anti-verzorgster (door dit soort toestanden, ben ik wel erg anti geworden en met bazige moeders erbij ook nog), ik zorg zelf voor mijn eigen paard en anders iemand die er nuchter in staat en het niet claimt maar er gewoon van geniet en me helpt.

Zelf ben ik ook heel makkelijk met bijrijpaarden en/of verzorgpaarden, als de eigenaar het zo en zo wil, prima, want het is mijn paard niet en gaat ie verhuizen, ook prima dan neem ik gewoon ff afscheid en wens ze het allerbeste, klaar.

En ik hecht me er ook niet aan en anders koop je maar zelf een eigen paard.

Inderdaad... Ik denk er net hetzelfde over. Je kan/'mag' je niet hechten aan de verzorgpony/paard, 7/10 keer zijn het toch geen blijvers, en als je jezelf dan zoveel verdriet wilt aandoen? := Ik toch niet.

Don_Zhivago schreef:
Ik ben verbaasd over het feit dat jou vriendin (T.) jou nooit heeft ingelicht. Dat vind ik raar.

Daarnaast zou ik A. Zonder blikken of blozen even heel duidelijk de waarheid vertellen!
Niet meer welkom, geen vinger meer aan JOU pony.
Komt ze toch, dan aangifte doen.

Wegwezen! raar figuur.

vriendin is een groot woord, eerder een kennis via via. :+ Ik sprak haar niet veel (en nog steeds :+ )
Nu ja, dat is dan ook iets waar ik me nu geen zorgen om moet maken, prioriteit is nu om die verzorger weg te krijgen :')

butterflyVIP schreef:
niet meer terug laten komen
wat een respect maar niet heus

jij bent de eigenaar van die pony
jij beslist
en niet zij
het is leuk dat ze voor de pony gezorgd heeft
maar je bent duidelijk geweest

ga op je strepen staan en opzouten
met dat grietje

en TS je hoefd die pony niet weg te doen
er zijn vast wel bij jou in de buurt
kleine kindjes
die je zelf 1 x in de week een uurtje laat lessen op je pony
pony krijgt lekker zijn beweging
of ga zelf lekker met hem wandelen
en dat soort dingen

:)

ik wens je heel veel suc6 met dit vervelend kind

gr

Precies, pony is gewoon om aan lang touw mee te wandelen met paard tijdens wandeling, dus dat komt goed!

xxxlottie schreef:
Het klinkt toch wel heel erg alsof A. niet helemaal 'normaal' is... Maarja, ken iemand die hier behoorlijk op lijkt.
Misschien een camera ophangen? En ook bordje ophangen met cameratoezicht. Haar vertellen dat ze welkom was, maar vanwege haar gedrag dit nu niet meer is, je wilt mensen bij je paarden hebben die je kunt vertrouwen en zij heeft je helaas laten zien dat ze niet te vertrouwen is, eigen schuld dikke bult maar ze heeft haar kans gehad. Ik weet niet waar je woont maar anders even pony een tijdje bij iemand anders neerzetten en zeggen dat pony verkocht is? Het is wel gemeen maar als A. echt zo vervelend is kan ze het zo krijgen ook!
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken... Hou ons op de hoogte!!!

Camera's komen nog, we zoeken nog uit welke het beste beeld geven via 3G/4G :D
Zeggen dat pony verkocht is doe ik niet, ik wil ze op een "eerlijke" manier weg... :=

---
Ik ben net terug thuis en werkelijk in alle staten. := Ik kwam toe samen met een vriendin van mij, want we waren eerst naar haar paardjes geweest.
ouders van A. waren paard en pony letterlijk aan het vet mesten met wortels... (welke uiteraard gesneden, geschild en gewassen waren). Vriendelijk verzocht om ermee op te houden, aangezien paard allergisch reageert op te veel suikers en eiwitten. Waarop ze antwoordden dat ze het niet wisten en deden om goed te doen, maar in de toekomst pony apart gingen zetten om zijn wortels te geven.
Uiteraard zei ik meteen dat bijvoeren absoluut niet nodig was, dat pony noch paard dat nodig heeft, en dat ze voldoende gras hebben. Maar dat was volgens hun niet waar, omdat pony zijn dekensingels niet meer strak zaten. }:0 Waarop ik weer zei dat dat logisch is, aangezien pony stress gehad zal hebben tijdens de verhuis (paard is ook vermagerd - lees; singel zit nét 1 gat hoger) en dat ik niet wil dat er bijgevoerd word.
Meteen gingen ze in tegenstrijd dat pony dat nodig heeft, omdat hij vermagerd is en niet mag blijven vermageren, dat ze pony apart gingen zetten als ze hem zijn wortels geven.
Na 3x zeggen dat ik niet wil dat ze bijgevoerd worden en telkens hun antwoord (wat steeds hetzelfde bleef) moest aanhoren had ik het wel door dat deze mensen niet voor reden vatbaar zijn en ben ik de draden maar gaan open zetten naar het voorste stuk. (stuk waar ik ze altijd op zet als ik de mest uit de weide haal)
paard en pony liepen meteen in een gelukkig drafje naar daar en ik deed de draden dicht, terwijl mijn vriendin vroeg hoe vaak ze kwamen bijvoeren, waarop ze trots zeiden dat dit zeker 4-5x/week was. ^) Toen ik terug bij het gesprek kwam, viel er een kille stilte en zei ik dat ik ging verder doen. Moeder van A. zei "ik ook" en goot hun kuip met water leeg om hem met vers water te vullen -:(- Ik heb geen beschikking tot stromend water en moet het doen met 2 kuub-vaten die regenwater op vangen (waarvan ik nog een halve over heb, door de droogte en warmte) Nadat ze dit deed zei ik meteen dat ik wel ging vullen. Waarop ze standvastig zei "nee, ik doe wel verder."
Met man en macht kreeg ik hun niet weg, uiteindelijk gezegd dat ik ging afsluiten en of ze weg wouden gaan, wat met een zuur gezicht en lange tenen uiteindelijk wel zo was.

Toen ik vertrok heb ik nog een motor-slot gevonden in mijn koffer en dat meteen aan de wei gehangen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:51

Ts, je klink als een super lieve meid en baas voor je dieren maar nu ben je Te lief! Zet ze een keer op hun nummertje. Heb je geen grote stoere vriend of kennis die met je mee gaat het duidelijk te maken? Misschien werkt dat :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:58

Waarom heb je op dat punt dam miet je zegje gedaan?!
En even heel duidelijk gemaakt van wie die pony is en dat ze er geen reet over te zeggen hebben.
Ik vind dat je veel te makkelijk ben.
Trek je scheur open en zeg ze waar het op staat. Beter 1x heel duidelijk en niet zo genuanceerd dan doorgaan met dit gedoe.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:08

Ik zeg mijn zegje liever tegen A., haar ouders zijn er nu tijdelijk omdat A. op reis is :=
Verder heb ik nadien ook mijn vader gebeld en hij zei er niet zo veel over, na mijn verhaal kreeg ik "nja, ja, oke, salut" te horen.

Ik ben er zowat 200% zeker van dat die ouders morgen zullen bellen naar mijn vader, en hij hun uiteraard de code zal geven.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:16

Zo te horen heeft je vader jouw behoorlijk in de tang.
Ik denk dat je toch als eerste je vader moet overtuigen dat het zeer schadelijk voor de paarden is, dat zij de paarden zo overvoeren en dat het levensbedreigend kan zijn.

Weet jouw vader de combinatie van het slot, zo ja zou ik deze per direct veranderen. Of een nieuw slot erop zetten met een sleutel.

En wat betreft die idioten een lief woordje volstaat dus echt niet.

Daarnaast zou ik toch proberen om geld bij elkaar te sprokkelen, zodat je niet meer afhankelijk bent van het geld van je vader.
Op die manier heeft je vader ook niets meer te maken met de situatie en kan je niks meer opleggen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:24

myk_en_shant: Ja, dat is waar. Zeker omdat ze hem altijd contacteren en hij er geen probleem mee heeft dat er zomaar mensen op komen.
Hij weet inderdaad de combi, geen idee hoe ik dat slot verander, er zit nergens een 'trekkertje' oid aan, morgen maar eens inspecteren.

Ik ben druk bezig met soliciteren en werk zoeken, heb me ook ingeschreven in verschillende interims, dus gelukkig is het maar tijdelijk! Ook heb ik (gelukkig) een buffer gemaakt en een spaarrekening speciaal voor de paarden, waardoor ik nooit helemaal blut ben en altijd daarop kan terug vallen, maar mijn vader is van het principe dat als ik nog thuis woon ik niet aan spaargeld moet zitten, waarvoor ik ook spaar.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:27

Wat een geduld, had voor mij al heel lang klaar geweest. Helemaal van de pot gerukt jouw paard. En rijden/voeren zonder toestemming is helemaal not done!

Grappig mijn pony heet ook Romeo.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:33

Ik vind het een beetje vaag verhaal.
Je geeft aan ermee te zitten maar verder gebeurd er niks.

Waarom zou je niet je zegje doen bij haar ouders, ik zou juist willen dat zij ook weten hoe de vork in de steel zit.

Misschien eens een heeeeeel goed gesprek met je vader aangaan en hem eerst overtuigen hoe en wat.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:38

Don_Zhivago: omdat ik niet doordring tot haar ouders, vandaag tot 4x toe moeten zeggen dat ik niet wil dat er bijgevoerd wordt, en hun antwoord na de 4e keer was nog steeds hetzelfde. Ongeacht mijn houding (welke in het begin zeer vriendelijk was, maar na de 4e keer boos en dreigend was)

Ze zijn zodanig bezig met pony, dat wat ik ook zeg, het ene oor in vliegt en het andere weer uit.

Zondag ga ik eens een goed gesprek aan gaan, dan pas zie ik hem terug. :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:46

T feit alleen al dat ze er zonder toestemming op reed zou bij mij al de druppel zijn....wie denkt ze wel niet dat ze is... En zo te horen zijn haar ouders niet veel beter.

Zou ze per direct wegsturen...blijven ze komen zou ik zelfs dreigen met de politie wegens betreden van privé terrein...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:10

Dumpen die hap! En camera ophangen bij het land. Duidelijk zeggen dat als ze nog 1 keer op jou prive terrein komt je maatregelen neemt (beetje afschrikken, zodat ze niet stiekem komt.)
Als je der dan terug ziet op de camera ook werkelijk naar de politie gaan!
Je geduld heeft nu wel lang genoeg geduurd he !!

Bennie_Maudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:19

Wat een lef zeg := ik ben ook verzorster (wel blijvend) en ik zou nooit ook maar 1 van die dingen doen die A of haar ouders hebben gedaan. Zijn ze helemaal gek geworden :oo ik zou haar inderdaad meteen aanspreken als ze terug is van haar reis en ook camera's ophangen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:20

Luister het is jou pony. Zodra jij zeg "ik wil jullie hier niet meer zien" dan horen ze niet meer te komen.
Aan mij hadden ze echt een slechte gehad hoor.
Ik had waarschijnlijk niet de lange adempauze die jij heb.
Ik had ze de huid volgescholden en gezorgd dat ze nooit meer 1 voer richting mijn paarden zou zetten.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:28

Wauw, zelfs de kuip gewoon leeggooien? Alsjeblieft, wat zijn dat nu voor mensen... water is nu al schaars genoeg met de droogte van de laatste tijd, en dan verkwisten ze het even. Wij moeten onze tonnen met regenwater ook bijvullen omdat er niet genoeg regen is, maar dat wil niet zeggen verversen. Dat ze je paard zo overvoeren vind ik er ook los over. Maar hoe overtuig je je vader als hij niet horen wil?

Ik stel voor om foto's te laten zien van wat er gebeurt met paarden die overvoerd worden of te veel suikers binnenkrijgen. Ik ben er vrij zeker van dat je die zult vinden. Misschien helpt het om hem te overtuigen. Zo niet, dan heb je het toch geprobeerd en kan je een andere invalshoek zoeken.

Wat denken die wel, als ze zo graag een paard willen voor hun dochter, dat ze er dan zelf eentje kopen.

Jasminaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:29

wat een rotte situatie
ik zou zeggen... overtuig je vader en maak je eens goed kwaad want dit kan echt niet.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:33

Zoals ik dit nu lees ga je zelf ook niet tot hun doordringen :( dit ligt niet bij jou maar bij hun omdat ze geobsedeerd door jou Pony zijn geworden.
Ik denk dat de enige oplossing is, je vader overtuigen dat dit zo niet langer kan, zelf eens met de vuist op tafel slaan. En dan de knoop (als je je vader overtuigd hebt eventueel samen met hem) zeggen dat het afgelopen is. Anders toch hulp van je moeder inschakelen.... Dit is wel bizar hoor. Niet opgeven :)