wat mag je met een leasepaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:16

Ik heb ook een bijrijd/lease paard hoe je het noemen wilt. De eigenaar kan er niet meer op rijden door zijn leeftijd en een vrij jong dier. Ik mag er alles mee doen wat ik wil, behalve medische/verzorgings beslissingen die laat ik aan hem over, hierin bied ik wel mijn advies en mening in aan. Behandel het paard dan ook hetzelfde als mijn eigen oude pony.

Kan het paard pakken wanneer ik wil en vertrekken. Als ik langer met het dier weg ben dan een paar uur, dan meld ik dit vaak wel even. Bijv. Wedstrijden, Clinics, Naar het bos met de trailer enz. Bij wedstrijden ofzo wil hij graag komen kijken, hij komt naar bijna al mijn lessen toe. Dus de eigenaar is zeer nauw betrokken met mij.

We hebben wel hier en daar onze meningsverschillen over bepaalde dingen, aangezien hij nogal van de oude stempel is en ik ook naar de modernere dingen wil kijken.

lauravanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:41

Moonlight17 schreef:
Ik heb ook een bijrijd/lease paard hoe je het noemen wilt. De eigenaar kan er niet meer op rijden door zijn leeftijd en een vrij jong dier. Ik mag er alles mee doen wat ik wil, behalve medische/verzorgings beslissingen die laat ik aan hem over, hierin bied ik wel mijn advies en mening in aan. Behandel het paard dan ook hetzelfde als mijn eigen oude pony.

Kan het paard pakken wanneer ik wil en vertrekken. Als ik langer met het dier weg ben dan een paar uur, dan meld ik dit vaak wel even. Bijv. Wedstrijden, Clinics, Naar het bos met de trailer enz. Bij wedstrijden ofzo wil hij graag komen kijken, hij komt naar bijna al mijn lessen toe. Dus de eigenaar is zeer nauw betrokken met mij.

We hebben wel hier en daar onze meningsverschillen over bepaalde dingen, aangezien hij nogal van de oude stempel is en ik ook naar de modernere dingen wil kijken.

super vet! lief ook dat je er alles mee mag doen!

zebra89

Re: wat mag je met een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:50

Mijn bijrijder mag:
- In de bak dressuren, springen, grondwerk, longeren
- Uiteraard de verzorging, poetsen e.d.
- Niet alleen naar buiten (kan nog niet met hem)
- Nog niet begeleid buitenrijden (wil eerst dat ze elkaar in de bak leren kennen)

Mijn bijrijder 'moet'
- Alleen bitloos rijden
- minimaal 1x per maand les hebben van mijn eigen instructrice (rechtrichten en natural horsemanship)
- Als ze rijd ook uitmesten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:51

lauravanbeek schreef:
Moonlight17 schreef:

super vet! lief ook dat je er alles mee mag doen!

Ja heel leuk allemaal. Alleen vergeet niet als je er ooit aan begint. Zoveel voordelen heeft ook grote nadelen. Vooral financiële nadelen. Dus het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ik wil bijvoorbeeld eventing gaan rijden in de toekomst. Nou dat is geweldig, maar de kosten voor spullen, lessen, vervoer en wedstrijden komen wel gewoon voor mijn rekening.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:55

Ik heb geleased bij een pensionstalling, paarden van de eigenaar zelf. Ik leasde 7 dagen in de week.
Mocht alles met het paard, buitenritten, clinics, op vakantie noem alles maar op. Was dan ook kind aan huis..
Het enige wat voor mezelf was qua kosten, waren de ijzers, die moest ik zelf betalen want daar hadden hun niks aan. Ook moest ik 1 keer in de week bij hun lessen..

Voor mij was het een mooie opstap naar het hebben van een eigen paard.. Kan ik het betalen, genoeg tijd en zin etc. . Uiteindelijk heb ik dan ook mijn eerste lease paard kunnen kopen van hun en bleef daar ook op stalling staan. Toen ik daar niet meer op kon rijden, heb ik een ander paard geleasd van hun.. En uiteindelijk een 2,5 jarige van hun gekocht, waar ik tot de dag van vandaag zeer veel plezier van heb..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: wat mag je met een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:00

TAo -> VP

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:55

je mag doen met je leasepaard wat de eigenaar je heeft aangegeven. als er iets onduidelijk is moet je bij die persoon navragen.

iedere leaseafspraak is anders.