Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EliseXJoelle schreef:Ik ben nu een eigenaar van een paard. voorheen altijd verzorger geweest.
Ik gebruikte altijd de spullen van de eigenaar. ik mocht zelf wel spullen kopen mits het maar paste :p
Nu ik mijn eigen paard heb gebruikt ook mijn verzorgster mijn spullen en mag ze dingen voor mijn paard kopen. al wil ik wel eerst weten of het past en mocht mijn verzorgster een zadel willen kopen wil ik dat er wel een goede zadelmaker bij komt kijken en wil ik daar bij aanwezig zijn
Iejoor schreef:Ik vind dat de eigenaar voor de basis moet zorgen, (Dus 1 zadel 1 hoofdstel 1 dekje 1 halster etc) En mocht je meer willen wat dan niet noodzakelijk (Extra halster, ander kleur dekje etc )is, Vind ik dat je het zelf moet kopen!
Brainless schreef:Iejoor schreef:Ik vind dat de eigenaar voor de basis moet zorgen, (Dus 1 zadel 1 hoofdstel 1 dekje 1 halster etc) En mocht je meer willen wat dan niet noodzakelijk (Extra halster, ander kleur dekje etc )is, Vind ik dat je het zelf moet kopen!
Wat als jij op zoek bent naar een bijrijdpaardje, op de fiets de buurt door gaat, een leuk paardje in de wei ziet staan en de boer zegt: Ja hoor, die mag jij wel rijden; maar dan met je zelf voor tuig zorgen.
Dan vindt jij dat de betreffende boer/eigenaar eerst zelf alles moet aanschaffen, omdat jij erop wilt rijden?!
tinaaz schreef:Ik heb 2 dure (>2000euro) zadels die op maat zijn gemaakt voor de paarden die ik gebruik of altijd reed. Hier ben ik dus ook knetter zuinig op. Zo ook met hoofdstellen. Nu heb ik dus een paard die ik vorig jaar heb beleerd met een 'ouder' kieffer zadel die verder nog prima netjes is en redelijk past, maar dus echt alleen is gebruikt voor het inrijden. Die zou mijn bijrijder dus prima mogen gebruiken als ze wil rijden. Maar als ze wat anders wil dan moet ze dat zelf aanschaffen. Ik ben absoluut niet bezig met het feit dat iemand anders een zadel voor mij aanschaft, want ik ga zelf niet eens op dat paard rijden!
Daar naast is het ook zo dat het mijn paard is en ik verder opdraai voor alle kosten qua onderhoud.
Ik heb vroeger meegekregen dat als ik wilde rijden er wel zelf voor moest zorgen dat ik kon rijden. En dit dan uiteraard op een nette en veilige manier. Ik ben bijvoorbeeld met een net 2e hands merk zadel begonnen dat ik op andere paarden ook veel heb kunnen gebruiken. Het is toch niet zo dat ik vraag om een super duur zadel perfect op maat? Als je wilt rijden is een goedkopere 2e hands vaak ook al netjes aan te passen.
Ik heb in het verleden ook een meisje op een paard van mij gehad en dan kwam ik op stal en lag er een duur zadel op de kop zonder bescherming achteloos op de grond gedeponeerd. En hier werd ik dan niet blij van. Een verzorger/bijrijder krijgt hier alle vrijheid, daar mag dan toch ook wel iets tegenover staan?
Ilona schreef:Er is natuurlijk wel een verschil, wanneer de eigenaar uit zichzelf een bijrijder zoekt en wanneer de eigenaar geen bijrijder zoekt (maar jij komt langs fietsen...).