probleem bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: probleem bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:20

Pony word niet verkocht zeker niet aan hun. Ze betalen dezelfde bijdrage als een volwassen bijrijder zou doen , voor niets gaat de zon op, op deze manier overbrug ik mijn ziekte

Voor oppassen krijg ik normaal 10 euro per uur dus als ze dat extra betalen prima

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:22

Nou, dan leg je dat de ouders toch voor? Het is extra oppasgeld betalen, kind in de gaten houden of iets anders zoeken. :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:24

Maar TS wat vind je er van dat ze zomaar andere stalling uitzoeken dan? Sorry maar als ze mij dat zouden flikken zou ik me toch eens achter de oren krabben of je deze mensen nog bij je pony wil hebben. Het is verdorie niet eens hun eigen pony. Waar halen ze het lef dan vandaan.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:25

Ik zou er mee stoppen. Op een D-pony past ook makkelijk een meid van 15, dan heb je er zelf ook veel minder werk aan en die rijdt de pony waarschijnlijk ook beter.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:25

Ik wil ook niet verder met ze, vind het echt vreselijk brutaal

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:25

Nou sorry maar wat mij betreft is het dan zeker weten exit.

Maar hebben die ouders dan geen enkel benul (of ze denken heel makkelijk). Mijn 10 jarige dochter mag ook niet alleen tussen de paarden lopen hoor, laat staan uit de wei halen en gaan rijden. Gewoon alleen al om het feit dat je die verantwoording niet aan een kind van 10 kan geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:27

Nou, dan is de keus toch simpel?
Je belt ze op, zegt dat je het onbeschoft vindt dat ze zo achter je rug om en zonder enig overleg de pony willen verplaatsen en dat ook nog eens op jouw kosten. En dat je om die reden niet verder met ze wilt, mede ook omdat je het niet goed vindt dat die ouders hun verantwoordelijkheid met betrekking tot hun jonge dochter niet willen nemen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:28

Ik liet mijn dochters van toen 8 en 10 ook niet alleen met onze betrouwbare oma.Je weet maar nooit.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:30

Ik zou wel de eer aan jezelf houden, zeg netjes dat je niet verder met ze wil, eventueel waarom, maar doe het netjes en rustig. Een slechte naam heb je zo en zeker bij zulke mensen.
Maar wat een onbeschofte mensen zeg..

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:33

Mijn dochter is ook 10 en heeft bijna twee jaar een verzorgpaard. Een fjord van 21 jaar oud.
Zij gaat nooit zonder begeleiding van mij naar haar verzorgpaard. Daar vindt ik haar absoluut te jong voor.
Ook Oscar (zo heet hij) moet uit de paddock of van het weiland getrokken worden en ze staan daar niet alleen, het zijn allemaal brave paarden maar er kan gewoon altijd wat gebeuren.
Vindt het onverantwoordelijk van de moeder.
Als je alleen al bedenkt hoe lomp paarden kunnen zijn en even lekker op een voet gaan staan en kind is daar dan alleen, no way.

Succes

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:39

Undefined schreef:
Ik zou er mee stoppen. Op een D-pony past ook makkelijk een meid van 15, dan heb je er zelf ook veel minder werk aan en die rijdt de pony waarschijnlijk ook beter.

Wat is dit nou weer voor vergelijking? Het is niet altijd zo dat een ouder iemand beter rijdt?!

Ik zou gelijk tegen het meisje en de moeders zeggen dat ze nu een andere verzorgpony kan zoeken, hoe durven ze nou achter iemands rug om stalling te regelen vooor een pony die nieteens van hun is?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:06

Het lijkt mij logisch dat meiden van 15/16 meer ervaring hebben dan meisjes van 10/11 ;)
Daarnaast zou ik voor een d-pony eerder voor een oudere meid gaan omdat die er vaak prima op passen en een stuk zelfstandiger zijn. Succes ermee TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:21

Ik denk dat je het te ver hebt laten komen. Duidelijke afspraken maken bij de start was beter geweest.

Ik zou zelf ook nooit gaan voor bijrijdsters van 10 jaar. Die hebben heel veel toezicht en begeleiding nodig. Als je geen zin of tijd hebt om dat zelf te doen, moet je het aan hun ouders overlaten. En het is maar de vraag of die dat kunnen. Als ik al lees dat een moeder denkt dat ze een kind van 10 best zonder aanwezigheid van een volwassene aan de slag kan, dan zegt mij dat al genoeg: die weet niet genoeg van paarden om haar kind te kunnen begeleiden op een manier die veilig is voor haar kind en jouw pony.
En ouders die zich er actief bemoeien kunnen soms de neiging hebben om daarin te ver te gaan. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Had een meisje dat mijn pony reed en haar moeder stond aan de bakrand te vertellen hoe ze dat moest doen . En toen dat niet in lijn was met hoe ik dat wilde, mocht ik niks zeggen want dan zou het kind onzeker worden. :roll: En op een gegeven moment kreeg ik commentaar op alles. De lengte van de manen, hoe ik hem vastzette in de trailer, op welke manier ik invlocht als mijn man een wedstrijd met hem had, wanneer wel en niet een deken etc. Daar heb ik toen een punt achter gezet. Echt geen zin om continu mijn keuzes ten aanzien van mijn eigen dieren te verantwoorden. Tot groot verdriet van het kind trouwens. Voor haar vond ik het ook heel erg sneu. Ik heb het me ook erg aangetrokken. Ik heb haar moeder veel te veel ruimte gegeven. Ik had voordat het kind de eerste keer op de pony stapte al duidelijk moeten zijn en afspraken moeten maken.

Ik heb nu een bijrijdster die net als de vorige 14 jaar is. Maar dan zonder bemoeizuchtige moeder. Ze kan heel veel zelfstandig. Maar ik ben wel altijd aanwezig. Hoef er echt niet continu met mijn neus bovenop te staan, maar als er wat gebeurt met haar of de pony, dan moet er iemand zijn. Stel dat de pony niet rad loopt en zij merkt dat niet... . Of de pony breekt los. Of ze maakt een lelijke val.... En soms moet ik haar wat uitleggen. Bijvoorbeeld wat ze moeten doen als meneer het vertikt om mee te lopen aan het halster. :D
Op deze manier vind ik het goed te doen. Ik kan gewoon andere dingen doen als ze er is (pony staat thuis), pony krijgt aandacht en beweging en ze helpt ons als we op wedstrijd gaan. Dus het levert mij ook wat op. Ze krijgt les op de pony, dus daar hoef ik me ook niet mee bezig te houden. En zij heeft een leuke pony om te verzorgen en te rijden.

Ik vraag er ook geen geld voor. Als mensen voor iets betalen verwachten ze ook meer. Bijvoorbeeld zeggenschap. En na die eerste ervaring pas ik daar erg mee op.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 16:24

Deze moeder heeft eigen paard gehad dus daar verwachtte ik geen problemen mee. De afspraak was vanaf begin duidelijk dat ze niet alleen mocht en ik niet steeds mee kon

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:32

Wauw, ik verbaas mij echt over het lef van sommige mensen :wow: echt bizar! Ik zou er ook mee stoppen want die moeder is echt te ver gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:41

trustHim schreef:
Deze moeder heeft eigen paard gehad dus daar verwachtte ik geen problemen mee. De afspraak was vanaf begin duidelijk dat ze niet alleen mocht en ik niet steeds mee kon

En wat wil je er verder mee? Helemaal mee stoppen?Of nog eens in gesprek met deze moeder?

Hoe duidelijk waren die afspraken? Want misschien denkt deze moeder wel dat haar kind niet alleen naar de pony mag gaan van jou omdat men dat op jouw stal niet wil. En beseft ze niet dat het is omdat jij dat zelf niet wilt. Jullie denken in ieder geval duidelijk anders over het belang van toezicht op kinderen en pony's. Heb je het daar wel met haar over gehad toen je er aan begon?

Als ze denken dat ze een andere stal kunnen regelen en daarbij geen rekening houden met jouw wensen, dan heb je het al erg ver laten komen. Hoe ga je dat terugdraaien? En weer duidelijk te maken dat jij bepaalt wat er met je pony's gebeurt?

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:46

Afscheid nemen en mooi laten gaan naar die andere stal. Een kind van 10 kan niet alleen bij pony's of paarden zijn al zijn ze nog zo braaf. De verantwoording ligt bij de ouders die er wel heel erg gemakkelijk over denken. Je kind vrijlaten is 1 maar dit zou ik ook niet laten gebeuren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:50

Wow ik sta te knipperen met mijn ogen van zoveel brutaliteit van die moeder.
Als het om mijn paardje ging was het direct: jullie hoeven niet meer te komen, doeiiiiiiii.

Geen erg jonge kinderen meer aannemen die begeleiding nodig hebben, daar heb je alleen maar veel werk aan en gedoe met bemoeizieke moeders en of die lekker makkelijk zijn en jou als oppas gebruikt.

Hup weg dr mee.

Neem gewoon een bijrijder die ouder zijn en die wel zelfstandig kunnen handelen.

Waarom is het een probleem? gewoon wegsturen als het jou niet bevalt, het is nog altijd JOUW dier.
En dus bepaal jij hoe en wat en niemand anders.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 17:29

Ik heb met beide moeders dezelfde afspraak gemaakt, bij de een gaat het prima, de ander dus niet. Dat het op stal niet gewenst is heb ik pas later ook verteld aangezien het sowieso niet mijn goedkeuring had dat ze alleen ging en dit heb ik de afgelopen tijd meermaals herhaald.

Ik heb juist met 15 jarige erg slechte ervaringen, wilde ook eigenlijk geen 10 jarige maar met de andere ging het super goed en leuk

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 17:30

Het probleem met wegsturen is dat ik dat gewoon lastig en vervelend vind

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:34

Ik zou dan de 'probleemmoeder' is flink aanspreken en zeggen dat het exit kind is als ze niet inbindt. Is ze helemaal geschift om jou te vertellen dat je pony ergens anders gestald gaat worden? Opsodemieteren. Oh, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen. Ga dan lekker naar een manege met zo'n kind...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:58

trustHim schreef:
Het probleem met wegsturen is dat ik dat gewoon lastig en vervelend vind

Weet je wat pas lastig en vervelend is??

Als jij nog een week, twee weken, een maand, twee maanden, een half jaar......... etc. etc.
Met een k*tgevoel zit omdat er dingen voor jou geregeld en besloten worden die JIJ niet wilt. Want het is wel zoals Safina het zegt... Als je NU niets zegt, hebben die ouders met een maand de hele pony zelfstandig verhuist.

Overigens wel een bizarre houding van een moeder die zelf een paard heeft gehad... |o

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:17

Heb de kogel door de kerk gejaagd, wel via app omdat ik dat wat beter kan op moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:43

Mooi. Heeft het misschien ook wat met je gezondheid te maken?

Ik vraag dat omdat als ik niet lekker in mijn vel zit, ik niet altijd even goed ben in het bewaken van mijn grenzen. En mensen die geneigd zijn daar wat lomp mee om te gaan kan ik er daan niet goed bij hebben. Misschien werkt dat voor jou ook zo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:43

trustHim schreef:
Heb de kogel door de kerk gejaagd, wel via app omdat ik dat wat beter kan op moment

Gezien je situatie zou een normaal mens dat moeten begrijpen ;)

Heel goed, en trek je niets aan van hun reacties, want je moet doen wat het beste is voor jou!