verzorger??? neee bijrijder...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:48

Hij is eigenlijk bij de PC gaan lessen omdat hij dan op wedstrijden kan. Hij wil heel graag springen maar dat mag hij van mij zeker niet.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:50

Misschien een onnodige opmerking, maar let wel, als de jongen valt of schade veroorzaakt met/door jouw pony ben jij verantwoordelijk. Dus stel je zou door met hem gaan, is je paard opgenomen in jouw aansprakelijkheidsverzekering?
Ik zou hem ook wel wat beperken. Als jij denkt dat hij iets niet kan, laat hem dit dan ook niet doen en zoek een uitdaging die wel kan doen, zodat het veilig blijft.
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 15-06-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:51

Maar wat zeggen je eigen ouders ervan ? Hoe denken hun over de situatie?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:52

B is 13 en ik ben 16. Ik ga hem huiswerk meegegeven waar hij nog niet echt aan gewerkt heeft. Ik vraag of hij morgen weer komt en dan ga ik inderdaad een paar eisen stellen. Nu hoeft hij al niet veel te doen. De pony staat samen met mijn 'kreupele' paard in een stal (het is een grote koeie stal) dus voeren en uitmesten hoeft hij al niet. Maar zoals kruiwagen vullen en vegen moet kunnen vind ik. Ook meer verzorging van de pony. Straks staat de pony er alleen en dan moet hij ook hooi geven.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:52

lovechamp schreef:
Hij is eigenlijk bij de PC gaan lessen omdat hij dan op wedstrijden kan. Hij wil heel graag springen maar dat mag hij van mij zeker niet.

Je gaat toch eerst de pony leren kennen voordat je meteen op wedstrijd gaat?
En als je de basis niet beheerst, is een wedstrijd nog niet van toepassing.

Ik denk dat je nu een bijrijder hebt die alleen maar aan zichzelf denkt.
Ik zou hem - netjes - afwimpelen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:54

Livana schreef:
Maar wat zeggen je eigen ouders ervan ? Hoe denken hun over de situatie?

Mijn moeder is soms een beetje een drif kikker maar ze zecht hetzelfde als jullie. Ik moet op dat punt sterker worden en dat ik bekend. Ik moet wel zeggen ookndat gaat nu steeds beter. Ik krijg zo meer zelfvertrouwen op dit gebied.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:55

Persoonlijk zou ik stoppen met deze bijrijder.

Ten eerste volgt hij jouw aanwijzingen niet op.

Ten tweede hij denkt alleen maar aan zichzelf ipv de pony. Dit uit zich in alleen maar willen rijden en het liefst in galop.

Ten derde denkt dat ie beter rijd, dan dat ie werkelijk doet. En staat niet echt open, voor hoe het wel moet.

Ten vierde zonder overleg dingen beslissen, lidmaatschap en spoortje.

Al deze dingen zou bij mij echt not done zijn. Zelfs één punt van alle vier zou bij mij al exit betekenen.

Mijn verzorgsters doen het op mijn manier, anders hoeven ze niet weer te komen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:58

Slina schreef:
lovechamp schreef:

Je gaat toch eerst de pony leren kennen voordat je meteen op wedstrijd gaat?
En als je de basis niet beheerst, is een wedstrijd nog niet van toepassing.

Ik denk dat je nu een bijrijder hebt die alleen maar aan zichzelf denkt.
Ik zou hem - netjes - afwimpelen.

Dat klop hij denkt inderdaad veel aan zichzelf. Hij mag van mij nu ook alleen bij de manege lessen zelfstandig rijden de andere keren moet hij doen wat ik wil en dat vind hij niet altijd even leuk. Ook wil hij niet op stal zelf lessen omdat hij dan van te voren de bak uit moet doen en dit doen we dan samen omdat ik daarna meestal ga rijden.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:00

myk_en_shant schreef:
Persoonlijk zou ik stoppen met deze bijrijder.

Ten eerste volgt hij jouw aanwijzingen niet op.

Ten tweede hij denkt alleen maar aan zichzelf ipv de pony. Dit uit zich in alleen maar willen rijden en het liefst in galop.

Ten derde denkt dat ie beter rijd, dan dat ie werkelijk doet. En staat niet echt open, voor hoe het wel moet.

Ten vierde zonder overleg dingen beslissen, lidmaatschap en spoortje.

Al deze dingen zou bij mij echt not done zijn. Zelfs één punt van alle vier zou bij mij al exit betekenen.

Mijn verzorgsters doen het op mijn manier, anders hoeven ze niet weer te komen.

Het lidmaatschap vond ik opzich nog niet zo erg want dan kan ik met die instructeurs waar ik zelf ook les van krijg of heb gehad overleggen omdat ik natuurlijk nog niet alles zie. Ik zie al best veel maar nog net niet alles. Dit leer ik op die manier ook.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:04

Letitia1991 schreef:
Iruss94 schreef:
Gelijk de deur wijzen vind ik een beetje grof waarschijnlijk weet B niet eens wat hij fout doet hij heeft geen verstand van paarden en snapt niet wat hij fout doet.

Je zult hem misschien wat meer moeten gaan begeleiden. Ik snap dat dit niet de bedoeling is van een bij rijder maar dan heb je daarna plezier van. Ik vind het goed dat hij gelijk les heeft genomen.

Ervaring of geen ervaring, hoeveel geef je om zo'n dier als je het liefst de hele tijf galoppeert en de verzorging niet zo belangrijk vindt?

Ik heb liever iemand die weinig ervaring heeft maar duidelijk pony op eerste plek zet, en liever te voorzichtig is, dan iemand met meer ervaring die alleen aan zichzelf denkt. In dit geval heb je iemand die eerst aan zichzelf denkt vóór de pony, plus amper ervaring. Er zijn zoveel betere verzorgers/bijrijders denk ik dan.

vandaar dat ik begeleiden zeg ;) . Dat kind snapt niet eens wat die fout doet waarschijnlijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:06

Het kan natuurlijk ook een eigenwijze puber zijn die zichzelf heel wat vindt..
Toen ik 13 was, kon ik ook zat jongens aanwijzen die zo waren.
meisjes zijn dan vaak toch serieuzer en verantwoordelijker

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:06

lovechamp schreef:

Hey, check je eigen onderschrift. daar staan wijze woorden in.
En dat staat lijnrecht tegenover wat je schrijft over je bijrijder.
Ik zou echt geen seconde iemand op m'n paard laten zitten waar mijn gevoel niet goed bij is.
Lekker mee stoppen en als je het lastig vind kun je misschien een gesprek met jou ouders en de zijne erbij doen. Je vind heus wel iemand anders die beter bij je pony past en waar jij niet wakker van ligt.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:08

Bedankt voor alle reacties ik ga eraan werken. Ik heb besloten het tot de einde van de maand af te kijken, ik vind dat er dan verbetering in moet zitten. Hoeft nog niet goed te zijn maar wel verbetring. Ook da ik vaste dagen afspreken dat ik hem help en ook dat wil ik dan 2x per week. Dan rijd hij 4x per week onder begeleiding. Als het toch niet gaat schuif ik hem door naar de shet op stal Dan heeft hij toch iets aan zijn lidmaatschap. Dan ga ik iemand anders zoeken. Dus als jullie iemand weten stuur me Zovast een PB dan kan ik er rekening mee houden. Ook vind ik het goed als ze bij mij komen lessen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:08

paardenmaf schreef:
lovechamp schreef:

Mag ik dan heel brutaal zijn en het mooie onderschrift verbeteren?
een paard observeerdt jou, het voelt je energie, een paard spiegeldt jou, wees je daar bewust van

Is een mooie tekst, zonde van de spelfouten.

Maargoed. Daar ging het niet om.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:09

Slina schreef:
Het kan natuurlijk ook een eigenwijze puber zijn die zichzelf heel wat vindt..
Toen ik 13 was, kon ik ook zat jongens aanwijzen die zo waren.
meisjes zijn dan vaak toch serieuzer en verantwoordelijker

Dat speelt hier ook en grote rol.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:10

Slina schreef:
paardenmaf schreef:

Mag ik dan heel brutaal zijn en het mooie onderschrift verbeteren?
een paard observeerdt jou, het voelt je energie, een paard spiegeldt jou, wees je daar bewust van

Is een mooie tekst, zonde van de spelfouten.

Maargoed. Daar ging het niet om.[/quote]

Hahah Dankje wel ik zal het even gaan verbeteren. Ook dat is een zwak punt van mij.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:11

Citaat:
Ik heb hem duidelijk gezecht dat ik geen sporen wil hebben. Maar ik vind het ook sneu om hem nu weg te sturen want ze hebben een lidmaatschap voor een jaar betaald..

Dat is hun probleem niet de jouwe. Het is aangevraagd zonder toestemming van jou.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:11

Maar meis, je laat met je sollen.
Het is toch jouw pony, niet die van hun.
Ze hebben simpelweg het recht niet om zonder jouw toestemming iets te beslissen, ook al is dit achteraf wel goed.
Ze horen eerst toestemming te vragen, klaar uit.

Neem maar van mij aan dit gaat straks ten koste van je pony en van jou.
Jij zit straks met een pony die helemaal verknald is en met hoogoplopende ruzie.

Stop nu het nog kan, er zijn echt meer kinderen die willen bijrijden, het is misschien effe een zoektocht naar de juiste. Maar die zullen beter zijn dan deze.

Als je het niet alleen durft te zeggen, neem dan je moeder mee. Neem wel zelf het voortouw, maar wanneer je er niet uitkomt, kan je moeder je bijspringen.

Edit ook niet je shet aanbieden, zij maken de fout om gelijk een lidmaatschap aan te gaan. Jij hoeft niet voor hun fout opdraaien of op te lossen.
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 15-06-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:12

als ik het goed gelezen heb zelf ga je reizen en laat je je pony achter bij hem? ik zou hem echt niet vertrouwen hoor want als jij weg bent wie weet wat hij dan allemaal met je pony gaat doen! aangezien jij er zelf toch niet bent. stop ermee er zijn genoeg andere leuke kinderen die het willen doen, die een stuk beter rijden en stukken beter luisteren!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:12

YRT --> VP

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:20

myk_en_shant schreef:
Maar meis, je laat met je sollen.
Het is toch jouw pony, niet die van hun.
Ze hebben simpelweg het recht niet om zonder jouw toestemming iets te beslissen, ook al is dit achteraf wel goed.
Ze horen eerst toestemming te vragen, klaar uit.

Neem maar van mij aan dit gaat straks ten koste van je pony en van jou.
Jij zit straks met een pony die helemaal verknald is en met hoogoplopende ruzie.

Stop nu het nog kan, er zijn echt meer kinderen die willen bijrijden, het is misschien effe een zoektocht naar de juiste. Maar die zullen beter zijn dan deze.

Als je het niet alleen durft te zeggen, neem dan je moeder mee. Neem wel zelf het voortouw, maar wanneer je er niet uitkomt, kan je moeder je bijspringen.

Edit ook niet je shet aanbieden, zij maken de fout om gelijk een lidmaatschap aan te gaan. Jij hoeft niet voor hun fout opdraaien of op te lossen.

De shet is niet van mij maar van de stal baas en hun willen hem wel over nemen. Ik heb gister al even op de pony gezeten want wou hem wat laten zien. Ik heb uit elende gewoon me eigen paard gepakt omdat zei niet luisterde. Ik denk dat ik morgen met de stal eigenaar ga praten en daarna met B en dat hij naar hun gaat. Ik heb straks met school zat aan me eigen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:22

Manonvanunen schreef:
als ik het goed gelezen heb zelf ga je reizen en laat je je pony achter bij hem? ik zou hem echt niet vertrouwen hoor want als jij weg bent wie weet wat hij dan allemaal met je pony gaat doen! aangezien jij er zelf toch niet bent. stop ermee er zijn genoeg andere leuke kinderen die het willen doen, die een stuk beter rijden en stukken beter luisteren!!

Neeeeee die hij mag niet met de pony alleen. Ik ga wel een paar dagen (3 dagen - 2 nachten) weg met me paardje maar die pony gaat ook mee want een vriendin gaat er dan op. Zei woont helaas tever weg en is er maar een paar dagen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:23

lovechamp schreef:
chelle_dora schreef:
Als jij er geen goed gevoel bij hebt, afkappen en de deur wijzen.

Zo te lezen is deze bijrijder er pas net en heb je nu al geen controle meer erover. Dan zijn er vast wel andere lieve kinderen die er leuk mee kunnen rijden.

Ik heb hem duidelijk gezecht dat ik geen sporen wil hebben. Maar ik vind het ook sneu om hem nu weg te sturen want ze hebben een lidmaatschap voor een jaar betaald..

Waar geef je meer om, je pony of die ruiter? Duidelijk geval van wegwezen anders heb je straks een pony die niet zo gemakkelijk meer is.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:27

chelle_dora schreef:
Als jij er geen goed gevoel bij hebt, afkappen en de deur wijzen.

Zo te lezen is deze bijrijder er pas net en heb je nu al geen controle meer erover. Dan zijn er vast wel andere lieve kinderen die er leuk mee kunnen rijden.

Ik heb hem duidelijk gezecht dat ik geen sporen wil hebben. Maar ik vind het ook sneu om hem nu weg te sturen want ze hebben een lidmaatschap voor een jaar betaald..[/quote]
Waar geef je meer om, je pony of die ruiter? Duidelijk geval van wegwezen anders heb je straks een pony die niet zo gemakkelijk meer is.[/quote]

Mijn pony gaat voor. Hij vond het dinsdag niet leuk dat hij niet kon rijden omdat ze een klein wondje had. Ik ben hier wel wat boos om geworden. En ik ga morgen met stal praten dat hij naar hun kan.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:29

Pfoee meis, denk aan je pony! Niet aan hem, ik neem aan dat je pony voorgaat.
Je zegt nu al dat je je eigen pony niet fijn meer kan rijden, en dat is gewoon echt super zonde. Iets slechts aanleren is zo gebeurd, maar iets slechts afleren kan jaren duren..

Ik hoop dat hij het slechte nieuws goed aanpakt en er ook iets van leert.

Sta sterk in je schoenen, jij bent de 'baas', niet hij! Succes!!