Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een verzorgster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:40

Ik zou zelf zeggen, mede omdat ik bekend ben in de regio.
Dat een euro of 40 een leuk bedrag per maand is. Heb je weer 2 zakken voer voor 'niks'.
Ik denk dat als je veel hoger gaat zitten er veel mensen toch komen met: Ja maar...

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:42

Ik denk dat je blij moet wezen dat er iemand is, die extra tijd aan jouw paard wil besteden. Als beloning het paard ook mogen rijden is dan helemaal super. Ik vind het nogal wat om hiervoor geld te vragen. Twee keer in de week rijden en deels verzorgen, omdat jij te weinig tijd hebt en rijden wanneer het jou past, wees dan maar blij dat je iemand kan vinden die dit voor je doet en betrouwbaar is! :) Denk niet dat je hier geld aan moeten willen 'verdienen', maar tevreden zijn als je een betrouwbaar persoon gevonden hebt. Zelf heb ik een tijd lang een paard van iemand anders gereden, betaalde wel mijn les zelf maar verder mocht ik zo vaak rijden als ik wil en ging de betreffende eigenaar zelfs mee naar wedstrijden en dat allemaal voor niks, ja voor de fun, het vertrouwen en het plezier, dat stond bij de eigenaar voorop. Veel succes met je zoektocht!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:43

Niets, bij gebrek aan echte voorzieningen en in de winter is het nu eenmaal snel donker dus heb je niet altijd wat aan de middag om te rijden buiten. Met dit weer al helemaal niet :=
Dus ik zou gewoon goed kijken naar een goede verzorgster en dan het als win-win zien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:56

Bedenk wie er in aanmerking komen voor deze 'deal' mensen die overdag werken vallen al af in de winter (omdat de dagen kort zijn en je niet zoveel kunt in het donker), tenzij je deze persoon twee dagen in het weekend wilt laten rijden (en je dan dus zelf niet wilt rijden).

Je houdt dan parttimers over (vaak moeders die dan dus oppas nodig hebben) en scholieren/studenten (die vaak niet veel te besteden hebben). Deze moeten dan maar nét een bijrijdpaard zoeken zoals het jouwe, in de buurt wonen, twee dagdelen tijd 'over' hebben, aan jouw voorwaarden voldoen én een klik hebben met het paard.

Tel maar uit hoeveel mensen dat ongeveer zijn. Zijn dat er veel kun je het proberen, zijn het er niet veel kun je blij zijn als je zonder bijdrage iemand vind.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:17

Lietjuh_ schreef:
Ik denk dat je blij moet wezen dat er iemand is, die extra tijd aan jouw paard wil besteden. Als beloning het paard ook mogen rijden is dan helemaal super. Ik vind het nogal wat om hiervoor geld te vragen. Twee keer in de week rijden en deels verzorgen, omdat jij te weinig tijd hebt en rijden wanneer het jou past, wees dan maar blij dat je iemand kan vinden die dit voor je doet en betrouwbaar is! :) Denk niet dat je hier geld aan moeten willen 'verdienen', maar tevreden zijn als je een betrouwbaar persoon gevonden hebt. Zelf heb ik een tijd lang een paard van iemand anders gereden, betaalde wel mijn les zelf maar verder mocht ik zo vaak rijden als ik wil en ging de betreffende eigenaar zelfs mee naar wedstrijden en dat allemaal voor niks, ja voor de fun, het vertrouwen en het plezier, dat stond bij de eigenaar voorop. Veel succes met je zoektocht!

Haahaha, nou ik MOET helemaal niks hoor, ik kan zelf wel 7 dagen, maar ik vind het ook wel lekker als ik ook even thuis ben voor mn gezin. Dus waarom dan niet mijn paardje delen met iemand die het ook leuk vind? Maar moet ik dan alle kosten alleen dragen terwijl een ander er ook gebruik van maakt?
Maar dat was niet de discussie want ik blijf erbij; paard verzorgen zonder rijden is gratis, paard verzorgen met rijden is een kleine bijdrage. Even ter illustratie; ik betaal 235 euro stalgeld pm.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:17

sallandval schreef:
Bedenk wie er in aanmerking komen voor deze 'deal' mensen die overdag werken vallen al af in de winter (omdat de dagen kort zijn en je niet zoveel kunt in het donker), tenzij je deze persoon twee dagen in het weekend wilt laten rijden (en je dan dus zelf niet wilt rijden).

Je houdt dan parttimers over (vaak moeders die dan dus oppas nodig hebben) en scholieren/studenten (die vaak niet veel te besteden hebben). Deze moeten dan maar nét een bijrijdpaard zoeken zoals het jouwe, in de buurt wonen, twee dagdelen tijd 'over' hebben, aan jouw voorwaarden voldoen én een klik hebben met het paard.

Tel maar uit hoeveel mensen dat ongeveer zijn. Zijn dat er veel kun je het proberen, zijn het er niet veel kun je blij zijn als je zonder bijdrage iemand vind.

Ik zoek JUIST iemand voor in het weekend:-)

fourseasons

Re: Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:21

Mensen kunnen wel goed lezen zeg! :+
Het ligt denk ik ook een beetje aan de regio waar je woont. Je bijrijder zou wel veel vrijheid bij jou hebben dus dat vind ik ook wel wat waard. Ik denk rond de 60 euro per maand?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:44

Brendaaaa schreef:
Hoe bedoel je niet altijd kan? Ze kan altijd 2 keer per week rijden hoor, maar niet 2 keer per week in de bak altijd.

En dus beperk je de markt nog meer... het moet iemand zijn die akkoord gaat met alleen buiten rijden want de keren dat er in de bak getraind kan worden zijn dus zeer beperkt.
De meeste recreanten vinden het toch leuk om ook eens met regelmaat wat dressuur te trainen, een sprongetje te maken,...

Je zoekt iemand:
- die liever borstelt dan rijdt
- als ze gaan rijden vooral buiten wil rijden
- en dan ook nog bereid is om ervoor te betalen.

Ik denk dat het de speld in de hooiberg is.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:08

Ik vind dat je er best €50 per maand voor kan vragen als er 2 keer per week gereden mag worden. Geen klusjes hoeven doen is ook echt wat waard en ik denk dat veel mensen het echt niet erg vinden buiten te rijden wanneer de bak niet begaanbaar is, leuk juist! Ik zou het juist balen vinden als ik alleen maar in de bak zou mogen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:37

Citaat:
Ik denk dat het de speld in de hooiberg is.

Dat is wel helemaal waar en wel iets waar je rekening mee moet houden TS. We komen uit zo ongeveer hetzelfde gebied van de randstad en ik ben ook best bekend met de randstad, en weet ook dat een goede, fijne verzorgster vinden hier best lastig is en dat er in spijkenisse en omgeving nog aardig wat stallen zijn met fijnere faciliteiten, dus als je veel "concurrentie" hebt, hoe vervelend ook, die faciliteiten je nog best de das om kunnen doen.

Ik heb het makkelijk en "luxe" praten (ook luxe voor pony voordat bokt op zn achterpoten gaat staan) met de binnenbak op stal, maar als ik een bijrijdpaard zou zoeken dan zou ik, als ik een maandelijks bedrag betaal voor een x aantal keer per week, ook de zekerheid willen hebben dat ik x aantal keer per week kan rijden en niet continu het hoeft aan te passen omdat het hier in nederland nog wel eens spontaan wil regenen, en zo zullen er dus veel zijn die redeneren... Zeker als je dus ' concurrentie ' hebt van andere paarden op stallen met meer comfort voor de ruiter zegmaar.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:05

Ik vind het heel lastig, toen mijn pony in hoogvliet stond en mijn nichtje hem deed betaalde zij 100 per maand mee aan de stallingskosten omdat ik 110 per maand meer ging betalen aan stalling (reiskosten nog niet meegerekend), hij ook nog eens haar kant op verhuisde, zij hem 7 dagen in de week mocht doen (dus ook rijden, wedstrijden etc.).

Nu staat mijn pony weer dichterbij, mede omdat ik hem gewoon miste en omdat het niet meer voelde als 'mijn pony' doordat ik hem oa. zo weinig kon zien vanwege afstand icm school+werk.
Nu staat hij echter wel een stuk duurder, maar dicht bij huis.

Nu heb ik een verzorgster met 5 vaste dagen in de week, over het algemeen loopt ze gemiddeld 7 dagen per week op stal en dan mag ze hem ook gewoon verzorgen. Nu rijd ze momenteel dus ook 3-5 dagen in de week, ze mag op mijn kosten onbeperkt meerijden in de groepslessen, dat zijn de dressuurlessen, springlessen en de carrousel. Ik heb voor mezelf destijds een abonnement aangeschaft waar zij gelukkig ook gebruik van kan maken en op kan lessen.
Daarnaast rijd ik mijn pony ook nog, niet iedere dag en we wisselen een beetje af (soms loopt hij 1 uurtje, soms 2 en soms is hij vrij).
Mn verzorgster mag er dus ook mee tutten enz, pony kan een heel klein beginnetje van vrijheidsdressuur wat ze mag oefenen als ik erbij ben, maar liever niet alleen.
Verder is pony braaf, je kan er leuk mee springen (ze rijd dan ook vaak op dinsdag in de springles), dressuur krijgt hij ook goed door nu (dus rijd ze nu ook FNRS proeven met hem en ga ik eind vh jaar KNHS starten), is braaf op buitenrit (wat zij bij mooi weer samen met iemand dus ook mag doen) en hij word deze maand voor de kar beleerd waar ik eigenlijk geen problemen mee verwacht.
Zodra ik mijn mencursus heb afgerond en hij goed beleerd is zal ik mijn verzorgster daarin dan ook betrekken, ze heeft er wel interesse voor en aangezien ze niet veel jaren meer op hem zal kunnen rijden (vanwege haar lengte) kan ze ook leren mennen en uiteindelijk recreatief met een kar aan de slag als ze wilt.
Ze hoeft verder ook geen stallen te mesten/te voeren enz en ze mag wel haar hoofdstel oid gebruiken (alleen bit niet en zadel dan ook niet maar die van mij vind ze gelukkig heerlijk zitten).
Hier vraag ik echter ook geen bijdrage voor, ik vind het belangrijk dat er vertrouwen tussen ons is.
Ik ken haar al wat jaartjes en ze is tot nu toe oprecht eerlijk en open naar mij toe.
Verder komt mijn pony goed aan zijn beweging en zijn stal uit (niet alleen omdat ze rijd, maar ook omdat ze hem lekker vertroeteld, poetst en ruime tijden los zet, en zelfs dan zie je haar ervan genieten) en dat vind ik erg belangrijk.
Zelf ben ik nu ook helemaal happy op de manier waarop hij staat, kan er zelf ook weer volop van genieten en ik merk dat hij zelf ook tevreden is.
Ook met het rijden pakt mijn verzorgster snel dingen op en krijgt ze les van dezelfde instructeur, ik merkte met mijn vorige verzorgster direct dat ze had gereden omdat ze toch een andere technische manier van rijden heeft dan ik (wilde dus nog wel eens voor wat problemen zorgen met mijn pony, al moet iedereen het natuurlijk leren). Met mijn huidige verzorgster merk ik dat totaal niet, ik ben er heel tevreden over.

Dus nu ben ik aan alleen stalling + les zelf minimaal €500 per maand kwijt, maar ik vind dat mijn verzorgster mij enorm steunt omdat ik mijn paardenbeestje alles gun wat hij echt nodig heeft.
Zonder haar zou hij (gevoelsmatig voor mij dan) aandacht tekort komen, althans beweging (los/rijden) en dat hij meer dan slechts 2 uur per dag uit zijn box is (waarvan bijvoorbeeld een uurtje rijden/los en een uur tutten).
Nu komt hij gemiddeld wel zo'n 3-5 uur per dag uit zijn stalletje, waarvan 1 tot 2 uur rijden, zeker een uur lekker tutten/poetsen en natuurlijk het los staan en paard zijn.

En nee, mijn pony word niet iedere dag gereden, het is dus ook niet zo dat hij alleen leuk is voor het rijden..
Zowel mijn verzorgster als ik zetten hem regelmatig los met soortgenoten, soms in combinatie met rijden en soms lekker om een dagje uit te rusten. :j

Dus daarom zeg ik, ik vind het wel moeilijk..
Het zou wel lekker zijn als ze mee betaald natuurlijk, dan heb ik nog meer te besteden voor het paardenbeestje en het heeft natuurlijk meer 'voordelen'.
Maar anderzijds vind ik het niet nodig, ik zie mijn verzorgster echt als een gunst voor mij en ik heb heel veel vertrouwen in haar.
Nu moet ik zeggen dat ze mijn vertrouwen ook zeker niet moet beschaven, dan is het ook wel over met de pret natuurlijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:24

Ohja en als max zou ik zeggen; 25-40 per maand voor het verzorgen, vind het lastig om te zeggen.. wellicht ben ik te gul of vond ik mijn verzorg/leasepaarden vroeger gewoon teveel geld kosten :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:37

Heel eerlijk zal ik hier persoonlijk niet voor betalen :n
Het paard is niet op niveau, wat niet erg is, maar als ik er voor betaal verwacht ik niet een paard dat 'verre van een wedstrijdpaard'. Daarbij denk ik namelijk aan een paard dat bijvoorbeeld vast zit of niet alle gangen goed beheerst. En dus ALS je uiteindelijk mag rijden een boel werk. Niet erg, maar daar ga ik niet voor betalen.
Maar, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik kom nog uit de tijd waar je niks hoefde te betalen := dus kijk er ook iets anders tegen aan.

Als je nu alles met het paard mag (als in rijden, buiten, evt concours, flexibele dagen, etc) dan zal ik er wel een bedrag voor over hebben :j

(Wat een leuk paard trouwens! Heb even in je profiel gespiekt. :D )

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 00:22

Nou ik verbaas me wel over de reacties. Ik heb zelf regelmatig als bijrijdster voor 2 keer per week in deze regio 100 euro per maand moeten meebetalen en ik hoor niet anders als dat soort leasebedragen om me heen. Ik vond dat wel veel hoor, maar toch. Geloof het of niet, ik heb een reactie gekregen van iemand waar ik heeeel blij me ben. Iemand die helemaal in mijn plaatje past....dus met wat geluk is dat idd wat ik zoek! Zondag zal ik het weten, dan gaat ze mee.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:37

Ik woon in de randstad, en verzorg nu 2 pony's waar ik mee mag doen way en wanneer ik wil, dus ook zo vaak rijden als ik wil enz.

Ik mest wel paar keer per week uit, en ik voer wel eens.

Hiervoor hoef ik helemaal niks te betalen, de eigenares is zo blij dat haar paardjes regelmatig beweging en aandacht krijgen, waar ze zelf de tijd niet meer voor heeft

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:49

Brendaaaa schreef:
Ik vind alleen dat als ik mijn paard deel met iemand, zonder verwachtingen te hebben dat diegene mijn paard verbeterd, diegene best een beetje hobby-geld mee mag betalen toch?

Wat je hier zegt, dat je je paard wilt delen, dat spreekt je adv een beetje tegen (je zoekt iemand voor de dagen dat jij niet kunt).
Als je je paard wilt delen is het logisch dat ze een bijdrage betalen, maar dan zou die persoon ook enige inspraak mogen hebben en bv de vrijheid moeten hebben zelf te kiezen wanneer ze langskomt, lessen nemen, met het paard op pad ed.

Voor nu denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar de juiste verzorgster, want die heb je nog niet zomaar gevonden. En als je een betrouwbaar persoon hebt gevonden, wees daar heel erg blij mee en ga in de toekomst kijken of ze ook kan/wil rijden en kan/wil meebetalen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 08:23

Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegen. Ik zoek gewoon een meisje die het leuk vind om een eigen verzorgpaard te hebben, net als ik altijd heb gehad. Natuurlijk is het eigenbelang, ik ben geen weldoener nee idd. Ook al gun in een ander ook een lief paard als de mijne!. Ik vind het lekker om 2 daagjes in het weekend niet persé naar stal te hoeven, omdat ik weet dat iemand heel graag voor hemt zorgt. Is dat nou zo gek?? En als ze wilt rijden, prima (als het klikt en als ze kán rijden enz), ze mag doen wat ze wil, komen welke extra dagen ze wil (als het weekend er maar bij zit, in MIJN belang, is dat niet haar belang dan komt ze toch niet bij mij uit.) en daar vraag ik een kleine bijdrage voor. Op de manege rij je ook niet gratis, en als je dan al betaald rij je saai rondjes in de bak. Daarbij gebruikt ze al mijn spullen, mijn hoefschoenen enz.
Het grappige van al deze reacties vind ik dat toen ik op zoek was naar een verzorgpaard, ik GEEN ENKELE gratis kon vinden. Dus snap al die heisa hier niet zo. Ik vraag echt de hoofdprijs niet hoor. Rond de 100 euro is hier schijnbaar normaal in mijn omgeving (eigen ervaring) ik denk aan 50 euro (betaals zelf 235 stalgeld, dus dit is daar maar een klein deeltje van). Let wel, alleen voor een verzorgster die wil rijden. Maar goed, ik heb een kleine aanpassing gedaan aan mijn advertentie, misschien dat het zo duidelijker is wat ik bedoel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:57

Nee daar is niets geks aan, maar dan heb je wel iemand die zich aan jou aanpast en dat is ook wat waard.
Maar je moet doen zoals je het wilt en kunt krijgen. Maar ik zou persoonlijk liever op zoek naar de perfekte persoon dan een heleboel leuke meiden mislopen die dat geld niet hebben.
Ik heb zelf nooit betaald voor verzorgpaarden en heb de verzorgsters die hier komen ook nooit laten betalen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:08

Ik heb een gouden verzorgster.. Voor alles wat zij voor mijn paard en mij doet, zou ik haar bijna moeten betalen.. Ik vraag haar dan ook niks.. Ze doet mijn paard drie dagen per week en soms meer.. Als hij ziek is neemt ze medeverantwoordelijkheid en is ze even hard met m bezig..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:15

Even snel uitgerekend...als je een bijrijder voor max 2 dagen per week zou willen laten betalen naar het bedrag wat je per maand kwijt bent,dan is dat E33,48 :)

Voor de randstad is een prijs tussen de E25,- en E50,- een mooi bedrag voor minimaal 2x rijden per week zonder klusjes :j

Ik heb betalende en niet betalende bijrijders gehad en met de niet betalende eigenlijk de meeste sores gehad op 1 na :+
Het is maar net wie je treft en hoe betrokken/verantwoordelijk diegene zich voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:59

Citaat:
Ik vind het lekker om 2 daagjes in het weekend niet persé naar stal te hoeven, omdat ik weet dat iemand heel graag voor hemt zorgt.

Maar je bijrijdster/verzorgster hoeft niet uit te mesten zeg je.. Dus dan moet je toch alsnog naar stal, of ben ik zo'n miep dat ik iedere dag uitmest?

Hier zijn prijzen als 100/120 euro ook wel bekend in de omgeving (wil niet zeggen dat ik het daar dan ook mee eens ben, ik vraag zelf iig geen 100 euro) maar dan moet ik er dus wel bij zeggen dat er , ongeacht het weer, er wel altijd gereden kan worden en ze niet afhankelijk is van het weer in nederland... Wat dat aangaat zal het dus gewoon lastiger zijn op dit moment om iemand te vinden, dan heb je in het voorjaar weer meer geluk. Maar ik denk inderdaad 3 / 4 tientjes dat dat wel redelijk is :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:59

chelle_dora schreef:
Citaat:
Ik vind het lekker om 2 daagjes in het weekend niet persé naar stal te hoeven, omdat ik weet dat iemand heel graag voor hemt zorgt.

Maar je bijrijdster/verzorgster hoeft niet uit te mesten zeg je.. Dus dan moet je toch alsnog naar stal, of ben ik zo'n miep dat ik iedere dag uitmest?

Hier zijn prijzen als 100/120 euro ook wel bekend in de omgeving (wil niet zeggen dat ik het daar dan ook mee eens ben, ik vraag zelf iig geen 100 euro) maar dan moet ik er dus wel bij zeggen dat er , ongeacht het weer, er wel altijd gereden kan worden en ze niet afhankelijk is van het weer in nederland... Wat dat aangaat zal het dus gewoon lastiger zijn op dit moment om iemand te vinden, dan heb je in het voorjaar weer meer geluk. Maar ik denk inderdaad 3 / 4 tientjes dat dat wel redelijk is :)

Nou heel simpel, op deze stal wordt er voor me uitgemest en gevoerd hahaha dus idd dat hoeft ze nooit te doen! Het gaat mij om aandacht. Qua weer vind ik het NU juist het moment om iemand te zoeken; degene die niet bang zijn voor dit weer reageren nu ook. Hoop dat het meisje wat me nu heeft benaderd het gaat worden, klinkt echt heel leuk
Laatst bijgewerkt door Chezshir77 op 08-01-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 14:02

Tinky12 schreef:
Even snel uitgerekend...als je een bijrijder voor max 2 dagen per week zou willen laten betalen naar het bedrag wat je per maand kwijt bent,dan is dat E33,48 :)

Voor de randstad is een prijs tussen de E25,- en E50,- een mooi bedrag voor minimaal 2x rijden per week zonder klusjes :j

Ik heb betalende en niet betalende bijrijders gehad en met de niet betalende eigenlijk de meeste sores gehad op 1 na :+
Het is maar net wie je treft en hoe betrokken/verantwoordelijk diegene zich voelt.

Die berekening van je kan ik niet plaatsen eerlijk gezegd... Ik heb zo gerekend:
235:30 dagen= 7,83 per dag wat ik betaal aan stalgeld. Als zij 2 daagjes in de week zou betalen, zou dat 15 euro per week zijn, en dus per maand 62 euro. Ik ben voornemens 50 euro te vragen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:39

Ik ken ook de prijzen van 50 per maand voor 2 dagen een pony mogen rijden/verzorgen (wel mesten) en zelfs 100-150 per maand voor een dag of 3/4 rijden en verzorgen, zelfs daarbij mesten.. En ja paardje kon op zich dressuurmatig wel leuk lopen maar was echt niet alles.. Maar neemt niet weg dat ik het echt té té veel vind..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:12

Ik betaalde ooit 70 pm inclusief lessen en ik mocht 5x per week komen en rijden.
daarna heb ik eigenlijk niks meer hoeven betalen voor m'n paarden.
in het begin had ik nog wel es dat ik bij een vrouwtje midden in de stad ging helpen en tutten en dat was 3 euro per dag.

mijn verzorgster vraag ik ook niks, vind het al fijn dat het beest er extra uit komt