Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lietjuh_ schreef:Ik denk dat je blij moet wezen dat er iemand is, die extra tijd aan jouw paard wil besteden. Als beloning het paard ook mogen rijden is dan helemaal super. Ik vind het nogal wat om hiervoor geld te vragen. Twee keer in de week rijden en deels verzorgen, omdat jij te weinig tijd hebt en rijden wanneer het jou past, wees dan maar blij dat je iemand kan vinden die dit voor je doet en betrouwbaar is!Denk niet dat je hier geld aan moeten willen 'verdienen', maar tevreden zijn als je een betrouwbaar persoon gevonden hebt. Zelf heb ik een tijd lang een paard van iemand anders gereden, betaalde wel mijn les zelf maar verder mocht ik zo vaak rijden als ik wil en ging de betreffende eigenaar zelfs mee naar wedstrijden en dat allemaal voor niks, ja voor de fun, het vertrouwen en het plezier, dat stond bij de eigenaar voorop. Veel succes met je zoektocht!
sallandval schreef:Bedenk wie er in aanmerking komen voor deze 'deal' mensen die overdag werken vallen al af in de winter (omdat de dagen kort zijn en je niet zoveel kunt in het donker), tenzij je deze persoon twee dagen in het weekend wilt laten rijden (en je dan dus zelf niet wilt rijden).
Je houdt dan parttimers over (vaak moeders die dan dus oppas nodig hebben) en scholieren/studenten (die vaak niet veel te besteden hebben). Deze moeten dan maar nét een bijrijdpaard zoeken zoals het jouwe, in de buurt wonen, twee dagdelen tijd 'over' hebben, aan jouw voorwaarden voldoen én een klik hebben met het paard.
Tel maar uit hoeveel mensen dat ongeveer zijn. Zijn dat er veel kun je het proberen, zijn het er niet veel kun je blij zijn als je zonder bijdrage iemand vind.
Brendaaaa schreef:Hoe bedoel je niet altijd kan? Ze kan altijd 2 keer per week rijden hoor, maar niet 2 keer per week in de bak altijd.
Citaat:Ik denk dat het de speld in de hooiberg is.
Brendaaaa schreef:Ik vind alleen dat als ik mijn paard deel met iemand, zonder verwachtingen te hebben dat diegene mijn paard verbeterd, diegene best een beetje hobby-geld mee mag betalen toch?
Citaat:Ik vind het lekker om 2 daagjes in het weekend niet persé naar stal te hoeven, omdat ik weet dat iemand heel graag voor hemt zorgt.
chelle_dora schreef:Citaat:Ik vind het lekker om 2 daagjes in het weekend niet persé naar stal te hoeven, omdat ik weet dat iemand heel graag voor hemt zorgt.
Maar je bijrijdster/verzorgster hoeft niet uit te mesten zeg je.. Dus dan moet je toch alsnog naar stal, of ben ik zo'n miep dat ik iedere dag uitmest?
Hier zijn prijzen als 100/120 euro ook wel bekend in de omgeving (wil niet zeggen dat ik het daar dan ook mee eens ben, ik vraag zelf iig geen 100 euro) maar dan moet ik er dus wel bij zeggen dat er , ongeacht het weer, er wel altijd gereden kan worden en ze niet afhankelijk is van het weer in nederland... Wat dat aangaat zal het dus gewoon lastiger zijn op dit moment om iemand te vinden, dan heb je in het voorjaar weer meer geluk. Maar ik denk inderdaad 3 / 4 tientjes dat dat wel redelijk is
Tinky12 schreef:Even snel uitgerekend...als je een bijrijder voor max 2 dagen per week zou willen laten betalen naar het bedrag wat je per maand kwijt bent,dan is dat E33,48
Voor de randstad is een prijs tussen de E25,- en E50,- een mooi bedrag voor minimaal 2x rijden per week zonder klusjes
Ik heb betalende en niet betalende bijrijders gehad en met de niet betalende eigenlijk de meeste sores gehad op 1 na![]()
Het is maar net wie je treft en hoe betrokken/verantwoordelijk diegene zich voelt.