Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom een stalhouder extra geld zou mogen vragen als één van zijn pensionklanten haar/zijn paard één of meerdere keren door een ander zou laten rijden. De eigenaar betaalt immers al voor stalling en gebruik van de faciliteiten?
Ik zou de stalhouder vragen waar dat extra inkomen voor is.
Arrabel schreef:Jannepauli schreef:Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom een stalhouder extra geld zou mogen vragen als één van zijn pensionklanten haar/zijn paard één of meerdere keren door een ander zou laten rijden. De eigenaar betaalt immers al voor stalling en gebruik van de faciliteiten?
Ik zou de stalhouder vragen waar dat extra inkomen voor is.
Dat heb ik gevraagd, en het antwoord is dan het stroom, water en licht.
Ik begreep het niet, en daarom ging het gesprek er ook vrij heftig aan toe.
Of Mientje of Pietje nou rijd, wat maakt dat dan uit, dezelfde faciliteiten worden gebruikt.
Maar ik ben een klant en de bijrijder niet, zo werd het een beetje uitgelegd...
Of je nou met 10 man in een huis woont of alleen dat maakt verschil, dat werd ook gezegd, en dat begrijp ik wel.
Of je nou met 10 man stroom water en licht gebruikt of alleen.
Maar met een bijrijder is dat niet het geval het is toch of Mientje rijd of Pietje rijd.
Maar het maakt niet uit wat ik denk, het is zo en het bedrag moet betaald worden waardoor ik nu mijn paard ga verliezen omdat die 50 euro extra me nekt.
Arrabel schreef:Lynn_Nikita schreef:nee dat is niet gebruikelijk maar lees het steeds vaker. Ik vind het een stiekeme manier om extra geld eruit te krijgen. Sta je op een manege of puur pensionstal en is de bijrijder misschien een klant van de manege ?
Het is een pensionstal met wat stallen en een groot stuk weiland en een buitenbak.
russel schreef:Maar ik ken ook pensions die 5 euro bakhuur vragen als iemand anders rijdt....en dat vind ik extra inkomsten genereren, want paard wordt niet twee maal per dag gereden, dus baklicht wordt niet 2 keer aangedaan voor zelfde paard, maar zo weet ik ook dat er pensions zijn die bakhuur aan lesgevers vragen.....
Tigra_ schreef:Heb het al vaker gelezen. Kan het enigszins wel begrijpen. Als jij een rustige pensionstal heb zit je ook niet op te wachten dat ieder pensionklant aan komt met 3 bijrijders. Veel te veel mensen en gaat er dan eens wat mis heb je nog gedaan ook. Ik denk dat het ook is om te voorkomen dat je allerlei jonge kinders op je stal krijgt en je gewoon het overzicht verliest over wie er wel hoort te komen en wie niet.
Heb je aan de staleigenaar gevraagd waarom dit volgens hem gebruikelijk is?
Cayenne schreef:Die ken ik ook, maar dat kan ik nog begrijpen. Op een manege hier in de buurt moeten instructeurs van buitenaf ook 5 euro betalen om iemand die zijn paard op de manege in pension heeft staan les te geven. Ze willen natuurlijk het liefst dat je van de eigen instructeurs van de manege gebruik maakt. Soort van inkomstendelving.
Niet dat ik het ermee eens ben, maar begrijpen kan ik het wel.
Arrabel schreef:Tigra_ schreef:Heb het al vaker gelezen. Kan het enigszins wel begrijpen. Als jij een rustige pensionstal heb zit je ook niet op te wachten dat ieder pensionklant aan komt met 3 bijrijders. Veel te veel mensen en gaat er dan eens wat mis heb je nog gedaan ook. Ik denk dat het ook is om te voorkomen dat je allerlei jonge kinders op je stal krijgt en je gewoon het overzicht verliest over wie er wel hoort te komen en wie niet.
Heb je aan de staleigenaar gevraagd waarom dit volgens hem gebruikelijk is?
Voor het gebruik van het stroom water en licht en inderdaad dat er wel is mensen mee komen.
Mijn bijrijder is een volwassen serieuze vrouw, ze blijft niet plakken op stal, ze doet haar ding en ze gaat weer.
Maar ze neemt af en toe wel haar tiener dochter mee en daar werd inderdaad ook over gevallen.