Discussie tussen vriendin en mij: wat zouden jullie doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:05

annickkie, ik geloof dat ariebren wel gelijk heeft :)

wegwezen daar!

Anoniem

Re: Discussie tussen vriendin en mij: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:52

Mag ik vragen waarom frederieke?
Ik ben het er mee eens dat zij weg moet gaan als zij van alles verplicht word waar ze niet betaald voor word, laat ik dat voorop stellen.
Maar wat ik gewoon jammer vind is dat tegenwoordig mensen maar voor alles weg lopen zonder met elkaar te communiceren.
Zo heb ik bij een vriendin een gelijkwaardige situatie meegemaakt, zij is met diegene gaan praten en bleek dus een verhaal achter te zitten waarom hij zo deed en dat is uiteindelijk opgelost en zij is om die reden nog steeds met veel plezier daar.
Wat ik probeer te zeggen is dat je soms ook mensen een kans moet geven en er niet gelijk voor moet weglopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:19

Het is voor meiden die voor het rijden afhankelijk zijn van eigenaren soms heel moeilijk om de koe bij de horens te vatten. Je bouwt een band met de dieren op, je hebt een kans om te rijden en als je niet weet wat er gebeurt als je je ongenoegen uit dan hou je je meestal stil want één woord en je bent je paarden kwijt. Juist daarom worden er zoveel mensen uitgebuit en dat zijn niet geheel toevallig vaak meiden van deze leeftijd.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:26

ik zou wegwezen en een leuke stal zoeken waar ze je niet als slaaf behandelen maar die blij zijn dat je ze helpt met de paarden. dat je soms helpt met uitmesten vind ik normaal maar zoals hier wordt omschreven hoe ze haar behandelen is niet normaal hoor.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:32

Ze kan altijd nog weggaan, maar wat voelt ze zelf, is ze in haar hoofd al weg of wil ze het nog een kans geven? Het lijkt me geen leuke situatie als je zelf zoveel energie en je eigen zakgeld erin steekt en je geen respect terug krijgt.
Als ze het nog een kans wil geven, dan het gesprek aan gaan. Gaat het goed dan is het probleen opgelost, gaat het niet goed, lekker ander plekje zoeken.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:10

Weet je wat het vaak is bij handel stallen.
Voor jou 10 anderen.

Vriendin brengt zijn paarden uit, hij heeft er geen kosten aan.
Paarden komen hoger en kunnen voor meer worden verkocht.
Dat is dus makkelijk geld verdienen.

Jou vriendin doet alles dus heeft hij ook geen personeel kosten.
Dus ja eigenlijk is dat wel lekker goedkoop.

Kijk dat je ook mee helpt in de stal en met training in ruil voor wedstrijden is ook niet helemaal raar.
Maar dan moet hij ook begrijpen dat school voor gaat.
Dan zou je zeggen bespreek het, maar aangezien dat nu juist het probleem is...

Ik gok dat hij alleen dollar tekens denkt.

Dus lekker een leuk verzorg/bijpaard zoeken en dus zeg ik weggaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:09

Annickkii schreef:
Mag ik vragen waarom frederieke?
Ik ben het er mee eens dat zij weg moet gaan als zij van alles verplicht word waar ze niet betaald voor word, laat ik dat voorop stellen.
Maar wat ik gewoon jammer vind is dat tegenwoordig mensen maar voor alles weg lopen zonder met elkaar te communiceren.
Zo heb ik bij een vriendin een gelijkwaardige situatie meegemaakt, zij is met diegene gaan praten en bleek dus een verhaal achter te zitten waarom hij zo deed en dat is uiteindelijk opgelost en zij is om die reden nog steeds met veel plezier daar.
Wat ik probeer te zeggen is dat je soms ook mensen een kans moet geven en er niet gelijk voor moet weglopen.

Aangezien TS al aangeeft dat er al geprobeerd is met de stalhouder te praten, maar dat dit niet is gelukt.
Meisje moet naast school 3 paarden rijden, uitbrengen op wedstrijd en dat zelf bekostigen, meer dan 3 stallen mesten en voeren. En dat op een handelsstal waar paarden door de ervaringen die het meisje ze bij brengt voor meer geld worden verkocht. Dus het meisje levert er wel behoorlijk op in en de handelsstal heeft gratis personeel, minderjarig ook nog. Dus regelrechte uitbuiting. Mijns inziens zou ik ook zeggen wegwezen daar.
Sommige mensen kan je alle kansen van de wereld geven, maar pakt men ze nu eenmaal niet aan en dan is het gewoon klaar.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:45

wegwezen je hebt toch wel meer handelstallen daar

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:08

Eerst praten, dan wegwezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:13

Mindim schreef:
Aangezien TS al aangeeft dat er al geprobeerd is met de stalhouder te praten, maar dat dit niet is gelukt.
Meisje moet naast school 3 paarden rijden, uitbrengen op wedstrijd en dat zelf bekostigen, meer dan 3 stallen mesten en voeren. En dat op een handelsstal waar paarden door de ervaringen die het meisje ze bij brengt voor meer geld worden verkocht. Dus het meisje levert er wel behoorlijk op in en de handelsstal heeft gratis personeel, minderjarig ook nog. Dus regelrechte uitbuiting. Mijns inziens zou ik ook zeggen wegwezen daar.
Sommige mensen kan je alle kansen van de wereld geven, maar pakt men ze nu eenmaal niet aan en dan is het gewoon klaar.

Ik vroeg het aan frederieke, dus zou ik daar graag antwoord van willen hebben...
Er staat in de Op niet dat ze al met hem heeft gepraat alleen dat hij moeilijk is daarmee.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:38

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal voorstellen om te gaan praten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:00

Annickkii schreef:
Ik vroeg het aan frederieke, dus zou ik daar graag antwoord van willen hebben...
Er staat in de Op niet dat ze al met hem heeft gepraat alleen dat hij moeilijk is daarmee.

Citaat:
Ze zei dat het een beetje zo'n type is waarmee je niet in discussie kan gaan: Dat wat hij vindt, is de waarheid en is het beste en al het andere niet.
Ze heeft al eerder met hem proberen te praten.

Ze heeft het dus wel degelijk geprobeerd. En verder als je een persoonlijk en alleen antwoord wilt van Frederieke, misschien moet je dan een pb sturen. Wanneer je het in het topic zet mag iedereen er op reageren ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:34

Niet te geloven maar eigenlijk denk ik dat ariebren wel een punt heeft.
Ik heb zelf ook ooit in een situatie gezeten waarbij ik altijd maar meer ging doen, het is niet leuk en heel moeilijk om dan te zeggen ik doe een stap terug. Op een gegeven moment kom je gewoon op tja, the point of no return. De irritaties gaan oplopen, en je creeërt een bepaald verwachtingspatroon bij mensen.

Ik zou eerst proberen te gaan praten, niet direct beginnen van zus en zo of anders ga ik weg, gewoon aangeven dat je schoolwerk (ik verzin maar wat) er onder lijd, en dan duidelijk afspreken dat je bepaalde dingen nog wel gewoon kan doen, maar dat dat de grens is. Is die man het daar niet mee eens, dan inderdaad wegwezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:09

Mindim schreef:
Citaat:
Ze zei dat het een beetje zo'n type is waarmee je niet in discussie kan gaan: Dat wat hij vindt, is de waarheid en is het beste en al het andere niet.
Ze heeft al eerder met hem proberen te praten.

Ze heeft het dus wel degelijk geprobeerd. En verder als je een persoonlijk en alleen antwoord wilt van Frederieke, misschien moet je dan een pb sturen. Wanneer je het in het topic zet mag iedereen er op reageren ;)

En zoals je quote GEPROBEERD te praten, wil niet zeggen dat ze het ook gedaan heeft....
Zucht... waarom moet jij je bemoeien met iets dat ik aan frederieke vraag dan? En dan nog ik geef een tip aan ts rn heb niet gevraagd of jij er op wil reageren, is namelijk geen hk topic dus blijf even on topic.

Ts ik hoop voor je vriendin dat ze er goed uit komt met die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:43

Als iemand zich er niet mee mag bemoeien, dan moet je het niet publiekelijk in een discussietopic zetten, zo simpel is het ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:26

Ts, hou je ons op de hoogte hoe het verder af loopt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:31

Proberen te praten. Lukt dat niet: wegwezen. Zijn ze helemaal betoeterd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:24

Proberen te praten en als dat niet lukt op zoek naar een andere stal.

Ik sluit me aan bij Ariebren en Mindim. Het kost haar tijd en geld om die drie paarden uit te brengen. Doordat zij op wedstrijd gaat zijn die paarden ook weer meer waard voor de handel. Het lijkt erg onredelijk van een handelsstal om haar te vragen alle kosten te dragen en daarnaast ook nog uit te mesten en te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:06

Als de vriendin al enigszins onder de indruk is van de stalhouder, dan vraag ik me af of ze niet wordt ondergesneeuwd in een gesprek met hem.
Fijn een ander verzorgpaard zoeken, op een stal waar iets minder van je gevraagd wordt en waar je met plezier naar toe gaat. Als je niet meer met plezier gaat, dan kun je er op dat adres beter mee ophouden. Misschien kan je van een particulier fijn een paardje uitbrengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:17

Praten en dan verder goed nadenken!

Dat ze moet mesten van 3 wedstrijdpaarden snap ik prima! Over de kosten voor wedstrijden ed snap ik het ook wel, is immers ook haar hobby, en zelf leert ze er ook veel van neem ik aan, levert wel meer ringervaring op! Of voor verkoop echt meer waard worden betwijfel ik, goede paarden verkopen zich toch wl ongeacht niveau, en wie weet hebben ze eerder al meer gelopen? Dan is juist meer dienst van eigenaar naar ruiter ipv dat hij haar uitbuit? Denk veelvan die eleeftijd blij zijn met zo`n kans.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:04

Praten lijkt me heel logisch. Als jij een ander niet verteld dat er jouw iets dwars zit, kan die weleens over je heen denderen. Je moet ook zelf je eigen grenzen aan geven wat je wel en niet kan/wil. Kom je dan niet overeen is het heel simpel dan zal ze er beter mee kunnen stoppen want ze kan/wil niet aan de verwachtingen voldoen.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:14

Weten jullie van elkaar waar jullie je aan ergeren?