Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:00

Op welke dagen heb je overdag tijd?
En waar in Brabant zoek je iets?

Ik ben voor die 2 van mij op zoek naar een verzorgster, op donderdag en vrijdag.
Ik vraag geen geld, maar wel dus dat ik van iemand op aan kan omdat ze dan moeten voeren.
Een keer wat mest uit de wei scheppen zou ook fijn zijn.
In ruil daarvoor mag je dan rijden.
Ik kan niemand vinden, moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn spullen ook altijd mee genomen moeten worden naar de wei en dat schrikt al veel mensen af.....

yaylavb

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:08

Ik heb nog nooit hoeven betalen .
Nu rij ik een jonge tink in en mag er mee uit komen enzo en betaal niks ,heb zelfs al 2x een les kado gekregen.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:13

vuurneon schreef:
Ik zeg toch; geld betalen voor een top paard waar je zelf veel van kan leren vind ik niet gek. Betekend niet ik het vanzelfsprekend vind dat je altijd moet betalen ;)
Ik heb nog nooit betaald voor bijrijdpaarden! Gekke Henkie :P

Ik vind het toch raar dat sommige mensen dat nog durven vragen ,geld geven om een ander zijn paard te onderhouden .
en van dit beestje kan ik veel leren ,een kleinzoon van Ferro(spring en dressuur gericht gefokt) ,echt een vriendelijke reus van 1m75 .
om maar even oftopic te gaan :o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

dus...waar woon je in brabant :+

vind het belachelijk om geld te vragen :n
daar in tegen verwacht ik wel dat ze de dag dat ze komt ook de stal mest :)
af en toe is de spinnenragge weghaalt uit stal oid.

win-win situatie, eigenaar heeft dagje 'vrij' en verzorgster is lekker bezig met een paard/pony

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:15

Bij ons op stal word er wel een kleine bijdrage gevraagd. ze hoeven dan alleen maar te poetsen en te rijden. De bijdrage word gevraagd omdat er in het verleden er veel verzorgsters waren die gewoon niet kwamen opdagen terwijl de eigenaren van de verzorgde paarden er juist op rekende dat ze paarden gereden en of beweging zouden krijgen. Deze bijdrage word dus alleen maar gevraagd zodat de verzorgsters betrouwbaar blijven in het komen op de afgesproken dagen. De paarden staan allemaal volpension dus andere klusjes hebben ze dan niet.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:21

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik betaal voor mijn verzorgpony. Ik rijd hem, hoef niet te mesten, spullen zijn aanwezig, en de spullen die ik zelf heb liggen ook gewoon daar. Ik ben dan ook de enige die erop rijd, en betaal 50 euro. Dit vind ik zelf een bijzonder netjes bedrag voor een pony die als 'eigen' aanvoelt. :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:23

eens met bovenstaande

ik heb 13 jaar verzorgpaarden gehad bi dezelfde mensen en nog nooit een cent betaald. Die mensen waren erg blij met mij, paarden werden goed getoiletteerd,verzorgd, en in conditie gehouden. Zij zorgden zelf ook voor al het tuig,borstels etc.
Ik 'moest'alleen soms rekening houden met hun wensen qua tijden rijden etc. omdat zij zlef nog aangespannen redenmaar dat is eigenlijknooit een probleem geweest.
Kan idd een klein bedrag per maand begrijpen maar zeker niet meer dan 50 euro ook al mag je iedere dag rijden...(dan moet je er eigenlijk voor betaald worden, maar dat is mijn mening)
Iets anders vind ik het wel als je idd een paard least en verder ALLES mag beslissen

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:26

Ik heb ervaring met bijrijders en verzorgers. Toch merk ik als ze bijdrage leveren in geld ze veel serieuzer zijn dan als verzorgster. Bijrijders komen eigenlijk altijd, of bellen af. Verzorgsters komen wanneer het ze uitkomt.

Dit probleem had ik dik 15 jaar terug niet, verzorgers kwamen gewoon zoals afgesproken. Ik denk dat het (te) drukke week schema gewoon geen ruimte meer geeft om naar de paarden te gaan.
Beetje jammer dus dat je nu geld moet gaan vragen om niet elke 2 maanden weer op zoek te moeten naar een nieuwe.
Bijrijders hoeven van mij niet te mesten, verzorgers wel indien nodig. Bijdrage is bij mij ook 50 euro per maand, voor 3 dagen rijden per week en in vakanties mij betreft elke dag. Ik ben vaak afhankelijk van schoolgaande kinderen en er moet wel tijd blijven voor het huiswerk.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 22:13

Wooow wat een reacties!

Ik ben dus wel op zoek naar een paard om te rijden, omdat dat bij die andere niet meer kan. Maar als je mag rijden vind ik het ook logisch dat je de verzorging er omheen doet,zoals de spullen schoonmaken en de stal mesten.

Ik ben op zoek in omgeving Oosterhout en de kleine dorpjes eromheen :D dus al er mensen vlakbij zijn haha!

Gelukkig zijn de meeste het hier wel met mij eens :=
Ik snap wel dat als je wedstrijd mogelijkheden hebt je dat dan zelf moet betalen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:27

Mijn bijrijder heeft 3 vaste dagen in de week en de rest van de dagen mag ze zelf bepalen of ze gaat.
meestal is ze er 5 dagen p.w en nu ik zelf ziek ben heeft ze dus een 'eigen' paardje. Ik zelf ga 3 p.w en heb de krachten niet om iets met mijn paardje te doen op de gewone verzorging na dan is mijn tank leeg. Het is een kanjer van een meid en zeg dit met regelmaat en als de mensen zeggen goh wat ziet je paard er goed uit dan zeg ik ook eerlijk dat die eer naar mijn bijrijder gaat. Ik heb ook een jong paard en ook daar ontfermt ze zich over :D Ze vind het leuk en leerzaam. In het begin hadden ze afgesproken dat ze 50 euro zou betalen voor 3 vaste dagen p.w en heb later ook gezegd (paard was te dik dus paste zadel niet dus ze reed zonder zadel) ik wil hier geen geld voor maar ze bleef toch storten en als ik het terug storten kwam het met de zelfde gang weer terug :') Tja als je zo graag mee wilt betalen is dat natuurlijk prima :j
Onze stal bied wel alle luxe in een boeren uitstraling :D Heerlijk want je hebt niet het idee dat je op een dressuur stal staat en toch heb je solarium binnenbak stapmolen en noem het allemaal maar op.

Moet wel zeggen dat tussen ons alles in overleg gaat en als zij ergens een mening over heeft deze ook mee word genomen in omgang met de paarden.

Nogmaals ik heb (eindelijk ) een topper getroffen.

De reden dat ik geld vroeg/vraag is omdat ik wil dat iemand serieus is en niet onder eens niet op komt dagen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:44

Etten-leur is dan te ver voor je denk ik he? Anders mag je mijn paard wel eens uitproberen om te kijken of het klikt. Ik heb geen verzorgster nodig, maar vind het ook leuk om serieuze mensen de kansen te bieden die ik zelf ook heb gehad :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:47

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken om een verzorgpaard te vinden en tevens is het niet de bedoeling om hier verzorgpaarden aan te bieden. Voor het zoeken en/of aanbieden van een verzorgpaard kan je op de BoktMarkt terecht.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:03

Ik denk dat je dat per situatie moet bekijken.
Ben namelijk van mening dat als je alleen komt om te rijden en eventueel ook nog eens op een luxe stal staat en dus heerlijk een binnenbak hebt end je daar ook best wat voor mag betalen. Want je hebt er immers zelf ook veel gemak aan en gebruikt net zo goed de faciliteiten.
Verder vindt ik als je een groot gedeelte van de verzorging ook voor je rekening neemt op de dagen dat je komt en de spullen ook onderhoud end dat het meer een win-win is en je niets hoeft te betalen.
Maar mocht je dan weer heel vrij zijn in je doen en laten en dagelijks welkom zijn dan is het natuurlijk ook weer meer richting eigen paard zonder hoge kosten en dan is een bijdrage ook weer niet verkeerd.
Het is dus maar net wat er van je verwacht wordt en wat je zelf als verzorger/ruiter wil. Wil je alleen komen rijden tja dan betaal je maar, ben je wel bereid om verder verzorging te doen en dus meer dan alleen voeren vindt ik dus minder terecht.
En natuurlijk instelling ook belangrijk het is natuurlijk wel fijn dat je op iemand kan rekenen en mocht het paard kreupel zijn of er gewoon een tijdje uit liggen zou het niet leuk zijn als ze dan weg blijven. Wel vindt ik mocht er dan een bijdrage betaald worden deze zou moeten vervallen als betreffende persoon de verzorging die dagen gewoon overneemt.

Naast dat alles zou ik zelf niet gauw kiezen om te betalen maar dat heeft meerdere reden punt 1 omdat ik niet alleen een paard zou willen waar ik alleen op kan/mag rijden maar ik wil daarnaast ook een band opbouwen met een dier en ze van meerdere kanten leren kennen en ook voor ze zorgen mocht er iets aan de hand zijn. Punt 2 is dat ik een eigen paard heb en mede daardoor geen "onnodige" kosten maken die ik ook eventueel aan mijn paard kan besteden of apart houden.
Verder is het een vraag en aanbod. Als verzorgers/bijrijders niet willen betalen en de eigenaren wel iemand nodig hebben gaat het geld er vanzelf wel van af. Maar blijkbaar zijn er toch mensen bereid om voor een privépaard te betalen als je dan zelf niet wil betalen tja dan schiet je er misschien bij in.
En misschien moet je het dan meer via-via proberen. Zijn ook mensen die genoeg paarden hebben en tijd genoeg om ze te verzorgen maar best een helpende hand kunnen gebruiken en je daarvoor inruil een paard ook laten rijden, maar die mensen zijn vaak niet openlijk opzoek.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:34

Sommige mensen kunnen net doen of een paard verzorgen zo'n opgaaf is en zeker wanneer ze een poepje moeten scheppen en gaat het vaak alleen om het rijden.

Er zijn maar weinig goede bijrijders waar je paard beter van wordt en die ze ook nog eens goed verzorgt,vaak zijn het meisjes die zelf geen paard en onderhoudt kunnen betalen en dan wel verwachten dat ze alles met een paard van een ander mogen ondernemen GRATIS!

Zelf sta ik op een stal waarin alles voorzien wordt en volpension met binnenbak en de paarden binnen en buitengezet worden dus eigenlijk kun je alle tijd die je hebt puur aan het paard besteden en aan het rijden,puur een verzorgster zou natuurlijk niks hoeven te betalen maar zouden ze willen rijden zou ik wel een bijdrage vragen en anders gaan ze maar eens op een manege kijken wat een uurtje rijden kost en wat voor kwaliteit paarden je dan onder je hebt! :+

Is het iemand die je paard echt goed kan trainen en er ook zelf priveles meeneemt van een goede instructeur en weet hoe je met een sportpaard om kan gaan dan is het een ander verhaal.

Maar in eerste instantie heb ik een paard gekocht voor mezelf en niet voor een ander en ben capabel genoeg om ze zelf te trainen en uit te brengen op wedstrijd dus heb dan ook geen andere ruiter of verzorger nodig,dus zou het al een dienst zijn naar een ander toe en dat zou echt niet gratis zijn!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:45

Ik denk dat veel mensen een bijdrage vragen om zo te checken of iemand serieus is of niet.
Tenminste, dat is wel mijn insteek. Ik wil graag een verzorger die serieus is en ook serieus met rijden bezig gaat ipv alleen een beetje door het bos te crossen. Daarom vraag ik 50 in de maand, dan mag er gereden worden zoveel je wilt en krijg je minimaal één keer per week les van mij. Wedstrijden ed juich ik alleen maar toe en wil ik zelf ook wel tijd in steken.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:50

Als ik hier een verzorger zou hebben zou het 45 euro per maand kosen omdat ik dat dan extra aan stal moet betalen omdat er iemand anders ook gbruik maakt van hun bak ect..
En een lesje per maand moet je wel nemen dan! Paard is niet bepaald de domste namelijk...

Kyola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 02:29

Er staan nog al wat paarden in een 'eigen' stal, een stal waar zelf gevoerd/gemest moet worden en vaak ook geen automatische drinkbakken. In de zomer is het allemaal niet zo'n punt maar in de winter als alles koud nat en vies is word er vaak erg blij gereageerd als er een hulpje gevonden wordt. Als die het paard ook nog de nodige beweging wil en kan geven hoeft er niet betaald te worden. Vind ik ook wel logisch.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 02:57

@Kyola dat zijn ook vaak de plekken waar de wat "minder" kwalitatieve paarden/pony's staan,die eigenaren betalen dat hooguit 75 euro voor een weitje met als je geluk hebt een schuilstal of staan voor hooguit 200 euro bij een boer waar je grotendeels van het jaar niet kunt rijden omdat de bak of weiland te nat of bevroren is.

Wil je een kwalitatief goed bijrijdpaard met alle facaliteiten en een warme kantine in de winter om je wat op te warmen,dan kom je al vaak bij de wat duurdere paarden uit waar je als bijrijder(vaak ex manegeruiter) nog wat van kunt leren,dus het is maar net wat je zelf wilt en wat je er voor over hebt,of je moet zelf goed kunnen rijden en per toeval terechtkomen bij iemand die zijn paard op zo'n stal heeft staan en zelf niet goed uit de voeten kan en een goede ruiter zoekt voor zijn/haar paard omdat ze het dier toch willen behouden en daar ook de financieele middelen voor hebben!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 05:35

Hier ook twee verzorgsters, allebei dragen ze hun steentje bij..
Het moeten niet te gekke bedragen worden, half stalgeld is gewoon teveel.
Verder mogen ze alles met mijn paard doen, en hoeven ze in de winter alleen maar te mesten.
Beide doen ze hem trouwens twee dagen in de week.
De kosten? Bij mijn stiefzusje gaat er 35E in de maand van onze alimentatie af, en de andere moet eens in de 8-9-10 weken mee betalen aan de hoefsmid :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 06:09

Toevallig had ik het er gister met mijn vriend over. Hij vind het belachelijk omdat je iemand anders helpt. Zelf zou ik er niet voor betalen. Ik vind dat de eigenaar het recht heeft om een vergoeding te vragen maar bedragen boven de € 50 vind ik echt too much. Zelf hoef ik niets te betalen (op mn les na), maar ik vind het leuk om af en toe spullen te kopen voor t paard en af en toe haal ik iets leuks voor de eigenaar als blijk van waardering.Vroeger hoefde ik ook niets te betalen...ik heb ook echt het idee dat het iets van de laatste jaren is, maar ik kan het mis hebben :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:18

Ik heb jareb lang probleemloos gratis verzorgsters gehad voor mijn shetmerrie, meisje kwam altijd trouw op de dagen dat ik niet kon en ging leuke dingen doen met mijn pony.

De problemen kwamen pas toen ik een bijrijdster zocht voor mijn paard, je zou denken dat mensen graag willen rijden en verzorgen maar na een aantal dames die alleen kwamen als het hen uitkwam, zeiden dat ze van alles hadden gedaan terwijl ze alleen maar hadden zitten theedrinken en mn paard er uiteindelijk helemaal niks aan had ben ik een bijdrage gaan vragen. Het is niet veel en de bijdrage word gebruikt voor de les van de bijrijdster dus schiet er financieel niks mee op (hoeft ook niet) maar ineens krijg je een heel ander slag mensen en ik ben nu alweer een paar maanden heel gelukkig met mn bijrijdster.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:23

Ik kan hier in de omgeving ook geen verzorgpaard vinden zonder bij te betalen. Ik wil best een vergoeding per maand geven (maximaal 50 euro), maar heb toen ook een keer een mail gehad van een vrouw die 125 euro per maand vroeg, toen had ik ook zoiets van veel succes met zoeken naar iemand die dat bedrag wil betalen _/-\o_

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:27

moyra schreef:
Mijn bijrijder heeft 3 vaste dagen in de week en de rest van de dagen mag ze zelf bepalen of ze gaat.
meestal is ze er 5 dagen p.w en nu ik zelf ziek ben heeft ze dus een 'eigen' paardje. Ik zelf ga 3 p.w en heb de krachten niet om iets met mijn paardje te doen op de gewone verzorging na dan is mijn tank leeg. Het is een kanjer van een meid en zeg dit met regelmaat en als de mensen zeggen goh wat ziet je paard er goed uit dan zeg ik ook eerlijk dat die eer naar mijn bijrijder gaat. Ik heb ook een jong paard en ook daar ontfermt ze zich over :D Ze vind het leuk en leerzaam. In het begin hadden ze afgesproken dat ze 50 euro zou betalen voor 3 vaste dagen p.w en heb later ook gezegd (paard was te dik dus paste zadel niet dus ze reed zonder zadel) ik wil hier geen geld voor maar ze bleef toch storten en als ik het terug storten kwam het met de zelfde gang weer terug :') Tja als je zo graag mee wilt betalen is dat natuurlijk prima :j
Onze stal bied wel alle luxe in een boeren uitstraling :D Heerlijk want je hebt niet het idee dat je op een dressuur stal staat en toch heb je solarium binnenbak stapmolen en noem het allemaal maar op.

Moet wel zeggen dat tussen ons alles in overleg gaat en als zij ergens een mening over heeft deze ook mee word genomen in omgang met de paarden.

Nogmaals ik heb (eindelijk ) een topper getroffen.

De reden dat ik geld vroeg/vraag is omdat ik wil dat iemand serieus is en niet onder eens niet op komt dagen.

Hé! >;)

Ik betaal wel voor mijn bijrijdpaard, ik doe hem 2 dagen per week en betaal dan ook 2/7e van de stalling, liever niet natuurlijk, maar heb er wel een fantastisch paard voor onder mijn kont ;) . Ik hoef trouwens niet te mesten/voeren o.i.d.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:28

Vroegah was het zo dat er veel minder mensen paardreden, en het gemiddelde niveau dus ook wat hoger lag.
Tegenwoordig rijd iedereen paard, en de huidige mentaliteit is er ook niet beter op geworden, sommigen denken na 1 jaar rijden al topruiter te zijn.
Dus verzorgers zijn te makkelijk te krijgen, en helaas niet allemaal even stipt of even bereid de handen uit de mouwen te steken.
Dus in die zin vind ik het logisch dat er een bedrag tegenover staat hedendaags.
Om wat meer zekerheid te hebben van de serieusheid van de verzorger.\

Half stalgeld vind ik ook erg veel, maar als je als mindere ruiter zo een half eigen paard kan hebben vind ik het wel heel reeel.
Iemand die je paard op jouw niveau of hoger rijd, vind ik een ander verhaal...

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:06

Ik heb mijn moed bij elkaar gesprokkeld en gister een adv op MP gezet voor een bijrijder/verzorger voor 2 dagen in de week.

Na vorig jaar was ik er zo klaar mee..
Ook ik wil er geen vergoeding voor hebben, vind ik onzin.
De eerste bleek echt 0 verstand te hebben, dat was een 22 jarige penny. De 2e bleek keihard te liegen! Die zei dat ze was geweest terwijl dat niet zo was!!!... staat poownn zielig in zn stalletje zonder beweging }:)

Wellicht dat je een bijdrage vraagt er een serieuzer persoon op afkomt, maar er moet iemand rondlopen die er genoeg plezier in heeft en gewoon komt op afgesproken dagen en dat helemaal gratis!!
De huidige generatie lijkt al makkelijker/luier geworden te zijn..
Ik merk dat ook op mijn werk met de oproepkrachten.
Ben benieuwd!