Verzorgers te veel eisend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Verzorgers te veel eisend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:43

Ik lees dat zo vaak hè, van die negatieve berichten over (met name jongere) verzorgers. Vind dat zo jammer, want ben zelf ook hard op zoek maar wordt 9 van de 10 keer bij voorbaat al geweigerd door mijn leeftijd :( Ik ben totaal niet kieskeurig, ben allang blij als ik weer iets kan vinden zodat ik lekker met paarden bezig kan zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:45

Ik heb geen eisen, wel wensen. Zoals een paard dat ik kan rijden, en serieus, met les enzo.
Gewoonweg omdat ik graag dressuurmatig beter wil worden, manege niks vind en dus graag met één paard aan de slag ga.
Nu heb ik het geluk een hele leuke Anglo Arabier regelmatig te mogen rijden en heel fijn les te krijgen met hem :)

Maar voorheen reed ik af en toe een oude Fjordenruin maar hielp ik dan ook de hele zaterdag op stal mee, en reed ik een KWPN merrie
zonder enige conditie en deed ik daar ook heel wat stalwerkzaamheden (privestal met 3 paarden destijds).
Voor paarden hiervoor betaalde ik niet trouwens. Voor huidige bijrijdpaard wel, maar doe hem nu dan ook min of meer fulltime (eigenaresse is in buitenland)

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:57

terpentijn schreef:
Ik zeg het dus nogmaals: het hangt van je omstandigheden af.
Als het betreffende paard op een pensionstal staat, waar je vrienden/vriendinnen/kenissen hebt rondlopen, die als je zwanger wordt/een hernia krijgt of wat dan ook, ik hoop dat ik nu niet weer "te bot" ben, wat iedereen wel kan gebeuren, dan heb je DAAR vaak wel genoeg mensen die naar je paard omkijken, of daar mee tijdelijk aan de slag kunnen/ willen gaan. Die ken je, die vertrouw je. Die kennen jouw paard ook.

Natuurlijk is het zo, dat eigenaars de neiging hebben alles op hun eigen manier te willen doen
Maar als dat "doen" niet meer gaat, om welke reden dan ook, is het te loven en te prijzen als eigenaar iemand zoekt die het WEL met hun paard wil en kan doen.

Maar daar moeten dan wel hele stricte afspraken over gemaakt worden, over wat wel en niet verlangd wordt?
Bovendien vind ik, dat als er op een goed paard van enig niveau bijgereden gaat worden, de "verzorg/bijrijder" daar wel een centje voor mag neerleggen.

.

Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar ook weer niet.

Ik heb namelijk destijds mijn pony's aangeboden als verzorgpony's. Niet omdat ik er geen tijd of zin voor had.
Maar omdat ik andere kinderen/volwassenen de kans wilde geven die ik in mijn jeugd heb gehad.
Namelijk een verzorgpony en veel mogelijkheden om te leren. (beetje ongelukkige woordkeuze :o )

Echter zijn beide pony's niet te rijden (mini-shet hengst en konik van 2). Dus heb ik er nooit reactie op gehad.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:24

K heb juist het probleem dat ik toentertijd geen bijrijdpaard kon vinden omdat ik toen nog niet de "gewenste" leeftijd had van 18 en omdat ze hier in de buurt echt hoge prijzen vragen en ik dat echt niet kan betalen:$ k vind het juist ook geweldig om met de paardjes bezig te zijn :) dus mocht iemand nog ideeen hebben voor omgeving bodegraven (a)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:31

Paar jaar terug was het anders, toen werd het overspoeld met advertenties van mensen die een verzorgpaard/pony zochten.
Nu is het eerder andersom.. en bij veel ook een geld kwestie.
Ik wil het liefste ook iemand erbij hebben voor mijn haflinger, moeilijk te vinden hoor.
En het enige wat ik wil is dat ze hun afspraken nakomen en mijn jonge pony niet gelijk verpesten.
Ze hoeven niks te betalen alleen met buitenrijden graag een kleine vergoeding omdat ze voor op ijzers gaat en we er dan beiden gebruik van maken.
Nou is dat nou veeleisend?
Is tegenwoordig ook al niet goed genoeg meer.
Ik zoek ook iemand ongeacht leeftijd, ik zoek iemand die verantwoordelijk bezig is.
Maaar je hebt zeker gelijk

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:32

Voor mij is het juist andersom...

Ik ben een verzorgster die door weer en wind komt, is het weer écht niet te doen? Haal ik mn ouders over om me te brengen. Moet het paard naar de kliniek, maar is er geen vervoer? strik ik mn ouders (Al eens gebeurd). Kan eigenaar écht niet zelf het paard op stal zetten savonds? Dan kom ik. Kan ik 1/2 maanden niet rijden? jammer dan, kom ik lekker tutten. Gaat eigenaar op vakantie en moet het paard zn mediceinen oid? Kom ik elke dag.

En de reden dat ik met een aantal paarden ben gestopt met verzorgen, lagen aan eigenaren die een halfuur van tevoren ineens belde dat ze het paard niet binnen konden zetten, soms zelfs een kwartier van te voren pas. Gebeurt dit 1/2 keer, ála, maar niet 3/4 keer per maand, laat het dan van tevoren weten, als ik die dag niet naar mn verzorgpaard hoef, dan plan ik andere dingen, ik heb ook een eigen leven? Of eigenaren/andere mensen van de stal die me af liepen te kraken omdat ik 'niet kon rijden', en het meisje wat hem ingereden had wel, sorry maar ik zaag niet, en trek em niet met zn kin op zn borst, en ik probeer een paard goed aan het been te krijgen, licht aan de hulpen, en vanuit ontspanning naar beneden te rijden, en ja een pony/paard die dat niet kent, vind dat in het begin lastig... Of dat er beloofd word dat er een instructie word geregeld, en dat de eigenaar de lessen wil betalen, en dat er een startpas aangevraagd gaat worden, en na een jaar nogsteeds niets?

Het heeft allemaal 2 kanten... Je hebt slechte verzorgers, en slechte eigenaren... ;(

Edit; en dan heb ik ook zelf nog een pony, die ik zélf ingereden heb, en die nu super licht aan de hulpen is. Ik ga met een ander zn spullen/paard hetzelfde om als met mijn eigen, met respect, vertrouwen en zuinigheid. Voorlopig hoef ik geen verzorgpaard meer, tenzij er eentje op mn pad komt waarvan ik de eigenaar kan vertrouwen dat ook die zich aan de afspraken houd.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:37

Mij maakt het niks uit welke pony ik verzorg als het maar 4 benen heeft. ik vind shetlander super leuk ookal kan ik er niet op rijden als ik er maar in de buurt ben ben ik al gelukiig ik verzorg nu 1 americaanse mini x shet van 1,5 jar een hengst en ik verzorg een hafliger van 17 waar ik wel mee rij op een vereniging en een haflinger die al veel ongelukken heeft gehad en de poetsen we lekker en ff door de wei hobbelen vind hij ook heel leuk en spellejes en dan ben ik al gelukkig hahah

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:42

Nou daar gaan we dan weer: een goede BIJRIJDER wordt je doorgaans aangeraden door anderen die er goede ervaringen mee hebben .. of die het in de praktijk KAN neerzetten.
Er wordt in de Paardenwereld niet zo zeer gekeken naar het papiertje, maar of je al ergens anders gewerkt hebt met goed gevolg.
Je moet je in de praktijk bewezen hebben.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:43

Als ik een verzorgster zou zijn zou ik ook veeleisend zijn. Ik steek dan veel tijd in het paard van een ander. Prima, maar dat moet dan ook wel aan mijn wensen voldoen. En als ik graag op KWPN-ers rij, ga ik niet mijn energie in iemands Tinker steken, omdat ik anders ondankbaar zou zijn. Zal even lekker worden dat ik me maar moet aanpassen, omdat iemand anders geen tijd/geld voor z'n paard heeft.

Gelukkig heb ik gewoon een prachtig paard van mezelf, en moet ik er niet aan denken om daar een verzorgster voor te zoeken. Doe gewoon alles lekker zelf. :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:55

Nou dat heb ik dus ook: ik doe lekker alles zelf.
Verzorgen doe ik zelf.
Rijden ook.

O ja, ik heb nog twee Shetten acher mijn huis staan (je hebt geen idee: de verzorgsters zijmn niet aan te slepen!)
Nee dank je wel, laat ons met rust.Ook aan mijn 2 BONTJES moet men toch niet morrelen.
GET YOUR OWN HORSE.

Ik verzorg ze zelf en graag, iedere dag.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:05

terpentijn schreef:
Nou dat heb ik dus ook: ik doe lekker alles zelf.
Verzorgen doe ik zelf.
Rijden ook.

O ja, ik heb nog twee Shetten acher mijn huis staan (je hebt geen idee: de verzorgsters zijmn niet aan te slepen!)
Nee dank je wel, laat ons met rust.Ook aan mijn 2 BONTJES moet men toch niet morrelen.
GET YOUR OWN HORSE.

Ik verzorg ze zelf en graag, iedere dag.

En sommigen hebben niet het geld vor een eigen paard, en dan is een verzorgpaard de ultieme oplossing ;)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:11

Of sommige mensen(zoals ik) willen hun kennis/rijkunst uitbreiden door verschillende paarden/disciplines te rijden/verzorgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:12

Soms denk ik wel dat ze inderdaad wat veeleisend zijn.
Maar als verzorger moet je natuurlijk helemaal zelf weten wat je eisen zijn als je perse een KWPN wil rijden of wedstrijden dat kun je natuurlijk eisen de vraag is alleen of mensen daar al in geïnteresseerd zijn je maak de kansen voor jezelf heel klein. En dan moet je vooral achteraf niet zeuren dat het zo moeilijk is om er een te vinden.
Want al had ik een super KWPN maar ik lees in de advertentie wat arrogant of veeleisend over komt ik zou er niet op in gaan. Ik ben wel eigenaar en wil geen verzorger die van alles gaat eisen koop dan je eigen paard. Tenzij het om iemand zou gaan die wel degelijk goed kan rijden maar denk dat het vaak van de veeleisende beetje tegenvalt dat ze zichzelf toch wat vaak overschatten.
Wat ik zelf de meest rare eis vindt is dat er een binnenbak aanwezig moet zijn. Vindt ik toch een beetje te veel van het goede.
Dat je andere eisen stelt als je zelf al een paard hebt of nog een paard rijdt is logisch. Dat ligt de situatie toch anders.
Maar zoals ik al zei ze kunnen eisen wat ze willen maar moeten dat achteraf niet zeuren dat ze niets kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 13-06-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:13

Ik heb de laatste jaren mijn eigen paardje gehad. Ik had ook een superverzorgster. Zij kon mijn paard ook als het hare beschouwen, reed buiten, mocht weekendjes met hem weg, wedstrijden, met de trailer op stap. Wij communiceerden in een schrift en dat ging super.

Nu is mijn paardje overleden en begeef ik mezelf nu in de wereld van de bijrijders. En ik ben zeker kieskeurig! Waarom zou ik dat niet mogen zijn? Ik wil pas een paardje gaan verzorgen als ik daar echt voor kan gaan en niet omdat het nu eenmaal een paard is en ik blij moet zijn met alles wat ik kan vinden. Dat zou niet leuk zijn want dan haak je toch ook weer eerder af.

Het liefst vind ik weer een ijslander waarmee ik buiten mag rijden. Ook de mogelijkheid tot mennen heeft een streepje voor. maar alleen heerlijke ritjes maken zou ook top zijn. Ik wil graag lessen en deze uiteraard zelf betalen. Ik ben bekend met (basis)parelli. Ik verwacht wel een goede communicatie met de eigenaar en ik wil graag regelmaat in de dagen dat ik kom.

Ik heb wel wat te bieden, ik heb veel ervaring, ben volwassen, betrouwbaar en precies. Een bijdrage betalen vind ik reeel.

Waarom zou ik als bijrijder niet veeleisend mogen zijn? Het gaat om een goede match tussen bijrijder en eigenaar, we mogen beide kritisch zijn!

@terpentijn: fijn voor je dat je alles lekker zelf kan doen! Maar voor velen is het fijn om een goede bijrijder/verzorger of bijrijdpaard te vinden!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:18

ThornForest schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede verzorger voor mijn paard.
Ik ben ook al een aantal topics tegen gekomen dat verzorgers moeilijk een verzorgpaard kunnen vinden maar zijn ze ook niet een beetje te veel eisend?
* Ik kom regelmatig tegen (op marktplaats ed). dat ze een vergoeding willen omdat ze op jouw paard rijden. (volgens mij moet je tegenwoordig al blij zijn dat je gratis mag rijden).
* Laatst benaderde ik een meisje waarvan ik wist dat ze een verzorgpaard zocht en kreeg ik te horen, 'nee ik wil niet op een Fries het moet perse een KWPN-er zijn'. *&##*@. Ik was vroeger blij dat ik een shet kon verzorgen waar ik niet eens op kon rijden, zolang ik maar bij paarden in de buurt kon zijn.
Iedere week kijk ik even op mp om te zien of er nieuwe verzorgers bij zijn gekomen maar sta iedere keer weer met open mond te kijken hoe 'ondankbaar' en veeleisend ze zijn.
Is dit jullie ook opgevallen en wat is jullie mening hier over?

Haha, hier ging er een lichtje branden! :wave:

Maar ik ben het ook met je eens. Ik heb mijn 2 buurmeisjes ook 2 jaar lang wekelijks gratis 'les' gegeven op mijn pony, gewoon om ze de kans te geven bij paarden in de buurt te zijn. Nou waren dat nog maar kleine meisjes (a 10 jaar), maar ze waren er ontzettend dankbaar voor. Dan hoef ik echt geen geld te hebben, het is tien keer leuker om iets te delen (je paard) omdat je iemand anders ook het plezier gunt. En dan vind ik het raar dat er door een verzorgster eisen gesteld gaan worden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:20

Verschrikkelijk hè...

Hier ook alleen meiden die geld willen zien.
Laatst was er zelfs een die mijn ponies wel wilde verzorgen mits ik ze bij haar in de buurt zou stallen.
Eh PARDON?!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:11

Geen rijtechnische discussie.
Verplaatst van RT-D naar VP.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:00

De enigste eisen die ik stelde in mijn advertentie waren dat het paard niet groter moest zijn dan 1.65 (ik ben zelf maar een onderdeurtje) en niet kleiner dan 1.45 (want ik ben stevig gebouwd) Ik heb altijd aan de telefoon gezegd als ik met iemand afsprak, dat ik eerst kennis wil maken voordat ik ja of nee zeg. en dat het een afstand moest zijn die ik kan fietsen (niet meer dan 15km) En dat het paard beleerd is, ik heb zelf namenlijk niet genoeg ervaring voor het beleren van een paard wat niks kent.

Naar mijn weten waren dit best wel logische 'eisen' die ik stelde als verzorgster..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:32

Ik ben laatst gevraagd of ik een oude draver van 23 bij wilde rijden. Nee dankje, ik wil wel meer kunnen doen dan alleen een rondje stappen buiten. Een fries zou ik ook op voorhand afwijzen, zo niet mijn type paarden. Vind ik niks geks of veeleisend aan.
Verzorgen/bijrijden is leuk en doe ik graag maar je moet wel een klik hebben met een paard anders is er toch geen moer aan, voor de eigenaar ook niet lijkt me.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:55

Vreemd dat, dat tegenwoordig zo gaat. Ik heb helemaal geen eisen. Behalve dan dat er wel gewoon 'normaal' gereden kan worden.

Ik heb nu dan wel 3 paarden onder mijn toezicht (rij niet elke dag, rij ze ook niet allemaal). Maar ik heb echt geen voorkeur voor ras. Voor alle 3 betaal ik niks. Wat ze mij zeiden was dat ze dat niet nodig vonden omdat ze wisten dat ik trouw en eerlijk ben enz.

Het is maar net wie of wat je treft denk ik. Want je hebt ook zat meisjes die wel alles netjes nakomen. :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:59

ik zou al blij zijn met een goede verzorging van mijn paard dan hoeft de bijrijder mij daar voor niet te betalen hoor....

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:46

Ik denk dat de verzorgers die daarover zeuren geen hoge eisen stellen.
Buiten dat ik er niet teveel voor kan betalen, heb ik ook geen eisen. Ben maar een arme student :')
Maar ik heb veel geluk gehad, en verzorg paardjes bij hele aardige eigenaren. Hoef niets te betalen en ik mag doen wat ik wil met ze. 1 punt is dat ik niet kan rijden, maar ik heb het hardstikke naar me zin daar :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:51

Ik heb ook enkel maar wensen. Ik zocht een paardje waar ik mee kon rijden op regelmatige basis (dus bak aanwezig of in de buurt) en evt les.
Dan waren er extra's die ik erg leuk gevonden zou hebben, zoals wedstrijden. Was eigenlijk op zoek naar een 'gratis' verzorgpaard maar indien wedstrijden een optie waren was ik zeker bereid om daarvoor te betalen. Verzorgers die betaald worden vind ik gewoon ronduit belachelijk. Het is hier in de buurt al een hele opgave om een gratis bijrijdpaard te viden, laat staan dat verzorgers dan ook een vergoeding moeten krijgen :=

Ik heb nu een superleuke pony gevonden. Geen wedstrijden, pony kan bijna niets, enkel recreatief gereden maar ik ben super tevreden daar. Dat ik geen wedstrijden kan rijden ondanks ik dat wel 'wilde' maakt me niet echt meer iets uit. :)

Edit : ik merk inderdaad dat eigenaars vaak ook veel eisen stellen.. Ik zie vaak advertenties met 18+ want 'een jongere kan geen verantwoordelijkheid opbrengen', nou nou bedankt! Of eigenaars die eisen dat je wekelijks les volgt bij hun instructeur (die vervolgens ook 40 euro vraagt voor een uurtje les).

raketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:59

esiebessie schreef:
Ik lees dat zo vaak hè, van die negatieve berichten over (met name jongere) verzorgers. Vind dat zo jammer, want ben zelf ook hard op zoek maar wordt 9 van de 10 keer bij voorbaat al geweigerd door mijn leeftijd :( Ik ben totaal niet kieskeurig, ben allang blij als ik weer iets kan vinden zodat ik lekker met paarden bezig kan zijn.

Het gaat niet echt om de leeftijd maar om de ervaring die je hebt.
Als je jonger bent weet je bij onverwachtse omstandig heden niet altijd juist te handelen.
Toen ik mijn eigen paardje had mocht ik ook niet alleen! Totdat ik een jaar of 16/17 was. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:04

Joycebunny schreef:
Ik heb ook enkel maar wensen. Ik zocht een paardje waar ik mee kon rijden op regelmatige basis (dus bak aanwezig of in de buurt) en evt les.
Dan waren er extra's die ik erg leuk gevonden zou hebben, zoals wedstrijden. Was eigenlijk op zoek naar een 'gratis' verzorgpaard maar indien wedstrijden een optie waren was ik zeker bereid om daarvoor te betalen. Verzorgers die betaald worden vind ik gewoon ronduit belachelijk. Het is hier in de buurt al een hele opgave om een gratis bijrijdpaard te viden, laat staan dat verzorgers dan ook een vergoeding moeten krijgen :=

Ik heb nu een superleuke pony gevonden. Geen wedstrijden, pony kan bijna niets, enkel recreatief gereden maar ik ben super tevreden daar. Dat ik geen wedstrijden kan rijden ondanks ik dat wel 'wilde' maakt me niet echt meer iets uit. :)

Edit : ik merk inderdaad dat eigenaars vaak ook veel eisen stellen.. Ik zie vaak advertenties met 18+ want 'een jongere kan geen verantwoordelijkheid opbrengen', nou nou bedankt! Of eigenaars die eisen dat je wekelijks les volgt bij hun instructeur (die vervolgens ook 40 euro vraagt voor een uurtje les).

Misschien dat mensen die dit in hun advertentie zetten iets minder goede ervaringen hebben met iemand jonger dan 18? Je laat een volwassene iets sneller een verantwoording na dan een kind, bijvoorbeeld.