Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lukka

Re: Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:25

Helemaal niks.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:32

Ik moet niks betalen. Mag zo vaak gaan als ik maar wil , als ik het maar laat weten. Help mee met de verzorging , het uitmesten , als de hoefsmidt komt, etc..
Omdat ik niks mag geven van geld aan haar(dat wil ze niet.) , koop ik af en toe iets voor mijn verzorgpaardjes , zoals een zak wortels of halsters. :o

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:52

Ik betaal helemaal niks, kom 2x in de week, in de vakanties meestal 5 a 6 dagen. Als eigenaar het niet red ben ik de beroerste ook niet om zo nu en dan eens bij te springen. Ik mest haar stal en haal de drollen uit haar land, rijd/longeer, poetsen, zet voer klaar en als het nodig is het water bijvullen in het land. Als het zo uitkomt in de winter dat ik als eerste kom (later op de dag) haal ik alle (4) paarden binnen, ruim poep op uit de bak en hang de lijnen weer op.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:57

niks. Ik rijd ongeveer 3 x in de week voor de rest mag gewoon komen als ik wil :) . Aan klusjes soms uitmesten 10 minuten werk, en bak uitmesten zodat die goed blijft. Af en toe als eigenaresse niet kan voer ik zet ik binnen :)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:22

Voor mijn oude bijrijd paard betaalde ik 50 euro per maand, er was een buitenbak.
Mijn andere bijrijdpaardje die ik nu nog heb, daar betaal ik niks voor :) 2 buitenbakken en 1 binnenbak is er :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:24

Tot noch toe steeds voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten :+ meerdere paarden voor nop :P maar dan dus wel bij bedrijf(jes) waar ik wel hielp met uitmesten, en waar het rijden ook commerciele doeleinden diende. Komt bij dat je dus wel paarden ziet komen én gaan.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:29

heb eerst 13 verzorgpaarden gehad en betaalde helemaal niks :D
ik hielp haar met rijden,mesten,voeren,wedstrijden enz.
het was een handelsstal dus vooral helpen met in en doorrijden van jonge paarden.

xromy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:56

Ik hoef helemaal niks te betalen:)
En ik wil wel bijna elke dag maar kan helaas niet omdat ik hakf 5 thuis ben en dan nog leren etc. dus ga ik elk weekend sowieso.

c0rin3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:48

Voor mijn bijrijdpaard betaal ik niks ik kom wanneer ik wil en hoevaak maakt niet uit, maar meestal ben ik er wel 3x per week, dan doe ik ook gelijk de stallen en voeren. Ze hebben geen bak dus ik rij alleen in het bos, soms samen maar ook alleen, ze vinden alles goed zolang je maar altijd aan het belang van je paard denkt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:56

€0 :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:59

niks en hoef oko geen stallen uit te mesten :) Ik rijd 1 x per week op het strand, duin en bos!

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:04

Ik kan altijd op stal komen, en rijden wanneer ik wil.
Heb een binnen en buitenbak tot mijn beschikking.
Hoef niet te mesten, en ook niet te voeren.
Het enigste wat ik betaal zijn mijn lessen, en dat is dan
ook wel logisch!

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:10

Ik betaal 75 euro per maand, ik mag elke dag komen en doen wat ik wil, mag der gewoon als me eigen paardje beschouwen als het ware! Ik rijd onder het zadel en voor de kar.
Spulletjes die ik nodig hebben en die ook van belang zijn mag ik kopen en het bonnetje bij hun inleveren.
De stallen hoef ik niet uit te mesten.

Ik eet er ook regelmatig mee en mag alles pakken uit de kasten qua eten en drinken. Ook als ik iets wil hebben en het is er niet mag ik een boodschappenlijstje maken.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:04

Ik hoef niets te betalen, kom 1-3 p.w.,kan in de bak rijden of in het bos :) Af en toe neem ik wat mee voor de paarden, haal drollen uit de bak en als ze er niet zijn zet ik ze binnen. Uiteraard moet ik wel zelf les betalen. :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:27

6x per week, ik betaal er niks voor. Moet alleen soms uitmesten of de wei of bak uitmesten :P

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:31

Mijn bijrijdster betaald momenteel niets.
Ze mag komen zo vaak ze wil, maar van mij hoeft ze niet. Ik geef haar de kans om ervaring op te doen en stel mijn paardje beschikbaar. Ik kan gewoon zelf elke dag komen. Ze komt wanneer ze zin heeft en mag haar momenteel alleen niet rijden.
Als ze weer mag rijden dan betaald ze 25 euro, maar dat is niet eens aan mij, maar aan de stalhouders. Dit is voor de kosten om gebruik te maken van alle faciliteiten. Ook mag ze dan onbeperkt meerijden in lessen ed.
Ze moet op dagen dat ik dan niet kom wel uitmesten, maar komen we beide dan doe ik het zelf

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 11:30

Lisa_H schreef:
6x per week, ik betaal er niks voor. Moet alleen soms uitmesten of de wei of bak uitmesten :P

Jeutje, zoveel? Bij een bijrijdpaard?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:52

ik betaal 100 euro/maand om 5d per week paard 90% op mijn verantwoordelijkheid te hebben. Dat betekent: 5 dagen per week: smorgens en savonds eten geven, stal uitmesten, berijden en nodige verzorging. De eigenares betaalt wel dierenarts, hoefsdmid, voer, stalling etc. In het weekend geef ik zaterdagochtend en zondagavond eten en dan doet eigenares de stal, rest van voeren en verzorging.

Het gaat hier wel over een engels volbloed dat heropgeleerd moet worden, dus geen paard met hoog niveau dressuur of dergelijke. Dus naast 100 euro/maand betaal ik wel de wekelijkse lessen, pistetoegang en materiaal dat nodig is volgens lesgever (zoals bv nieuw bit). Dit omdat als paard enkel buiten zou rijden zoals met eigenares, er geen nieuw bit nodig zou zijn en dus zijn de kosten voor mij.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:55

ik betaal 50 per maand, mag er elke dag heen, alles mee doen, alleen bosritten onder begeleiding. Mag er bitloos mee rijden, longeren, vrijheidsdressuur, echt alles. Soms moet ik wel even iets vragen als ik het niet zeker weet, maar meestal mag ik gewoon zonder te vragen dingen doen. :j Ik doe uit mij zelf de paddock & stal uitmesten, en ik vul het voer bij :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:12

mijn bijrijder betaalt niets
en mag zovaak rijden als ze wil
ze kan in de buitenbak,binnenbak, springweide , buitenritten maken
en hoeft verder niets te doe want heb mijn paard op vol pension staan

JeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:58

Wauw, Dat mensen hier soms moeten betalen voor het rijden van andermans paarden! Oke, als je stallingskosten of iets dergelijks mee moet betalen kan ik het begrijpen, maar verder zouden eigenaren blij moeten zijn dat iemand hun paard of pony in de gaten houdt en berijd als ze zelf niet kunnen!

Ik rijd zelf ook een paard bij en daarvoor moet ik het dier gewoon verzorgen en netjes behandelen. Af en toe de stal uitmesten doe ik ook nog, maar dat hoeft eigenlijk niet eens.
Verder mag ik er alles mee doen, buiten ritten, rijden in de bak, longeren enz.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:46

Ik begrijp de redenering volledig maar hier in de buurt is dit 'not done'. Er staan hier 4 maneges op 2km en dan nog een hele boel kleinere prive stallen; en overal werkt het zo.. Wat ik zelf betaal, is heel weinig als ik met stalgenote vergelijk. Voor 100 euro heb je in het algemeen 2dagen/week + stal uitmesten.. Ik heb hiervoor 5dagen dus relatief goedkoop. Het is of betalen of geen (verzorg)paard. Eigen paard is hier onbetaalbaar; 350 à 450 euro voor volpension en nee die heb ik als studente niet maandelijks op overschot

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:49

Frodo_ schreef:
Ik ga zo vaak heen als ik wil (meestal 2 of 3 keer per week) en betaal er niks voor.
In mijn ogen hoef je er ook niks voor te betalen. Ik hou hun paarden in conditie, help met alle klussen en pas op hun paarden als ze op vakantie zijn. Dus ik betaal niks en dat ga ik ook niet doen! :)

Hier hetzelfde. :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:19

Ik betaal niks, mag komen wanneer ik wil :D
Maar als het zou moeten zou ik het geld er wel voor over hebben want het is echt een geweldig beessie :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:26

Niets :) Ik mag het paard volledig van mij beschouwen. Het lesgeld word gedeeld en wanneer ik iets nieuw voor hem wil heb moet ik dat wel zelf betalen. Tenzij het iets noodzakelijk is, bv een deken wat kapot is koopt de eigenaresse.
Zijn hoofdstel was nog goed, maar ik wou graag een ander met bredere neusriem. Dus moest ik die zelf betalen.

Verder kies ik er zelf voor om de stal van mijn bijrijpaard en dat van de eigenaresse uit te mesten. Ik krijg namelijk al ontzettend veel van haar.

Ik zou er persoonlijk nooit iets voor betalen, je help elkaar namelijk. De persoon die een bijrijpaard aanbied zal daar ook een reden voor hebben. Geen tijd, angst om te rijden, medische problemen,...