draver leren springen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dominiquee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:10

Ja is logies (en ontbijt).

Ok bedankt voor je advies ik zal niet meer springen met mijn draver.
Zal vanaf nu ook iedereen die geen springgefoktpaard heeft het afraden om te springen of een sprongetje te maken.[/quote]

Pas maar op inderdaad.. Beetje dressuurbloed, dan niet meer springen hoor! Perfecte afwisseling ook, puur iets doen waar het dier gefokt voor is :')[/quote]

Ik zeg niet dat een niet springefokt paard niet kan springen.. Maar met een draver is het niet goed om te springen.. Net als je met een vol dresuur paard die slijts (dat stoppen bij western) gaat maken.. Dat is ook niet goed is die ook niet voor gemaakt..
Je gaat ook niet met een smart op een formule 1 baan rijden :)
Maarja dat jullie dat niet snappe is dat jullie probleem niet het mijne

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:14

oliebol dan kan ik mijn draver niet meer in de wei laten, straks maakt hij als hij aan het spelen is weer een sprong... Oh en dan moet ik ook maar stoppen met springen met m'n tuiger want die is gefokt voor het mennen... Serieus? Jammer weer dit...

Dominiquee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:16

MoosjeWings schreef:
oliebol dan kan ik mijn draver niet meer in de wei laten, straks maakt hij als hij aan het spelen is weer een sprong... Oh en dan moet ik ook maar stoppen met springen met m'n tuiger want die is gefokt voor het mennen... Serieus? Jammer weer dit...

Doe wat jullie willen..
Maar laat mij gewoon in me waarde

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:19

Dominiquee15 schreef:
Denk maar niet dat ik zo'n pony club penny meisje ben die denkt dat iedere topsporter alles weet.. WANT IK BEN GEEN PENNY MEISJE je gaat toch ook niet met je dresuur paard slijts (dan stoppen bij western) maken... Want daar is die niet voor geboud...
Het zelfde bij dravers en springen.. Zijn ze niet voor gebouwd en de gewrichten niet voor gemaakt

Dus wat jij zegt is dat dravers alleen kunnen draven omdat ze voor de draf gefokt zijn?
Nou nee,
Een draver van een vriendin heeft vroeger z dressuur gelopen ;) (was daarvoor ook een koerspaard)

Geryon

Re: draver leren springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:20

En er is ook eens een internationaal springpaard geweest dat half draver was.

Volgens jou mogen dravers dan ook niet galoperen? en dressuren?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:21

Voortaan ook geen haflingers, friezen, tuigpaard, etc op dressuurwedstrijden? Die zijn er ook niet voor gefokt :+

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:22

Geryon schreef:

Halla?
http://en.wikipedia.org/wiki/Halla_%28horse%29
She is the only horse ever to win three Olympic Gold medals in the sport of show jumping.

Nou ik baal er goed van, dit nieuws komt gewoon hard aan. Springles afgebeld :')
Laatst bijgewerkt door mltex op 06-01-13 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:22

Dominiquee15 schreef:
EquiPhoto schreef:
Je kan vealosz ook eens PBen, die springt ook met haar draver die eerst gekoerst heeft :)

Ja kan.. Maar ik ben niet geintreseerd..
Als mensen hun paard kapot willen rijden moeten ze dat zeker doen.. Ik gaf alleen advies op dit topic.

Ik had het ook niet tegen jou maar tegen de TS :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:23

mltex schreef:
Geryon schreef:

Halla?

Nou ik baal er goed van, dit nieuws komt gewoon hard aan. Springles afgebeld :')

_/-\o_ :')

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:24

Dominiquee15 schreef:
MoosjeWings schreef:

Doe wat jullie willen..

Je geeft zelf tot 2x toe de vergelijking met sliding stops in western dat dit niet met een dressuurpaard moet... Een ongetrainde Quarter ga je dat ook niet laten doen. Dat is echt spieren trainen.
Als je zo zwart wit gaat kijken is erop rijden uberhaupt niet gezond voor een paard ongeacht waar het voor gefokt is.
Wel zijn de spieren te trainen, net als bij mensen. Het was een ander verhaal geweest als je had gezegd dat ze hun bouw niet meehebben zoals een springgefokt paard, maar ik zie niet in waarom een sprongetje of 2 slechter is voor een draver dan voor bijvoorbeeld een KWPN'er. (Mits er natuurlijk bij beide goed opgebouwt wordt)

Dominiquee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:35

[]

Doe wat jullie willen..
[/quote]

Je geeft zelf tot 2x toe de vergelijking met sliding stops in western dat dit niet met een dressuurpaard moet... Een ongetrainde Quarter ga je dat ook niet laten doen. Dat is echt spieren trainen.
Als je zo zwart wit gaat kijken is erop rijden uberhaupt niet gezond voor een paard ongeacht waar het voor gefokt is.
Wel zijn de spieren te trainen, net als bij mensen. Het was een ander verhaal geweest als je had gezegd dat ze hun bouw niet meehebben zoals een springgefokt paard, maar ik zie niet in waarom een sprongetje of 2 slechter is voor een draver dan voor bijvoorbeeld een KWPN'er. (Mits er natuurlijk bij beide goed opgebouwt wordt)[/quote]

Dat is juist wat ik bedoel! Die bouw zijn ze niet voor gemaakt.. Iedereen moet gelijk raar doen met ' een beetje dresuur bloed niet meer springen' en mij belachelijk malken..
Ik bedoele het dagelijke springen..
Tuurlijk sprongetje of 2 geen probleem!
Word gedaan alsof ik achterlijk ben.m met 'springles afgebeld' en ' niet meer springen met mijn menpaard' of 'niet meer losgoien want dan gaat die springen'
Vervelend dat mensen niemand in zijn/haar waarde kan laten. Of even zelf kunnen nadenken dat je een draver gewoon kan losgooien

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:35

Wil je mijn vraag ook even beantwoorden?

Vind je dat dravers dus ook niet dagelijks mogen galoperen en dressuren?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:38

Tuurlijk, eerst is het de bespiering, dan ligt het volgens jou aan de gewrichten, nu aan de bouw.
Heeeeeel geloofwaardig allemaal!!! :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:02

Moderatoropmerking:
Aangezien dit een oud topic is uit 2011 gaat dit topic blijvend op slot. Mocht er behoefte zijn om verder te discussieren over hoe je een draver kan leren springen, dan mag een nieuw topic geopend worden.