Mening gevraagd, inrijden paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:23

Mag je niet de bak huren bij die vereinging? Of is er een veld waar je bij goed weer les kan nemen? Balen joh.... Zet desnoods je mening eens op papier. Let er dan wel op dat dit niet aanvallend is.

Accepteerd ze t niet heb je je best gedaan....

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 00:32

Beli schreef:
Mag je niet de bak huren bij die vereinging? Of is er een veld waar je bij goed weer les kan nemen? Balen joh.... Zet desnoods je mening eens op papier. Let er dan wel op dat dit niet aanvallend is.

Accepteerd ze t niet heb je je best gedaan....

Ik kan me wel aanmelden bij de vereniging maar ik heb het geld noch de tijd voor de verplichte vrijwilligersdagen, en mijn mening was op papier, via e-mail en rustig uitgelegd, maar nee, helaas...

Cassidy

Re: Mening gevraagd, inrijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:59

Als je alleen op zondag rijdt, het paard zelf opleid (hoe kan dat met een keer rijden per week) er nog een ander is die er op rijdt, zou ik er de brui aan geven. Ook al staan er nog andere paarden waar je op mag. Met de eigenaar meegaan om wille van de lieve vrede, maar zelf er absoluut niet achter staan bij wat je mag doen (of pertinent niet mag doen) is niet de beste oplossing.

Heel sneu, ook al ben je dol op dat paardje, ik zou me terugtrekken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:14

Thanks, ik ben er ook wel op zaterdag maar mag dan niet rijden, wandel dan dus met haar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:54

Xyris schreef:
@ tamary, paard heeft al last van haar rug als het gevolg hiervan, vandaar dus dat ik voorstelde haar aan de teugel te rijden.

Staat het paard hiervoor ook onder behandeling bij fysio/osteo? Want die geven eigenlijk altijd trainingsadvies om het probleem weg te houden.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 21:09

Aanvankelijk we'll, maar na de eerste keer is de osteo afgezegd... Dit was al voordat ze goed en we'll ingereden was... Word eigenlijk steeds misselijker bij het idee..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 15:01

Ben in goed overleg gestopt met het verzorgen van dit paard, ik had er simpelweg geen goed gevoel meer bij, gold hetzelfde van de eigenaresse.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:59

Goed van je dat je gestopt bent hoor! :j Ik had hetzelfde gedaan.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:45

Ik denk een goed besluit. Zeker als je allebei hetzelfde gevoel deelt, toch?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 23:13

Ja das waar, tis alleen zo jammer, maarja, we zullen zien hoe het over een jaar gaat als het paard op volle sterkte is, ik houd mijn hart een beetje vast eigenlijk... Maarja, hoef me daar eigenlijk geen zorgen meet over te maken. Niet mijn zaken, kan verder met endurance & dressuur training met 2 andere paarden waarmee ik lekker mijn gang kan gaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:34

Xyris schreef:
In de bak los laten rennen mag niet van de eigenaresse. Longeren trouwens ook niet omdat ze naar binnen valt. Zou slecht zijn voor het rijden door de hoeken (niet mijn mening). En losrennen is ook slecht omdat ze dan zou denken dat ze dat ook onder het zadel mag doen (ook niet mijn mening). De rest, m.u.v. het aan de teugel rijden doe ik al.

Begrijp ik nu dat dat paard gewoon nooit los komt??

Geen wonder dat ze vervelend is. Ik zou de eigenaresse daar gewoon 'hard' op aanspreken met je hele verhaal erbij, paard is te fris dus moet de energie kwijt, hetzij in werk, hetzij in los rennen, anders leren ze enkel ondeugend zijn onder het zadel. Paard krijgt last van de rug vanwege het hoofd in de lucht met rijden, moet dus goed gereden worden of het paard wordt naar de mieter gereden.
Ik zou het gewoon kortaf zeggen hoor, niet omheen draaien, vraag desnoods of je 't mag 'bewijzen' bv 2 weken lang elke dag rijden en dan zien hoe braaf ze is.
Wil de eigenaresse niet dan stap je gewoon op. Dit is voor jou niet te doen, ik zou er iig niet aan mee willen werken. Daarnaast denk ik dat zij aardig afhankelijk is van jou en wanneer ze merkt dat jij wilt opstappen bind ze wellicht in?

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:38

Maar er kan toch niet bepaald worden of het paard aan de teugel gereden wordt of niet? Als het paard na een tijdje gaat ontspannen komt dat vanzelf en dan lijkt het me onverstandig om dat 'tegen te werken' omdat de eigenaresse het niet wil. Daarentegen, als jij hem nu naar beneden wil rijden, ben je verkeerd bezig lijkt me, dat moet vanuit het juiste rijden komen en dat kun je niet forceren..

(Sorry als ik hiermee ontzettende reacties opwek, maar dit is hoe ik het zie.)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:20

Wijs besluit, hoe jammer misschien ook.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 12:54

@ anneliesdj, paard loopt wel in de weide, dus de weide, of onder het zadel, niet opjagen of longeren in de bak. Ik heb al geprobeerd met suggesties te komen maar deze werden niet in de hand genomen, het resulteerde er zelfs in dat we besloten hebben om te stoppen, wat dus gister ook is gebeurd.

@ Sachaaaa, tsja, er is aan de teugel rijden en aan de teugel rijden. Wat ik probeerde te bereiken was dat ze dat hoogd lager ging dragen en daarbij het bit beter zou accepteren en bij voorkeur ook nog voorzichtig aan aan de teugel zodat ze die rug wat meer ging gebruiken, dus uiteraard niet gelijk in de krul trekken, ben ik zelf erg tegen. En zolang het paard buiten was ontspant ze dus niet, vandaar ook dat ik eraan wilde gaan werken door haar bezig te houden met andere zaken als haar directe omgeving.

@eline_di.. Thanks :)

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:50

Ik zou doen wat de eigenaresse aangeeft en als dat niet werkt zou ik een ander verzorgpaard zoeken.

nb
Een jong paard moet je wel bezig houden maar ook weer niet overvragen. Maar de eigenaar heeft het laatste woord.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:26

-> VP

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:04

Luisteren naar de eigenaar, het is niet jouw paard maar die van haar en zij beslist wat er met haar paard gebeurt.
Anders kan je je verzorgpaard zo kwijtraken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:15

Goede beslissing om ermee te stoppen....