Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:07

Dat is juist het probleem. Op zich zou 18+ mooi zijn, maar daarentegen ken ik iemand van 14 jaar die een paard leased en zo ontzettend goed met paarden omgaat. Ikzelf startte met 14 jaar in de L.
Ik bedoel... onder de 18 wil niet zeggen dat ze het niet kunnen.

Zou "geen manege ruiters" iets zijn? Wil ook niemand tegen het hoofd stoten.

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:14

Je kunt er ook inzetten b.v. dat reacties van kinderen onder de 14 jaar niet worden gelezen en direkt worden verwijderd,omdat dit natuurlijk een beetje bot overkomt zou ik er wel bijzetten waarom.
En desnoods een bijdrage vragen (ook al wil je geen bijdrage vragen er vallen dan al pennymeisjes af meestal).

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:16

Sorry, niet bij na gedacht. maar je hebt helemaal gelijk.. Je hebt genoeg kinderen van ong 14 die hartstikke goed kunnen rijden! maar je moet ze laten weten dat pennymeisjes niet welkom zijn

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:21

Ik heb meteen een nieuwe advertentie op bokt gezet. (Staat in mijn onderschrift) Ik denk dat hij zo wel duidelijk genoeg is.

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:41

Ik meld me ook! Maar bij mij is het ook: "Ook zo moeilijk om een bijrijdpaard te vinden" :+

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:58

Hey

Ik meld me ook even aan. Ben ook opzoek naar een bijrijder voor mijn 5 jarige. Heb al een lieve meid die mijn 23 jarige en 3 jarige traint en ook af en toe de 5 jarige. Maar zoek voor die 5 jarige iemand die toch een paar keer per week met hem bezig kan zijn. Maar het is moeilijk. Stel misschien wel wat eisen maar ja je mag wel gewoon minimaal 3 x per week met hem bezig zijn en gebruik maken van binnen of buitenbak bijv. Maar ja mensen die reageren zijn of kinderen wat bij hem niet werkt of wonen te ver weg pffff dus ken het gevoel. Jaren geleden was alles anders. Weet nog toen ik opzoek was naar een verzorgpaard. Ik heb toen heel verl geluk gehad. Na jaren verzorgen is ze uiteindelijk bij mij op stal gekomen waar ik toen woonde. Helaas is ze op een leeftijd van 23 jaar overleden. Maar goed.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:05

Ik denk dat het een verhaal met twee kanten is en blijft. In die zin snap ik zowel de argumenten van de eigenaren als van degenen die een verzorgpaard zoeken. Misschien komen er zoveel reacties van jongeren omdat die meestal nog geen paard hebben, en 'oudere jongeren' eerder wel. En omdat ze weten dat het voor eigenaren moeilijk is hopen ze misschien toch gekozen te worden.
Maar ook voor een oudere ruiter/amazone met veel verantwoordelijkheidsgevoel en de wens om veel te geven en te leren (lessen!) die wel levens- maar nog niet zoveel rijervaring hebben valt het niet mee om een paard te vinden. En als je dan naast een bijdrage de soms dure lessen moet betalen kan het ook best prijzig worden ;-).

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:27

Ik meld me ook weer.
Helaas nog niks kunnen vinden door de reden dat mijn hond (14 weken) niet mee mag naar de meeste stallen.
Ik zoek gewoon verder, want er moet toch een leuk verzorgpaard te vinden zijn als je ziet hoeveel mensen er zoeken :Y) .

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:49

Ik wil even op iets reageren...
Niemand wil een meisje met alleen manege-ervaring, maar hoe moeten die dan meer ervaring opdoen als niemand ze wil?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:50

EskeGirl schreef:
Ik wil even op iets reageren...
Niemand wil een meisje met alleen manege-ervaring, maar hoe moeten die dan meer ervaring opdoen als niemand ze wil?

Door lekker te beginnen met een shetje/ponietje... en niet met een groot paard? :+

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:54

OK ik meld me ook!

ik zoek een bijrijder voor mn B-pony. Het mag ook gewoon een verzorger zijn, zonder bijdrage dan, maar ik zou toch liever hebben dat hij af en toe gereden wordt.

Ik heb nu een 11-jarige, ik dacht ook dat ze kom rijden enzo, maar ik ben er met mn domme kop ingelopen. 11 jaar is gewoon te jong.. Pony loopt zo met haar weg...
Maar ik vind het gewoon zo moeilijk om iemand te vinden met verantwoordelijkheid, en die me dus wel degelijk helpt! In plaats van omgekeerd... (niet dat ik vind dat ze alles alleen moet doen hoor :-))

Dus: eigenlijk een 16 jarige, klein en mager, die dicht woont (België), die verstand heeft van paarden en die ook nog eens leuk is om me mee te vergezellen op buitenrit. Bestaat zo iemand????

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:57

Dan ga ik nu (door bovenstaande) weer even reageren op het feit van de bijdrage.
(Als dat hier mag? Anders wil ik van de week wel even zelf een topic openen hoor :j )

Waarom voor het enkel verzorgen geen bijdrage?
Maar het rijden perse wel?

Of heeft dit dan weer te maken met '' het slijten van tuig en paard?''
Puur uit interesse hoe jullie erover denken!

Fleur : Dit hoeft niet aan de 11 jarige te liggen!
Je zou iemand goede begeleiding kunnen bieden :j
Mijn grote C pony die ik nu verkocht heb, is naar een 8! jarig meisje gegaan, en die rijdt ermee weg.
Hoeft dus niet aan de ruiter te liggen, maar het moet klikken en de pony moet ook luisteren.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:57

Klein beginnen groot eindigen :))
Zeg ik altijd, ik ben nu harstikke blij dat ik een shetlandertje mag verzorgen. Nee niet puur om het rijden hoor, we zijn fanatiek bezig met vrijheidsdressuur we vinden dit echt super leuk, want hij kan zich natuurlijk ook omdraaien en verder grazen. Wel doe ik alle klusjes op stal, ook als het niet hoeft. Ik vind dat het erbij hoort. Gister viel ik wel bijna in de modder toen ik de kruiwagen moest legen (had geregend :+ ) Maar ik heb er geen problemen mee hoor :) ! Ik ben ze harstikke dankbaar dat ik deze kleine donder mag verzorgen.. Al is het maar 1 keer in de week. Afentoe mag ik meer komen maarja.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:06

Fleur1984 schreef:
OK ik meld me ook!

ik zoek een bijrijder voor mn B-pony. Het mag ook gewoon een verzorger zijn, zonder bijdrage dan, maar ik zou toch liever hebben dat hij af en toe gereden wordt.

Ik heb nu een 11-jarige, ik dacht ook dat ze kom rijden enzo, maar ik ben er met mn domme kop ingelopen. 11 jaar is gewoon te jong.. Pony loopt zo met haar weg...
Maar ik vind het gewoon zo moeilijk om iemand te vinden met verantwoordelijkheid, en die me dus wel degelijk helpt! In plaats van omgekeerd... (niet dat ik vind dat ze alles alleen moet doen hoor :-))

Dus: eigenlijk een 16 jarige, klein en mager, die dicht woont (België), die verstand heeft van paarden en die ook nog eens leuk is om me mee te vergezellen op buitenrit. Bestaat zo iemand????

Ik heb een kleine c pony te lease en ik ben ook 11 jaar. ik heb bijna 2 jaar ''manege ervaring'' en ik kan die pony makkelijk aan. Hij is ZEKER niet voor beginners want hij is heel voorwaarts..

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:08

oke dat klonk een beetje ego maarja ik probeer te zeggen dat hij soms z'n momenten heeft dat hij overal van schrikt ofzo!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:40

Nou zeg, had toch verteld dat we naar Zuidlaren zouden verhuizen... kreeg ik even bijna een hartverzakking.

Het is praktischer voor mijn vriend als we richting Amsterdam gaan (Nu moet hij 1 a 2x in de week daar heen, als we daar wonen hoeft hij niet meer naar Groningen) Heb m'n eerste paniek aanval al gehad door die gedachten alleen al. Als ik de verhalen hier lees over hoe moeilijk het is daar wat te vinden. En omdat ik graag in het bos vertoef wat daar nauwelijks te doen is voel ik de bui al bijna hangen dat het paardrijden zo'n beetje over is (ja, ik ben een hopeloos dramatisch mens, en een ontzettende neuroot en stresskip)

Wel heeft mijn vriend duidelijk gemaakt dat als dat gebeurd hij hetzelfde kwaliteit van wonen wil, dus veel grond rustige buurt en het liefst bij bos/heide om de hoek.

Wel spannend zo, word het toch nog Zuidlaren? of gaan we richting het westen :S

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:45

@Benfan
Zouden jullie dan niet richting Alkmaar/Bergen/Schoorl kunnen verhuizen? Volgens mij is het daar ook heerlijk paardrijden (bos, duinen) en vanuit Alkmaar kun je prima met de trein naar Amsterdam. Het lijkt me wel zo fijn als jij het na een verhuizing OOK naar de zin hebt, niet dan? Ben benieuwd wat het gaat worden.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

Ik had een verzorg paard van mijn vriendin hier op Bokt gezet en binnen een uur vele reacties. We hebben nu een hele leuke enthousiaste verzorgster. :D
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 11-08-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:25

Ik ben vanmiddag wezen kijken, maar niet 'geslaagd'. Dus weer officieel op zoek. -O-

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:37

Ludique96 schreef:
Ik had een verzorg paard van mijn vriendin hier op Bokt gezet en binnen een uur vele reacties. We hebben nu een hele leuke enthousiaste verzorgster. :D

jaa :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:54

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben voor mijn 5 jarige Shetlander op zoek naar een leuke bijrijder/bijrijdser.
Klein detail: pony is maar 90 cm dus ik kan echt niet meer dan 30 kg en 1,30 kwijt..
Pony is 3x ohz geweest (nouja,we doen het eigenlijk zonder zadel,bitloos) mijn zusje die haar tijdelijk rijdt,is helaas te groot,en ik wil heel graag een klein kindje dat al rijervaring heeft,de pony moet toch door de eerste draf- en galoppasjes heen.

Ik vraag geen bijdrage,alle spullen aanwezig,het kindje kan 1 of 2 keer per week rijden,onder begeleiding van mij en mag ook lessen volgen,mits het bij mij thuis is. Het enige wat ik wel verplicht is het dragen van een goed passende,veilige cap en schoenen met hak/laarzen. Eventueel wil ik zelf de cap kopen,maar die blijft dan wel in mijn bezit.

Toch heb ik nog steeds niemand gevonden,ik krijg vooral veel reacties van penny's tussen de 10 en de 13,maarja,dan kan ik er net zo goed zelf op gaan zitten.

Mijn advertentie op bokt: [EA-RVG] Lieve Shet zoekt kleine,ervaren ruiter

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:05

Naborah schreef:
Ik ben vanmiddag wezen kijken, maar niet 'geslaagd'. Dus weer officieel op zoek. -O-

waarom is het niets geworden?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:58

Ik heb er ook heel veel moeite mee gehad int begin, omdat ik ook alleen maar manegeervaring had, en ik ben pas 12. Dus veel mensen vinden mij te jong en vinden dat ik nog niet genoeg ervaring heb. Gelukkig heb ik toch een kans gekregen en ik ben heel tevreden!

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:36

Leeftijd maakt op zich niets uit bij mij en wat voor ervaring hebt ook niet. Alleen kinderen zijn vaak niet sterk genoeg om mijn mannetje in het gereel te houden. Dat is gewoon het probleem. Hij is eigenwijs en sterk.

Mensen uit midden limburg heeft er iemand de behoefte om minimaal 3 x per week een eigenwijs knappe kerel van 5 jaar te trainen. Stuur me een bericht voor meer info.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:59

ik weet niet meer waar ik t las in dit topic maar ik zag iets van: waarom geen bijdrage vragen voor verzorgen?
ik vind een bijdrage voor t verzorgen.. redelijk not done... waarom?
omdat een manegepaard poetsen dan goedkoper is, en kan je net zo veel lol van hebben...
ik heb meerdere verzorgpaarden, ben wel weer op zoek naar een bijrijdpaard.
heb 1 keer gehad dat iemand een bijdrage vroeg voor t verzorgen, en daar ben ik dus ook behoorlijk rap mee gestopt... voor poetsen: ik kan op stal bijna elk willekeurig paard aanwijzen om te gaan poetsen en misschien mee te wandelen...
rijden vind ik een heel ander verhaal