verzorger is toch niet zoals ik gehoopt had

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

guccio

Re: verzorger is toch niet zoals ik gehoopt had

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:59

Wat wil je?
Je kan haar ook zeggen dat ze vanavond mag komen maar dat je wel een paar dingen af wilt spreken.
Ik denk dat er met een 11jarige best wat af te spreken valt mits het niet te hoog gegrepen is en jij consequent blijft in je afgesproken dingen.
Rijden blijft zeker voor een 11jarige de grootste beloning. Misschien zou je haar les kunnen geven in ruil voor klusjes?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:09

Goh, ik vind het zelf ook zo moeilijk.
Nu ze een maand niet geweest is, dacht ik: ik doe het beter zelf, want het is toch altijd iets.

In het begin had ik gevraagd om ook wat klusjes te doen en dat deed ze ook. ik gaf haar uitleg over hoe ze de pony moest aanpakken met grondwerk enzo en dat lukte ook. Maar naarmate ze meer kwam, moest ik er steeds meer bij zijn, en moest ik zelf de klusjes doen. ze kwam dus alleen om de pony te laten lopen bij wijze van spreken. Maar dan kwamen er ook andere dingen waar ik mij aan ergerde, zoals: niet komen als het misschien gaat regenen, bus gemist, geen fiets,... En ik was eigenlijk meer en meer blij dat ze niet kwam.

Misschien kan ik inderdaad wat dingen met haar afspreken en dan moet ik inderdaad consequenter zijn: dus ook komen als het slechter weer is, zien dat ze haar bus haalt zodat we haar niet terug naar huis moeten voeren, klusjes doen... Maar anderzijds denk ik dat ik alleen maar een goed resultaat kan halen als ik echt veel met haar bezig ben. En ik denk nu net dat ik daar niet de meest geschikte persoon voor ben...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:19

Het is jou pony. dus jij bepaalt wat er mee gebeurd.

daar kunnen wij niet over oordelen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:35

Ik vind 11 jaar persoonlijk ook wel erg jong. Ik zou niet zo snel iemand van die leeftijd alleen met m'n paard laten. Je bent op zoek naar een verzorgster omdat je zelf niet meer genoeg tijd hebt voor je pony ivm paard, ik denk toch echt dat je dan beter op zoek kan gaan naar iemand die wat ouder is. Ze komt misschien ouder over maar het blijft een kind, op die leeftijd had ik ook nog nooit van grondwerk etc gehoord. Laat staan dat je verantwoordelijk genoeg bent.

Er zijn trouwens best meisjes van 16 die wat kleiner zijn hoor ;) misschien zijn er niet veel maar vast wel iemand die trouw is en zich wel aan afspraken houdt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:41

ik ben 167 en ik ben 19.

Ik denk dat ik rond de 160 zat toen ik 16 was

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:42

Ok ik heb het volgende voorgesteld:

1 per week komt ze een de stal en de paddock schoonmaken, en in ruil daarvoor krijgt ze een uurtje les van mij, dus onder mijn verantwoordelijkheid. Op voorwaarde dat ze wel iedere keer komt en er geen excuses zijn.
De verzorging en het grondwerk van de pony zal ik zelf blijven doen omdat ik vind dat ze daar nog te jong voor is.
Hopelijk is ze er nu mee akkoord. op die manier heb ik steeds alles onder controle :-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:00

Ik denk dat dat een betere deal is. Vraag me alleen af of het niet erg zwaar voor haar is om en de stal en de paddock schoon te laten maken? Of valt het wel mee met de troep die je paard maakt?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:28

Ja hoor, dat is hoogstens 2 kruiwagens, want ik laat het geen week staan hoor :-)
En ze doen het altijd in hetzelfde hoekje

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:08

En dan leert ze ook gelijk wat het inhoudt om een paard te hebben haha! :P

hophophophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:13

Ik heb je verhaal net doorgelezen, Fleur. Moeilijk, zoiets. Ik denk dat je bij zoiets meteen vanaf het begin heel duidelijk moet zijn in je verwachtingen en ook moet vragen naar haar verwachtingen. Desnoods zelfs een soort 'contractje' opstellen met daarin precies beschreven wat je van haar vraagt en wat ze ervoor terug krijgt. Fijn dat je nu eerst een goede oplossing hebt kunnen vinden.

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:53

ik ben nu 12 bijna 13 verzorg mijn verzorgpony nu bijna een jaar maar ga er een keer in de week heen ik ga met mijn vriendin maar zelfs in het begin was ik vrij zelfstandig

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 02:25

Pfff lastig..

Ik zou ook een andere zoeken, van rond de 12 a 13 jaar.
Maar waarom interesse in NH etc? Veel kinderen vinden het veel leuker om te poetsen, wandelen en af en toe rijden.
Ik denk dat de pony er dan ook geen zin meer in heeft als het kind het niet kan.

SHARONxSTAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:54

Ik weet natuurlijk niet hoe groot de pony is en hoeveel ervaring er voor nodig is..
Maar veel verantwoordelijkheid zal een meisje van 11 jaar denk ik niet hebben.
Dan zou je beter iemand rond de 13 jaar kunnen nemen, die gaan al naar de middelbare school en zouden meer open staan voor nh.
En als ze jou teleursteld kan je dat beter vroeg zeggen voor zij zich gaat hechten aan de pony.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:10

verzorgsters hoeven niet persé ouder te zijn, ik had een vp toen ik 12 was en ik kon best goed rijden/mee omgaan...
maar zij maakt gewoon gebruik van je lijkt wel! ze moet (vind ik) zelf voor de pony kunnen zorgen, rijden, grondwerk. Ok, als ze nog niet veel van grondwerk weet, daar kan zij niks aan doen, ze is nog maar 11. maar het is wel zo dat je als verzorgster van een andermans pony niet de hele tijd vraagt om dingen!? heb ik nog nooit gedaan! alleen maar van: 'waar ligt dit...waar ligt dat?'.

Als ik jou was zou ik een andere verzorgster vinden. Het is jou pony, en je hebt zo weer een nieuwe verzorgster gevonden, ze staan al in de rij ;) !

landinwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:18

Denk ook dat je beter iemand kan zoeken die wat ouder is. Jou verwachtingen van een bijrijder zijn denk ik wat anders dan zo'n jong meisje jou kan bieden. Helemaal als het niet goed voor je voelt zou ik zeker eerlijk zijn en op zoek gaan naar iemand anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:11

Ze is pas 11.
Ik weet ook niet of je van mij nu zou kunnen vragen om me erin te gaan verdiepen..

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:00

kan je niet een keer in de buurt op een manege gaan kijken bij een manege les en daar kijken of er een geschikt iemand bij zit? & je ziet hoe diegene rijdt en met de pony's om gaat & je kan eventueel gelijk met de ouders dingen bespreken.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:51

Nou |(
Ik als 11 jarige kan prima zelfstandig met een paard omgaan, hoor :).
Pfft:p Iedereen zegt hier dat 11 te jong is, arme ik:p. Dan zal ik nooit een verzorgpony vinden. (Heb er 2, gheghe:p)

Maar dat ter zijde,

Ik zou op zoek gaan naar een andere verzorger, die wel zelfstandig is. Want hier heb je helemaal niks aan. Of evt. wat anders met het paard gaan doen zoals lessen geven o.i.d.?

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:35

Fleur1984 schreef:
Hoi,

Ik doe voorlopig zelf de pony, alleen kan ik er niet mee rijden. Ik had hem in het begin zo perfect lopen he, en nu, tis weer allemaal naar de ***
Ik longeer hem altijd vrij en met bepaalde geluiden laat ik hem stappen, draven of galopperen. Maar nu duurde het toch weer even voor hij luisterde.
Ach ja, voor mij voorlopig geen verzorger meer. Ik bekijk nog wel zoekrtjes, je weet maar nooit dat ik de 'perfecte' vind.

Ik wil niet gemeen zijn, ik snap je probleem.
Ik denk dat je teveel van een elf jarige verwacht zelf ben ik ook nog maar twaalf maar ik heb al een KWPN gehad, een veulenshet en nu heb ik dat veulenshetje, een elfjarige shet en een half arabier
Die laatste twee hebben bij de vorige eigenaar twee jaar lang stilgestaan en nu heb ik ook al een rodeo ritje op mijn arabiertje gehad!! Een elfjarige kan prima met een paard omgaan maar dat kind kan er niks aan doen als het regent en JIJ BIED AAN om haar te brengen dat ze haar ouders niet belt.
Zij kan er ook niks aan doen dathaar ouders geen interesse in paarden of in hun dochter tonen......
Als jij even de tijd neemt om haar iets te leren over grondwerk etc
Dan pakt ze het vast gauw op en als het niet werkt, ja dan kan je overwegen eenander iemand te nemen maar je mag het haar helemaal niet kwalijk nemen dat je pony de gangen niet helemaal onder controle heeft, een pony verleerd niet zomaar even zijn passen als er even niet op gereden word.....
En nu zeg je ook dat je je pony dan zelf maar moet trainen omdat verzorgers niets kunnen naar jouw wensen....

saraabeautyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:54

Jhaa 11 is wel jong (Ook al ben ik het zelf :j )
Maar soms als je 11 ben dan kan je wel goed op schieten met die paarden.
eigenlijk hangt het er ook af van hoe diegenen me je pony omgaat.Wand er kan net zo goed iemand van 15 komen die gewoon
geen idee heeft hoe hij zij met die pony op moet gaan
:o :o (Niet arrogant bedoeldd!!!!!!!) ;)
Tip:Ga vooral op ervaring af:P.

saraabeautyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:35

Is er niet Iemand in de buurt die je pony kan vezorgen?? ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:58

Wat een reacties dat een 11-jarige te jong is, dikke onzin, heeft echt met opvoeding en karakter te maken, krijg de indruk dat kinderen veel te veel gepamperd worden tegenwoordig, nog maar 11 en met twaalf uitgaan en vriendjes en in de kroeg, daar zijn ze dan wel oud genoeg voor?
Sommige mensen moet je alles 100 keer zeggen en anderen pikken het gewoon snel op, heeft niets met leeftijd te maken. En wat betreft niet komen, direct mee afwerken en geen medelijden mee hebben want anders leren ze het nooit om verantwoording te dragen. Jij wilt iemand om zorg aan de pony te besteden, die zijn er wel maar deze is het niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:03

Ondanks dat het een oud topic is wil ik er wel op in gaan. Verantwoordelijk leren prima.Maar ik vind niet dat je een kind van 11 maar allerlei klusjes moet laten doen. Ik was 10 toen ik mijn eerste pony kreeg en regelde alles zelf. Gelukkig deed mijn pa wel regelmatig helpen met stal mesten, want dat vond ik op die leeftijd wel zwaar. Iedere dag de drollen enz eruit ging prima. Maar de hele stal leeghalen was lichamelijk wel zwaar. Dus ik vind dat met klusjes wel iets om rekening mee te houden. En lang niet alle 11 jarige zitten al met hun vriendjes in de kroeg hoor. Ik ken er meer die dat nog lang niet doen als wel. En die dat wel doen zijn over het algemeen geen paardenmeisjes (die ik ken, zullen vast uitzonderingen tussen zitten verder). In de kroeg zitten is ook niet echt zwaar werk :D

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:42

Ik zal als ik jou was iemand zoeken die wel aan jou eisen voldoet, en tegen dat meisje zeggen dat ze best nog wel eens ZELF mag langs komen, waarschijnlijk is ze met die gedachte getroost maar komt het er niet meer van..

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:30

zo jij bent wel heel cool, met thuis brengen met de auto dat zie ik niet zo snel iemand doen.

maar goed ik zelf ga door weer en wind naar me verzorgpony (had ik, zoek ik nu) of het nou regent of niet de eigennaar vertrouwt er op dat ik kom dus moet ik niet te laat komen of dat soort dingen.

ik zelf zou doen wat mij gevraagt wordt, je wilt het namelijk op jou manier dat begrijp ik want het is jou pony.
Je verwacht ook dat de verzorgster dat doet.

Als je de volgende keer weer het weer moet uitleggen zal ik tegen haar zeggen dat ze het zelf moet doen en dat je niks zegt, ik snap ook wel van de verzorgster dat ze vraagt wat moet ik nu doen omdat de eigennaar erbij staat en dat als je iets verkeerd doet dat je dan denkt dat die eigenaar boos is omdat dat niet ging op de manier van de eigennaar.

ik zal als ik jou was het nog in keer proberen en dan goed duidelijk bent wat jij wilt dat ze doet, dat ze dan namelijk lekker zelf aan de slag kan gaan zonder jou.