Fleur1984 schreef:Hoi,
Ik doe voorlopig zelf de pony, alleen kan ik er niet mee rijden. Ik had hem in het begin zo perfect lopen he, en nu, tis weer allemaal naar de ***
Ik longeer hem altijd vrij en met bepaalde geluiden laat ik hem stappen, draven of galopperen. Maar nu duurde het toch weer even voor hij luisterde.
Ach ja, voor mij voorlopig geen verzorger meer. Ik bekijk nog wel zoekrtjes, je weet maar nooit dat ik de 'perfecte' vind.
Ik wil niet gemeen zijn, ik snap je probleem.
Ik denk dat je teveel van een elf jarige verwacht zelf ben ik ook nog maar twaalf maar ik heb al een KWPN gehad, een veulenshet en nu heb ik dat veulenshetje, een elfjarige shet en een half arabier
Die laatste twee hebben bij de vorige eigenaar twee jaar lang stilgestaan en nu heb ik ook al een rodeo ritje op mijn arabiertje gehad!! Een elfjarige kan prima met een paard omgaan maar dat kind kan er niks aan doen als het regent en JIJ BIED AAN om haar te brengen dat ze haar ouders niet belt.
Zij kan er ook niks aan doen dathaar ouders geen interesse in paarden of in hun dochter tonen......
Als jij even de tijd neemt om haar iets te leren over grondwerk etc
Dan pakt ze het vast gauw op en als het niet werkt, ja dan kan je overwegen eenander iemand te nemen maar je mag het haar helemaal niet kwalijk nemen dat je pony de gangen niet helemaal onder controle heeft, een pony verleerd niet zomaar even zijn passen als er even niet op gereden word.....
En nu zeg je ook dat je je pony dan zelf maar moet trainen omdat verzorgers niets kunnen naar jouw wensen....