Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Relaxed schreef:Hmm okee, probleem waar ik nu nogal tegenaan loop is dat de eigenaresse heel veel over heeft voor het paard, kosten nog moeite worden gespaard.. Maarr ze wil er het liefst altijd bij zijn als ik rijd, helpt ook vaak als ik rij, alleen liggen onze manieren van rijden nogal mijlenver uit elkaarDat botst dus redelijk en ik kom langzaam op een punt dat ik denk 'wil je het zelf doen of mag ik het doen..' Doel is dat de merrie het sportpredikaat dressuur haalt, eigenaresse heeft mij daarvoor benadert, maar toch merk ik aan alles dat het helemaal niet uit handen wil/kan geven.. Het is echt haar paard, ze heeft dr al 10 jaar en altijd zelf gereden.. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken..
muc schreef:Laatst moest ik een paard van een stalgenoot "corrigeren". Die was elke keer aan het staken/stijgeren en toen die dat bij mij deed heb ik de zweep er over gehaald en sporen erin geprikt om voorwaarts te rijden. Toen zij de eigenaar dat ik niet met sporen mocht rijden want dat dit zeer doet bij de nieren(?!?!?) Ik ben afestapt en heb haar het paard (vriendelijk) terug gegeven. ALs ik een paard van iemand rij doe ik dat zoals ik denk dat het goed is. Natuurlijk kan veel in overleg. Maar als ik zo´n (rot) bok het stijgeren moet afleren/ er uit moet rijden verwacht ik niet dat ik dat met snoepjes en lieve woorden moet gaan doen
Relaxed schreef:muc schreef:Laatst moest ik een paard van een stalgenoot "corrigeren". Die was elke keer aan het staken/stijgeren en toen die dat bij mij deed heb ik de zweep er over gehaald en sporen erin geprikt om voorwaarts te rijden. Toen zij de eigenaar dat ik niet met sporen mocht rijden want dat dit zeer doet bij de nieren(?!?!?) Ik ben afestapt en heb haar het paard (vriendelijk) terug gegeven. ALs ik een paard van iemand rij doe ik dat zoals ik denk dat het goed is. Natuurlijk kan veel in overleg. Maar als ik zo´n (rot) bok het stijgeren moet afleren/ er uit moet rijden verwacht ik niet dat ik dat met snoepjes en lieve woorden moet gaan doen
Hehe, nou idd!
Zooist schreef:Relaxed schreef:Hmm okee, probleem waar ik nu nogal tegenaan loop is dat de eigenaresse heel veel over heeft voor het paard, kosten nog moeite worden gespaard.. Maarr ze wil er het liefst altijd bij zijn als ik rijd, helpt ook vaak als ik rij, alleen liggen onze manieren van rijden nogal mijlenver uit elkaarDat botst dus redelijk en ik kom langzaam op een punt dat ik denk 'wil je het zelf doen of mag ik het doen..' Doel is dat de merrie het sportpredikaat dressuur haalt, eigenaresse heeft mij daarvoor benadert, maar toch merk ik aan alles dat het helemaal niet uit handen wil/kan geven.. Het is echt haar paard, ze heeft dr al 10 jaar en altijd zelf gereden.. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken..
Tja, moeilijk!
Ik bepaal alles zelf en als ze het zelf willen doen dan komen ze het paard maar halen
Maar dat is bij mij absoluut niet aan de orde!
petitparis schreef:@ Lotje: Er is, vind ik, een verschil met al bijrijdster/verzorgster een paard voor iemand anders rijden of benaderd zijn om iemand z'n paard hogerop te krijgen. Als bijrijder/verzorger heb je je te schikken naar de "grillen" van de eigenaar. Het is hun paard en jij gaat met ermee om zoals zij dat willen. Heel eenvoudig.
Als je echter benaderd wordt om een paard in training te nemen en hogerop te brengen, dan verleen je hen een dienst (daar word je in het beste geval ook voor betaald). Als ze voor jou kiezen, dan betekent dit onrechtstreeks dat ze met jou praktijken en voorwaarden akkoord gaan. Tuurlijk is er ruimte voor overleg, maar hier is de balans in mijn ogen toch anders...