Om er mee te beginnen is het leuk maar na een paar maanden gaat dat rondje meer erg saai worden. Zeker met een wat ouder paard. Ik zou zelf er mee beginnnen en als het niet klikt gewoon de waarheid te vertellen en er mee stoppen. Vraag anders een paar keer of je proef mag rijden.
Elinexx
Geplaatst: 29-06-11 19:03
ik vind het wel verwend maar als jou het niks lijkt moet je het natuurlijk niet doen.
chloeve
Geplaatst: 30-06-11 19:34
ligt er aan ikzelf heb ook zo'n paard gehad heb er heel veel van geleerd en op een gegeven moment gingen mensen van de stal vragen of ik ook hun pony wou rijden er moet ergens een begin komen en van elk paard leer je was maar als je het echt niet leuk vind niet doen is ook niet eerlijk tegenover het paard
StillAngel
Geplaatst: 30-06-11 19:45
Nee ik vind je niet te verwend, dit kan ook een gevalletje zijn van het niet klikken. Gewoon een aantal keer proberen en als het niets is, dan zoek je mooi verder.
Anoniem
Geplaatst: 01-07-11 16:18
Het kan zoals al is gezegd gewoon niet klikken. Maar ik vind altijd wel dat je een kans moet pakken, je kan er zelf ook steeds meer iets van maken natuurlijk!
Je moet het gewoon nog een paar keer proberen. Ik heb maandag ook een afspraak (dat word dan mijn 1ste bijrijdpaard)en heb er heel veel zin in. Maar wees blij dat je een bijrijdpaardje hebt gevonden want ik ben er al een jaar naar op zoek geweest. Je hebt ook geluk dat je uberhaupt buiten mag rijden (ik mag dat niet hoor) Nou in ieder geval als het jou niks lijkt moet je het niet doen(ook vervelend voor het paard).
Veel suc6
Courses
Geplaatst: 03-07-11 18:06
Ik vind het een beetje verwend klinken. 'Ik mag alleen maar met 'm naar buiten' Ehm, wees blij dat je dat kan? Er zijn mensen die eerst 30km moeten rijden voordat ze uberhaubt bos zien?
Ik zou het wel doen. Van ieder paard kun je wel wat leren. En met de pony's waar ik bv niet eens op kan rijden, heb ik toch superveel lol. Vrijheidsdressuur, grondwerken, er is zoveel! Plus, ik begon met een verzorgpaard/bijrijdpaard. Dan leer je mensen kennen, en 2 jaar later had ik 7 verzorgpaarden. Gewoon onderaan beginnen dus, en niet meteen zoveel eisen stellen.
Ik zoek ook iemand die mijn pony wil rijden, ze is ook wat ouder maar ondanks dat kom je er echt niet zo mee naar buiten. Wat dat betreft zou het een paard zijn waar je lekker rustig kilometers mee kan gaan maken en ervaring op kan doen. Misschien een idee om die mensen aan te geven dat je hem tijdelijk wel wil rijden en dan uitlegt wat je ambities zijn en dat je graag op zoek wilt om die droom waar te maken. Dan ben je eerlijk en je kan hun misschien als referentie gebruiken zodat hun aan kunnen geven dat je goed voor een paard bent enz. En soms is het ook ons kent ons en wie weet hebben hun wel kennissen die nog weer iemand zoeken voor een iet wat meer sportpaard.
Als beginner is zo'n paard vast een goed begin paard. Je kan het altijd proberen met proef tijd bv. Misschien is het paard achteraf wel hartstikke leuk?