vriendin/verzorgster wat accepteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linnke

Re: vriendin/verzorgster wat accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:23

Liet dit topic aan mijn vriend lezen en die zei hetzelfde.
Als ze 1 van beide was, zou ze er beter voor gaan.

Let wel op met haar nog een kans geven, het zou voor jou en je paard heel erg zijn als ze hem verpest.

Weet je waarom ze moest stoppen bij de vorige? Als dat om dezelfde reden is zou ik persoonlijk nog een keer goed over nadenken.

Miss klinkt het l*llig wat ik zeg, maar de kans is groot dat je je paard langer hebt als die vriendin, en hij is afhankelijk van jou.

Succes ermee!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:54

Ik werk, heb een vriendje, heb vrienden en vriendinnen en ik heb een eigen paard waar ik 7 dagen per week mee
op stap ben. Mij hoor je niet dat ik het "druk" heb met "belangrijkere" dingen ook al moet ik soms mijn vriendje
in mijn schema passen ipv mijn paard.

Die is van mij afhankelijk en gaat op zeker voor!

Als ze geen tijd voor hem maakt wil ze ook niet! Ze profiteert van je en doet lekker wat ze zelf wil, nou.. lekkere
vriendin... lekkere paardenmeid.. hoe ze nu met jouw paard omgaat is alsof ze 1x per week in een manegeles rijd. Alleen
betaal JIJ dat ook nog eens! EN ze verpest hem...

Vriendinnen en verzorgen gaat zowiezo niet samen volgens mij..

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:56

Het is toch wat met die bijrijders :Y)
Ik zou zeggen dat je haar zelf wil gaan rijden.

Ik heb ook een vriend, vriendinnen en een eigen paard.
Maar mijn vriend gaat gewoon lekker mee elke dag!
Hij vind het zelf dan ook leuk, dat is wel een voordeel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:01

mandy_8 schreef:
Dat is geen vriendin meer of verzorgster ,want zij maakt gewoon misbruik van de situatie.. :n

Inderdaad ze komt naar de les maar jij betaald die wel.
Ik zou er mee stoppen. En als je dan geen vrienden meer kan zijn omdat zij moeilijk doet dan is het toch niet zo'n goede vriendin als jij denkt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:11

Ik zou haar ook weg sturen hoor. het is al heel wat dat ze en gratis mag rijden, en jij ook haar les nog betaald. Daar sta ik echt van te kijken hoor. En dat ze dan alleen komt als ze les heeft, dat zegt toch ook genoeg lijkt me?
Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een andere verzorgster, die er wel echt voor gaat. En geen misbruik van de situatie maakt. Want volgens mij misbruikt die vriendin jou nou gewoon.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:19

MightyJoe schreef:
Ik snap dat je aardig wilt blijven omdat het je vriendin is, maar ik zou haar vriendelijk bedanken en vertellen dat ze niet meer hoeft te komen..

Hier ga ik helemaal in mee.

Waarom haar nog weer een kans geven? Je blijft dus voor haar het "leukste" betalen. Vaak zijn het van die mensen die graag willen rijden, maar de verdere verzorging ho maar daar doen ze niet aan hoor... Zo klinkt dat ook een beetje bij jou vriendin.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:36

Je schreef dat je geen ander wilde zoeken in de plaats voor je vriendin, maar waarom dan niet ?
Net als alle vorige reacties sluit ik me erbij aan dat je wat de verzorging betreft beter kan stoppen met je vriendin, want dat werkt echt niet.
Ook ik ben van mening dat je dat gewoon zeggen, dat jij je bij "verzorging" iets heel anders voorstelt dat 1x per week even rijden. En dat zal ze dan ook heus niet ontkennen, dat dat weinig met verzorging te maken heeft.
Er zijn vast wel mensen in jouw omgeving die WEL graag zo'n taak serieus nemen, alleen even de vraag hoe/waar je die kan vinden.
Nou, misschien wel gewoon hier op bokt.
Maar je zou ook bv bij een dierenarts op een prikbord een advertentie kunnen ophangen, daar komen in elk geval alleen maar mensen die bij dieren en de verzorging ervan betrokken zijn ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:30

Misschien kun je haar beter als vriendin houden, en niet als verzorgster voor je paard.
Later krijg je er misschien spijt van als je vriendschap met haar verbroken wordt door dit.
Er zijn vast wel meer verzorgers in de buurt :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:34

Ik heb zelf ook in het zelfde schuitje gezeten een paar jaar terug. Ik heb mijn vriendin gewoon vriendleijk gezegd dat ik een andere verzorgster ging zoeken en ook waarom. Dit vond ze dan ook prima. Ik heb ook een keer gehad dat ik het een verzorgster vertelde en ze vertelde me toen ook dat ze er eigenlijk helemaal geen zin meer in had, maar het eigenlijk niet durfde te vertellen.
Gewoon eerlijk zijn en rustig vertellen, als het een echte vriendin is begrijpt ze het gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:51

Zou haar eerst vragen of ze wat vaker wilt komen en zonder zweep en sporen wilt rijden. Als ze het toch doet zou ik een ander zoeken. Het is dan wel een vriendin, maar je kan haar uitleggen dat het beter is voor de pony. Als ze het dan nog niet goed genoeg vind is het geen échte vriendin. Vriendschap gaat niet om dingen krijgen, maar om de gezelligheid etc.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:57

Tja...Je paard gaat in deze situatie toch voor :j Snap wel dat het lastig is, maar ik zou haar toch vriendelijk doch dringend verzoeken weg te gaan. Want zo te horen gaat zij niet verbeteren. Vindt het sowieso al best vreemd dat ze op jouw kosten rijdt, maar áls ze dat doet dan moet ze er ook wat voor terug doen en dat is in dit geval een keer extra komen om te verzorgen en zich aan jouw regels houden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 08:10

Ze heeft het financieel niet makkelijk en wil toch graag dat ze lest met hem daarom maar bij mij mee in de les rijden. Maar ze heeft nu de laatste kans en als ze die verpest doet ze het zelf, ik ga niet iemand anders zoeken omdat ik bij mensen prive aan huis een stuk huur en niet wil dat daar iemand komt die ik verder niet ken, dus dan doe ik het liever helemaal zelf.

Nikita___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:23

Ikzelf kreeg laatst een aantal pb'tjes met daarin een aantal vragen en daaruit bleek dus dat diegene misschien wel een verzorgpony heeft (heel toevallig op mijn pad gekomen na zo lang zoeken).
Maar ik heb ook mijn school (3 havo ) en mijn vriend.
Ik heb nu al een jaar een relatie en op den duur wil ik toch ook een beetje mijn eigen ding, zoals hij die ook heeft ;) Als ik het paardje ga verzorgen, zal ik wat minder tijd hebben voor mijn vriendje en hij waardeert dat omdat hij ook wil dat ik iets leuks heb/doe. Maar ik vraag me af wat DOE je het hele weekend ?
Ik werk ook nog een halve dag in het weekend maar het hoeft toch niet te betekenen dat je daar 24 uur blijft, je kan ook een middag gaan, of iets eerder in de ochtend, zo ga ik het iig combineren.
Of na mijn werk hup kleren aan en direct door.

Persoonlijk denk ik dat ze toch weinig intresse heeft, want ze gebruikt een slappe excuses.
Op school heb je namelijk genoeg tijd voor huiswerk, en vriendjelief kan ook wel even wachten soms;)

Het is je eigen keus mocht je hier nog mee door willen gaan, het is heel logisch dat je toch een beetje vriendelijk blijft aangezien je haar in het dagelijkse leven ook onder ogen komt maar voor mij was het allang klaar geweest. :j

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 08:25

Nou ik hoor het vandaag wel. Ze zou waarschijnlijk vandaag komen. Dus wacht het maar af. Denk dat de grens anders echt bereikt is. Als ze dus vandaag nog langer blijft hangen bij haar vriendje terwijl het al ruim een week geleden is dat ze geweest is weet ik dat het haar niet interesseert.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:34

Nou, sterkte er maar mee.
Je hebt een hoop meningen gekregen, maar voor buitenstaanders is het altijd wat makkelijker oordelen (de beste stuurlui staan aan wal ?) en je zal zelf een oplossing moeten vinden.
Laatste tip, probeer wel te zorgen dat je oplossing niet ten koste gaat van jezelf.
Een onplezierige mededeling doen aan iemand (zeker als het een goede vriendin betreft) kan vreselijk moeilijk zijn, maar zie het vooral ook op de langere termijn.
Als je het te moeilijk vindt om het duidelijk (of hard) te stellen, dan blijf jij dus uiteindelijk met het probleem rondlopen omdat je je vriendin probeert te sparen en de hand boven het hoofd blijft houden.
Dat mag natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Toch maar proberen over te praten met je vriendin dus.
Succes !

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 13:25

Ze komt vandaag niet, dus heb gezegd stop er maar mee want is altijd wat, is ze het niet mee eens, haar probleem, nu is ze pissig op me heel fijn.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:37

Als het een echte vriendin is gaat dat pissige wel weer over.
Niemand is in de eerste instantie blij met kritiek en praktisch iedereen zal eerst in de verdediging schieten, ontkennen enz.
Meteen een reactie "ja, je hebt gelijk" is iets wat maar héél weinig mensen kunnen als ze ergens kritiek op krijgen.

Ik verwacht echt niet dat ze boos zal blijven (als dat wel zo zou zijn, dan zegt dat meer over haar en hoe zij tegenover vriendschap staat, dan dat het over jou zegt).
Ik denk dat het heel goed is dat je in elk geval duidelijk hebt gemaakt hoe je erover denkt.
Uiteindelijk stel je helemaal geen hoge eisen, 1x in de week even rijden is iets heel anders dan helpen verzorgen.

Gewoon goed van je dat je het hebt gezegd +:)+

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:12

SandravdB schreef:
Moeilijke is hoe bewijzen dat het aan de zweep en sporen ligt dat hij zo angstig geworden is. De meeste keren heeft ze gereden waar ik bij was, pas toen ik dacht dat ze het alleen kon alleen laten doen en sindsdien is hij zo angstig. Het is maar keer of drie geweest dat ze hem alleen gereden heeft. Als ik vraag waarom ze zo weinig komt is het druk met school of dat ze geen geld heeft voor benzine dus met bus/ ov naar school is dus langer onderweg is en dan geen tijd meer heeft daardoor.

Snap het probleem. Heb hetzelfde bij mijn verzorgpaard gehad; een verzorgster zei, dat ze 'm wel één keertje wilde longeren. Na die longeersessie heeft ie heel lang angsten gehad voor de longeerzweep. 'Hoe zou dat toch komen?' was de schijnheilige vraag van de verzorgster :( .

Wat jouw probleem betreft: maak aan de verzorgster duidelijk, dat je iemand zocht, die wat vaker tijd maakt voor je paard. 1x in de week een les op jou kosten is niet voldoende naar jouw mening, dus zeg dat gerust tegen haar. Natuurlijk kan dat gewoon op een vriendelijke manier. Daarnaast zou ik ook gewoon aangeven dat je paard niet mag worden gereden met sporen en zweep. Als ze daar bezwaar tegen heeft, heb jij genoeg reden om haar niet meer aan jouw paard te laten komen.
Laat haar wel gewoon duidelijk merken, dat je haar als verzorgster niet voldoende aan je eisen vindt voldoen, maar dat je haar als vriendin graag zo wilt blijven zien!

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:13

mandy_8 schreef:
Dat is geen vriendin meer of verzorgster ,want zij maakt gewoon misbruik van de situatie.. :n

vind ik ook. het is en blijft toch jouw paard, dus eigenlijk is ze jouw verantwoordelijkheid. als zij alleen komt als JIJ haar les betaalt, dan maakt ze gewoon misbruik van je.
je moet haar gewoon zeggen dat je het vervelend vindt dat ze zich niet aan de afspraken houdt. en dat als ze zich er niet aan gaat houden, ze niet meer op je paard mag rijden. en ook geen les meer mag op jouw paard. maar jullie vriendschap moet niet lijden onder de situatie. als ze jullie vriendschap als excuus gaat gebruiken (maar ik dacht dat we vrienden waren, waarom doe je dit we zijn toch vrienden enz) dan is ze dus geen echte vriendin, want die zou dat begrijpen dat je dit niet leuk vindt :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:28

-> VP

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:38

SandravdB schreef:
Ze komt vandaag niet, dus heb gezegd stop er maar mee want is altijd wat, is ze het niet mee eens, haar probleem, nu is ze pissig op me heel fijn.

goed zo!
jij kiest nu voor je paard en niet voor je zogenaamde vriendin die jou gebruikt en alleen kan waneer zij tijd/zin heeft..
ik geef je groot gelijk meid ;)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:41

mandy_8 schreef:

helemaal mee eens, ze laat jou de lessen betalen zo kan ze gratis en voor niks rijden en verder komt ze niet.
ik zou d'r gewoon lekker zeggen dat ze niet meer hoeft te komen, hoe moeilijk je dat misschien ook vind.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:49

Hoe is het nu TS?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:55

Ze is nog steeds boos op me, dus zegt niets meer op msn enzo, zie wel of dat bijtrekt of niet. Anders zoekt ze hem maar uit.

Meisje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:19

Ook al is het je vriendin, jij wenst je paardje toch het beste neem ik aan!
Waarschijnlijk is het voor hem ook niet fijn als hij met zweep en sporen wordt gereden etc.
Je kan heus wel eisen stellen aan haar, want dat zou je ook bij een onbekende doen! Jij bepaalt wat er met je paard gebeurt en niemand anders.