Spannend morgen nieuw lease paard bekijken

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Spannend morgen nieuw lease paard bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 00:43

even iets corrigeren van mn eerste bericht!

jessy en bruintje staan op een mini pensionstal met nog een ander paard.
dacht dus eerst dat ze aan huis stonden maar dat is dus niet zo
ze staan daar met drie paarden binnenkort met misschien vier
maandag ga ik weer maar dan alleen met het baasje S.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:37

heel veel plezier,
en succes !

Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 00:55

Dames en Heren!

De manege is opgezegt, ga nu regelmatig alleen, of samen met de bijrijder van bruin.
vanaf vrijdag t/m maandag zorg ik samen met de bijrijder van bruin voor jessy en bruin, ik heb dus al veel vertrouwen van het baasje.
het rijden gaat al, niet perfect ze is op sommige stukken erg kijkerig en sommige stukken heel fijn en met een heeeele lichte hand te rijden, nu ik haar al een paar ik heb gereden merk k dat ze fijn aan het been is, maar soms lui en bijna geen actie.
we hebben door de kinders van de staleigenaars problemen met bruintje, ze hebben iets gedaan waardoor ze het bit niet meer in wilt.
misschien met het hoofdstel geslagen!?
baasje was heel zacht gezegt onwijs boos, die andere kinders mogen zonder s. ,hun moeder of ik bruintje niet meer pakken, en ook niet meer rijden.
bruintje word voor he rijden gelongeert met heel veel overgangen waardoor ze dus heel fijn loopt, aangezien haar bijrijder nog redelijk onervaren is.


nog even wat over jessy

Jessy is dus een heel fijn paardje, ze kan als je eenmaal haar aandacht voor 100% heb, eigenlijk alles.
ze is door de vorige verzorgster heel hard en streng getraint, 5 dagen in de week een uurtje strak aan de pessoa en daarna nog die hard dressuur, weinig afwisseling.
waardoor ze heel moeilijk te pakken was, wat ze nogsteeds wel een beetje heeft.
ik longeer haar voor of na het rijden als opwarming of coolingdown, alleen aan het hoofdstel, geen frutsels en dingetjes, ik ben altijd wel van het meest natuurlijke en simpele geweest, ik heb nooit van moeilijk doen gehouden.
ik rijd haar op het moment wel met martingaal, omdat ze haar hoofd in de lucht gooit en haar hals helemaal vast zet.
ik rijd haar zoveel mogelijk op mijn zit en benen, maar soms is een signaal van de handen even iets beter.
springen vind ze echt geweldig, maar omdat ze dus een tijd heeft stil gestaan zijn haar spieren niet wat ze geweest waren, dus we houden het simpel en laag.

k hoop snel foto's te kunnen plaatsen!

blabla13
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:23

Leuk veel plezier!

Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 19:05


PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Spannend morgen nieuw lease paard bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:27

ik kan de foto's niet zien van je paardje!
veel plezier met haar!

FloriAndorXX
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:24

Waar staan ze eigenlijk :D