gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 02:08

Zeikerds Zeikerds :)ddd Bokt heeft weer haar zeikerds
Een Ts die maakt een toppic aaaaaaaan.... en daar komen de zeikerdjes aan! :)ddd

(met de mellodie van : Sint Maarten , Sint maarten de koeien hebben staarten de meisjes hebben rokjes aan ,daar komt sinten Maarten aan *\o/* ) )

En gemaakt in Bokt style :D

Want wat is bokt zonder zijn overdreven bokkertjes die het zelf altijd het bestse weten :))

@TS Het is misschien niet goed ,maar ik begrijp uit jeverhaal dat het darna klaar was en dat ie ook zijn lol heeft gehad.
kan gebeuren hoor! net als bijv. een vreugde bok na de sprong en als iemand daar om lacht zou het dus ook direct fout zijn blabla bla _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:39

Cassidy schreef:
Waarom overdreven?
Als ik een afspraak heb met een verzorger, dan verwacht ik dat deze wordt nagekomen.
En als het al schort bij kleine dingen zoals het niet galopperen als dat niet gewenst is, hoe moet dat dan bij echt belangrijke dingen? Kan ik in dergelijke gevallen er ook van op aan dat mijn wensen worden gerespecteerd?
Een paard dat echt aan de kletter gaat is een ding. Een paard dat fris is, wel te houden is maar trekt, is een ander verhaal. En dan verwacht ik geen eigeninitiatief!
Kun je overdreven vinden, maar in dergelijke gevallen ben ik de eigenaar van het paard, en niet jij.
En om dergelijke redenen heb ik ook geen verzorgers meer.
Heb mijn neus een keer te vaak gestoten.

Het is vervelend dat je zo veel negatieve ervaringen heb gehad met verzorgers. Ik ben zelf bijrijder van het paard van Gaucho (Fuego, leuke rijfoto's van een paar dagen geleden staan bij Western Foto's) en het heeft allemaal te maken met vertrouwen. In het begin (nu bijna een jaar geleden) was ik met rijden nog erg voorzichtig met Fuego, waardoor hij streken met me uithaalde. Ik was zo voorzichtig omdat ik toen net begon met western rijden en het natuurlijk mijn paard niet is. Nu heb ik geleerd dat ik hem best af en toe mag aanpakken als dat nodig is, als ik dat maar op de juiste manier doe. In het begin was ik ook nog heel erg aan het opletten of ik alles wel goed deed: mesten, voerbakjes klaarzetten enz. Nu gaat het allemaal goed, en ik let natuurlijk nog steeds op, maar ik ben zekerder geworden. Dat wil niet zeggen dat er nooit wat gebeurd hoor. Ik was laatst vergeten zijn zweetdeken terug te hangen in onze opslag, en toen had iemand van stal hem in haar opslag gelegd. *Oeps* |o De dag daarna deed Gaucho Fuego weer, maar ze heeft niet gebeld ofzo, en ik heb er zelf voor gezorgd dat die deken terugkwam. No harm done.

Dit is natuurlijk helemaal persoonlijk, zowel voor eigenaar als verzorger, welke afspraken er gemaakt worden. Communicatie hierbij is wel het keyword. Ik ben (al zeg ik het zelf) heel netjes en eerlijk met Fuego en wil dit vertrouwen ook niet schaden. Ik voel me ook super verantwoordelijk, misschien wel meer omdat het niet mijn eigen Poown is. Ik kan me voorstellen dat er een keertje iets gebeurd (zoals een galopje, terwijl dat niet mag) als je elkaar nog niet zo lang kent. Het is aan de eigenaar om daar op te reageren. Iedereen heeft zijn eigen manier, en daarom begrijp ik Cassidy ook wel, maar ik denk dat je geen verzorger wordt, om vervolgens laks om te gaan met het paard.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:25

Als ik eerlijk mag zeggen denk ik toch wel dat je een beetje fout ben geweest. Het is hun paard en niet de jouwe. Mischien kun je vragen wat daar de reden voor is? Mischien zegt ze wel van dat hij dan mischien heel erg gaat bokken ofzo het kan natuurlijk

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:28

Cassidy schreef:
Mooi excuus, "zoiets gebeurt nu eenmaal"
Al het echt niet in de macht lag van de TS om het paard tegen te houden, dan hoeft ze zich ook niet schuldig te voelen.
Het feit dat ze zich schuldig voelt dat ze wel heeft gegallopeerd, zegt in mijn ogen genoeg.
Het paard was dan in mijn ogen niet echt "niet te houden"
Ze heeft hem gewoon zijn zin gegeven.
En dat kan in mijn ogen echt niet.
Door het dier flink aan het werk te zetten in draf en stap en veel oefeningen en overgangen te rijden, kan de ergste frisheid er zeer zeker uitgaan.
Een galopje toestaan terwijl het dier makkelijk in stap of draf gehouden kan worden, is in mijn ogen dan ook niet te excuseren.
En als er echt een probleem is dat de ruiter het paard niet aankan, dan moet daar serieus aan gewerkt worden. Door ze samen een grondwerktraject te laten doorlopen, en de One Rein Stop te laten aanleren/oefenen.
Als je niet wilt dat een paard niet gallopeerd, dan hoeft dat echt niet.....

tja .. :+
probeer hem maar eens tegen te houden als hij iets in zn bol heeft .. :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:44

Sammielola13 schreef:
tja .. :+
probeer hem maar eens tegen te houden als hij iets in zn bol heeft .. :roll:

Nou heeft de TS aangegeven dat ze het paard wel kon houden, maar hem liet gaan omdat hij zo trok. Ik hoop voor de TS dat dit een paard is wat de volgende keer niet over je heen denderd/dus weer gaat trekken. Die van mij hoef je maar een vinger te geven, en die eet je met huid en haar op. Regels zijn regels, die zijn er vaak niet voor niets...

TS ik vind het netjes dat je aan de eigenaar hebt aangegeven dat je gegalopeerd hebt. Ik vind het lief van de eigenaar dat je terug mag komen. Ik zou ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurd als ik jou was :).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:51

Ik ken TS niet, maar wel het paard waar het om draait.
Hij is geen gemakkelijk paard, ondanks zijn leeftijd, en ik denk dat TS nog moet wennen en misschien wat tips kan vragen aan zijn eigenaresse.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:08

Ik zou er als eigenaar ook niet blij mee zijn hoor! En niet galopperen kan ook veiliger zijn voor een ruiter bijvoorbeeld. Dit soort berichtjes weerhouden mij ervan om een bijrijder te zoeken. Ik heb goede gehad hoor, maar ik durf gewoonweg niet iedereen op mijn paard te zetten, omdat hij op een bepaalde manier gereden moet worden. Houdt iemand zich hier niet aan kunnen er ongelukken gebeuren en niet omdat het paard niet braaf is, maar vanwege zijn verleden.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:01

kijk je had dan wel een afspraak maar meteen je verzorgster weglaten gaan omdat hij een rondje gegalopeerd heeft?? :o dat dit een dag niet lukte betekent toch niet dat hij/zij 'grotere' afspraken niet nakomt? het kan toch gebeuren dat je paard lekker fris is? goed dat ze de eigenaaresse een sms heeft gestuurd! :D ik heb zoiets een paar jaar geleden ook gehad. ze zij ook dat het goed was dat ik het verteld had. ik deed het ook niet expres (ik was 8) en me paardje gallopeerde aan toen kreeg ik hem even niet meer terug en heb ik hem een rondje laten galloperen ! achteraf had ik hem natuulijk nooit zijn zin moeten laten gaan maar. dit heeft nooit betekent dat ik grotere afspraken niet nagekomen ben want dat doe ik wel altijd!

p.s. heel verhaal maar ok ;p
p.s.s veel plezier met je verzorgpaardje hoor!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:08

daisyjazz schreef:
kijk je had dan wel een afspraak maar meteen je verzorgster weglaten gaan omdat hij een rondje gegalopeerd heeft?? :o dat dit een dag niet lukte betekent toch niet dat hij/zij 'grotere' afspraken niet nakomt?

Nee, meteen wegsturen is misschien wat drastisch. Maar zet je eens in de plaats van de eigenaar. Je hebt een nieuwe verzorger en je geeft die heel veel vrijheid. Er zijn echter wel afspraken en de eerste afspraak is dat er nog niet met de pony gegaloppeerd mag worden. Een klein, simpel, makkelijk te vervullen afspraak. En toch komt er het bericht: 'sorry, maar ik heb even de pony laten galopperen.' Meteen naar huis sturen zou ik als eigenaar dan niet doen, maar het vertrouwen in die verzorgster zou wel al een stuk geschaad zijn. De minste volgende fout zou ik dan minder gemakkelijk door de vingers zien.
Dan mag je mij een zeikerd noemen, maar een paard kost voor mij te veel geld en is mij als maatje te dierbaar om door anderen met nonchalance behandeld te worden. Regels zijn regels.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:18

Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik zeg niet galoperen en het gebeurd toch. Maar ik vind dat het wel uitmaakt hoe de verzorgster er mee om gaat. Komt ze het eerlijk vertellen en komt het doordat ze hem niet kon houden dan vind ik het een ander verhaal (al zou ik haar in zo'n geval niet zonder toezicht laten rijden als ik weet dat het paard zijn zin wil doordrijven) dan dat ze express is gaan galloperen. Mocht het per ongeluk gaan dan zou ik haar begeleiden om ervoor te zorgen dat het de volgende keer wel goed gaat. Kom ik erachter dat het express is gebeurd dan zou daar het gat van de deur zijn. Ik wil iemand wel kunnen vertrouwen met mijn dieren, zelfs bij een 'onbenullige' afspraak.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:20

Goh, verschillende reacties lees ik hier.
Vond het liedje van Elin_ hilarisch :D

Ik rijd ook voor iemand anders. En inderdaad afspraak is afspraak.
Maar, om nu meteen te zeggen: 'U wordt bedankt u kunt wel gaan!' Sja, dat is eens lekker slechte communicatie lijkt mij. Je kunt gewoon als eigenaar aangeven dat het niet de bedoeling is en je dat liever niet weer wilt hebben?? En als verzorgster gewoon aan de regels houden, foutjes kunnen gebeuren als je er inderdaad maar eerlijk over bent..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:29

Een foutje of een ongelukje, daar hoor je mij ook niet over. ;)

Sammielola13 schreef:
hoihoi.
dus heb ik hem maar even laten lopen en dus toch gegallopeerd.

Maar uit deze zin leid ik af dat het geen ongelukje was. Het paard was wat fris, wat loperig en TS heeft het paard daarom wat laten galopperen.
Zo las ik het althans.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:05

fannetje schreef:
Ik zou er als eigenaar ook niet blij mee zijn hoor! En niet galopperen kan ook veiliger zijn voor een ruiter bijvoorbeeld. Dit soort berichtjes weerhouden mij ervan om een bijrijder te zoeken. Ik heb goede gehad hoor, maar ik durf gewoonweg niet iedereen op mijn paard te zetten, omdat hij op een bepaalde manier gereden moet worden. Houdt iemand zich hier niet aan kunnen er ongelukken gebeuren en niet omdat het paard niet braaf is, maar vanwege zijn verleden.

het is niet dat ik me er niet aan houd :o
want ik kom als het om mn verzorgpaarden draait altijd de afspraken na die ik maak .
maarja , zo als de meeste paarden op dit moment zijn is hij ook ,
ik had hem natuurlijk zijn zin niet moeten geven dat weet ik :o
maar ik ga met hem oefenen oefenen en nog eens oefenen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:08

Naja, je houdt je er duidelijk niet aan, anders had je hem niet laten galoperen... Zoals ik het lees heb je hem bewust laten gaan ipv bijvoorbeeld af te stappen en ff te longeren, of in stap en draf flink aan het werk te zetten...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:22

Cassidy schreef:
Waarom overdreven?
Als ik een afspraak heb met een verzorger, dan verwacht ik dat deze wordt nagekomen.
En als het al schort bij kleine dingen zoals het niet galopperen als dat niet gewenst is, hoe moet dat dan bij echt belangrijke dingen? Kan ik in dergelijke gevallen er ook van op aan dat mijn wensen worden gerespecteerd?
Een paard dat echt aan de kletter gaat is een ding. Een paard dat fris is, wel te houden is maar trekt, is een ander verhaal. En dan verwacht ik geen eigeninitiatief!
Kun je overdreven vinden, maar in dergelijke gevallen ben ik de eigenaar van het paard, en niet jij.

Maar is het dan niet je eigen schuld als het mis gaat.
Ik zie op het moment dat een nieuwe verzorger/bijrijder opstapt en een paar rondjes heeft gedraafd al wat ze wel of niet kunnen!
Als in geval van TS een paard dan een keer drukker is dan normaal en hij gaat in galop, dan heeft de eigenaar de bijrijder niet zo goed ingeschat, omdat deze dus niet weet hoe het paard terug te nemen.
Kijk, dat het bij zelfs de beste ruiters mis kan gaan is duidelijk, maar ik zelf blijf sowieso de eerste , zeg 3/4 keer bij de bak staan om te kijken hoe het gaat.
Dan zie je snel genoeg hoe handig iemand is.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:29

@ Gini: Sja daar heb je wel een punt, maar goed als het paard loperig is, dan helpt inhouden vaak ook niet echt.

@ aerdenhout1: Het is inderdaad ook een beetje verantwoordelijkheid vd eigenaar, om het in de gaten te houden..

Anyway: Volgens mij heeft de TS inmiddels wel in de gaten dat ze het beter niet weer zo kan doen.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:29

aerdenhout1 schreef:
Cassidy schreef:
Waarom overdreven?

Maar is het dan niet je eigen schuld als het mis gaat.
Ik zie op het moment dat een nieuwe verzorger/bijrijder opstapt en een paar rondjes heeft gedraafd al wat ze wel of niet kunnen!
Als in geval van TS een paard dan een keer drukker is dan normaal en hij gaat in galop, dan heeft de eigenaar de bijrijder niet zo goed ingeschat, omdat deze dus niet weet hoe het paard terug te nemen.
Kijk, dat het bij zelfs de beste ruiters mis kan gaan is duidelijk, maar ik zelf blijf sowieso de eerste , zeg 3/4 keer bij de bak staan om te kijken hoe het gaat.
Dan zie je snel genoeg hoe handig iemand is.

ze is er ook vaak bij geweest in het begin :))
nu mag ik ook met m galloperen.
en zoals Elektra63 ook al zei is het inderdaad geen makkelijk paard..

en wie maakt er geen fouten ?
ik heb dit absoluut niet met opzet gedaan en het was ook niet bewust om hem zijn zin te geven.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:33

Ach joh meisje heeft een klein stukje gegaloppeerd omdat het paard zo druk was, sommigen maken er hier wel een heel big issue van hoor. ;) TS: Je hoeft je niet te verdedigen hoor, iedereen maakt inderdaad fouten, zeker in de paarden want keuzes maken in zo'n situatie is soms nog best lastig als je consequent met je paard om wil gaan maar het ook niet gevaarlijk wil maken. Dan maak je soms de verkeerde keus, of doe je iets wat ''opvoedkundig'' niet verantwoord is. Maar ja, dat zij dan zo. Volgende keer beter. :)

Wat goed dat je eerlijk bent tegenover de eigenaar van het paard, je had het ook stiekem kunnen doen maar in plaats daar van ben je goudeerlijk. Heel netjes van je, daar heb je wat aan als eigenaar! :)

Veel plezier nog met je verzorgpaardje.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:35

Dan is het hele probleem toch al opgelost TS??
Jij hebt het netjes tegen de eigenares verteld, die zit er niet mee en vanaf nu mag je galoperen..mooi toch?

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:37

jaa inderdaaad, als het goed is wel hahaa _O-

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:05

Jeetje wat een overdreven reacties zeg, als verzorger ben je er voor een deel ook om te leren? Als jij dan een verzorger aanneemt kan die fouten maken ja. Ik ben ook een keer per ongeluk vergeten om de peeskappen af te doen of water bij te vullen? Misschien een keer bij een deken een gespje vergeten vast te maken? Nounou, dan krijg ik een smsje dat ik iets ben vergeten en dan denk ik ook oliebol, wat dom. Maar daarvan leer je? Mijn verzorgpaardjes schrikt ook ooit en rent weg (ze zit nu lekker in een uitprobeerfase met dit weer), dus is ze extra druk. Dan schiet ze er ook ooit vandoor en rent ze 3 minuten lang met mij op haar rug, maarja daarvoor word ik toch niet weggestuurd? Alsof bij de eigenaar het paardrijden altijd even goed gaat.

Een paard blijft een dier en dat kan schrikken/uitrpoberen/er vandoor gaan.. Maar daarom blijft het toch leuk? Elke keer afwisseling en leren daarmee om te gaan..

Die overdreven reacties maken mij eerlijk gezegd een beetje boos :S
@TS: veel plezier nog met je pony en alles is toch goedgekomen? ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:17

Maar Kaira, dit was geen fout/ongelukje, dit was het lichtjes moedwillig overtreden van een op voorhand gemaakte afpsraak.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:34

Klopt, maar ze weet dat ze fout is geweest? Dan leert ze er toch van? (A) & als ze hem even niet kon houden, heeft ze misschien wel goed gehandeld ipv dat hij vrijwillig was gaan rennen.. Maarja, ze weet dat ze fout is geweest, ze weet wat ze nu moet doen en de eigenaar vindt het niet erg. Het gaat mij meer om de overdreven reacties van je had meteen je spullen kunnen pakken..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:39

_Kaira_ schreef:
Maarja, ze weet dat ze fout is geweest, ze weet wat ze nu moet doen en de eigenaar vindt het niet erg. Het gaat mij meer om de overdreven reacties van je had meteen je spullen kunnen pakken..

Dat ben ik compleet met je eens!
Misschien dat die berichten er komen door de toon van de berichten van TS. Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin (door de lachende smileys in ieder bericht etc.) dacht dat TS er blijkbaar niet zo erg mee inzat, dat ze het een lachertje vond,... Maar nu ze alles besproken heeft met de eigenaar en die er geen probleem van maakt, zeg ik 'problem solved'. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:45

Elin_ schreef:
Zeikerds Zeikerds :)ddd Bokt heeft weer haar zeikerds
Een Ts die maakt een toppic aaaaaaaan.... en daar komen de zeikerdjes aan! :)ddd

dus mensen die een andere mening hebben zijn maar gelijk zeikerds?

Voorlopig zie ik cassidy haar mening tenminste onderbouwen. Beetje flauw om dat gelijk als zeiken te omschrijven