Laten we dan vooral zinnige posts doen en niet zoals de laatste 6 want dan word het topic geen sticky maar gewoon gesloten!
Grapjasjes12
Geplaatst: 29-08-10 20:18
Ik heb nog nooit iets met paardeneigenaaren meegemaakt, maar wel iets anders.
Ik was 14 en ik had een eigen paardje. Ik vond het nog fijn om 's avonds laat te gaan rijden in de zomer. Lekker fris en ook wel een beetje spannend Alleen was het een keertje iets TE spannend. Zonder zadel ging ik er op uit, om een uur of 23:00. Na een half uur kwam er ineens een (dronken?) man op mij af en pakte m'n paard bij de teugels, waarna hij aan me begon te zitten. Ik sloeg 'm keihard met m'n zweep en hij viel. Helaas had hij me nog steeds vast en ik viel bovenop 'm. Gelukkig liet ie toen los en ik heb m'n paard bij de teugels genomen en ben een eindje weg gerend. Toen via een hekje weer op m'n paard geklauterd en als de wiedeweerga naar stal gereden
phormicola,bah wat eng! Daarna nog laat naar buiten geweest?
Maanoogje
Geplaatst: 29-08-10 22:31
Ik ga het topic nu ook even volgen, ik vind het ook wel belangrijk dat het bovenaan blijft ja. Ik heb wel een verhaal alleen ik geloof het zelf niet, het is nl dezelfde man als waar ik pony's van verzorg. Dus ik weet niet of ik het moet plaatsen...
Ik herken dit wel ja. Alleen dan over de telefoon. Je bent jong, plaatst een advertentie op marktplaats, mét telefoonnummer (wat ik overigens niet meer doe) en word gebeld door een man die nog wel paarden heeft staan die ik mag rijden! Ik enthousiast natuurlijk, maar ik moest er "wel wat voor terug doen" dus ik vroeg wat ik dan moest doen (ik dacht aan mesten oid) en hij doelde dus op s.ex en zei dat ook. Heb opgehangen en ben huilend naar m'n moeder gegaan, ik was behoorlijk geschrokken.
billionache
Geplaatst: 29-08-10 23:14
Jeetje wát een topic hoop ook dat het bovenaan blijft. Heb tot nu toe altijd fijne eigenaars gehad bij m'n vz pony's, en bovendien meisjes van mijn leeftijd of ouder, echt fijn. Waren ook lieve meiden en hun vaders hadden vaak maar weinig met paarden - en gelukkig ook met mij
Maanoogje
Geplaatst: 30-08-10 01:28
Dan gaan we ervoor zorgen dat het bovenaan blijft ! @ Maritje1991, oké ik vond het nl ook al niet verstandig om te doen omdat diegene het waarschijnlijk kan nalezen(ik bedoel degene die het ons vertelde). En bovendien vertrouw ik degene waarvan ik de pony's verzorg, toen ik 6 of 7 was ben ik nog alleen met hem naar zijn pasgeboren lammetjes gegaan..
Ik heb vroeger bij een man zijn pony's verzorgd met het halve dorp maar heb hem niet kunnen betrappen op dit soort gedrag, was wel zo'n vieze boer maar hij blijf naar mijn weten wel van de kinderen af. Kwam ook een keer een paard van een kennis (jonger meisje) doen (ik had mijn rijbewijs al, dus niet echt jong meer) en toen wilde de boer zijn andere paarden laten zien. Op een gegeven moment tilde hij me op bij mijn heupen om het achterste paard te laten zien....eh ja.... ik ben 1.87m dus dat lijkt me niet echt nodig en dat heb ik ook meteen gezegd. De ouders van dat meisje gewaarschuwd en gezegd dat ik dat paard niet kwam doen. Mannen die naast je staan en een arm om je heen leggen zo net onder je borst kan ook echt niet meiden!!! Dat is zeker niet onschuldig, dat is gewoon fout!
vivana
Geplaatst: 30-08-10 09:40
Ik reed op een handelsstal nadat ik van de manege kwam.(vanaf m'n 11e/12e tot m'n 33e)ben er nog steeds op stal staat onze pony. Als ik aan het rijden was werdt me vaak door 2 andere "handelaren"gevraagt of ik niet bij hen kwam rijden want dan zou ik het veel beter hebben (ahum). Deze 2 stonden erom bekent dat ze handelingen moesten verrichten bij hen ,zo mochten zij op concours kregen duur tuig etc..... Omdat ik op de hoogte was ben ik er nooit aan begonnen. Dan maar doorgaan op pony's en minder tuig en zelf de concoursen betalen maar geen polonaise aan mijn lijf! Een van deze mannen heeft daar ook een lange celstraf voor uit moeten zitten..
PeachesLoves
Geplaatst: 30-08-10 14:37
Ik heb ooit van een medewerker van de manege mijn shirt uit moeten trekken. Ik was toen 13 en hij was 26. Echt heel erg vies! Natuurlijk heb ik dit niet gedaan. Hij zei, dat als ik het niet deed ik heel wat miste, omdat hij 'zo lekker was'. Ik ben toen zo snel als ik kon weggegaan, en heb het wel gemeld bij de manege eigenaar. Die me vertelde dat er meer meisjes melding hadden gedaan van seksuele intimidatie door hem. Hij is ontslagen en mag niet meer op het terrein komen; GELUKKIG!
Zulke verhalen gingen er bij ons in de buurt ook de ronde over een bepaalde paardeneigenaar..Het ergste vind ik nog dat de meeste meisjes wordt voorgehouden dat ze de pony niet meer mogen verzorgen als ze het niet doen of erover praten..Bah..
Echt wel heel bizar hoeveel dit dus eigenlijk gebeurt..... mijn dochter is 7 jaar, en nog maar net begonnen met rijden maar de manege is zover weg dat ik mee moet. Als ze later nog steeds wil dan moet ik toch maar zelf wat kopen voor dr... ben nogal wantrouwend wat paardenmannen betreft...
Leliex
Geplaatst: 30-08-10 16:50
Ik had een keer een advertentie geplaatst op marktplaats over dat ik een verzorg/lease pony zocht 2 dagen later kreeg i mijn zus een rare man aan de telefoon die zei dat hij een pony had staan die verzorgt moest worden. Mijn zus zegt dat ze mijn moeder roept hangt die man op. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik die zogenaamde pony was gaan verzorgen brr.
Grapjasjes12
Geplaatst: 30-08-10 16:53
loeky_flap schreef:
phormicola,bah wat eng! Daarna nog laat naar buiten geweest?
zo erg wat er gebeurt. gelukkig is het mij ook nooit overkomen maar 'k zou ook nooit 's avonds over straat gaan...
Zitosh
Geplaatst: 31-08-10 01:44
Bah, de gedachte alleen al dat er een vreemde aan je komt
Heb een tijdje in een pensionstal gereden/geholpen en daar liep ook wel een creep rond (één van de stalknechten). Iedere keer als hij me zag vroeg hij wat me naam was, waar ik woonde (creep woont in mijn straat).. Soms zie ik hem nog aan zijn huis staan als ik naar huis fiets.. als ik hem aankijk zegt hij 'Hey', maar ik neem altijd mijn gsm erbij als ik langs zijn huis moet! Heb zelfs nog twee keer meegemaakt dat hij 's ochtends uit zijn raam van zijn slaapkamer (waarschijnlijk?) zat te kijken naar de baan toen ik voorbij fietste
Maar gelukkig heb ik verder nog nooit zo'n dingen meegemaakt.. Ouders zijn ook altijd meegeweest wanneer ik kennis ging maken met de eigenaren van mijn vp's
Topic moet idd bovenaan blijven, ik wens zulke ervaringen niemand toe!