intral schreef:Ik heb toch gezegd, aan iemand vragen of die het paard even wilt vasthouden?
TS heeft toch al gezegt dat er niet altijd iemand op stal is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AliceTwingo schreef:Sowieso lijkt het me niet handig dat je elke keer als je wilt rijden iemand moet vragen om te helpen opstappen...
Ik denk dat equida toch het beste idee heeft..
Een lijntje eromheen spannen lijkt me niet ideaal..

AliceTwingo schreef:Sowieso lijkt het me niet handig dat je elke keer als je wilt rijden iemand moet vragen om te helpen opstappen...
Ik denk dat equida toch het beste idee heeft..
Een lijntje eromheen spannen lijkt me niet ideaal..
AliceTwingo schreef:Een lijntje spannen voor naast achter het paard zodat ie niet kan weglopen..
Maar dat lijkt mij een behoorlijk slechte, miss zelfs gevaarlijke, onhandige oplossing..
niellaaa schreef:Equidea schreef:Dus het is zoals ik begrijp echt paard dat niet graag gezadeld wilt worden.
Wat je kunt proberen is opstappen met krukje (normaal opstappen voelt heel onprettig voor een paard), en bij het zitten een klein snoepje geven en belonen.
Zo heb ik mijn 20 jarige pony geleerd om stil te staan bij het opstappen (na 3 keer snapte ze het al).
En het singelen zo voorzichtig mogelijk, belonen als het paard braaf stil blijft staan. Een echte oplossing bestaat wel (als belonen niet werkt), maar lijkt me in dit geval eigenlijk geen optie meer.
DankjevoortipIk ga het proberen