Ik heb al een paar verzorgpaarden gehad maar ik weet zeker dat ik meer van de haflingers en fjorden ben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xkimmx schreef:Even tips uit de mond van een eigenaar.![]()
- Probeer zoveel mogelijk dingen te vragen, ga niet als je net dat paard verzorgd al metteen zonder toestemming springen. Ga niet metteen wandelen of buiten rijden. Ookal weet je al wel bijna zeker dat het mag, vraág het!
- Als je reageert op een advertentie, praat dan normaal ABN, en niet msn taal. Als ik een berichtje krijg wat zonder hoofdletters getypt is, allemaal punten, spelfouten, en een verhaal van 'Ik zit al in de gevorderde en kan poetsen,longeren,poep opruimen,stal mesten en rijden, maar dat hoeft niet persee als u dit niet wil' dan heb ik al gauw de neiging om hem opzij te schuiven. Ik wil een volwassen, verzorgster met dicipline, en die door weer en wind zal komen, voorzichtig met je spullen is en het belangrijkste, voorzichtig met je paard.
Het komt altijd goed over als je een appel ofzo iets mee neemt voor het paard als je voor het eerst komt. Stel wat vraagjes over het paard zelf , hoelang je haar al heb enzo. Vertel ook wat over wat je voor paarden allemaal hebt gereden..
Zo, nu weten jullie ongeveer hoe een eigenaar erover denkt.
Suzanne_18 schreef:Ik ben dyslexisch en vind stomme spelfouten geen exuus voor een brief vol spelfouten. Als ik als paardeneigenaar een mail, die niet fatsoenlijk te lezen is door fouten en gebrek aan ABN, krijg, voel ik er weinig voor om met die persoon conact op de nemen. Er zijn vandaag de dag genoeg hulpmiddelen om een nette en foutloze mail op te stellen, ook als je dyslectisch bent (denk bv aan de spell checker in Word).
Iemand die te lam is om zijn best te doen op een "solicitatiebrief" wil ik niet bij m'n paarden hebben. Als men daar al zo slordig mee omspringt wil ik niet weten hoe die persoon om gaat met mijn kostbare tuig, laat staan m'n paarden. Het komt bijzonder ongeinteresseerd over en getuigd van weinig gevoel voor verantwoordelijkheid.
Misschien komt dit wat hard over, maar over het algemeen is dit wel de realiteit. Een slechte brief laat geen goede indruk achter. Als je iets echt graag wilt, die je daar extra je best voor. Een eigenaar wil het beste voor zijn paard, speel daar op in door extra je best te doen op een leuke, informatieve en fatsoenlijk geschreven brief. Wedden dat je een leuke reactie terug krijgt