Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sofie189

Re: Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:10

Een redelijke prijs is voor de verzorger 10 euro in de week

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:57

saffire schreef:
mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen ;)

Ik vind een bijdrage niet meer dan logisch.

Je doet net alsof het een straf is om te rijden?
Je vind het toch leuk? Waarom zou je er dan nou weer geld voor moeten krijgen.
Jij wíl toch een paard rijden. Je rijd toch zeker op de manege ook voor je plezier,
en daar rijd maar beetje rondjes in de bak. Met een verzorgpaard kan je zolang rijden
als je wil, naar buiten alles. Je doet zo'n beetje hetzelfde als wat de eigenaar met
het paard doet, dus mag je ook wel wat gaan betalen. Mijn verzorgster betaald €75,-
per maand. ;) (minimale leeftijd is 16 jaar)

Moet wel zeggen dat dit alleen geldt als je echt mag rijden enzo. Als je er niet op mag
rijden hoef je er niet voor te betalen vind ik . ;)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:36

Ik vind zo'n 40-50,- wel reeel als je er alles mee mag doen.
(aangezien je tegenwoordig bijna niks meer vind zonder bijdrage..) :=

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:35

Ik ben zelf eigenaar, en als ik een bijrijdster zou hebben vind ik het niet meer dan normaal dat daar voor een maandelijkse bijdrage aan vast zit.
En nee die hoeft helemaal niet hoog te zijn.
Maar er wordt immers gebruik gemaakt van MIJN paard ,MIJN spullen en daar kan altijd wat mee gebeuren.
Het geld dat ik altijd kreeg van mij bijrijdster ging in het spaarpotje van mijn paard. Zo kon ik altijd iets vervangen als het kapot gaat , en is vaak genoeg gebeurt hoor dat iemand het stuk maakt maar niemand die het gedaan heeft.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:48

Suzanne_18 schreef:
Er wordt hier boven door iemand geschreven dat wij als paardeneigenaren maar dankbaar moeten zijn dat er mensen zijn die onze paarden willen rijden. Persoonlijk zie ik dat anders. Een eigenaar schenkt jou het vertrouwen dat je goed voor haar paard zal zorgen. Dat is een grote gunst waar je best dankbaar voor en trots op mag zijn.

Bekijk het ook eens op deze manier: Moet een paardeneigenaar jou hobby maar sponseren omdat jij paard wilt rijden? Want dat is wel het geval als je niets hoeft te betalen. Op de manege betaal je er toch ook voor als je een buitenrit wilt maken of een uurtje vrij wilt rijden? Je maakt er in zo'n geval toch ook geen punt van als je na je ritje af moet rekenen?

Aan menig reactie's is maar weer te lezen dan veel mensen geen enkel benul hebben van wat een paard kost. Persoonlijk vind ik 100,- euro in de maand een schijntje als het terug gaat rekenen. Zeg dat je 13 keer in de maand lekker ritjes mag maken en je je tijd naar eigen wens in kan vullen op jou dagen, dat komt neer op 7,69 euro per dag. Daar kan je op de manege geen buitenrit voor rijden en een uurtje vrijrijden wordt voor die prijs ook lastig. Al met al is het goedkoper dan de manege en een eigen paard. Waarom maken een aantal van jullie zo'n punt van een bijdrage in de kosten?

jij zeg de hobby van de verzorger sponsoren he.
ik vind dat dan andersom,de verzorgster moet jou dan betalen , dus sponsort de verzorgster dan jou

ik maak een punt van kosten om te rijden omdat, ik vind dat betale voor een verzorgpaard niet hoort.
dan kan je net zo goed op een manege gaan rijden.

En ik vind dat het dan lijkt of de eigenaar geen genoeg geld heeft om voor het paard te zorgen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:35

Nou Saffire, ik vind dat alleen de eigenaar voor iemand hoeft te betalen als degene het paard ook op een hoog niveau in de sport gaat uitbrengen, wat dus een voordeel is voor de eigenaar.

Verder vind ik het wel reeel als er betaalt wordt door de verzorgster als deze gebruik kan maken van goede facilliteiten en niet hoeft te mesten e.d. verder ook alles met het paard / pony mag.

Mijn verzorgster betaalt niets, omdat ik blij ben dat ik een goede verzorgster kan vinden hier in de regio. Ook omdat ze afentoe weleens voert of mest. :j

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:00

saffire schreef:
En ik vind dat het dan lijkt of de eigenaar geen genoeg geld heeft om voor het paard te zorgen.

Ik denk dat je je heel goed moet realiseren dat paardrijden nou eenmaal geld kost. En of dat nou op een manege paard is of op een prive paard dat maakt geen donder uit ;)
Ik zelf heb absoluut geen verzorgster nodig , maar tref ik een leuke meid tsja dan zal daar ook wat tegenover moeten staan.
Maar een bijrijdster moet in mijn ogen gewoon mee betalen , redenen zie mijn vorige post ;)
En idd Somebitch , als iemand jou paard naar hoger niveau rijdt en wellicht ook uitbrengt daar moeten wij als eigenaar uiteraad ook geld voor betalen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:26

ik realiseer me heel goed dat een paard veel geld kost daarom ben ik ook verzorgster.
maar ik kan het gewoon niet begrijpe dat je daar geld voor durft te vrage

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:27

xkimmx schreef:
saffire schreef:
mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen ;)

Ik vind een bijdrage niet meer dan logisch.

Je doet net alsof het een straf is om te rijden?
Je vind het toch leuk? Waarom zou je er dan nou weer geld voor moeten krijgen.
Jij wíl toch een paard rijden. Je rijd toch zeker op de manege ook voor je plezier,
en daar rijd maar beetje rondjes in de bak. Met een verzorgpaard kan je zolang rijden
als je wil, naar buiten alles. Je doet zo'n beetje hetzelfde als wat de eigenaar met
het paard doet, dus mag je ook wel wat gaan betalen. Mijn verzorgster betaald €75,-
per maand. ;) (minimale leeftijd is 16 jaar)

Moet wel zeggen dat dit alleen geldt als je echt mag rijden enzo. Als je er niet op mag
rijden hoef je er niet voor te betalen vind ik . ;)

ik heb nie gezegt dat ik geld voor moet krijgen ;)

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:29

saffire schreef:
ik realiseer me heel goed dat een paard veel geld kost daarom ben ik ook verzorgster.
maar ik kan het gewoon niet begrijpe dat je daar geld voor durft te vrage

nou ik wel ik heb ook een verzorgster gehad en die betaalde ook mee
waarom?
omdat zij mij paard gebruikt
omdat zij mij spullen gebruikt (en soms wat kapot gaat)
omdat zij meer dan 3x pw mijn paard tot haar beschikking heeft
omdat zij er dan echt tijd en intresse in steekt
haar bijdrage daar betaal ik nwe spullen voor leg ik weg voor de veearts
of extra dingen voor t paard bv peen

daarom betaald mijn verzorgster mee
ik heb niet voor mij plezier een verzorgster
verzorgster heeft mijn paard voor haar plezier

;) :+

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:42

Waarom laat je je paard dan verzorgen ?
doe het dan gewoon niet.. Je hebt er immers zelf toch ook zat tijd voor ? en dan kun je zelf alles verslijten enz..
of heb je stiekem toch niet zoveel tijd ?
want dan komt je verzorgster omdat jij anders je paard niet elke dag voldoende aandacht kunt geven en in dat geval vind ik het echt niet gepast om geld te vragen ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:39

bij ons op stal betaal je 96,- maar dan mag je wel meer rijden en elke dag komen enzo

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:02

AliceTwingo schreef:
doe het dan gewoon niet.. Je hebt er immers zelf toch ook zat tijd voor ? en dan kun je zelf alles verslijten enz..
want dan komt je verzorgster omdat jij anders je paard niet elke dag voldoende aandacht kunt geven en in dat geval vind ik het echt niet gepast om geld te vragen ;)

omdat zij er 1 zoch en t mij goed uit kwam
iets meer tijd voor andere dingen
toen zij stopte door prive omstandigheden
ben ik t weer zelf gewoon gaan doen
zij blij ik blij paardje blij

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:10

xenalee schreef:
AliceTwingo schreef:

omdat zij er 1 zoch en t mij goed uit kwam
iets meer tijd voor andere dingen
toen zij stopte door prive omstandigheden
ben ik t weer zelf gewoon gaan doen
zij blij ik blij paardje blij

en dan gaat je verzorgster weg.
ben jij je extra geld kwijt ,wat zei dan betaalde.
dan heb je toch ook een probleem of niet
want je hebt dat extra geld dan nodig lijkt me , anders vraag je geen geld voor je paard

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:53

Saffire: Niet iedere paardeneigenaar die een bijdrage vraag voor het verzorgen van haar paard heeft dit nodig op de kosten van iedere maand te dekken. Door een bijdrage sponsert een bijrijder echt niet de hobby van de eigenaar, enkel de dagen dat jij het paard voor jezelf hebt.

Ik vind je gedachten knap krom. Jij vindt dat een bijrijder die alleen maar hoeft te komen om lekker te rijden en tutten met een fijn paard op een fijn zadel dat voor niets mag doen? Voor niets gaat de zon op en paardrijden kost gewoon geld. Een verzorgster betaald in de vorm van mesten, voeren, vegen e.d. Een bijrijder in de vorm van een bijdrage.

Zolang je niet in staat bent dat te begrijpen lijkt me het wijs dat je weer lekker op de manege gaat rijden. Een bijrijpaard ben je duidelijk nog niet aan toe gezien je voorgaande reacties. Als je heel veel geluk hebt vindt je misschien ergens een boertje waar je gratis rodeo mag rijden op de nog niet ingereden pony's die onder je billen vandaan verkocht worden zodra ze een beetje te berijden zijn. Of koop zelf een paard. Wedden dat je binnen een jaar heel ander aankijkt tegen "de bijdrage in de kosten van een bijrijder" zo gauw als je er eentje nodig hebt. Jij gaat toch zeker niet betalen voor iemand die op jou fijne paard wil rijden en van jou dure spullen gebruik wil maken. Dat lijkt me sterk aangezien je nou niet bepaald een vrijgevig typje lijkt te zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:45

Maar laten we het eens omdraaien. Waarom doet een eigenaar van een paard beroep op de diensten van een verzorger/bijrijder (En die diensten kunnen gaan van mesten, poetsen, voeren, rijden,...)?
Misschien uit tijdsgebrek, of gewoon voor de luxe om meer avondjes vrij te hebben, omdat de eigenaar veel paarden heeft en niet allemaal gebolwerkt krijgt om alle paarden evenveel beweging te krijgen,...
Dit zijn zo de eerste redenen die in mij opkomen. In al deze gevallen is de eigenaar toch ook geholpen?

De eigenaar doet toch niet enkel de verzorger/bijrijder een plezier, maar de verzorger/bijrijder doet toch ook de eigenaar een plezier? Waarom neem je anders een bijrijder/verzorger?
Dat deel snap ik niet.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:07

Suzanne_18 schreef:
Saffire:

Zolang je niet in staat bent dat te begrijpen lijkt me het wijs dat je weer lekker op de manege gaat rijden. Een bijrijpaard ben je duidelijk nog niet aan toe gezien je voorgaande reacties. Als je heel veel geluk hebt vindt je misschien ergens een boertje waar je gratis rodeo mag rijden op de nog niet ingereden pony's die onder je billen vandaan verkocht worden zodra ze een beetje te berijden zijn. Of koop zelf een paard. Wedden dat je binnen een jaar heel ander aankijkt tegen "de bijdrage in de kosten van een bijrijder" zo gauw als je er eentje nodig hebt. Jij gaat toch zeker niet betalen voor iemand die op jou fijne paard wil rijden en van jou dure spullen gebruik wil maken. Dat lijkt me sterk aangezien je nou niet bepaald een vrijgevig typje lijkt te zijn.

ik heb 8 jaar een verzorgpony gehad en er nooit geen cent hoeven te betalen
ik en niet vrijgevig, je kent me niet wat geeft jou dat recht om te zeggen.
en al zou ik zelf een paard kopen doe ik dat wanneer ik er tijd voor heb en geld
zodat ik niet een verzorgster hief te zoeken die dan moet betalen voor mijn paard.

en op een manege betale ja hehe daar is het toch een manege voor of niet
en trouwens rodeo rijden kan ik al :+

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:29

Suzanne_18:
reageer eens normaal joh..
waarom moet het nou weer zo kleinerend ?
voel je je nou beter omdat je het zelf wel goed weet ?
of voelt het goed om even zoiets te zeggen ?
ik rij 2 haflinger merries (netjes ingereden en ze kennen manieren) voor een familie..
ik help hun met rijden zodat hun meer tijd over houden..
ik haal ze dan binnen en geef ze wortels..
daarna mag ik zelf weten wat ik doe..
en nee daar hoef ik niets voor te betalen !
het is volgens mij prima in evenwicht.. ik heb plezier en hun houden meer tijd over ;)
en als je ergens gratis mag rijden betekent dat heus niet dat het meteen een "rotknol" is die alleen kan bokken en verder bijna niks kan, een niet ingereden paard is die nog niks kan of een stal waar de paarden steeds worden doorverkocht ;)
dat slaat namelijk helemaal nergens op..

Juliauni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:09

Ik betaal 15per maand voor 1x per week.
Bij ons is dat nog best goedkoop

zampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:25

Gratis, ik zou echt niet iemand laten betalen eerder andersom.

SheltieRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:05

Als je op marktplaats kijkt vragen ze soms 100 euro .
Ilk heb zoiets van je moet blij zijn dat mensen je willen helpen maar aan de andere ant ja jij betaald er wel voor , doe dan een vergoeding als je iets voor het paard bijv. nodig hebt een keer een dekje , of hooi als dat niet op stal er bij in zit.

dit is een voorbeeld.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:31

SheltieRex schreef:
Als je op marktplaats kijkt vragen ze soms 100 euro .
Ilk heb zoiets van je moet blij zijn dat mensen je willen helpen maar aan de andere ant ja jij betaald er wel voor , doe dan een vergoeding als je iets voor het paard bijv. nodig hebt een keer een dekje , of hooi als dat niet op stal er bij in zit.

dit is een voorbeeld.

kijk daar ben ik het dus helemaal mee eens :+

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:01

AliceTwingo: Mijn reactie was niet kleinerend bedoelt, hooguit behoorlijk geirriteerd betreft de voorgaande reactie van Saffire waarin zij de aanname lijkt te doen dat iedere eigenaar die een bijdrage vraag dat geld nodig heeft om aan het eind van de maand de rekeningen te kunnen betalen. Die overigens nou ook niet bijzonder vriendelijk was. Ik had dat misschien op een andere manier kunnen brengen, dat ben ik achteraf met je eens. Zelf heb ik ruim 12 jaar paarden van anderen gereden/verzorgd/beleerd. Ik heb op de manege gereden, heb pony's en paarden verzorgt in ruil voor een ritje/les, heb bijdrage betaald voor de betere paarden waarvan ik kon leren, en heb geld gekregen voor de paarden die ik beleerd heb. Been there, done it all. Ik ken dus ook de andere zijde van het verhaal en weet idd wel een beetje waarover ik praat.

Wat betreft het kosteloze bijrijpaard. Ik zeg niet dat er iets mis mee is wanneer een eigenaar geen bijdrage vraagt. Alleen maar leuk als je zo'n plekje kan vinden. Het enige waar ik mij over verbaas is dat er een aantal zijn die geen enkel begrip lijken te hebben tegenover eigenaren die dat wel doen om goede en gegronde redenen. Iets wat ook niet op een bepaald vriendelijke wijze wordt gebracht. In sommige gevallen worden deze paardeneigenaren nog net niet als criminelen afgeschreven, zo lijkt het in ieder geval over te komen. Zoals ik al eerder aangegeven had, vraag ik zelf geen bijdrage omdat er naast het rijden ook de minder leuke klusjes gedaan moeten worden bij mij op stal. Maar als ik in de gelegenheid was geweest mijn paarden op een luxe stal te zetten waar je alleen maar hoeft te komen om te rijden en tutten zou ik zeker een bijdrage vragen.

Saffire: Als iemand een paard koopt, denkt die persoon daar voldoende tijd voor te hebben, wat op dat moment ook zeer waarschijnlijk zo is. Nu is het nog steeds het geval dat iemands leven op onverwachte momenten rare wendingen kan nemen waardoor iemand wat krapper in zijn tijd komt te zitten. Gevolg is dat het paard tekort wordt gedaan. Het baasje zoekt vervolgens iemand die het paard wil verzorgen of bijrijden in belang van het dier. Zeg dus niet dat je nooit aan een verzorgster/bijrijder zal gaan, je weet niet wat de toekomst brengt. Of verkoop jij je paard als je 1 of 2 dagen in de week even wat krapper in je tijd zit? Dat lijkt me niet.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:37

Jeaninee_Ier schreef:
Ik ben zelf niet zo van de bijdrages ;) Ik vind dat je elkaar een dienst bewijst.

100% mee eens.

Ik vind ook dat je iets voor elkaar doet. (even globaal gezien: Als jij vraagt iemand je hond even uit te laten, vraag je daar toch ook niet x aantal euro's voor omdat hij jou hond heeft uitgelaten? )

Buiten dat, ik kan bijv. ('k zal wel een van de weinig zijn..) het niet betalen. Mijn ouders vinden het raar en ik heb - buiten mijn zakgeld om- geen inkomen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:41

Naja ik kreeg vroeger wel geld om iemands anders zijn hond uit te laten.