Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
saffire schreef:mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen
(minimale leeftijd is 16 jaar)

Suzanne_18 schreef:Er wordt hier boven door iemand geschreven dat wij als paardeneigenaren maar dankbaar moeten zijn dat er mensen zijn die onze paarden willen rijden. Persoonlijk zie ik dat anders. Een eigenaar schenkt jou het vertrouwen dat je goed voor haar paard zal zorgen. Dat is een grote gunst waar je best dankbaar voor en trots op mag zijn.
Bekijk het ook eens op deze manier: Moet een paardeneigenaar jou hobby maar sponseren omdat jij paard wilt rijden? Want dat is wel het geval als je niets hoeft te betalen. Op de manege betaal je er toch ook voor als je een buitenrit wilt maken of een uurtje vrij wilt rijden? Je maakt er in zo'n geval toch ook geen punt van als je na je ritje af moet rekenen?
Aan menig reactie's is maar weer te lezen dan veel mensen geen enkel benul hebben van wat een paard kost. Persoonlijk vind ik 100,- euro in de maand een schijntje als het terug gaat rekenen. Zeg dat je 13 keer in de maand lekker ritjes mag maken en je je tijd naar eigen wens in kan vullen op jou dagen, dat komt neer op 7,69 euro per dag. Daar kan je op de manege geen buitenrit voor rijden en een uurtje vrijrijden wordt voor die prijs ook lastig. Al met al is het goedkoper dan de manege en een eigen paard. Waarom maken een aantal van jullie zo'n punt van een bijdrage in de kosten?

saffire schreef:En ik vind dat het dan lijkt of de eigenaar geen genoeg geld heeft om voor het paard te zorgen.
xkimmx schreef:saffire schreef:mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen
Ik vind een bijdrage niet meer dan logisch.
Je doet net alsof het een straf is om te rijden?
Je vind het toch leuk? Waarom zou je er dan nou weer geld voor moeten krijgen.
Jij wíl toch een paard rijden. Je rijd toch zeker op de manege ook voor je plezier,
en daar rijd maar beetje rondjes in de bak. Met een verzorgpaard kan je zolang rijden
als je wil, naar buiten alles. Je doet zo'n beetje hetzelfde als wat de eigenaar met
het paard doet, dus mag je ook wel wat gaan betalen. Mijn verzorgster betaald €75,-
per maand.(minimale leeftijd is 16 jaar)
Moet wel zeggen dat dit alleen geldt als je echt mag rijden enzo. Als je er niet op mag
rijden hoef je er niet voor te betalen vind ik .
saffire schreef:ik realiseer me heel goed dat een paard veel geld kost daarom ben ik ook verzorgster.
maar ik kan het gewoon niet begrijpe dat je daar geld voor durft te vrage
AliceTwingo schreef:Waarom laat je je paard dan verzorgen ?
doe het dan gewoon niet.. Je hebt er immers zelf toch ook zat tijd voor ? en dan kun je zelf alles verslijten enz..
of heb je stiekem toch niet zoveel tijd ?
want dan komt je verzorgster omdat jij anders je paard niet elke dag voldoende aandacht kunt geven en in dat geval vind ik het echt niet gepast om geld te vragen
xenalee schreef:AliceTwingo schreef:Waarom laat je je paard dan verzorgen ?
doe het dan gewoon niet.. Je hebt er immers zelf toch ook zat tijd voor ? en dan kun je zelf alles verslijten enz..
of heb je stiekem toch niet zoveel tijd ?
want dan komt je verzorgster omdat jij anders je paard niet elke dag voldoende aandacht kunt geven en in dat geval vind ik het echt niet gepast om geld te vragen
omdat zij er 1 zoch en t mij goed uit kwam
iets meer tijd voor andere dingen
toen zij stopte door prive omstandigheden
ben ik t weer zelf gewoon gaan doen
zij blij ik blij paardje blij
Suzanne_18 schreef:Saffire:
Zolang je niet in staat bent dat te begrijpen lijkt me het wijs dat je weer lekker op de manege gaat rijden. Een bijrijpaard ben je duidelijk nog niet aan toe gezien je voorgaande reacties. Als je heel veel geluk hebt vindt je misschien ergens een boertje waar je gratis rodeo mag rijden op de nog niet ingereden pony's die onder je billen vandaan verkocht worden zodra ze een beetje te berijden zijn. Of koop zelf een paard. Wedden dat je binnen een jaar heel ander aankijkt tegen "de bijdrage in de kosten van een bijrijder" zo gauw als je er eentje nodig hebt. Jij gaat toch zeker niet betalen voor iemand die op jou fijne paard wil rijden en van jou dure spullen gebruik wil maken. Dat lijkt me sterk aangezien je nou niet bepaald een vrijgevig typje lijkt te zijn.

SheltieRex schreef:Als je op marktplaats kijkt vragen ze soms 100 euro .
Ilk heb zoiets van je moet blij zijn dat mensen je willen helpen maar aan de andere ant ja jij betaald er wel voor , doe dan een vergoeding als je iets voor het paard bijv. nodig hebt een keer een dekje , of hooi als dat niet op stal er bij in zit.
dit is een voorbeeld.
Jeaninee_Ier schreef:Ik ben zelf niet zo van de bijdragesIk vind dat je elkaar een dienst bewijst.