Ja, maar jij weet als geen ander dat de persoonlijkheid van een [ras] erg kan botsen met die van een mens.
Je hebt inderdaad geboft met Suus.

Tessyke: Dat vind ik een goede en begrijpelijke reden om te stoppen.

Die van 'mijn' bijrijdsters kan ik gewoon niet snappen, op de "prive redenen" na...
Sorriso:
Een geschikte bijrijdster betekend voor mij iemand die een klik heeft met Kim, EERLIJK is en consequent, dus veilig, met Kim om kan gaan.Als dat het geval is, mogen ze vanalles met Kim doen; Dressuur, springen, zonder zadel, longeren, losgooien, lange lijnen lopen en natuurlijk lekker poetsen.
Als het na een maand nog steeds goed gaat, mogen ze samen op buitenrit, waar ik wel de eerste keren bij wil zijn.
Communicatie is inderdaad ook erg belangrijk, op één lijn zitten...

Echt een l*llige situatie met dat meisje op jouw (vz)paard.

Maar zo logisch dat je daar boos om wordt.
Fijn dat je nu wél een geschikte bijrijdster hebt gevonden!

Delaja: Zeer herkenbaar... helaas.
Maar ook bij jou dus uiteindelijk wel gelukt.
MelanieB: Ja, precies!
Bij mij zat er zelfs iemand bij die vergoeding wilde voor iedere kilometer die ze na de gratis 5km moest maken!
Dan spoor je in mijn ogen echt niet.

Jij vindt zeker weten snel een goede bijrijdster voor Bonny hoor! Is een superTink...
Lowara: Ja, het is ook irritant als de paarden dan lekker in zo'n ritme zitten en dan ineens niet meer bereden worden.
Die overgang is dan erg groot.

.

Maar als een trouwe hond hoor
..
... hij kan prima leven op dat vieze stoffiger schimmelhooi.. maar vervolgens wel een flinke jacht rijden in de herfst..
, heeft hij een zadel op zijn rug waarvan hij door zijn achterbenen zakt van de rugpijn bij het opstijgen en een hoefsmid heeft hij ook in geen maanden meer gezien... Twee jaar lang heeft dat energie gezogen, maar je laat een paard niet in de kak, pies en zooi staan, als je weet dat het mok tot aan zijn oren heeft (ik kocht de zalven..), die man er niet naar omkijkt en hem gerust 3 dagen in zijn box laat staan.. enz enz enz enz..
.. Ze is te heet, te jumpy, te onberekenbaar, alleen mijn moeder en ik zorgen voor haar en daar kan niemand naast.. Sommige vinden het al eng om haar binnen of buiten te zetten en ze kan dan ook zo op de achterbenen. Onder het zadel is ze alleen buiten echt te rijden en dat gaat ook niet zonder hoppen.. in de bak is het rodeorijden.. Tja, ik geloof ook niet dat ik een zo gemotiveerde verzorgster vind die net zoals ik mijn merrie helemaal het einde vind
..