Na een jaar ineens betalen voor bijrijdpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:42

Somebitch schreef:
Tja, misschien kan jij je ook verdiepen in de eigenaar. In sommige regio's is het heel normaal dat er een bijdrage gelevert wordt. Zelf ben ik daar niet zo van maar als eigenaar zijnde kan ik dat zeker begrijpen. TS kan tevens ook blij zijn dat ze dit alles mocht/mag doen zonder bijdrage, wedstrijden etc. Zal ze waarschijnlijk zelf betalen maar zo'n kans?!
Overigens vind ook ik het bedrag te hoog hoor. ;)

Kijk maar eens uit welke regio ik kom ;) Ik weet alles van bijrijders en betalen...dat is hier heel normaal.Maar na éen jaar zo'n bedrag durven vragen omdat je zelf niet kunt rijden...nee dat kan er bij mij niet in.
Alles bij elkaar ligt het er nog steeds aan hoe het gebracht is...

WhiteWolf

Re: Na een jaar ineens betalen voor bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:03

@ Tinky12 en Somebitch
Dat ben ik inderdaad wel eens, je kunt niet ineens de regels gaan veranderen omdat er gezinsuitbreiding aankomt. Als je een paard niet kan betalen, dan moet je het dier ook niet houden zeg ik maar. Je kunt niet verwachten dat de (bij)rijder voor de kosten van het onderhoud opdraait.
In ieder geval fijn dat er een compromis gevonden is. Ik denk niet dat de verschillende rijstijlen een probleem gaan vormen. Uit eigen ervaring weet ik dat paarden zich heel snel aanpassen aan de ruiter.

WhiteWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:08

@ Marieke212: Fijn dat het opgelost is, het geeft toch wel aan dat ze blij met je zijn en nu kun je gewoon verder rijden. Succes met de wedstrijden! :)

marieke212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:48

ben er inderdaad heel blij mee dat we eruit zijn gekomen, we laten de toekomstige ''bijrijder'' eerst een paar keer rijden, om te kijken wat we van haar rijstijl vinden. ze moet ook 1x in de week les nemen van mijn trainster, die kan het dus ook een beetje in de gaten houden.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:00

vervelend zeg, maar gelukkig dat julie eruit zijn gekomen. ik ben ook bijrijder, en loop soms ook wel is tegen vervelende dingen aan. maar ik heb nu een eigen paard van anderhalf en kan niet wachtent tot ik met haar aan de gang kan gaan!!

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:50

Het moeilijke aan deze situatie is, dat de eigenaresse nou eenmaal kan doen wat ze wil. Het is haar paard, dus zij bepaalt te regels. Bovendien zit ze in een machtspositie. Jij hebt je aan het paard gehecht en wil haar liever niet kwijt, de eigenaresse kan dus makkelijk steeds een beetje haar grens verhogen.

Op dit moment is ze zwanger en ze kan het geld goed gebruiken voor haar gezin en dat is (blijkbaar) nu haar prioriteit. Op deze manier probeert ze én een pony te houden (zonder de zorg op zich te nemen) én een gezin te starten. Gebeurt veel en de bijrijders hebben daar vaak onder te lijden, het is vrees ik niet anders.

Toch hebben jullie nu een leuke oplossing gevonden, ik hoop ook echt dat het gaat werken en dat er geen onenigheid komt als de nieuwe bijrijdster ontdekt dat jij níet betaalt. 150euro voor drie dagen lijkt me ERG veel en ik denk dat het niet makkelijk zal zijn iemand te vinden die dat wil doen. Succes!

steffjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:50

fijn dat het zo is opgelost en heel veel succes verder!