Verzorger (ster) voor je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:29

Ik snap er niets van dat een bijrijder moet betalen.....
Ik was altijd blij als er iemand mijn paard verzorgde en deed rijden in tijden dat ik het druk had.

Destino

Re: Verzorger (ster) voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:49

Ik ben bijrijdster/verzorgster en ik hoef niets te betalen. De eigenaresse is allang blij dat ik kom voor haar paardje!
Als ze in de zomer beslagen wordt (ik rijd heel vaak buiten) of ik wil een nieuw dekje bijvoorbeeld dan moet ik dat wel zelf betalen.
Maar verder betaalt de eigenaresse alles.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 15:15

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!! top!!
Ik sta in de regio Gorinchem.
Ik sta op een zeer luxe stal met binnen en buiten bak 15 hectare grasland.
Overdekte trainings molen. Longeerbak losgooi paddock. Wasmachine kantine. Solarium wasplaats met warm en koud water.Dus echt een heerlijke stal, paarden staan er super bij en glimmen allemaal als een spiegel :-)
Paarden worden er sowieso al 1 keer per dag uitgehaald. Dus zou hier niet graag weggaan.
En nu dat ik op mezelf woon sponseren men ouder sme neit meer, dus dan zou het wel schelen als een verzorgster mee betaald, vandaar de vraag. Anders moet ik misschien beslissen mijn lieve paardje weg te doen.

Groetjes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:29

Regio Gorinchem en luxe stal?

Zou ik mogen weten waar?
Enige lukxe wat hier is is Asperen en daar betaal je iid aardig wat maar je bent zelf daar gaan staan en kun het niet maken om de verzorgster voor de kosten laten opdraaien.
Overigens gezien de traininsmolen zou je ook in Schelluinen kunnen staan ik denk dat je dan maar echt eens na moet denken of dat dat het geld allemaal wel waard is.
Je kan ook met minder luxe, hele goede stal voor je paard hebben en moet je niet verhaal halen bij je verzorgster omdat JIJ het eigenlijk NIET kan betalen.

Een goede verzorgster is goud waard, maar die vind je niet zomaar.
Ik zou never nooit niet voor een paard gaan betalen ookal mag ik er op rijden.

Maar waarom zou ik betalen als ik iemand anders juist help?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:31

Ik zou is op stal kijken of daar niet iemand is. Die ken je dan al, kent je paard enz. Dan is het makkelijker zoeken.

Ik weet dat het bij jullie in de regio niet gek is om geld te vragen, dat is hier wel wat anders.

Als je bijrijdster echt voor het rijden komt en evt grondwerk zou ik daar wel een vergoeding voor durven vragen als ik jou was.
Als er klussen als uitmesten/voeren ed tegenoverstaan dan niet.

Ik neem aan dat je wel goed hebt nagedacht over hoe je het gaat betalen mochten er onverwachte kosten komen van bv de DA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:36

Ik vind het eigenlijk een kwestie van elkaar helpen.

Ik rijd een paard bij, 2x per week, en betaal daar niks voor. Daarnaast wordt het paard 2x per week getraind door een prof springer. De eigenaar helpt mij dus aan een paard om te rijden. Andersom help ik hem, hij rijd niet meer (73 jaar) en zou anders vaker iemand moeten inhuren om zijn paard te trainen (want hij wil wel op concours) wat hem meer geld zou kosten.
Op die manier hebben we er dus allebei wat aan, ik kan voor niks rijden en hij hoeft niks te betalen om zijn paard gereden te krijgen :)

er zijn hier overigens al meer topics over:
[VSW] geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?
[VSW] Vergoeding bijrijdpaard.
[VSW] betalen voor verzorgpaard/pony

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:50

Ik ben van mening: als je voor een paard gaat moet je zelf voor de kosten op draaien. Ik ben erg blij dat ik iemand heb om mij een dagje vrij te laten zijn. Daarnaast springt ze bij met vakanties. Ze hoeft niets te betalen, sterker nog, ik probeer ook 1 keer per jaar een kleinigheidje te kopen als dank voor haar goede zorgen.

Maarrr...

Mijn merrie is nu drachtig, de bedoeling is dat dat haar opvolger wordt en dat zij het wat rustiger aan kan gaan doen als ze een jaar of 20 is. Ik wil echter wel dat ze nog leuke dingen gaat doen, lekker knuffelen, ritjes en gewoon wat dressuur en springen. Ik hoop tegen die tijd iemand te vinden die dat dan wil doen, zo vaak als hij of zij het leuk vindt. Als dat het geval is (en er wordt lekker mee gewerkt) dan zou ik er wel een kleine vergoeding voor willen hebben; ik rijd haar immers zelf niet meer. Ik zie dat dan meer als onkosten vergoeding: immers als er niet mee gewerkt moet worden hoeft ze ook niet twee maandelijks hoefijzers en hoeft ze ook niet bijgevoerd. Het tuig kan ook niet stuk etc.

Dan denk ik dat dat een bedrag van 30 tot 60 euro reeel is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:54

Hier zien ze het zo:
Beide partijen krijgen iets - als bijrijdster krijg je de luxe van een "eigen" paard, waar je meer mee mag rijden en meer mee mag doen en vaak meer van kan leren, voor een zeer schappelijke prijs. De eigenaar krijgt de luxe van een paar dagen vrij, iemand waar je je paard in vol vertrouwen in handen kan laten mocht je op vakantie gaan. Beide partijen geven iets - bijrijdster een schappelijk geldbedrag, eigenaar tijd die je zelf met je paard zou kunnen doorbrengen, je dure spullen in bruikleen (en je paard natuurlijk, zeer kostbaar).

Ik zou zoiets nooit doen om mijn paard maar te kúnnen betalen, kan ik het niet ophoesten dan gaat paard eruit. Maar een paar dagen vrij zou fijn zijn om ook aan andere dingen toe te komen.
Mijn bijrijdster begint binnenkort. Hier is het ook heel normaal dat er betaald wordt, voor onze stal (wel alle fijne dingen als binnenbak, er wordt uitgemest, buiten gezet en binnengehaald, maar geen overdreven/overbodige luxe) is dat tussen de 50 en 80 euro. Ik wilde er eigenlijk zelf nog niet over beginnen, maar mijn bijdrijdster is zo blij dat ze een lief paard te rijden en te knuffelen krijgt, dat ze er zelf al over begon. Ik voel me dan ook niet schuldig, en ben er alleen maar blij mee. Ik word er niet rijk van.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 16:31

Ik sta in Schelluinen....
En heb nog nooit op een stal gestaan waar de verzorging zo goed is en de kwaliteit van gras/kuil en voer zo goed is.
Mijn paard is redelijk lastig, en is hier voor zijn doen heel erg tot rust gekomen, dus vandaar dat ik niet zomaar naar een andere stal wil gaan.....Dus ik wil voor men paard het beste!!!! en niet om iemand te laten betalen want het liefst heb ik helemala geen verzogster en doe ik alles alleen, omdat ik zoals je zelf zegt zelf voro een paard kiest.
Maar jah als het niet ander sis moet je toch alle opties bekijken vind je niet?

tita schreef:
Regio Gorinchem en luxe stal?

Zou ik mogen weten waar?
Enige lukxe wat hier is is Asperen en daar betaal je iid aardig wat maar je bent zelf daar gaan staan en kun het niet maken om de verzorgster voor de kosten laten opdraaien.
Overigens gezien de traininsmolen zou je ook in Schelluinen kunnen staan ik denk dat je dan maar echt eens na moet denken of dat dat het geld allemaal wel waard is.
Je kan ook met minder luxe, hele goede stal voor je paard hebben en moet je niet verhaal halen bij je verzorgster omdat JIJ het eigenlijk NIET kan betalen.

Een goede verzorgster is goud waard, maar die vind je niet zomaar.
Ik zou never nooit niet voor een paard gaan betalen ookal mag ik er op rijden.

Maar waarom zou ik betalen als ik iemand anders juist help?

Jagman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:55

Ik vind wel als je een paard heb moet je er zelf voor zorgen dat je het kan betalen en daarvoor een verzorger(ster) nemen. Verder denk ik dat het ook ligt aan wat je aan stalgeld betaalt :).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:32

Nou er zijn 2 stallen in Schelluinen waarvan je de ene 400 euro per maand betaald en de ander betaal je 450 euro per maand (die overigens ook nog uitzonderingen maakt tussen de pensionklanten want ze staan er ook voor 350)

Het zijn voor deze regio zeer achterlijke prijzen en op elke stal is wel wat, ik weet niet hoe lang je er staat maar betwijfel of je de zomer daar hebt meegemaakt (beide stallen) mocht je dezelfde denkwijze hebben als de stalhouder dan zul je iid wel goed naar je zin hebben.
Eigenlijk kan je het NIET betalen en zul je dus verder moeten zoeken.
In jouw geval al zou je 50-70 euro vragen, lost het nog niks op die bedragen zijn zo groot dat het een speld in de hooiberg is.
Maar er is geen verzorgster die ff 150 euro gaat betalen.
Omdat de stalling zo hoog is en dit is excl de "andere" verzorging van het paard moet een verzorgster relatief groot bedrag betalen eer jij het voelt in je portemonee.

Maar het beste voor je paard :n dat is het daar niet.
Er is meer in het leven dan enkel goede voer en kuil, bovendien heb je ooit verder gekeken in de omgeving naar goede betrouwbare stallen.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 08:21

Ik weet niet over welke stallen je het in schelluinen hebt? en wat je bedoelt met : weet niet of je de zomer daar meegemaakt hebt? En steeds een paard verhuizen van de een naar de andere stal is ook niet goed.....
Maar oke. Het was maar een informatieve vraag over wat een normaal bedrag, en over wat wel of niet betalen is nog altijd aan mezelf vind je niet...
Bednakt voor de info

tita schreef:
Nou er zijn 2 stallen in Schelluinen waarvan je de ene 400 euro per maand betaald en de ander betaal je 450 euro per maand (die overigens ook nog uitzonderingen maakt tussen de pensionklanten want ze staan er ook voor 350)

Het zijn voor deze regio zeer achterlijke prijzen en op elke stal is wel wat, ik weet niet hoe lang je er staat maar betwijfel of je de zomer daar hebt meegemaakt (beide stallen) mocht je dezelfde denkwijze hebben als de stalhouder dan zul je iid wel goed naar je zin hebben.
Eigenlijk kan je het NIET betalen en zul je dus verder moeten zoeken.
In jouw geval al zou je 50-70 euro vragen, lost het nog niks op die bedragen zijn zo groot dat het een speld in de hooiberg is.
Maar er is geen verzorgster die ff 150 euro gaat betalen.
Omdat de stalling zo hoog is en dit is excl de "andere" verzorging van het paard moet een verzorgster relatief groot bedrag betalen eer jij het voelt in je portemonee.

Maar het beste voor je paard :n dat is het daar niet.
Er is meer in het leven dan enkel goede voer en kuil, bovendien heb je ooit verder gekeken in de omgeving naar goede betrouwbare stallen.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:54

Ik rij twee keer per week gratis. Als ik wil kan ik elke dag, zouden ze zelfs blij mee zijn.
Ik hoef niets te doen, alleen poetsen en rijden (of wat ik dan maar wil). Zelfs wordt ik met de trailer regelmatig naar het strand gebracht en weer opgehaald, staat de koffie klaar als ik kom en kan ik ook nog mee eten en krijg ik wekelijks een doos eieren mee.

Nu is het geen paard waar ik dressuur mee kan rijden, maar dat hoeft ook niet zo nodig. Dit heb ik in het verleden genoeg gedaan.

Deze mensen wilden vooral een betrouwbaar iemand met veel ervaring en die hebben ze nu.

toch, als ik een paard zou rijden waar ik wat meer mee kon, zou ik het helemaal niet erg vinden om wat te betalen, maar dan heb je idd. ook meer rechten lijkt me.

Ik heb hiervoor gratis gereden bij een stal. Daar moest ik ook mesten en een paar keer per jaar een week lang voeren (plm.15 paarden). Op zich niet erg, maar de eigenaar gedroeg zich wel alsof hij god was.
Je mag dit niet, je mag dat niet en als het je niet bevalt hoef je nooit meer te komen....ik weet niet of dat nou zo'n leuke manier is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:50

PHomburg schreef:
Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!! top!!
Ik sta in de regio Gorinchem.
Ik sta op een zeer luxe stal met binnen en buiten bak 15 hectare grasland.
Overdekte trainings molen. Longeerbak losgooi paddock. Wasmachine kantine. Solarium wasplaats met warm en koud water.Dus echt een heerlijke stal, paarden staan er super bij en glimmen allemaal als een spiegel :-)
Paarden worden er sowieso al 1 keer per dag uitgehaald. Dus zou hier niet graag weggaan.
En nu dat ik op mezelf woon sponseren men ouder sme neit meer, dus dan zou het wel schelen als een verzorgster mee betaald, vandaar de vraag. Anders moet ik misschien beslissen mijn lieve paardje weg te doen.

Groetjes

Waarom niet naar een andere/goedkopere stal gaan?
Het niet meer kunnen betalen, vind ik een riskante situatie.
Je kunt dan ook niet te moeilijk zijn over de keuze van je verzorgster, want er zijn niet heel veel mensen die ervoor willen betalen. Lijkt me niet de beste manier voor jezelf en je paard.

Ik vind trouwens wel dat het bedrag voor de verzorgster ook nog af hangt van het paard.
Moeilijke paarden of makkelijke paarden, hoog of laag niveau zijn wel belangrijke factoren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:11

ik heb mijn paard ook in de lease 4 dagen in de week. niet omdat ik het niet kan betalen maar puur vanwege de tijd. ze hoeft in princiepe niet uit te mesten (al doet ze dit soms uit zichzelf) maar ze moet wel 1 dag in de week savonds de paarden binnen halen (6 paarden). verder hoeft ze niks te doen en hoeft ze alleen mijn paard te verzorgen/rijden/longeren wat ze zelf wilt. ik vraag hier 90 euro in de maand voor. is hier in de omgeving een heel schappelijke prijs. op de manege hier in de buurt betaal je rond de 150 euro (volgens mij zelfs nog iets meer) voor een half lease paard, de ene week 3 dagen de andere week 4 dagen. dus vind dat ik niet hele veel geld vraag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:17

Ik betaal niet om een paard te verzorgen en ik vraag ook geen geld aan een verzorgster.

Het is een win-win situatie. De eigenaar heeft vaker vrij en de verzorgster neemt de taken van de eigenaar over die dag. Als die verzorgster er niet was geweest, had de eigenaar ook de volle pond moeten betalen en ook nog niet eens een dag of twee vrij gehad.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:43

Is jammer dat de ts mij niet wilt begrijpen maar ik zal het simpeler vertalen

Jij betaald minimaal 350 euro per maand ik sta paar kilometer verder en betaal 215 (235 voor paard) we hebben dezelfde faciliteiten behalve een stapmolen.
Overigens wordt er bij ons 6x daags gevoerd.

Als ik dus 70 euro vraag voor verzorging is het best veel dan moet ik dus 145 euro zelf ophoesten das goed te doen maar JIJ betaal 350 en dan draai je nog steeds voor 280 euro zelf op.

Als je op een dure stal staat, dan moet je de consequenties zelf nemen en niet een verzorgster zoeken.

Om even in te gaan van SW wat ik niet relevant vind ook al heeft ze een toppaard onder de kont moet je wel een verzorgster vinden die daar mee om te gaan en dan nog kan je dus niet 200 euro gaan vragen omdat je op een dure stal staat :=

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:55

tita schreef:
Om even in te gaan van SW wat ik niet relevant vind ook al heeft ze een toppaard onder de kont moet je wel een verzorgster vinden die daar mee om te gaan en dan nog kan je dus niet 200 euro gaan vragen omdat je op een dure stal staat :=

Jij hebt het over en toppaard en ik heb het over een moeilijk en makkelijk paard (en ja ook over niveau, maar dat als 2e)
Het scheelt gewoon als je een paard hebt waar veel mensen makkelijk op weg kunnen rijden en helemaal als je een goed leerpaard kan aanbieden.

Wat iemand vraagt is imo niet het probleem. Gaat erom of iemand dat er voor wil betalen..
Alleen wanneer je het zelf niet meer op kunt hoesten, denk ik dat je beter kunt kijken hoe je de kosten naar beneden kunt halen zonder dat je afhankelijk bent van een ander.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:58

_San87_ schreef:
Ik betaal niet om een paard te verzorgen en ik vraag ook geen geld aan een verzorgster.

Het is een win-win situatie. De eigenaar heeft vaker vrij en de verzorgster neemt de taken van de eigenaar over die dag. Als die verzorgster er niet was geweest, had de eigenaar ook de volle pond moeten betalen en ook nog niet eens een dag of twee vrij gehad.

Niet iedereen wil 1 of 2 dagen vrij, daarbij kun je je paard ook 1 of 2 dagen vrij geven, zonder verzorgster....
Hoe en waarom iemand wel of geen geld vraagt of betaald, vind ik iig niet zo belangrijk. Het gaat er volgens mij om dat iedereen blij moet zijn of die nu betaald of geld krijgt.
Verdienen doe je er als eigenaar iig "nooit" aan! (misschien 1 enkele uitzondering, maar vaak heb je met de D.A kosten dat er zo weer uit ;) )

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:20

Mag ik dan vragen waar jij staat? en is het een pension stal of manege?
Bij ons wordt er oko 6x gevoerd per dag.
En ik heb het bniet over een bepaald bedrag gehad, ik heb alleen gevraagd wat je zou kunnen vragen wat 'normaal' is

tita schreef:
Is jammer dat de ts mij niet wilt begrijpen maar ik zal het simpeler vertalen

Jij betaald minimaal 350 euro per maand ik sta paar kilometer verder en betaal 215 (235 voor paard) we hebben dezelfde faciliteiten behalve een stapmolen.
Overigens wordt er bij ons 6x daags gevoerd.

Als ik dus 70 euro vraag voor verzorging is het best veel dan moet ik dus 145 euro zelf ophoesten das goed te doen maar JIJ betaal 350 en dan draai je nog steeds voor 280 euro zelf op.

Als je op een dure stal staat, dan moet je de consequenties zelf nemen en niet een verzorgster zoeken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:23

Zelfs een goede gratis bijrijdster is moeilijk te vinden... Ikzelf heb een bijrijdster, maar die hoeft niets te betalen, zij geeft mij namelijk iets in ruil en dat is een degelijke training van mijn haflinger.

Als het puur voor het financiële is, is er dan nergens een goedkopere stal?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:32

Ik vraag me af dat als je een bijrijder hebt, waarom zou die er geld voor moeten betalen? Ze helpt je zorgen voor je paard enzo, en dan kan jij wat rustiger aan doen. ikzelf zou er niks voor vragen, ze helpen je, en dan vraag ik er geen geld voor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:38

Citaat:
Alleen wanneer je het zelf niet meer op kunt hoesten, denk ik dat je beter kunt kijken hoe je de kosten naar beneden kunt halen zonder dat je afhankelijk bent van een ander.

Hier kan ik me in vinden maar ook als je het wel kan ophoesten maar toch allemaal net teveel is.
Toppaard is per defenitie verschillend maar iedereen vind zijn paard top :+

Maar de ts komt ervoor uit dat de stallingskosten te hoog zijn tenminste ik begrijp dat uit haar 1e post
Ts ik sta (nog) bij Kees in Dalem, das pensiostalling
Ik ga er vanuit dat jij bij Visser staat anders de Kreij en ik weet exact hoe duur die zijn en dat is behoorlijk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:45

Ik heb 2 bijrijders, die samen de week delen, ik kom er zelf op het moment helemaal niet. Ik sta op een prima stal met veel weidegang, 2 paddocks ter grote van 1,5x de bak, voer, uitmesten en binnen en buiten zetten inbegrepen, stapmolen, longeer ring, buitenbak die nooit nat is etc.

Mijn bijrijders betalen alle 2 helemaal niets. Ja, af en toe een zak muesli. Ik ben al lang blij dat ze het willen doen!

Overgens denk ik dat het al moeilijk genoeg is een goede te vinden zonder dat ze moeten betalen (heeft mij een jaar gekost), laat staan als je er geld voor vraagt.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:42

Mag ik dan vragen waarom je dan hier (nog) staat is hij niet goed of juist wel?

tita schreef:
Citaat:

Hier kan ik me in vinden maar ook als je het wel kan ophoesten maar toch allemaal net teveel is.
Toppaard is per defenitie verschillend maar iedereen vind zijn paard top :+

Maar de ts komt ervoor uit dat de stallingskosten te hoog zijn tenminste ik begrijp dat uit haar 1e post
Ts ik sta (nog) bij Kees in Dalem, das pensiostalling
Ik ga er vanuit dat jij bij Visser staat anders de Kreij en ik weet exact hoe duur die zijn en dat is behoorlijk